Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

misssixty skrev (7 timer siden):

Når sa han det? Han er fæl

Ganske nylig, dessverre. Ansiktet hans, øynene hans når han snakker...det er ikke ok å se på. 
Det jeg tenker er at jo mere han strammer grepet og skal vise at han er mann og den som bestemmer, jo mere taper han. På alle vis. Han skjønner det ikke, for han er flaggbærer og hærfører på sin høye hest, midt i sin egen krig.  :sukk: 

misssixty skrev (7 timer siden):

Det er bekreftet at det kommer en sesong 17

Bra. :) 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/19/2022 at 10:48 AM, Hverdagsfrue said:

Jeg tror den Kody vi ser nå, er den Kody alltid har vært. Men nå under presset av covid, og han får litt motgang, har fasaden falt på TV-skjermen.

Han viser typiske trekk til en klinisk narsissist. Han vil ha total lydighet og respekt. Og havner på kant med alle familiemedlemmer som våger stille spørsmål til hans regime. Har null selvinnsikt, og han er den eneste som ser hele bildet.

Dette med narsissist tas opp rett som det er om Kody, spesielt i podcasten. Her er en video hvor en psykolog analyserer hvorvidt dette stemmer: 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jeg har spekulert i det før, men jeg har noen ganger lurt på om han har samme insentiv til å jobbe med dårlige ekteskap enn det vi vanlige monogame har. Det er jo en ubalanse i det hele ved at han kan gå til opptil flere av de tre (to nå da) andre konene og få hverdagsliv, støtte, gode samtaler, sex, nærhet eller hva det måtte være, mens kona i det ekteskapet som sliter har ingen andre å få det samme fra. Han og Meri har jo vært åpne om at ekteskapet deres har vært platonisk lenge, men det er jo strengt tatt Meri som lider mest under det for Kody har jo fullverdige ekteskap med flere andre og trenger dermed ikke Meri like mye som hun trenger ha,. Jeg håper virkelig han tar alle ekteskapene sine like seriøst som hvis han bare hadde ett, men det er jo ikke til å komme forbi at det i praksis faktisk er helt annerledes å ha fire koner enn bare én.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det blirjo  nødt til å skille seg ut en favoritt og rangering alt etter som. Må være fryktelig å se de andre har det gøy i sola, men en selv har det motsatt i skyggene og må holde maska uansett. Jeg har forsøkt å tenke alle gode ting (sett alt fra alle sider) rundt det som har skjedd, men klarer ikke å komme forbi at jeg ser på Robyn som noe veldig negativt innimellom.

Hun presterte nok en gang å takke Gud som hadde tatt spesielt vare på seg og sin familie og latt dem slippe unna coronaen. Tenker hun noen gang på alle de som tilsynelatende ikke har Gud på sin side mon tro. Hun er veldig opptatt av seg og sitt den der. 

En ting til: den innledningen til programmene for en stund siden, da de sier noe om hvorfor de er i slike forhold, der sier Kody at man skal gange kjærligheten så det blir mye av den (altså mange koner), men han tenker ikke på at de konene må dele han så det nesten ikke blir noe igjen til hver og en av dem. For meg er det et regnestykke som blir helt feil. Kody fikk 100%. De fikk litt av og til. 

Huff. :sukk: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser episode 17 nå med alle de reglene. Er nesten så Kody har blitt helt nevrotisk og fått ocd av hele covid. 

Også blir han som en dritunge når konene gjør opprør for barna sine. Barn han har valgt å sette til livet. Han driter jo fullstendig i de, og krever at alt handler om han. Konene skal ikke få lov til å "være der ute", og barna skal ikke få lov til å leke med hverandre engang.

Det må få lov til å være unntak av alt, tenker nå jeg.  Jeg ga klem under det verste til venner som hadde det vanskelig, som hadde mistet noen og spurte om det var noe jeg kunne gjøre. Det heter å bry seg om og se andre enn seg selv. 

Ikke rart at hele livet hans går i grus når han ikke engang støtter konene sine når de ytrer et ønske. Han bare sitter der og ser sur ut Meri ønsker mer lidenskap. Tar ikke hintet når Christine prøver å nå inn til han..

Jeg tror han har blitt nettopp det tittelen på tråden; Totalt utslitt av sine fire koner.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det han sa om at de voksne barna ikke trengte han lenger, men han hadde små barn som han måtte følge opp. Det virket som en unnskyldning for at han er mest hos Robyn, men Truely er jo bare 11 år hun også. 

Er poenget med søsterkoner egentlig hovedsakelig å formere seg mest mulig på en måte som er akseptert i religionen (ekteskap), så når kona er for gammel (Janelle og Christine) og/eller ufruktbar (Meri), så blir de uinteressante?! 

Men så lever vi jo i en litt mer moderne verden, og konene finner seg ikke i å bli tilsidesatt, og forlater han. Mens han bare klager og tar null selvkritikk. 

Kan se ut som at Janelle også er i tenkeboksen: 

https://screenrant.com/sister-wives-janelle-brown-relationship-kody-still-together/ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Kody er forbanna og irritert over at han ikke trengs lenger. Han er ikke ønsket i noen hjem lenger omtrent pga gnålet om covid.

Ja, vi skal tenke over at sesongen var 7(9?) mnd ut i det første covid-året. Mye var usikkert da. Men å tørke av posten og frukten (ja, vet man alltid bør vaske frukten) før man tar det inn i hus?  Det vitner mer om at han later som at han er viktig og at hans lov og Gud skal beskytte dem mot covid. Janelles sønner gjør jo opprør fordi faren ikke vil treffe dem om de våger seg på en liten visitt til kompiser/dame. Han er ikke der til vanlig, og nå er han der ennå mindre fordi det ikke er forsvarlig å være i arbeid/skole?  Blir sur når barna velger sosialt liv foran sin egen fars regler. Det sier faktisk veldig mye. 

Kody ser jo helt vill ut i blikket når han sitter å gjenforteller og spiller for åpent galleri. Han tror at drama= mer serie og mer penger. Nå som barna er flyttet/ikke trenger han lenger, så endrer hele gruppedynamikken seg. 

Han har ikke kontroll lenger på sin egen familie. Han har ei datter som er lesbisk, flere sønner og døtre som får barn på egen hånd. Han snur ryggen til sine barn som trenger operasjoner. Ingen amputerer et bein eller punkterer en lunge fordi det er gøy. De trengte operasjonene. 

Han sier at han vil la barnespm være opp til den enkelte mor. Han vil ikke ha fler2 barn med Meri, Janelle er nok ferdig som småbarnsmamma (hun vil jo bare drive for seg selv). Christine er ute av bildet. Eneste som føyer seg halvveis er Robyn. Men tror ikke hun heller vil ha flere barn med en mann som Kody.

Eneste løsningen er at han enten blir monogam, eller finner seg andre damer som er like skadet som han selv. For det er det han er. Skadet. Såret og full i angst. Familien har mistet respekt for han fordi han viser ikke respekt til noen. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NewStart87 skrev (10 minutter siden):

Syntes serien er et godt bevis på at livsstilen de lever rett og slett ikke går i lengden. 

Finnes andre serier som beviser at det går bra. Og andre familier som ikke eksponerer seg på tv-skjermen som også har et godt familieliv 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av problemet må jo være at de bor langt, altfor langt, unna hverandre. Selv før covid møttes de sjeldent. Ble det ikke sagt i siste periode «møtes en gang i måneden slik vi gjorde før»? 
Vil tro at skal en slik familieløsning fungere bør en ha daglig kontakt. Enten i samme hus, eller i nabohus. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En gang i måneden er veldig lite når det er snakk om familie og søsken, men jeg føler jo at det er slik det har blitt etter at de har bodd separat. Nå er det sikkert en hel haug særboere som er ganske klare på at man ikke trenger bo i samme hus for å være en familie eller ha et godt forhold og det er helt sikkert sant, men det er ganske mye mellom å bo i samme hus og sees hver dag og å bo separat og sees en gang i måneden. Det er jo Christine som har holdt igjen i forhold til å bo i et felles hus så nå som hun er ute av bildet er det vel ingenting som står i veien for at resten av familien bygger et felleshus i Coyote Pass? Det hadde vært veldig interessant å følge med på livet som storfamilie igjen, det var noe av det som gjorde at jeg begynte å se serien da den startet. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at de bor såpass separat, så får jo konene naturligvis også mer selvstendighet og egne liv. Da ser man også hvor ulike man er, hvor ulikt mye av familiedynamikken er og de ulike relasjonene både på tvers av voksne og barn. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har blitt skikkelig voksne damer nå. De vet hvem de er og hva de vil. Det er forskjellen. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvstendigheten er jo en av fordelene med å leve i et flerkoneri og det har jo også de fleste konene sagt en eller flere ganger i løpet av serien. De liker å styre sine egne liv. 

Med forbehold om at vi har fått bare et ørlite innblikk i det hele synes jeg det er snodig å se hvor lite Kody ser sin del av ekteskapsproblemene med Christine. Jeg synes det var tøft å høre henne fortelle at han hadde sagt at han ikke er tiltrukket av henne mer (Hvem i all verden sier sånt til kona si!) og at han rett og slett ikke er interessert i et sexliv med henne. Og så presterer han etterpå å bli sjokkert over at hun ikke vil at de skal dele seng mer! 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...