Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke overraskende, og sannsynligvis det beste valget slik ståa er nå, men det er noe uendelig trist med at de to har jaget bort de andre konene på den måten. Robyn sitter gråtkvalt på TV og snakker om hvordan hun ønsket flerkoneri og de skulle jo bli gamle sammen og sitte på verandaen i gyngestoler eller noe sånt, men hva har hun egentlig gjort for at de andre konene skulle ha det bra og være i familien? Hun og Kody har jo sammen sørget for at det har vært så uutholdelig i det ekteskapet at de andre ikke hadde noe annet valg enn å forlate og så tror Kody at han kan sitte der og være stolt over at det ikke var han som valgte å skille seg. 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Underlig at han også sier at han aldri har elsket de tre første, men er kjempeforelsket i den siste. Kvinnen i mitt liv! Rart at de ikke har kranglet før så busta fyker. En kjenner hverandre ikke helt før en har gjort det, syns jeg. Allikevel satte de i gang med å lage masse unger og levde et slags overflateliv, uten å røre alt som ligger under. "SMIL! Lat som at dere er lykkelige i vår flotte polyfamilie." 

Konene må ha hatt det mye verre enn jeg mistenkte.  :( 
Jeg får vondt i kroppen når jeg lever meg inn i deres mislykkede prosjekt. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig fullstendig unødvendig å si at han aldri elsket de andre konene, selv om det evt er sant.

Endret av Arkana
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en ubehagelig type som selv om han har på seg dress, slips og nyfikset hår, liker å verbalt klasebombe og gni det inn hos de tre. Hvis han er skikkelig ekkel mot hun som er igjen også, så spørs det hvor lenge hun holder ut. Han fortjener å sitte i skammekroken alene og tenke over hva han har gjort mot dem. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva synes dere om Talk back episodene? De veldig bra synes jeg! 

Jeg har forresten funnet en "kanal" på Facebook som tekster og har god kvalitet på episodene.

Er det lov å linke til den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes episodene var bra, men belyste ikke noe nytt egentlig. Kody er fremdeles ufyselig og ser ut til å skylde på alle andre enn seg selv (han er så åpenbart stolt over at det ikke var han som ba om skilsmisse med noen av konene og tror at det å oppføre seg så grusomt at han ikke gir dem annet valg enn å ta det første steget selv setter ham i et bedre lys) og Robyn har null innsikt og forstår ikke sin rolle overhodet. Hun er uskyldig og har bare prøvd å være diplomatisk og legge til rette for at alle har det bra. Jeg synes både Janelle, Christine og Meri virker nøkterne i sine beskrivelser av ekteskapene sine og forholdet mellom Kody og Robyn. Her er jeg sikker på at de kunne sagt veldig mye verre ting hvis de ville. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana skrev (På 31.12.2023 den 19.11):

Jeg synes episodene var bra, men belyste ikke noe nytt egentlig. Kody er fremdeles ufyselig og ser ut til å skylde på alle andre enn seg selv (han er så åpenbart stolt over at det ikke var han som ba om skilsmisse med noen av konene og tror at det å oppføre seg så grusomt at han ikke gir dem annet valg enn å ta det første steget selv setter ham i et bedre lys) og Robyn har null innsikt og forstår ikke sin rolle overhodet. Hun er uskyldig og har bare prøvd å være diplomatisk og legge til rette for at alle har det bra. Jeg synes både Janelle, Christine og Meri virker nøkterne i sine beskrivelser av ekteskapene sine og forholdet mellom Kody og Robyn. Her er jeg sikker på at de kunne sagt veldig mye verre ting hvis de ville. 

Godt beskrevet 👍🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reveenka skrev (På 31.12.2023 den 16.48):

Hva synes dere om Talk back episodene? De veldig bra synes jeg! 

Jeg har forresten funnet en "kanal" på Facebook som tekster og har god kvalitet på episodene.

Er det lov å linke til den?

                        Ja. :)  Det skulle jeg mene er bare midt i blinken og rette plassen, @Reveenka

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er interessant med disse Talk Back-episodene er at de eneste som virker oppriktig glade og fornøyde er Meri, Janelle og Christine - de tre som har gått. 

Kody og Robyn, som jo nå egentlig har fått det slik de vil, virker til å være bare misfornøyde og negative.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

                        Ja. :)  Det skulle jeg mene er bare midt i blinken og rette plassen, @Reveenka

Kanalen heter One studio https://www.facebook.com/Onestudio007

 

Jeg synes talk back episodene var interessante fordi det var mer ærlige reaksjoner virket det som. Som når Meri sier at hun og Kody var enige om å avslutte "forholdet" dagen før møtet i Coyote Pass. Så vil ikke han si at det skal være slutt på kamera og bare vrir og vender på samtalen, mens Robyn hulker. Jeg fikk mer sansen for Meri etter den samtalen. Cody er virkelig ufyselig.

Også heier jeg veldig på Janelle, hun har virkelig fått nok av Cody ser det ut som. Og det skjønner jeg godt!

   

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reveenka skrev (1 time siden):

Kanalen heter One studio https://www.facebook.com/Onestudio007

Jeg synes talk back episodene var interessante fordi det var mer ærlige reaksjoner virket det som. Som når Meri sier at hun og Kody var enige om å avslutte "forholdet" dagen før møtet i Coyote Pass. Så vil ikke han si at det skal være slutt på kamera og bare vrir og vender på samtalen, mens Robyn hulker. Jeg fikk mer sansen for Meri etter den samtalen. Cody er virkelig ufyselig.

Også heier jeg veldig på Janelle, hun har virkelig fått nok av Cody ser det ut som. Og det skjønner jeg godt!

    Takk for link. Helga er lang og godt er det; her skal det lyttes.  :nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble overrasket over diskusjonen rundt personlighetstesten, som hadde ført til krangel mellom Christine og Robyn. Robyn hadde visstnok ikke likt at hennes test viste at hun elsker og tiltrekkes av dramatikk. Det interessante er at Robyn hevder at hun aldri tok noen test og at Christine fylte ut svarene for henne (med et lite stikk om at Christine tydeligvis ikke hadde tatt seg bryet med å lære Robyn å kjenne siden svarene ikke var riktige). Denne testen tok Kody og konene sammen med Nancy (terapeuten deres) i sesong 6 (?) og den ble vist på TV, så Robyn lyver. Det kan godt være at hun faktisk ikke husker testen i det hele tatt, men da er det veldig spesielt å komme med ubegrunnede beskyldninger om at Christine tok testen for henne. Hun kunne nøyd seg med å si at hun ikke husker den, det hadde ingen tatt henne for.

Jeg synes for øvrig synd på Robyns barn, for de er jo både uskyldige og skadelidende i det hele. Janelle og Christines barn har et godt forhold til hverandre, mens Robyns barn er helt utenfor. Jeg vil ikke uttale meg så mye om hvorvidt Janelle og Christine må ta deler av skylden for dette, vi vet ikke så mye om hvordan Robyns barn ble tatt i mot av familien. Vi har sett at Robyn selv har brukt barnepike framfor søsterkonene sine og på annet vis ikke involvert dem så mye, og hun har heller ikke bodd sammen med noen av dem, men det kan godt ha vært en toveis greie for alt vi vet og at Janelle og Christine heller ikke har tilbudt seg å hjelpe, tatt kontakt eller inkludert Robyns barn så mye som de burde. Men uansett hva som har skjedd er det barna som trekker det korteste strået og som havner i midten av de voksnes konflikter. Det må være veldig vanskelig for dem. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken Janelle, Christine eller Meri kaller eller ser på Robyn som søsterkone, men Robyn tviholder på at de er hennes søsterkoner. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har jo gått glipp av veldig mye som kunne gjort at de følte seg som søsterkoner. De tre eldste konene har oppdratt barna sine sammen og de har bodd sammen i mange år. De har rett og slett en historie sammen som Robyn ikke har tatt del i. Noe av det fordi hun naturlig nok kom sist inn i familien og noe av det av eget valg (som å ansette en nanny i stedet for at søsterkonene kunne passe barna slik de gjorde for hverandre). 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 15.11.2023 den 20.58):

Hmm...finner dere et bilde eller to, så legg det bare inn så vi alle kan få se. Jeg tror det ikke før jeg får se det...
Jeg fant, jeg fant. https://starcasm.net/kody-brown-brian-business-guns/  Kody_Brown_gun_business__.jpg?resize=602

Jøss, så ustabil som han er, er vel våpenhandler ca det siste han burde vært…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare på sesong 7 nå, men det slår meg hvor egoistisk Robyn er når hun starter opp My sister wive's closet og det er hennes store drøm og hun blir sur på Meri fordi hun vil gjøre noe for seg selv: å ta utdannelse!

Var flaut å se på da de var på kjoleshopping sammen og Robyns venninne tok de med på en butikk hvor bare Robyn var tynn nok til å passe kjolene. Aner jo ikke om hun ikke hadde fortalt venninna hvilken størrelse søsterkonene hennes var eller hva greia var men det var flaut og nedverdigende. 

Kody tror ikke på at sønnen til Robyn har aspergers. Håper han sa det på tull, men det hadde ikke forundret meg om han mente det.

Reglene de har for dating er ganske sære, snakket om hormoner i munnen når de kysset og masse annet rart. 🫣

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er veldig spesielt, særlig siden Robyn fikk viljen sin på bekostning av alle andres da de snakket om hvilken familiebedrift de skulle starte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det snakk om noe ny sesong, typ spinnoff eller noe? 
Er jo ikke så mye mer å hente fra familien slik den var, men hadde vært kult å fulgt Janelle, Christine og Meri på veien videre iallfall

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal vise to episoder med Christine og David sitt bryllup. Usikker på om det kommer til Norge, men helt sikkert. Det har ikke kommet noe offisielt om det blir en sesong 19, men Christine har sagt at det blir det. Jeg tror serien er for populær til at de slutter med det første. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja....om de fortsetter med de to damene og folkene rundt dem, så ser jeg nok på, men egentlig
hadde det vært helt greit om denne historien fikk en slutt. Den må jo det en gang også liksom...eller? :fnise: 
Jeg kjenner meg veldig mettet av hele rabalderet om sant skal sies. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...