Gå til innhold

Post mortem-fotografier

Stueloff

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nei, fy fasan! Nå får jeg IALLFALL ikke sove. Æh, skikkelig, ordentlig creepy greier! (Kanskje det er natta og mørket som gjør det, men asså...æh!)

Haha, jeg er enig - skikkelig creepy greier!

Anonym poster: 84cb4c7738d6c26fcedef0e1406220d3

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dolce

Veldig interessant! Takk til TS!

Jeg arvet et hus med innbo for en del år siden, og fikk sjokk da jeg bladde igjennom gamle bilder som lå i huset. Det var flere bilder av døde barn. Disse bildene var imidlertid ikke laget som om barnet fremdeles levde, dvs. ikke oppstilt sammen med andre. Men de var fotografert veldig vakkert.

Jeg bor nå i et gammelt hus, og har innredet i "gammel stil" i stua. Så jeg har hengt opp mange av familiebildene jeg har arvet. Må innrømme at jeg aldri har tenkt over om alle på bildet er levende eller døde. Blant annet et utrolig vakkert bilde av en liten gutt som står på en stol, bildet har hedersplassen i stua. Når jeg ser det nå (etter å ha lest tråden og sett bildene), tror jeg kanskje gutten er død...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vulpes

Men i dag tar vi gjerne flere hundre bilder av hverandre fra den dagen vi blir født.

Den gang så hadde man som regel bare mulighet til å ta familiefotos et par ganger i løpet av livet

...ja? Det er naturligvis én av de mange årsakene til at man tenker annerledes da og nå :)

Skjønte ikke helt om du mente at innlegget ditt på noen måte var uenig i det jeg skrev.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Peonjenta

Veldig interessant! Takk til TS!

Jeg arvet et hus med innbo for en del år siden, og fikk sjokk da jeg bladde igjennom gamle bilder som lå i huset. Det var flere bilder av døde barn. Disse bildene var imidlertid ikke laget som om barnet fremdeles levde, dvs. ikke oppstilt sammen med andre. Men de var fotografert veldig vakkert.

Jeg bor nå i et gammelt hus, og har innredet i "gammel stil" i stua. Så jeg har hengt opp mange av familiebildene jeg har arvet. Må innrømme at jeg aldri har tenkt over om alle på bildet er levende eller døde. Blant annet et utrolig vakkert bilde av en liten gutt som står på en stol, bildet har hedersplassen i stua. Når jeg ser det nå (etter å ha lest tråden og sett bildene), tror jeg kanskje gutten er død...

Så spennende, det kan du jo sikkert finne ut om du har gamle slektninger. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja ser nå at hun ser oppstilt ut men syns ansiktet hennes er merkelig levende...

Ja, hun stirrer tilsynelatende rett i kamera...

Anonym poster: abc5b10a5f0ac57de6c349bf5b04b4d4

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Føler meg litt dum som spør, men hvorfor er mørkere hender et tegn på at vedkommende er død?

Morbid, men jeg føler nesten behov for å saumfare gamle familiefotografier etter mørke hender og stive blikk etter å ha lest denne tråden. :sjokkert:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Føler meg litt dum som spør, men hvorfor er mørkere hender et tegn på at vedkommende er død?

Oksygenet forsvinner fra kroppen, og oksygenfattig blod er mye mørkere enn oksygenrikt.

Anonym poster: 5721190a81aad25c3fe88e60d0e6006e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HedvigR

Morbid, men jeg føler nesten behov for å saumfare gamle familiefotografier etter mørke hender og stive blikk etter å ha lest denne tråden. :sjokkert:

Se gjerne etter et stativ bak dem og, hvis de står på bildet. Det er ganske røpende.

Sånn som her

271482683757475287_gaDCOTg2_c.jpg271482683757479200_uU92Wldi_c.jpg

Endret av HedvigR
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gjest_Dreamdrops

Oksygenet forsvinner fra kroppen, og oksygenfattig blod er mye mørkere enn oksygenrikt.

Anonym poster: 5721190a81aad25c3fe88e60d0e6006e

Åja! Tusen takk for svar :) Var litt usikker, men nå skjønner jeg jo at det er ganske logisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mamma_mia

Dette har jeg fatisk aldri hørt om før, og jeg er ganske nysgerrig av meg som person og spesielt på litt sære ting.. synes det er et fascinerende men også litt uhyggelig tema. Var litt skeptisk i begynnelsen av tråden, redd for å komme over skikkelig ekle bilder men bildene er jo ikke det heller stort sett. Merkelig fenomen.

Men så trist med alle de døde barna, begynte å gråte når jeg gikk inn på den ene linken.. I gamle dager virket døden så "naturlig", i dag er døden liksom noe skummelt og tabuaktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mamma_mia

Hvordan klarer de forresten å få de døde til å se så levende ut, spesielt i ansiktet? Jeg har sett 2 personer selv få timer etter at de døde og da så en jo veldig tydelig at vedkommende var død..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest badeand1

Hvordan klarer de forresten å få de døde til å se så levende ut, spesielt i ansiktet? Jeg har sett 2 personer selv få timer etter at de døde og da så en jo veldig tydelig at vedkommende var død..

Sminke?

En ting jeg ikke skjønner. Hvordan får de dem i forskjellige positurer? Tenker på rigor mortis/dødsstivhet.

Endret av Mortem
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

charactouy

Rigor mortis går jo over igjen også da... Ellers var de vel ikke redde for å ta i litt sikkert?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HedvigR

Sminke?

En ting jeg ikke skjønner. Hvordan får de dem i forskjellige positurer? Tenker på rigor mortis/dødsstivhet.

Et stativ bak dem som holder dem oppe, og ståltråd i klærne for at armene skal holde seg oppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest badeand1

Et stativ bak dem som holder dem oppe, og ståltråd i klærne for at armene skal holde seg oppe.

Hva med gutten som har den ene armen på fanget og den andre på stolen?

Hvordan har de fått bøyd armene. Men hvis rigor mortis går over etterhvert så er det jo lett.

Endret av Mortem
Lenke til innlegg
Del på andre sider
charactouy

Hva med gutten som har den ene armen på fanget og den andre på stolen?

Hvordan har de fått bøyd armene. Men hvis rigor mortis går over etterhvert så er det jo lett.

Jeg tror han lever og at broren (?) som står sammen med ham er død.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest BettyBoop

Jeg tror han lever og at broren (?) som står sammen med ham er død.

ja han i stolen ser man jo lever. han som står ser borte vekke ut. Ikke noe uttrykk i fjeset
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...