Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Faen..jeg er innstilt som nr 2 på den 50% stillingen jeg var på intervju om forrige uke. Fatter ikke hvorfor de ringer å sier det. Dritsurt hvis jeg ikke får jobben å vite at jeg var sååå close. Hvir lenge må jeg egentlig vente på endelig svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lei lei lei lei, og enda litt mer lei.... :( 

Det er haugevis av jobber der ute. Men helst i helsesektoren, MÅ ha sertifikater jeg ikke har. 
Noen få kan passe meg, men det er 45-50 minutters kjøretid. Eller så er det haugevis av kandidater. 
Har man en utdannelse blir man knapt vurdert til butikkjobber. Har man ikke erfaring blir man ikke vurdert opp mot andre kandidater i stillinger som krever utdannelse. 

Så da ender jeg alltid opp i stillinger som ikke krever noe særlig, og føler at jeg har kastet bort en haug med penger og tid på å utdanne meg i det hele tatt. 

Får gå ut og lufte hund i drittværet og lufte hodet litt. Kanskje jeg blir motivert til å skrive mer søknader etterpå.... =/ 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg plutselig en mail om at det blir Skype-intervju på onsdag! 
Det er en enkel jobb som kan kombineres med annet. Dele ut smaksprøver på butikker for å være nøyaktig. Endelig kan det komme inn noe! 

Men hvordan er det å ha intervju på Skype egentlig? Føler at jeg ser så rar ut på video i forhold til virkeligheten så jeg liker ikke det :P Noen som har erfaringer å dele???? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg plutselig en mail om at det blir Skype-intervju på onsdag! 
Det er en enkel jobb som kan kombineres med annet. Dele ut smaksprøver på butikker for å være nøyaktig. Endelig kan det komme inn noe! 

Men hvordan er det å ha intervju på Skype egentlig? Føler at jeg ser så rar ut på video i forhold til virkeligheten så jeg liker ikke det :P Noen som har erfaringer å dele???? 

Mitt første intervju på skype gikk fint :) Jeg fikk tips om å veksle mellom å se på kameraet og på skjermen hvor du ser de som intervjuer deg. Det fungerte veldig bra for meg. Ellers sørg for at internett er bra!! Det kan fort henge seg eller i mitt tilfelle forsvinne helt, så ha en back up plan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første intervju på skype gikk fint :) Jeg fikk tips om å veksle mellom å se på kameraet og på skjermen hvor du ser de som intervjuer deg. Det fungerte veldig bra for meg. Ellers sørg for at internett er bra!! Det kan fort henge seg eller i mitt tilfelle forsvinne helt, så ha en back up plan :) 

Så bra at du sier det, for det har jeg lurt på! Hvor jeg skal se altså :P 
Ellers er jeg ikke veldig bekymret for internettforbindelsen. Men det er verre med PC'en... Den er helt idiotisk. Henger seg alltid opp når jeg virkelig trenger at den funker! Men jeg er sikkert heldig denne gang ;) Må jo bare tro det i hvert fall! 

Og så har jeg tenkt på at jeg må sitte ved kjøkkenbordet. Ha PC i fanget i sofaen eller ha den stående på salongbordet vil bare få det til å se ut som at jeg sitter henslengt og bryr meg fint lite. Ellers så må jeg vel bare terpe på de vanlige spørsmålene :) 
Det er jo "bare" en liten demojobb ute i butikker og på eventer, men jeg MÅ virkelig ha noe inntekt nå, så det er viktig likevel! Og senere kan jeg ha den som en måte å fylle sparekontoen litt mer på. Eller bruke den jobben til å finansiere utstillingsaktivitet og hundekurser. Og neste hund :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg plutselig en mail om at det blir Skype-intervju på onsdag! 
Det er en enkel jobb som kan kombineres med annet. Dele ut smaksprøver på butikker for å være nøyaktig. Endelig kan det komme inn noe! 

Men hvordan er det å ha intervju på Skype egentlig? Føler at jeg ser så rar ut på video i forhold til virkeligheten så jeg liker ikke det :P Noen som har erfaringer å dele???? 

Jeg har ikke vært borti skypeintervju. Men ville deffinitivt satt ved et vanlig bord og på en vanlig bord. F.eks. kjøkkenbord. Og sørget for minst mulig "støy" i bakgrunnen. Ikke et kjøleskap med bilder og notater hengende, en uryddig kommode bak osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært borti skypeintervju. Men ville deffinitivt satt ved et vanlig bord og på en vanlig bord. F.eks. kjøkkenbord. Og sørget for minst mulig "støy" i bakgrunnen. Ikke et kjøleskap med bilder og notater hengende, en uryddig kommode bak osv. 

Ja, jeg tenkte å sitte med ryggen mot vinduet. Det er ingen trafikk rett utenfor, så det verste er en fugl som flyr forbi. Litt som hvis man sitter i et møterom på intervju altså. Eller kanskje jeg bare trekker for gardinene slik at det blir hvit bakgrunn. Er vel litt mer ryddig på den måten. 
Hunden skal slites ut på formiddagen, og være på et eget rom underveis. 

Regner med at intervjuet vil være som et vanlig intervju. Bare ikke ordentlig face to face. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte å sitte med ryggen mot vinduet. Det er ingen trafikk rett utenfor, så det verste er en fugl som flyr forbi. Litt som hvis man sitter i et møterom på intervju altså. Eller kanskje jeg bare trekker for gardinene slik at det blir hvit bakgrunn. Er vel litt mer ryddig på den måten. Hunden skal slites ut på formiddagen, og være på et eget rom underveis. 

Regner med at intervjuet vil være som et vanlig intervju. Bare ikke ordentlig face to face. 

Tror kanskje jeg hadde følt meg litt mer selvsikker og ikke like nervøs ved et skypeintervju enn et vanlig. Da slipper man å være på et ukjent sted samtidig som man skal intervjues av ukjente. Tror jeg ville følt meg litt mer "trygg" :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man nekte å jobbe et sted hvis lederen er omtrent ti år yngre enn en?

 

omg. :roll:

Anonymkode: 2cdd0...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig overrasket.. som jeg skrev tidligere i dag ble jeg oppringt å fortalt at jeg var innstilt som nr 2 på stillingen. Så hvis hun som hadde fått tilbud takket nei, gikk stillingen til meg. Jeg ble jo glad og ante et lite håp midt i all elendigheten. Tenkte at hun som var blitt tilbudt stilling dermed var i tvil, siden de ringte meg.

MEN SÅ kom det meg for øret at hun som hadde blitt tilbudt stillingen hadde takket ja med en gang, og uten tvil. Derfor lurer jeg på hvorfor de så det nødvendig å ringe meg å si jeg var 2, når nr 1 hadde takket ja med en gang. ( de ringte meg 20 min etter nr 1 hadde takket ja). Er virkelig dette vanlig praksis?! Ble utrolig skuffa og syns det var unødvendig av dem å gi meg håp om en stilling som i realiteten allerede da var besatt....

 

FRUSTRERT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig overrasket.. som jeg skrev tidligere i dag ble jeg oppringt å fortalt at jeg var innstilt som nr 2 på stillingen. Så hvis hun som hadde fått tilbud takket nei, gikk stillingen til meg. Jeg ble jo glad og ante et lite håp midt i all elendigheten. Tenkte at hun som var blitt tilbudt stilling dermed var i tvil, siden de ringte meg.

MEN SÅ kom det meg for øret at hun som hadde blitt tilbudt stillingen hadde takket ja med en gang, og uten tvil. Derfor lurer jeg på hvorfor de så det nødvendig å ringe meg å si jeg var 2, når nr 1 hadde takket ja med en gang. ( de ringte meg 20 min etter nr 1 hadde takket ja). Er virkelig dette vanlig praksis?! Ble utrolig skuffa og syns det var unødvendig av dem å gi meg håp om en stilling som i realiteten allerede da var besatt....

 

FRUSTRERT

Så ufattelig surt! Det kan da ikke være vanlig praksis? :klo: 

:klem: til deg, vet at det er så sinnsykt frustrerende å komme så nær og likevel ikke få den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikee: takk for klemmen, trengte den nå! Hele dagen min ble ødelagt, hadde virkelig lyst på den jobben. Har aldri tatt et avslag så tungt før, men skal innrømme at jeg felte en tåre i dag. Skal på et til intervju denne uken så krysser fingrene for den!! Håper du får et endelig svar snart på den stillingen du var på intervju til. Frustrerende å bare gå å vente..! Klem og lykke til:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikee: takk for klemmen, trengte den nå! Hele dagen min ble ødelagt, hadde virkelig lyst på den jobben. Har aldri tatt et avslag så tungt før, men skal innrømme at jeg felte en tåre i dag. Skal på et til intervju denne uken så krysser fingrene for den!! Håper du får et endelig svar snart på den stillingen du var på intervju til. Frustrerende å bare gå å vente..! Klem og lykke til:klem:

Jeg har grått fra meg etter det intervjuet mitt. Nei jeg har faktisk ikke hørt noe ennå! Måtte vente til sjefen var tilbake fra en reise, men siden de jeg snakket med sa de skulle sende ut mailen når sjefen var tilbake, så vet jeg at jeg ikke fikk den. Jeg har ikke søkt på flere jobber nå, trenger en pause etter det. 

 

Klem hjelper alltid! :blomst: Masse lykke til på neste intervju! Skal krysse fingrene for deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg veldig overrasket.. som jeg skrev tidligere i dag ble jeg oppringt å fortalt at jeg var innstilt som nr 2 på stillingen. Så hvis hun som hadde fått tilbud takket nei, gikk stillingen til meg. Jeg ble jo glad og ante et lite håp midt i all elendigheten. Tenkte at hun som var blitt tilbudt stilling dermed var i tvil, siden de ringte meg.

MEN SÅ kom det meg for øret at hun som hadde blitt tilbudt stillingen hadde takket ja med en gang, og uten tvil. Derfor lurer jeg på hvorfor de så det nødvendig å ringe meg å si jeg var 2, når nr 1 hadde takket ja med en gang. ( de ringte meg 20 min etter nr 1 hadde takket ja). Er virkelig dette vanlig praksis?! Ble utrolig skuffa og syns det var unødvendig av dem å gi meg håp om en stilling som i realiteten allerede da var besatt....

 

FRUSTRERT

Hæ? Det er jo bare ondskapsfullt :( 
Jeg har også fått beskjed om at jeg var innstilt som nummer to, men da i en veldig lang mail fra arbeidsgiver som veldig gjerne ville ansette meg på et senere tidspunkt, men ikke i en stilling som var så "nærme gulvet". De ville ha meg i markedsavdelingen. Så jeg har fortsatt kontakt med dem og bare venter på en sjanse. 
Og føler med på sidene deres hele tiden. 
Kanskje derfor de tok kontakt med deg? At de vil ha deg, men det er en annen mulighet som kommer snart? Ta kontakt med dem å hør. Det skader ikke. I verste fall så ser de at du virkelig ønsker å jobbe for dem, og det er bare positivt :) 

Tror kanskje jeg hadde følt meg litt mer selvsikker og ikke like nervøs ved et skypeintervju enn et vanlig. Da slipper man å være på et ukjent sted samtidig som man skal intervjues av ukjente. Tror jeg ville følt meg litt mer "trygg" :) 

Ja du sier noe der. Det blir jo en avstand. Ikke helt ekte på en måte. Så kanskje det blir mindre skummelt :) 
Vi får se i morgen formiddag :) 

kan man nekte å jobbe et sted hvis lederen er omtrent ti år yngre enn en?

 

omg. :roll:

Anonymkode: 2cdd0...a80

I mitt forrige faste arbeidsforhold var sjefen 4 år yngre enn meg. Men det brydde jeg meg ikke om akkurat. Da var det verre med han på 57 som bare hadde jobbet selvstendig innenfor noe mekanisk tidligere som plutselig både var ansatt, men også eldst på arbeidsplassen med den yngste som sin overordnete. 
Enkelte tåler ikke slikt. Men ja, det er ekstremt rart. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger drømmer jeg om å bo laaangt ute på landet så jeg kan bo tilnærmet gratis. Da slipper jeg å utsette meg selv for utallige nederlag. Ingen innkaller meg til intervju, til tross for at jeg bruker minst 2 timer på hver søknad. Jeg forbanner min ubrukelige utdannelse. Jeg er så leeei...

Anonymkode: 87cc1...8ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!! De tilbydde meg en annen stilling! 1 års vikariat, men bedre enn å være arbeidsledig. Oh my.. gikk fra å være så sur til å bli helt i ekstase:hoppendeglad:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HURRA!!! De tilbydde meg en annen stilling! 1 års vikariat, men bedre enn å være arbeidsledig. Oh my.. gikk fra å være så sur til å bli helt i ekstase:hoppendeglad:

Gratulerer!!

Er det noen som har erfaring med å sende ut åpne søknader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!! De tilbydde meg en annen stilling! 1 års vikariat, men bedre enn å være arbeidsledig. Oh my.. gikk fra å være så sur til å bli helt i ekstase:hoppendeglad:

gratulerer så mye! :hoppe: Glad det ordnet seg for deg! Og et vikariat er jo supert, du kan ha mulighet for å få det forlenget da du allerede har fått en fot innenfor :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!:kghjerte:

Florence: dårlig erfaring med åpne søknader... har sendt ut en del selv. Føler de blir lest og glemt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!! De tilbydde meg en annen stilling! 1 års vikariat, men bedre enn å være arbeidsledig. Oh my.. gikk fra å være så sur til å bli helt i ekstase:hoppendeglad:

 Åååå, så bra!! Gratulere!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...