Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Nå har firmaet jeg jobber for sagt opp tre stk, inkludert meg, mens sønnen til en av eierne i konsernet får fortsette selv om han har jobbet der bare halvparten av hva vi andre har. Kjipt. 

Så nå må jeg også søke ny jobb. 

Anonymkode: 3cfd3...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Nikee skrev:

Nå er det vel 11 måneder siden jeg begynte å søke på jobb og jeg har på snart ett år kun vært på 2 intervjuer. :sukk: Jeg tviler på at det blir flere dette halvåret egentlig. CV-en min har jo ikke endret seg noe siden sist!

Det er faktisk litt godt at det ikke er meg, misforstå meg rett. Men jeg har følt meg som en skikkelig looser, så det å "møte "andre i lignende situasjon er på en måte betryggende.

Har du noen plan for hva du kan gjøre dette halvåret for å øke dine sjangser for å få jobb?

Endret av Snublefella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har firmaet jeg jobber for sagt opp tre stk, inkludert meg, mens sønnen til en av eierne i konsernet får fortsette selv om han har jobbet der bare halvparten av hva vi andre har. Kjipt. 

Så nå må jeg også søke ny jobb. 

Anonymkode: 3cfd3...352

Så utrolig kjipt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Florence skrev:

Ikke meg du spør, men jeg begynner å nærme meg sikkert hundre søknader og kun intervju ett sted (kom til andregangsintervju). 

Bare fint med flere svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Snublefella skrev:

Det er faktisk litt godt at det ikke er meg, misforstå meg rett. Men jeg har følt meg som en skikkelig looser, så det å "møte "andre i lignende situasjon er på en måte betryggende.

Har du noen plan for hva du kan gjøre dette halvåret for å øke dine sjangser for å få jobb?

:fnise: Det går fint! Det er godt å høre at andre sliter også (på en merkelig måte). Det hjelper at man er flere i samme situasjon! Her hos meg er jeg vel den eneste i venninnegjengen som ikke har fått fast jobb ennå. Bare maks uflaks, alle rundt meg får jobb mens jeg ikke en gang blir kalt inn på intervjuer en gang. Så man blir lei seg og det tærer på :sukk: 

Jeg tar noen emner ved universitetet, og holder et lederverv som i alle fall gjør at jeg får noe bra på cven. Jeg har heldigvis en liten deltidsjobb ved siden av men det er ikke mye. Det kunne dog ha vært verre! 

Jeg har i alle fall rundet hele 130 sendte søknader! Og kun 2 intervjuer. Herregud hvor deprimerende det er! :grine:

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nikee skrev:

:fnise: Det går fint! Det er godt å høre at andre sliter også (på en merkelig måte). Det hjelper at man er flere i samme situasjon! Her hos meg er jeg vel den eneste i venninnegjengen som ikke har fått fast jobb ennå. Bare maks uflaks, alle rundt meg får jobb mens jeg ikke en gang blir kalt inn på intervjuer en gang. Så man blir lei seg og det tærer på :sukk: 

Jeg tar noen emner ved universitetet, og holder et lederverv som i alle fall gjør at jeg får noe bra på cven. Jeg har heldigvis en liten deltidsjobb ved siden av men det er ikke mye. Det kunne dog ha vært verre! 

Jeg har i alle fall rundet hele 130 sendte søknader! Og kun 2 intervjuer. Herregud hvor deprimerende det er! :grine:

Jepp jeg vet :( utrolig deprimerende, man føler seg som en liten dritt til tider. 

På enkelte av jobbene jeg har søkt så vet jeg at mine kollegaer hadde vært flere personer totalt uten relevant utdanning, til og med personer uten noen utdannelse i det hele tatt. Men de søkte og fikk jobben på en tid hvor det var massevis av jobber og svært lav arbeidsledighet. Konkurransen er en helt annen nå enn for noen år siden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er den så absolutt! Jeg prøver å fortelle meg selv det, at det er vanskelige tider derfor blir det hakket verre for meg nå. Håper og krysser alt jeg har om at vi får en mulighet i år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Snublefella skrev:

Så utrolig kjipt :( 

Jepp :( Ikke så mye ledige jobber innen det jeg er utdannet som her jeg bor, så må nok bite i det sure eplet og søke på andre jobber også.. Men hvem vet, kanskje det blir bra :)

Anonymkode: 3cfd3...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Florence skrev:

Ikke meg du spør, men jeg begynner å nærme meg sikkert hundre søknader og kun intervju ett sted (kom til andregangsintervju). 

 

2 timer siden, Nikee skrev:

Nå er det vel 11 måneder siden jeg begynte å søke på jobb og jeg har på snart ett år kun vært på 2 intervjuer. :sukk: Jeg tviler på at det blir flere dette halvåret egentlig. CV-en min har jo ikke endret seg noe siden sist!

 

1 time siden, Snublefella skrev:

Det er faktisk litt godt at det ikke er meg, misforstå meg rett. Men jeg har følt meg som en skikkelig looser, så det å "møte "andre i lignende situasjon er på en måte betryggende.

Har du noen plan for hva du kan gjøre dette halvåret for å øke dine sjangser for å få jobb?

Siterer dere alle, fordi jeg sier meg enig. Man føler seg litt motløs når man søker og søker uten napp. Godt vi er flere i samme båt i det minste:klem:Jeg krysser fingrene for alle sammen!:bolledeig:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på mitt første jobbintervju nå. Føler dessverre ikke det gikk så bra. Veldig få ledige jobber her jeg bor nå, får bare håpe det dukker opp noe snart. 

Anonymkode: b83f3...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vært på mitt første jobbintervju nå. Føler dessverre ikke det gikk så bra. Veldig få ledige jobber her jeg bor nå, får bare håpe det dukker opp noe snart. 

Anonymkode: b83f3...d80

Det kan skje, men det hender også at det går langt bedre enn man kanskje selv tror. Hører stadig historier om folk som får jobbtilbud, selv om de selv følte det gikk dårlig på intervju. Ikke nødvendigvis tilfellet for deg, men kanskje. Prøv å ta til deg erfaringen med å reflektere over intervjuet så du står sterkere til neste intervju. Hva gikk galt og hva kan du gjøre for at det ikke skal skje igjen osv :) Ofte kan man forbedre ting. 
Jeg har funnet ut at man i hvert fall ikke skal være beskjeden og undervurdere seg selv. Jeg har vært god på det tidligere, å ikke tro at jeg duger til noe og at jeg ikke ikke kan noe. Lett å tenke slik, men selv om man ikke mestrer alle ferdigheter kan man likevel være temmelig god på veldig mye.

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som kan passe for noen er å engasjere seg frivillig for å øke sjansene til å få jobb. Man får mer å sette på CVen, og man får også større nettverk. Det ser veldig bra ut på CVen at man er frivillig i røde kors eller sånt. Nå som det er så mange kvalifiserte søkere på alt er det ofte sånne småting som får en til å skille seg ut i mengden.

Anonymkode: 5aac8...820

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten ingen jobber som utlyses innenfor det jeg vil jobbe med, så jeg jobber i barnehage mens jeg venter på at drømmejobben skal dukke opp! Det vil si, jeg venter på å få lov til å jobbe i barnehage siden ventetiden på politiattest nå er på 5 uker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske folk sluttet å spørre om jeg har fått ny jobb eller om jeg har søkt på ny jobb, om jeg har fått napp, om jeg ikke skal få meg en "skikkelig" jobb snart og bla, bla bla. Ofte er det personer (bekjente) som jeg føler ikke har noe med mitt privatliv å gjøre i det hele tatt og som ikke hadde blitt spesielt glade på mine vegne om jeg svarte at "ja, det har jeg". Jeg er hårsår - jeg vet... :klaske:

Flere skal være hjelpsomme og foreslår hvor jeg kan jobbe som frivillig. Fint det, men jeg jobber allerede 100% (noe jeg er så glad for!) og pendler. Skjønner ikke hvordan jeg skal få tid til å jobbe mer OG søke etter ny jobb. 

Æsj, dette ble bare et klageinnlegg...

 

Ønsker dere alle lykke til med jobbjakten!! Håper det løser seg for oss alle :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.1.2016 at 18.08, AnonymBruker skrev:

En ting som kan passe for noen er å engasjere seg frivillig for å øke sjansene til å få jobb. Man får mer å sette på CVen, og man får også større nettverk. Det ser veldig bra ut på CVen at man er frivillig i røde kors eller sånt. Nå som det er så mange kvalifiserte søkere på alt er det ofte sånne småting som får en til å skille seg ut i mengden.

Anonymkode: 5aac8...820

Akkurat nå føler jeg det ikke hjelper noe særlig :sjenert: Men det har nok med at det er harde tider og det er alltid noen som mer erfaring eller bedre CV enn deg. 

Jeg har vært frivillig for to ulike hjelpeorganisasjoner, frivillig studentorganisasjon (hvor jeg blant annet ble leder), frivillig på moderatorteam, frivillig under en festival. Jeg vet liksom ikke hva mer man skal til for å få en CV som skiller seg ut

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Elysian skrev:

Jeg skulle ønske folk sluttet å spørre om jeg har fått ny jobb eller om jeg har søkt på ny jobb, om jeg har fått napp, om jeg ikke skal få meg en "skikkelig" jobb snart og bla, bla bla. Ofte er det personer (bekjente) som jeg føler ikke har noe med mitt privatliv å gjøre i det hele tatt og som ikke hadde blitt spesielt glade på mine vegne om jeg svarte at "ja, det har jeg". Jeg er hårsår - jeg vet... :klaske:

Flere skal være hjelpsomme og foreslår hvor jeg kan jobbe som frivillig. Fint det, men jeg jobber allerede 100% (noe jeg er så glad for!) og pendler. Skjønner ikke hvordan jeg skal få tid til å jobbe mer OG søke etter ny jobb. 

Æsj, dette ble bare et klageinnlegg...

 

Ønsker dere alle lykke til med jobbjakten!! Håper det løser seg for oss alle :) 

Helt enig. Til de nærmeste sier jeg bare: "Jeg vil ikke snakke om det, dere får høre det fra meg om noe skulle skje". Nå jobber jeg litt ekstra et sted hvor kjente og bekjente titt og ofte dukker opp og det synes jeg er fryktelig irriterende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sliter sånn med å få fram i søknadene hvorfor jeg vil jobbe i akkurat den bedriften. Jeg vil jo bare ha jobb, jeg gir (nesten) beng i hva slags jobb eller hvor det er. Men skjønner selvfølgelig at det ikke er det de vil høre ;) Hva skriver dere?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Florence skrev:

Jeg sliter sånn med å få fram i søknadene hvorfor jeg vil jobbe i akkurat den bedriften. Jeg vil jo bare ha jobb, jeg gir (nesten) beng i hva slags jobb eller hvor det er. Men skjønner selvfølgelig at det ikke er det de vil høre ;) Hva skriver dere?

Må sitere denne, sliter med akkurat det samme.. 

Jeg vil ha jobben fordi jeg trenger penger til å leve.. Jeg tror ikke det tar seg så bra ut altså? 😂 

Har nå vært arbeidsledig snart et år (med et lite yrkesopphold som selger).. Hva skal man gjøre ? Jeg sliter med helse som gjør at jeg ikke kan jobbe med hva som helst, har en utdannelse som gjør meg mest egnet til å jobbe i olja(dok.kontroll), og her er det ikke Jobber lengre.. Må vel ting snu snart? Eller ? :/ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her :ohmy: Har vært i kontakt med et firma ang mulighet for jobb, og de sa de skulle sende meg en mail før jul med inkalling til møte. Har enda ikke hørt noe, så har bestemt meg for å ta en telefon dit i morgen, men lurer litt på hva jeg skal si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. januar 2016 at 22.13, Nikee skrev:

:fnise: Det går fint! Det er godt å høre at andre sliter også (på en merkelig måte). Det hjelper at man er flere i samme situasjon! Her hos meg er jeg vel den eneste i venninnegjengen som ikke har fått fast jobb ennå. Bare maks uflaks, alle rundt meg får jobb mens jeg ikke en gang blir kalt inn på intervjuer en gang. Så man blir lei seg og det tærer på :sukk: 

Jeg tar noen emner ved universitetet, og holder et lederverv som i alle fall gjør at jeg får noe bra på cven. Jeg har heldigvis en liten deltidsjobb ved siden av men det er ikke mye. Det kunne dog ha vært verre! 

Jeg har i alle fall rundet hele 130 sendte søknader! Og kun 2 intervjuer. Herregud hvor deprimerende det er! :grine:

Da burde du gjøre noe med søknadene dine for å skille deg bedre ut. Jeg vet ikke hvilken utdanning du har, men du har. Jo lederverv og universitetsutdanning tydeligvis, så noe må de jo kunne bruke deg til. Tar du fag som er relevante for tiden vi er i?

Anonymkode: 0827f...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...