Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest AnonGangerTo

Leste avisforsiden av dagens Bergens Tidende hvor det sto "25 000 har mistet jobben i oljebransjen". Hvordan oppretter man 25 000 stillinger? Er det slik at man må ta vare på forsiden for å dokumentere hull i CVen sin i framtiden? Bevis for at det er umulig å få seg jobb når det er så mange søkere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg står opp kl 7 og starter dagen med trening, tror det er viktig å ha rutiner. Jeg har lært meg noen nye hobbyer som håndarbeid og så har jeg lært meg et nytt språk. Siden jeg har så god tid på dagen prøver jeg ofte ut nye oppskrifter og eksperimenterer endel på kjøkkenet. Sjekker finn.no og nav.no flere ganger om dagen og skriver søknad med en gang hvis det dukker opp en stilling som kan passe. Jeg har noen venner som er i mammaperm så det blir i tillegg endel trilleturer og kafebesøk.

Anonymkode: b0914...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig med studiene nå i vår og har stort sett søkt på alt jeg har kommet over siden det, og har vert på et par intervju, men ikke fått napp enda.. Det er nesten sånn at jeg begynner å angre på hele utdanningen, jeg har både fagbrev og bachelor innen for noenlunde samme område, men det er så og si ingen ledige stillinger som er på bachelor nivå, og det virker som bacheloren er negativ når det kommer til stillinger som er relevante til fagbrevet...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stilling jeg trodde var besatt eller jeg ikke var aktuell for viser seg å fortsatt være ledig! 
Søknadsfristen gikk ut for over 2 uker siden, men i forgårs fikk jeg plutselig bekreftelse på at søknad var mottatt og at de begynner utvelgelsesprosessen til intervju denne uka. Intervjuer blir neste uke! 

Så jeg ringte dem bare for å høre med dem hvor mange søkere de hadde, om de hadde sett på min søknad og CV, og hvordan jeg evt. ligger an. 
Fikk da til svar at CV og søknad var veldig bra, og interessant! De hadde bare 35 søkere til stillingen, så dette høres absolutt bra ut! 
Nå måjeg bare få absolutt alt på stell og og tenke positivt. Kopiere opp attester og vitnemål og tenke nøye gjennom hvorfor JEG skal få en slik jobb :) 
Krysser fingrene for at det endelig blir en relevant og god jobb, i stedet for å kaste bort flere års utdannelse og 200000 kroner i resterende studiegjeld på å jobbe 30% i butikk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stilling jeg trodde var besatt eller jeg ikke var aktuell for viser seg å fortsatt være ledig! 
Søknadsfristen gikk ut for over 2 uker siden, men i forgårs fikk jeg plutselig bekreftelse på at søknad var mottatt og at de begynner utvelgelsesprosessen til intervju denne uka. Intervjuer blir neste uke! 

Så jeg ringte dem bare for å høre med dem hvor mange søkere de hadde, om de hadde sett på min søknad og CV, og hvordan jeg evt. ligger an. 
Fikk da til svar at CV og søknad var veldig bra, og interessant! De hadde bare 35 søkere til stillingen, så dette høres absolutt bra ut! 
Nå måjeg bare få absolutt alt på stell og og tenke positivt. Kopiere opp attester og vitnemål og tenke nøye gjennom hvorfor JEG skal få en slik jobb :) 
Krysser fingrene for at det endelig blir en relevant og god jobb, i stedet for å kaste bort flere års utdannelse og 200000 kroner i resterende studiegjeld på å jobbe 30% i butikk. 

Så bra! :jepp: Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :jepp: Lykke til! 

Takk! :) 

Rett etter jeg hadde snakket med han ene ringte den andre kontaktpersonen meg opp. Jeg prøvde daglig leder først før jeg fikk tak i styreleder, så da hadde han ubesvart anrop fra meg. 
Da kunne han fortelle at av disse søkerne så hadde de lagt merke til meg! 

De hadde fått inn søknader hvor det var henvist til en annonse folk hadde sett på Facebook også, men det var ikke noe de kjente til så de søknadene kom til å bli luket bort slik jeg forstod det. 

Åh, som jeg håper på gode nyheter neste uke!!! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! :) 

Rett etter jeg hadde snakket med han ene ringte den andre kontaktpersonen meg opp. Jeg prøvde daglig leder først før jeg fikk tak i styreleder, så da hadde han ubesvart anrop fra meg. 
Da kunne han fortelle at av disse søkerne så hadde de lagt merke til meg! 

De hadde fått inn søknader hvor det var henvist til en annonse folk hadde sett på Facebook også, men det var ikke noe de kjente til så de søknadene kom til å bli luket bort slik jeg forstod det. 

Åh, som jeg håper på gode nyheter neste uke!!! :laugh:

det er jo litt dumt av de da. Det kan jo hende at noen i bedriften har delt stillingen på Facebook, og at det er der de søkerne har sett den. Sier litt om hvor lett det kan være å ha uflaks og bli luka ut i prosessen.

 

Men når det er sagt: lykke til, håper det ordner seg med jobb til deg :)

Anonymkode: 5aac8...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så skuffet. Fikk endelig et jobbintervju og gledet meg hele uken. Leste meg opp på bedriften og brukte lang tid på antrekk. Spent og litt nervøs dro jeg på intervju i går. 8 minutter nøyaktig var jeg der inne. De spurte nesten ingen spørsmål og jeg fikk SMS 2 timer etterpå om at jeg ikke var aktuell for stillingen.. 

Anonymkode: 36ebe...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo litt dumt av de da. Det kan jo hende at noen i bedriften har delt stillingen på Facebook, og at det er der de søkerne har sett den. Sier litt om hvor lett det kan være å ha uflaks og bli luka ut i prosessen.

 

Men når det er sagt: lykke til, håper det ordner seg med jobb til deg :)

Anonymkode: 5aac8...820

Godt mulig at det er dumt gjort av dem, men så lenge det øker mine sjanser så skal ikke jeg tipse dem om at det kan være gode kandidater der :P 

Oppdaget nettop at nå når vi har flyttet så aner jeg ikke hvor jeg har lagt vitnemål og attester! Æææh! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som bruker CV på Finn.no? Jeg har søkt så utrolig mange jobber i det siste også husker jeg ikke om jeg har søkt på en akkurat nå :fnise: Fant utlysningen på finn, og husker tekst, logo osv, meeen husker ikke om jeg noen gang søkte :fnise: Man kan jo lagre de man søker på, men hvor finner jeg disse på Finn? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått intervju!! :daane: 

Herregud jeg ble så lettet og opprømt at jeg glemte helt å spørre hvilken stilling det gjaldt, da jeg har søkt på 3 ulike stillinger hos dem. Men heldigvis fant jeg ut av det så slapp jeg å ringe opp igjen og spørre. 

Jeg skal ha intervju via Skype, jeg vet ikke om det er et bra eller dårlig tegn? Jeg tilbød meg å reise dit, men hun jeg snakket med foreslo Skype. Så da antar jeg at de ikke synes det er dumt?

Hjelp, nå er jeg litt småstresset. Jeg har kun hatt ett intervju før og det gikk veldig veldig dårlig! Så jeg vil ikke dumme meg ut nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått intervju!! :daane: 

Herregud jeg ble så lettet og opprømt at jeg glemte helt å spørre hvilken stilling det gjaldt, da jeg har søkt på 3 ulike stillinger hos dem. Men heldigvis fant jeg ut av det så slapp jeg å ringe opp igjen og spørre. 

Jeg skal ha intervju via Skype, jeg vet ikke om det er et bra eller dårlig tegn? Jeg tilbød meg å reise dit, men hun jeg snakket med foreslo Skype. Så da antar jeg at de ikke synes det er dumt?

Hjelp, nå er jeg litt småstresset. Jeg har kun hatt ett intervju før og det gikk veldig veldig dårlig! Så jeg vil ikke dumme meg ut nå!

Gratulerer og lykke til! :hoppe:Skype-intervju er ikke nødvendigvis negativt, jeg kjenner flere det har gått veldig bra for! Husk at kroppsspråk er minst like viktig over video som irl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og lykke til! :hoppe:Skype-intervju er ikke nødvendigvis negativt, jeg kjenner flere det har gått veldig bra for! Husk at kroppsspråk er minst like viktig over video som irl :)

Godt å høre! :jepp: 

Ja, jeg skal lage meg en liste og forberede meg! Tar imot alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer virkelig dere som klarer å ha troen, og å være positiv ang jobbsøking. Hva er hemmeligheten deres? Et glass vin hver dag kanskje? Haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg beundrer virkelig dere som klarer å ha troen, og å være positiv ang jobbsøking. Hva er hemmeligheten deres? Et glass vin hver dag kanskje? Haha

Hah, akkurat nå skulle jeg hatt en hel 3 liters dunk kjenner jeg! Fader altså.... 

Når jeg snakka med de som hadde få søkere sa de at jeg kom til å høre fra dem innen tirsdag. I dag er det onsdag, og jeg har fortsatt ikke hørt noe... Får jo håpe at det bare er forsinkelser. De var jo trege med komme i gang etter søknadsfristen gikk ut også, så det er kanskje et håp enda. Men jeg føler meg så forbanna ubrukelig. Føles som at ingen vil ha meg, og at jeg ikke kan noe som helst. 
Selv en enkel butikkjobb fikk jeg avslag på bare et par timer etter jeg sendte søknaden :tristbla: 
Men jeg har et par stillinger til jeg må ringe på. 
Kanskje jeg klarer meg uten vinen til helga! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, akkurat nå skulle jeg hatt en hel 3 liters dunk kjenner jeg! Fader altså.... 

Når jeg snakka med de som hadde få søkere sa de at jeg kom til å høre fra dem innen tirsdag. I dag er det onsdag, og jeg har fortsatt ikke hørt noe... Får jo håpe at det bare er forsinkelser. De var jo trege med komme i gang etter søknadsfristen gikk ut også, så det er kanskje et håp enda. Men jeg føler meg så forbanna ubrukelig. Føles som at ingen vil ha meg, og at jeg ikke kan noe som helst. 
Selv en enkel butikkjobb fikk jeg avslag på bare et par timer etter jeg sendte søknaden :tristbla: 
Men jeg har et par stillinger til jeg må ringe på. 
Kanskje jeg klarer meg uten vinen til helga! :P 

Ring dem du! :D dette går bra! Jeg og har fått mye avslag og føler utdanningen er waste. MEN for hvert avslag, er du nærmere drømmejobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring dem du! :D dette går bra! Jeg og har fått mye avslag og føler utdanningen er waste. MEN for hvert avslag, er du nærmere drømmejobben!

Ja, jeg kunne nok sikkert ringt dem igjen. Men vil ikke mase unødig heller. Føler at det også vil bli negativt. Blæææ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...