Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Så koselig. Hun fortjener et skikkelig forhold framfor det hun levde i de siste årene med Kody. :) 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan var det med Janelle? Noen som har plukket opp slike nyheter der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke hørt noe. Veldig lite opplysninger fra tlc. Hører på en pod hvor de kommenterer ting som skjer i amerika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt noe, men samtidig ble jo disse episodene sendt i USA nå de siste to ukene og vi henger vel alltid bittelitt etter der så det kommer kanskje etter hvert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser sisterwifes på tiktok 😆 De sendte Christines bryllup i julen, så det kommer sikkert i Norge etterhvert. Tror det var 2 episoder. Fint og rørende å se. 

Meri har også fått seg ny kjæreste, og ser veldig lykkelig ut. Det er mange som misliker Meri, men jeg tror ho har blitt emosjonelt mishandlet av Kody siden serien startet. Tror feks det er utrolig vondt å ønske flere barn og samtidig se mannen få masse barn med andre kvinner. I tillegg har Kody flere ganger gitt utrykk for at han måler konenes verdi etter hvor mange barn de har. 

Jeg er ikke stolt av det men jeg tror jeg kunne tatt en doktorgrad i denne familien. Robyn er en helt jævlig person, og hun har rett og slett manipulert Kody til å bli det og. De er begge to narsissister, men de andre tre konene fikk frem det beste i ham så har Robyn fått ut det verste. Og klassisk for narsissister er at de ser på andre mennesker som spillbrikker. Hadde hun hatt et snev av sympati så hadde hun ikke latt Kody tilbringe all sin tid med henne. Barna hennes tror også at de andre konene og barna hater dem, noe de aldri har gitt uttrykk for. Robyn lever av å innta offerrollen og har melket den siden dag 1. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 koner nei...ingen , takk... plenty med skrullete kvinner i periferien rundt meg som gjør alt de kan for å herpe min livskvalitet..under samme tak..ALDRI.. jeg blirr 55 så resten av livet blir jeg alene, den saken er helt klar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyflua skrev (21 timer siden):

Skal ikke tlc sende christines bryllup?

Tror det kommer neste uke. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Arkana skrev (På 10.1.2024 den 17.21):

Han har vel alltid vært et slags overhode for familien og på en måte kan jeg skjønne det siden de tross alt er (var) fem voksne. Det blir fort veldig mye diskusjoner om alle skal være enige i alt og det er kanskje behov for at én tar litt styringen? Når det er sagt synes jeg alle konene alltid har vært veldig selvstendige og at Kody, med unntak av den galskapen han har drevet med siden koronatiden, ikke har vært noen diktator som forventer at alle følger ham i ett og alt. 

Veldig enig i denne beskrivelsen.

Jeg ser for øvrig det er mange som demoniserer Robyn og hevder hun bl. a er skyld i at Kody bare er hos henne. Ingen kan selvsagt vite hva som foregår bak kulissene, men hun har gjennomgående vært rimelig konsekvent på at hun ikke ønsker eller er lykkelig med at Kody har valgt å isolere seg i huset hennes gjennom hele korona-tiden. Det er ikke noen åpenbar indiksjon på at dette ikke er tilfellet, annet enn det vi ønsker å spekulere i selv. Jeg synes også hun har vært ganske konsekvent støttende til hele konseptet med poly-familie i motsetning til alle disse bølgedalene både Meri og Christine har vært gjennom.

Jeg er også litt overrasket over hvor lett alle omfavner Christine. Hun er vel den jeg misliker sterkest av disse damene. Hun fniser og koketterer som en jentungen, og jeg synes hun gjennomgående har fremstått som umoden og urimelig.

Gjennom veldig mange sesonger er det tydelig at hun sliter med sjalusi. Hun har selv hevdet at hun ikke orket å bo i samme hus med de andre konene fordi hun ikke kunne tåle å se Kody dra på date med de andre damene. At hun nå endelig har konkludert med at poly-livet ikke er noe for henne har vært åpenbart fra start. Hun omtalte seg allerede som "basement wife" (før Robyn kom inn i bildet) og hadde ringetone på Janelle med "here comes the queen" eller noe i den duren fordi hun mente Janelle hadde inntatt rollen som dronningen i familien. Sympatisk og voksen adferd? Neppe! (Beleilig nok har de blitt bestiser nå, da.) Hun må faktisk selv ta ansvar for at hun ikke kjenner seg selv bedre enn at hun aldri skulle gått inn i en poly-familie. Det har hun verken psyken eller rausheten til. At en slik holdning fort kan spre seg som gift i en familie er åpenbart. 

Hun virket også ganske så virkelighetsfjern og egoistisk da hun trodde og nærmest forventet at hele familien skulle være åpne for å plutselig  flytte til Utah (fordi hun brått ønsker det), når de nettopp har kjøpt ei diger tomt i Flagstaff som de skal bygge 4-5 hus på. 

Jeg opplever også at hun driver et typisk "kvinne-spill" i sine relasjoner. Hun synes David er så fantastisk fordi han ikke tar nei for et nei når han spør henne om det er noe galt. Hva faen? Hvis noe er galt og partneren din spør om alt er ok, så svar han ærlig, for svarte! Ikke sitt der som en furten jentunge hvor han må dra det ut av deg. Helt ubevisst avslører hun at hun driver barnslig manipulering og testing David. Men nå har hun jo fått seg en tøffing og fikset seg matchende tatoveringer og jokkedanser på fanget til David og lager cringe-fest ut av hele bryllupsfesten. Det er mye som skal tas igjen på kort tid! Synes hele dama er en flau parodi på desperat, usikker kvinne. Dessverre.

Fy fader. Gadd jeg virkelig skrive hele dette innlegget? Det er også litt flaut 😑

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser at Garrison har tatt sitt eget liv. Utrolig trist 😭

  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wilmap skrev (26 minutter siden):

Ser at Garrison har tatt sitt eget liv. Utrolig trist 😭

Shit! Ble sjokka når det kom på facebookfeeden akkurat nå!  

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei fy søren så trist… Garrison var en av de ungene jeg likte best. Han virket så fornuftig og fin

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare helt tragisk 💔.. Jeg har bare sett sporadisk de siste årene, men har sett noen av episodene med Kody og når hver kone går fra han + noen når han er så streng med guttene sine. Nå kjenner jeg at jeg blir så ufattelig sint på den mannen 😤.. Han har egenhendig ødelagt denne familien med alle sine rare nykker med Covidregler og ikke greie å prate med konene sine og bare flyr rundt å sier at han er familiens overhode og de skal adlyde han.. Og når han i tillegg var så avvisende mot sønnene sine så er det vondt uansett hvilken alder du er, og at Garrison bare ble 25 år han er jo ikke gamle gutten, trenger fremdeles faren sin, men han ville være sta og egenrådig så jeg tenker mine ting om denne saken. Jeg har lyst til å skrive mange ord om Kody her, men det vet jeg ikke om blir sensureret av KG eller ikke så jeg lar det være med det. Forferdelig tragisk familiehistorie som har utspilt seg foran øynene våre over de siste 10? årene ihvertfall 😓

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge TMZ var det Gabe som fant han😭💔 Han døde av et selvpåført gunshotwound. Stakkars Gabe blir aldri den samme igjen😭

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, platypus said:

Ifølge TMZ var det Gabe som fant han😭💔 Han døde av et selvpåført gunshotwound. Stakkars Gabe blir aldri den samme igjen😭

Stakkars Gabe ❤️

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist. :tristblå:

 

Men jeg synes godt vi kan la være å dra Kody inn i dette eller spekulere i om han er en del av årsaken. Depresjon er mer sammensatt enn som så og vi vet uansett ikke hva som ligger bak. 

  • Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wilmap skrev (10 timer siden):

Ser at Garrison har tatt sitt eget liv. Utrolig trist 😭

Leste han var funnet død.

Så trist, flotte gutten 😭

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...