Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Prøvde å ringe dem jeg var på intervju hos, men kom bare til en telefonsvarer begge gangene:dry:. Da får jeg bare prøve igjen i morgen, men har ikke den beste følelsen. Dessuten kommer jo angsten for at de ringer meg dersom jeg snakker i tlf! Jobbsøker-livet altså, helt jævlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når selv dagligvarebutikken ikke vil ha deg som deltidsansatt pga. manglende relevant erfaring:fart2:

Kjempegøy!:ironi:(kjenner til det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke arbeidsgiver ta seg tid til å sende en samlemail til alle som ikke har fått jobben om at de ikke har fått den? Jeg har søkt 6 jobber, fått avslag på én, den første søkte jeg i september, der står det fortsatt "under behandling" på WebCruiter, men tipper de har hatt intervjuer og ansatt nå...

Jeg har jobb ut desember. Noen som vet om man får karantenetid på NAV når man har vært ansatt i et engasjement med avtalt sluttdato?

Anonymkode: 32c22...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på svar fra en jobb, og nå ser jeg at de har lagt ut annonsen på nytt på Finn.no! Jeg var der onsdag og de skulle gi beskjed om jeg fikk den eller ikke innen eller på mandag. Ikke hørt noe, og ser at annonsen er på nett igjen! Det betyr at jeg ikke fikk den da.... 

 

Edit: Ser det er lagt ut TO annonser tilogmed! Kjenner jeg er noe fornærmet

Endret av frksølekopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig siving til sommeren og driver å søker jobber nå. Er så utrolig lite stillingsutlysninger! Søkte på en taineestilling for litt siden og fikk nylig mail om at prosessen kom til å ta tid siden de hadde fått inn 1500 søknader... Ikke noe gode tider for ingeniører i hvert fall. Kjenner jeg mister litt motet når det er så mange søkere. Er jo helt umulig odds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha en liten utblåsing: 

Jeg er så lei folk som sier at det er en seier å ha kommet på intervju. Nei, en seier er å FÅ jobben! :murvegg: 

Og alle som sier: Nå er du inne i en god stream! Om du ikke får denne får du neste! Altså...ærlig talt jeg har ikke hatt et eneste intervju på snart 12 måneder, så lenge siden er det jeg hadde et intervju. Så NEI jeg er ikke inne i en god stream :sur: 

 

Utblåsing ferdig :lol: 

Anonymkode: 7c502...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ. Nå har jeg søkt på litt under 50 stillinger de siste tre månedene. Jeg har ikke blitt innkalt til intervju engang! Det må være noe jeg gjør feil. Hvor lange jobbsøknader skriver dere andre egentlig? Jeg gir snart opp... :cry3:

Anonymkode: 87cc1...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ. Nå har jeg søkt på litt under 50 stillinger de siste tre månedene. Jeg har ikke blitt innkalt til intervju engang! Det må være noe jeg gjør feil. Hvor lange jobbsøknader skriver dere andre egentlig? Jeg gir snart opp... :cry3:

Anonymkode: 87cc1...8ab

min forrige søknad var på 10-13 linjer.. Totalt 5 som ringte tilbake tror jeg 

Anonymkode: 27b84...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når selv dagligvarebutikken ikke vil ha deg som deltidsansatt pga. manglende relevant erfaring:fart2:

Jeg har gitt opp butikker. Virker som en gjennomgående greie der er at de verken vil ha folk som er a) menn, b) over 30 og c) har utdannelse. Skjønner det jo forsåvidt, men blir litt oppgitt. Folk som sier de som prioriterer å søke på relevante stillinger er altfor kresne og bare burde "ta seg en jobb" kan virkelig ikke ha prøvd. :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg har gitt opp butikker. Virker som en gjennomgående greie der er at de verken vil ha folk som er a) menn, b) over 30 og c) har utdannelse. Skjønner det jo forsåvidt, men blir litt oppgitt. Folk som sier de som prioriterer å søke på relevante stillinger er altfor kresne og bare burde "ta seg en jobb" kan virkelig ikke ha prøvd. :P

Hehe, nå er jeg bare ute etter deltidsjobb ved siden av studiene da, og det er mange i min situasjon som har butikkjobb, så helt umulig skal det ikke være. Men jeg skjønner dem jo litt. Hvorfor skal de ansette meg når de kan få en 18 åring på NAV-tiltak helt gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel mitt intervju gikk ikke bra...masse tekniske problemer. Og det påvirket svarene mine så jeg er rimelig sikker på at jeg ikke blir tilbudt jobben. Jeg får svar i morgen, men jeg er 100% sikker på at de går for den andre kandidaten, siden svarene mine ikke var noe gode og de virket tydelig lite fornøyd med dem. 

Intervjuer er virkelig ikke min sterke side. Synd men sant :sjenert: Håper det går bedre for dere andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søkte på en jobb på fredag(var flere stillinger).
fikk en mail tilbake mandag morgen med et spørsmål ang søknaden.(de som hadde vært uspesifikke)
er nå tirsdag ettermiddag og jeg har ikke hørt noe mer.
meh, vet ikke hvor lenge det er rimelig at jeg skal vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel mitt intervju gikk ikke bra...masse tekniske problemer. Og det påvirket svarene mine så jeg er rimelig sikker på at jeg ikke blir tilbudt jobben. Jeg får svar i morgen, men jeg er 100% sikker på at de går for den andre kandidaten, siden svarene mine ikke var noe gode og de virket tydelig lite fornøyd med dem. 

Intervjuer er virkelig ikke min sterke side. Synd men sant :sjenert: Håper det går bedre for dere andre! 

Hvilken type intervju var dette? Over PC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel mitt intervju gikk ikke bra...masse tekniske problemer. Og det påvirket svarene mine så jeg er rimelig sikker på at jeg ikke blir tilbudt jobben. Jeg får svar i morgen, men jeg er 100% sikker på at de går for den andre kandidaten, siden svarene mine ikke var noe gode og de virket tydelig lite fornøyd med dem. 

Intervjuer er virkelig ikke min sterke side. Synd men sant :sjenert: Håper det går bedre for dere andre! 

Mitt gikk også dårlig, men jeg kan ikke skylde på noen andre enn meg selv. Jaja, en erfaring rikere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

søkte på en jobb på fredag(var flere stillinger).
fikk en mail tilbake mandag morgen med et spørsmål ang søknaden.(de som hadde vært uspesifikke)
er nå tirsdag ettermiddag og jeg har ikke hørt noe mer.
meh, vet ikke hvor lenge det er rimelig at jeg skal vente.

Når er søknadsfristen? Siden de allerede har vært i kontakt med deg ville jeg kanskje ventet til mandag igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...