Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

The_marsmallowlady skrev (39 minutter siden):

Tror de kommer til å selge noen av tomtene, evt at de kjøper ut de konene som eier tomtene og kan bygge mer fritt. Som f.eks at de kan bygge en felles bygning hvor alle kan samles til selskaper osv.  

Synd at familien går i oppløsning, men har sett det komme i mange år. Men trodde Meri kom til å være den første, for å være ærlig. Det er nok ikke så langt unna den biten heller.

Jeg hadde blitt mektig lei av det livet Kody vil at de skal leve. Han forstår ikke at konene vil ha mer av "ekteskapsbiten" og mindre av å måtte lene seg på medkonene sine. Ler av de når de prøver å snakke med han og ignorerer diskusjoner mellom konene. Familien har også gått i oppløsning for hver gang de har flyttet.

Er det noen som vet hvor mange ganger de har flyttet siden de ble en offentlig familie?

Situasjonen mellom Kody og Meri er jo egentlig ganske avklart. Hun ønsker ikke å skille seg, men fortsatt være en del av familien og ha et platonisk (nærmest ikke-eksisterende) forhold til Kody, siden han ikke ønsker å jobbe med forholdet. Han tar ikke ut skilsmisse, for det er opp til dama i deres type forhold. Ville nok heller gjort som Christine, om jeg skulle valgt 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tossitinthetrash skrev (16 minutter siden):

Situasjonen mellom Kody og Meri er jo egentlig ganske avklart. Hun ønsker ikke å skille seg, men fortsatt være en del av familien og ha et platonisk (nærmest ikke-eksisterende) forhold til Kody, siden han ikke ønsker å jobbe med forholdet. Han tar ikke ut skilsmisse, for det er opp til dama i deres type forhold. Ville nok heller gjort som Christine, om jeg skulle valgt 😅

Ja, det er noe som ikke er helt bra med måten Meri reagerer på og oppfører seg, synes jeg. Han behandler henne dårlig og har gjort det lenge, han vil ikke mer. Og likevel blir hun. Under covid var hun mer eller mindre helt isolert, alene. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (1 time siden):

Tror de kommer til å selge noen av tomtene, evt at de kjøper ut de konene som eier tomtene og kan bygge mer fritt. Som f.eks at de kan bygge en felles bygning hvor alle kan samles til selskaper osv.  

Synd at familien går i oppløsning, men har sett det komme i mange år. Men trodde Meri kom til å være den første, for å være ærlig. Det er nok ikke så langt unna den biten heller.

Jeg hadde blitt mektig lei av det livet Kody vil at de skal leve. Han forstår ikke at konene vil ha mer av "ekteskapsbiten" og mindre av å måtte lene seg på medkonene sine. Ler av de når de prøver å snakke med han og ignorerer diskusjoner mellom konene. Familien har også gått i oppløsning for hver gang de har flyttet.

Er det noen som vet hvor mange ganger de har flyttet siden de ble en offentlig familie?

Tror Meri har bestemt seg for å bite seg fast åkkesom. Hun er tross alt førstekona

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og mor til hans "Leon". Undres på hva han syns om den retningen det har tatt med datteren. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tossitinthetrash skrev (10 timer siden):

Situasjonen mellom Kody og Meri er jo egentlig ganske avklart. Hun ønsker ikke å skille seg, men fortsatt være en del av familien og ha et platonisk (nærmest ikke-eksisterende) forhold til Kody, siden han ikke ønsker å jobbe med forholdet. Han tar ikke ut skilsmisse, for det er opp til dama i deres type forhold. Ville nok heller gjort som Christine, om jeg skulle valgt 😅

Jeg ville nok også valgt som Christine, men jeg kan forstå Meri. Jeg tipper hun fortsetter ekteskapet pga de andre konene. Hun har jo et særlig nært forhold til Robyn og skulle Meri skille seg fra Kody blir det vanskeligere å opprettholde et godt forhold til Robyn og barna hennes og kunne være mye sammen med dem. Hun ønsket jo polygami for å ha en stor familie og selv om ekteskapsbiten med Kody ser ut til å være over for godt har hun sannsynligvis fremdeles et ønske om å ha et sisterwife-forhold til de andre konene. Jeg kan på et vis forstå at hun velger å akseptere et platonisk ekteskap mot at hun får beholde fordelene med flerkoneriet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan skje ennå. Hun er ennå relativt ung og hvis hun møter en skikkelig hyggelig kar som når helt inn
til kjernen hennes, så åpner hun kanskje opp for en virkelig og bra relasjon til et annet nær-menneske.
Jeg håper det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana skrev (9 timer siden):

Jeg ville nok også valgt som Christine, men jeg kan forstå Meri. Jeg tipper hun fortsetter ekteskapet pga de andre konene. Hun har jo et særlig nært forhold til Robyn og skulle Meri skille seg fra Kody blir det vanskeligere å opprettholde et godt forhold til Robyn og barna hennes og kunne være mye sammen med dem. Hun ønsket jo polygami for å ha en stor familie og selv om ekteskapsbiten med Kody ser ut til å være over for godt har hun sannsynligvis fremdeles et ønske om å ha et sisterwife-forhold til de andre konene. Jeg kan på et vis forstå at hun velger å akseptere et platonisk ekteskap mot at hun får beholde fordelene med flerkoneriet. 

Fordelene med flerkoneriet? Det har hun vel ikke nå lenger heller. Kanskje har hun aldri hatt det, i og med at hun kun fikk ett barn. Fordelen må jo være å dele på ansvar og barneoppdragelse og slikt, men når hun har ett barn mens andre koner får 5-6 barn hver, vil hun hele tiden bidra med mer arbeidskraft enn hun får tilbake. Ikke at hun noen gang virket så veldig deltakende i fellesskapet særlig Christine og Janelle hadde da barna var små? Og jeg vet ikke helt hvor nært det forholdet til Robyn egentlig er… Under covid kunne jo egentlig Meri flyttet inn hos Robyn, eller i alle fall kommet dit daglig. Så kunne Meri hjulpet med ungene Robyn ikke klarer med selv, og Meri hadde sluppet å sitte mutters alene i evig karantene. Men nei da, i stedet hyret de en nanny, og Meri var isolert. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg oppfatter at de har et godt forhold i alle fall. Og uansett kan vi vel anta at siden Meri forblir gift med Kody så har hun gode grunner til det. At vi ville valgt annerledes gjør jo ikke hennes valgt galt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

         Tony og Mykelti venter to gutter. Gratulerer og lykke til. p :) 
Tony-Mykelti-Avalon-padron-6-73d55227597
Syns nok at jentungen kunne ha fått på seg hørselsvern før de smalt. Høy lyd for liten jente det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk virker det slik og hun kler å være mamma hun også. Ser ut som at hun liker det veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Logan og Michelle gifter seg neste måned. Siden de lever et veldig privat liv og ikke har deltatt i serien tidligere antar jeg at bryllupet ikke kommer til å vises heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (8 timer siden):

Denne kom opp på insta idag. Det er ny sesong på gang, men ikke i Norge enda. Noen som vet når det kommer på TLC her?

FAE24A09-7EC6-4D36-B217-44E834B7D8E8.jpeg

Tror Norge pleier å ligge 2-3 uker etter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk til dere som sitter fremst og passer på. Si gjerne ifra til oss andre så vi kan få med oss
hele herligheten fra første episode. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (15 minutter siden):

Takk til dere som sitter fremst og passer på. Si gjerne ifra til oss andre så vi kan få med oss
hele herligheten fra første episode. :) 

Jeg sjekket iallfall Discovery+ hver dag når jeg ser andre serier 😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...