Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Arbeidsledig på dag 13. 

Søkt en ny jobb i dag, søkte en i går også. Tar tid, dagens tok 3 timer selv om det meste var klart. Syns ikke 3 timer på en søknad er så verst når jeg måtte skrive omtrent alt på nytt da jeg ikke har søkt på lignende jobb før. Totalt ikke-relevant for min utdanning og karriere, men mine personlige egenskaper og interesser bakt inn med arbeidserfaring gjør meg likevel veldig egnet. Får håpe de ikke blir skremt av min utdanning og arbeidspraksis de siste 5 årene. Ville blitt en helt ny vei, men det er kanskje ikke så farlig om jeg kan drive med noe jeg virkelig interesserer meg for. 


Jaggu har det ikke kommet ut 2 relevante jobber jeg kan søke på i dag også, men det får bli senere. Søkte på en jobb i kommunen før jul, jeg var kjempekvalifisert og hadde alle de rette egenskapene som skal til. Likevel fikk jeg ikke intervju engang, fikk bare beskjed om at stillingen var besatt. Mistenker at stillingen ble gitt vekk på trynefaktor eller forkjørsrett til kommunalt ansatte. Uholdbar praksis når det kommer til ansettelser i det offentlige ofte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen her inne som vet hvordan man går frem om man vil jobbe som assistent i SFO? Tar jeg kontakt med de ulike skolene eller tar jeg kontakt med kommunen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.1.2016 at 11.11, AnonymBruker skrev:

Blir gal av å vente! Jeg skulle få svar på om jeg får jobben jeg var på intervju for i starten av denne uken, men nå er det utsatt til i morgen. Sjekker mobilen min konstant.

 

Anonymkode: b0914...22d

Jeg fikk ikke jobben :( Og for å gjøre det verre har jeg fått to mail med avslag på andre søknader jeg har sendt. Har bare lyst til å gi opp, vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Det er utrolig deprimerende. Og jeg blir mer og mer stresset ang penger. Antall gjennstående uker hvor jeg kan få dagpenger synker for hver uke og jeg merker at jeg begynner å få litt panikk. Vi har tenkt på å kanskje måtte flytte til en annen del av landet hvor jobbmarkedet er bedre, men det er ikke bare bare å selge huset i det elendige boligmarkedet som det er her nå. Og hvis jeg ikke har noen form for inntekt har vi ikke råd til både boliglån og leie i en annen by. Hater virkelig å være arbeidsledig!

Anonymkode: b0914...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ikke jobben :( Og for å gjøre det verre har jeg fått to mail med avslag på andre søknader jeg har sendt. Har bare lyst til å gi opp, vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Det er utrolig deprimerende. Og jeg blir mer og mer stresset ang penger. Antall gjennstående uker hvor jeg kan få dagpenger synker for hver uke og jeg merker at jeg begynner å få litt panikk. Vi har tenkt på å kanskje måtte flytte til en annen del av landet hvor jobbmarkedet er bedre, men det er ikke bare bare å selge huset i det elendige boligmarkedet som det er her nå. Og hvis jeg ikke har noen form for inntekt har vi ikke råd til både boliglån og leie i en annen by. Hater virkelig å være arbeidsledig!

Anonymkode: b0914...22d

:(:(

Huff...jeg kjenner følelsen. Det føles helt håpløst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en telefon i går på en søknad til en jobb. Var en veldig interessant kandidat, men manglet litt erfaring på en slik rolle. Rekruttereren skulle snakke litt med selskapet og komme tilbake til meg i dag. Jeg ringte 15:30 for å høre, fikk beskjed om at det dessverre ikke blir noe intervju. Hadde over 100 søkere, flere med mer relevant erfaring.. Kjipern. 

Jaja, oppmuntrende å bli kontaktet i det minste og ikke bare få blankt avslag. Noen ganger lurer jeg på hvordan man skal få prøve seg på noe nytt, et sted må jo folk starte :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...da har jeg sendt enda en søknad, ikke en spesielt fantastisk god en, den er helt grei. Årets 3 tror jeg det er.

 Jeg synes det er vanskelig å motivere meg til å bruke 2 timer på søknader som jeg uansett ikke får svar på.

den jobben jeg søkte på i dag ligger 1.5 time unna med bil, hver vei! Fytti grisen.

Fordelen med å ha sendt så mange søknader er at man kan bare klippe og lime ut av noen tidligere skrevde søknader, smelle på litt om akkurat den stilligen...og voila ferdig :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Jeg har endelig fått et jobbintervju igjen, etter å ikke ha fått et eneste intervju i hele høst! Var ferdigutdannet (mastergrad) i 2014, men pga oljenedturen er jeg blant de uheldige som fortsatt ikke har fått jobb. Krysser fingrene for at jeg snart får et jobbtilbud! Har veldig lyst på denne jobben som jeg fikk intervju til nå! :) 

Anonymkode: 2f917...50a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hurra! Jeg har endelig fått et jobbintervju igjen, etter å ikke ha fått et eneste intervju i hele høst! Var ferdigutdannet (mastergrad) i 2014, men pga oljenedturen er jeg blant de uheldige som fortsatt ikke har fått jobb. Krysser fingrene for at jeg snart får et jobbtilbud! Har veldig lyst på denne jobben som jeg fikk intervju til nå! :) 

Anonymkode: 2f917...50a

Gratulerer! Jeg skal på jobbintervju til en jobb hvor timelønnen er 150 :P Hurra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.1.2016 at 17.06, Snublefella skrev:

Jeg søker alt innenfor mitt fylke og nabo fylkene.

Bor i et geografisk stort fylke, så det er ikke gjennomførbart for min del. I så fall må vi flytte, men da er vi plutselig to på jobbjakt.

Anonymkode: b83f3...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.1.2016 at 14.34, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Tror det gikk bedre enn fryktet, for jeg har fått beskjed om at jeg er videre til intervjurunde 2. :) Denne gangen håper jeg å være mindre nervøs, men er selvfølgelig spent. Jeg er også god til å undervurdere meg selv, så jeg skal jobbe med å snu tankegangen frem til neste intervjurunde!

Anonymkode: b83f3...d80

Jeg fikk ikke jobben. Ble innstilt som nr. 2, og førstevalget takket ja... Men så blir det en halv stilling ledig (svangerskapsvikariat), og den har jeg fått tilbud om. :)

Anonymkode: b83f3...d80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ikke jobben. Ble innstilt som nr. 2, og førstevalget takket ja... Men så blir det en halv stilling ledig (svangerskapsvikariat), og den har jeg fått tilbud om. :)

Anonymkode: b83f3...d80

Gratulerer!  Heldiggris :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snublefella skrev:

Gratulerer!  Heldiggris :)

Tusen takk! Er jo bare en halv stilling, og vikariat, men jeg ble kjempeglad! 

Anonymkode: b83f3...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ikke jobben. Ble innstilt som nr. 2, og førstevalget takket ja... Men så blir det en halv stilling ledig (svangerskapsvikariat), og den har jeg fått tilbud om. :)

Anonymkode: b83f3...d80

Gratulerer! :hoppe: Da har du en fot innenfor, og det er jo kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Er jo bare en halv stilling, og vikariat, men jeg ble kjempeglad! 

Anonymkode: b83f3...d80

Det hadde jeg vært og! :) du får ihvertfall en god erfaring,  noe å ha på cven og kanskje en god attest. Det er jo gull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nikee skrev:

Gratulerer! :hoppe: Da har du en fot innenfor, og det er jo kjempebra!

Takk! Det tenker jeg også. 

 

Håper på minst like mye flaks for alle dere andre i tråden også! :smilyblomst:

Anonymkode: b83f3...d80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyy søren...skrev her for 1-2 måneder siden at jeg hadde fått meg jobb. Gleden ble kortvarig. Arbeidsplassen skal legges ned om 3 mnd :rasende:

Så da regner jeg med at jeg nok en gang blir arbeidsledig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, tørkestativ skrev:

Fyy søren...skrev her for 1-2 måneder siden at jeg hadde fått meg jobb. Gleden ble kortvarig. Arbeidsplassen skal legges ned om 3 mnd :rasende:

Så da regner jeg med at jeg nok en gang blir arbeidsledig

Å så sinnsykt irriterende! Føler med deg.

Anonymkode: b0914...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slengt ut rundt 40 søknader ( hadde 50, men sjefene sa nei takk til meg) - har dukket opp personlig på alle mulige butikker. Har ikke bil og er avhengig av buss for å komme meg til steder, som begrenser hvor langt unna det kan være. Nedgangstider merkes hardt.. Ung student med opphold i studiene frem til august, så er ikke særlig attraktivt å bare jobbe noen mnd heller merker jeg. Siste utvei er barnehage-assistent, men det er 6-8 ukers ventetid på vandelsattest..! Hjelpes.

Anonymkode: ca3b1...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på intervju. Er sykepleier, og dette er en nyoppstartet enhet. Over 200 søkere på 37 stillinger. I der minste fornøyd å ha kommet på intervju. 

Føler detgikk ganske bra, og de virket fornøyde. Sa veldig bra osv. Får dessverre ikke svar før om 3-4 uker siden så mange stillinger skal fylles. Så kommer vel til å bli gal. 

 

De begynte å intervjue i går. Lurer på om det er noe system på hvem som intervjues først. Om jeg er en av de første fordi de tenkte jeg var minst aktuell, eller om det er tilfeldig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, tørkestativ skrev:

Fyy søren...skrev her for 1-2 måneder siden at jeg hadde fått meg jobb. Gleden ble kortvarig. Arbeidsplassen skal legges ned om 3 mnd :rasende:

Så da regner jeg med at jeg nok en gang blir arbeidsledig

Offf....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...