Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Intervju for en veldig relevant jobb i dag som er en av to typer stilling jeg søker på når de dukker opp. 130 søkere på denne, 3-4 på første intervju. Følte det gikk bra så håper på å få bli med i runde to. Moro! :)

Får bare avslag på jobber hvor jeg mangler bransjeerfaring, men får nesten alltid intervju i fra bransjer som ligner, eller er lik den jeg har jobbet i. En det ikke ble intervju på fikk jeg beskjed om at jeg var interessant og at de vil ta kontakt senere når det dukker opp en mulighet. Så er veldig tydelig for min del at det er vanskelig å få jobb i andre bransjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her fortsetter det som før. Fikk ikke jobben jeg nylig var på intervju på, veldig kjipt for jeg trodde det hadde gått så bra. Har søkt på noen nye jobber, halvparten gjennom bemanningsbyrå. Skal på møte med et nytt byrå i morgen så får se om de har noe. Mens jeg søker og søker uten hell får mannen som har fast jobb jobbtilbud etter jobbtilbud. Vi jobber i to helt forskjellige yrker så kan vel egentlig ikke sammenligne, men litt frustrerende er det jo. Vurderer mer og mer å flytte til Oslo hvor jobbmarkedet er bedre.

Anonymkode: b0914...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her fortsetter det som før. Fikk ikke jobben jeg nylig var på intervju på, veldig kjipt for jeg trodde det hadde gått så bra. Har søkt på noen nye jobber, halvparten gjennom bemanningsbyrå. Skal på møte med et nytt byrå i morgen så får se om de har noe. Mens jeg søker og søker uten hell får mannen som har fast jobb jobbtilbud etter jobbtilbud. Vi jobber i to helt forskjellige yrker så kan vel egentlig ikke sammenligne, men litt frustrerende er det jo. Vurderer mer og mer å flytte til Oslo hvor jobbmarkedet er bedre.

Anonymkode: b0914...22d

Det er sånn det dritte systemet funker. Når jeg var i jobb fikk tilbud på tilbud. Nå som jeg er arbeidsledig og har søkt rundt 100 jobber er jeg plutselig ikke interessant..så en klem til deg.

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har virkelig oddsene mot seg for tiden som arbeidssøker. Har vært på to intervjuer så langt i januar, og der fortalte de at de aldri har fått så mange søknader fra godt kvalifiserte søkere som nå. Så det er hard kamp om arbeidsplassene.

Har vært arbeidsledig såpass lenge nå at jeg begynner å bli redd for at det skal påvirke meg psykisk. Har en mastergrad i samfunnsøkonomi som jeg fullførte sommeren 2015. Jeg hadde gode karakterer, var leder for en studentforening og jobbet et semester med undervisning ved universitetet. Allikevel er det knallhardt å finne jobb.

Har søkt på mange stillinger som ikke krever noen utdannelse utover en bachelorgrad(og noen som ikke krever høyere utdannelse i det hele tatt.), og har ikke fått et eneste intervju til de stillingene. Har ikke hatt noe mer hell med å søke gjennom vikarbyråer. Har også snakket med en veileder fra Manpower, og de ringer meg dersom de mener de har en stilling som passer meg. Det har ikke hjulpet så mye det heller.

De eneste stillingene jeg har fått intervjuer på er de som krever at man har en mastergrad innen økonomi, så det er tydeligvis det jeg bør satse på. Men fortsatt er det veldig frustrerende å ikke ha kommet helt i mål med en jobb(har vært nr.2 to ganger på kort tid nå)

Anonymkode: 20b91...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Søknadsfristen for nevnte jobb gikk ut i går. Det hadde jeg ikke fått med meg før jeg plutselig i dag ikke fant den igjen på Finn. Det betyr vel enten at A) jeg fucka opp en stor mulighet (tvilsomt, da det sikkert var massevis av søkere), eller B) det var ikke meant to be. Tror jeg går for det siste. Og noterer meg at det finnes en søknadsfrist og når den er når jeg leser jobbannonser i fremtiden :fnise:

 

...:klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Strixvaria skrev:

... Søknadsfristen for nevnte jobb gikk ut i går. Det hadde jeg ikke fått med meg før jeg plutselig i dag ikke fant den igjen på Finn. Det betyr vel enten at A) jeg fucka opp en stor mulighet (tvilsomt, da det sikkert var massevis av søkere), eller B) det var ikke meant to be. Tror jeg går for det siste. Og noterer meg at det finnes en søknadsfrist og når den er når jeg leser jobbannonser i fremtiden :fnise:

 

...:klaske:

Det er det alle sier til meg når jeg ikke får jobbene jeg har vært på intervju på :fnise: "Ta det med ro, når du får drømmejobben kommer du til å være sååå glad for at du ikke fikk denne".  Jeg blir sprø:bond: Jeg vet dere mener det godt, MEN DET HJELPER IKKE. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Florence skrev:

Det er det alle sier til meg når jeg ikke får jobbene jeg har vært på intervju på :fnise: "Ta det med ro, når du får drømmejobben kommer du til å være sååå glad for at du ikke fikk denne".  Jeg blir sprø:bond: Jeg vet dere mener det godt, MEN DET HJELPER IKKE. 

Jeg synes og den der er merkelig, uansett hva det er snakk om. "Det er arbeidsgiveren/foreningen/dama som går glipp av DEG!" Øh, for all del, men hvordan gjør det min situasjon noe bedre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Florence skrev:

Det er det alle sier til meg når jeg ikke får jobbene jeg har vært på intervju på :fnise: "Ta det med ro, når du får drømmejobben kommer du til å være sååå glad for at du ikke fikk denne".  Jeg blir sprø:bond: Jeg vet dere mener det godt, MEN DET HJELPER IKKE. 

Den der ser jeg absolutt. Men for min del er det ikke noen krise; jeg har uansett 1,5 år igjen av masteren min, så jeg MÅ ikke ut i arbeidslivet (i noen større grad enn jeg allerede er) akkurat nå. Det var mer det at når jeg ikke engang har fått med meg søknadsfristen så er det jo bare min egen skyld - at det går an å misse noe såpass sentralt.. jaja:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Strixvaria skrev:

Den der ser jeg absolutt. Men for min del er det ikke noen krise; jeg har uansett 1,5 år igjen av masteren min, så jeg MÅ ikke ut i arbeidslivet (i noen større grad enn jeg allerede er) akkurat nå. Det var mer det at når jeg ikke engang har fått med meg søknadsfristen så er det jo bare min egen skyld - at det går an å misse noe såpass sentralt.. jaja:fnise:

Ja, skjønner. Kanskje hakket mer frustrerende for meg enn deg da :fnise: Nyt siste del av studiene dine og fortsett å søke på jobber. Jeg begynte ikke før jeg var ferdig, og det ble nok altfor seint. Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 uker på dagpenger var det første informasjonsmøte med NAV og et kort møte med saksbehandler. Tror ikke de kunne gitt meg bedre motivasjon for å finne jobb. For med alt det tullet jeg fikk servert og alle mulige tiltak jeg må igjennom fikk jeg en grøsser for å si det slik. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, debattanten skrev:

Etter 4 uker på dagpenger var det første informasjonsmøte med NAV og et kort møte med saksbehandler. Tror ikke de kunne gitt meg bedre motivasjon for å finne jobb. For med alt det tullet jeg fikk servert og alle mulige tiltak jeg må igjennom fikk jeg en grøsser for å si det slik. 

 

Hva slags tull?

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags tull?

Anonymkode: 561c7...e0c

At jeg ikke burde søke på stillingen med litt høye krav sa saksbehandler, selv om de i timesmøtet før sa at det burde man absolutt gjøre. At jeg skal bli søkt inn på et 3 mnd langt kurs for å skaffe seg jobb, når jeg knapt har gått ledig i en mnd. Var ikke interessert i å finne ut hvem jeg er og hvordan jeg ser på det å finne meg ny jobb.

Jeg er faktisk ganske flink til å kartlegge egen kompetanse, søke forskjellige jobber og bransjer. Jeg trenger ikke et 3 mnd langt kurs som skal lære meg å banke på dører for å finne jobb. Bedre om jeg kam fokusere på å finne jobb, for det burde jo være målet. Ikke kaste bort 3 mnd på noe som ikke passer meg i det hele tatt. Hadde forstått det om jeg var langtidsledig og ressurssvak.

Bare for å nevne noe. 

Endret av debattanten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ihvertfall heldige som kommer på intervjuer :( 

Her er det helt dødt... Eneste jeg får er avslag etter avslag :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk avslag på en jobb jeg søkte på i november i går :fnise: syntes det var unødvendig å få det svaret da jobben varte i 3 uker i desember som bod selger :P men men

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blitt innkalt til intervju om en uke. :) Så da er det to potensielle jobber. Denne og den jeg allerede har vært på intervju for, som jeg får svar på om 2-3 uker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Snublefella skrev:

Dere er ihvertfall heldige som kommer på intervjuer :( 

Her er det helt dødt... Eneste jeg får er avslag etter avslag :(

Aye, her og. Har ikke vært på intervju siden arilds tid, får avslag på alt. Blir jo ganske oppgitt.

Endret av Okapi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tiden i fjor var jeg arbeidsledig. Jeg sa opp selv, i god tro om at jeg kunne ta fri over jul og begynne i ny jobb i januar. Vel.. I februar fikk jeg en drittjobb med luselønn i en nyoppstarta bedrift. Ble der til mai da jeg gjennom vikarbyrå fikk den jeg har nå. 

Her går jeg med konstant frykt for å miste jobben, men jeg er bare lykkelig for at jeg har noe å gå til hver dag, som dessuten er veldig godt betalt.

Mitt råd: bemanningsbyråer!

Anonymkode: 17637...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På denne tiden i fjor var jeg arbeidsledig. Jeg sa opp selv, i god tro om at jeg kunne ta fri over jul og begynne i ny jobb i januar. Vel.. I februar fikk jeg en drittjobb med luselønn i en nyoppstarta bedrift. Ble der til mai da jeg gjennom vikarbyrå fikk den jeg har nå. 

Her går jeg med konstant frykt for å miste jobben, men jeg er bare lykkelig for at jeg har noe å gå til hver dag, som dessuten er veldig godt betalt.

Mitt råd: bemanningsbyråer!

Anonymkode: 17637...331

Hvordan jobbet du mot bemanningsbyråene? Tok du aktivt kontakt og fortalte litt om ønsker du hadde og purret om det var noe ledig for deg? Eller bare registrerte du deg og var passiv i påvent av at de tok kontakt med deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...