Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Det var en person fra Nav som sendte meg dette

Anonymous poster hash: 44b60...4da

Så rart at at saksbehandleren ikke sjekker ut nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det kan bli en slik periode igjen der vi "arbeidssøkende" kan velge å vrake, istedet for omvendt. :snurt: 

 

Hilsen hun som er drittlei!!! å sende jobbsøknader å ofte ikke får et svar en gang! :snurt: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ser at det er lenge siden du postet dette, men - jeg har bakgrunn fra HF-fag, og skriver master nå. Krysser fingrene for at jeg får relevant heltidsjobb når jeg er ferdig, ettersom jeg har jobbet veldig mye med relevante deltidsjobber ved siden av studiene.

 

Det har vært en bevisst taktikk, men det har jo bidratt til at jeg har brukt veldig lang tid på studiene, og ikke har klart å oppnå så gode karakterer som jeg ville ha gjort hvis jeg hadde fokusert på studiene på heltid.

 

De studentene jeg har kjent som har klart å få seg fagrelevante heltidsjobber i løpet av de første årene, har enten gjort som meg (jobbet mye deltid og tatt pauser i studieløpet for å jobbe i relevante vikariater), eller tatt flere fagrelevante deltidsjobber samtidig over en periode. Plutselig dukker det opp en heltidsstilling ved en av arbeidsplassene, og så har man fått vist seg frem i jobben, og bevist at man har god arbeidskapasitet og høy arbeidsmoral.

 

Har du vurdert å ta på deg flere relevante deltidsjobber parallelt? Det kommer jo selvfølgelig an på arbeidskapasiteten din, men en bekjent av meg gjorde det halvannet års tid. På det meste hadde hun tre faste deltidsstillinger (20-30%), og to tilkallingsjobber, samt flere frivillige fagengasjementer. Det virket beinhardt, men hun var nok innstilt på at det bare var for en periode. Etter halvannet år fikk hun tilbud om en fagjobb hun ser ut til å passe perfekt inn i. :)

Anonymous poster hash: d6ee0...f79

 

 

Jeg er tilbake på skolebenken faktisk :) Jeg mangler noen poeng for å komme inn på PPU, så tar disse ved siden av deltidsjobb (delvis relevant), verv (som krever mye tid) og jeg har et internship i tillegg 2 ganger i uken. Disse to siste er ikke direkte relevante for utdanningen min, men er rettet mot et felt jeg har en del erfaring i gjennom andre jobber og et felt jeg kan tenke meg å jobbe i. Selv om det ikke er utdannelsen min :) 

 

Men ja, jeg søker fremdeles etter en relevant deltidsjobb. Tenker at om jeg får napp så dropper jeg heller den andre deltidsjobben og satser fullt på den som er relevant. Skal neimen ikke være lett! Prøver å holde optimismen oppe men det er vanskelig noen ganger. 

:sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake på skolebenken faktisk :) Jeg mangler noen poeng for å komme inn på PPU, så tar disse ved siden av deltidsjobb (delvis relevant), verv (som krever mye tid) og jeg har et internship i tillegg 2 ganger i uken. Disse to siste er ikke direkte relevante for utdanningen min, men er rettet mot et felt jeg har en del erfaring i gjennom andre jobber og et felt jeg kan tenke meg å jobbe i. Selv om det ikke er utdannelsen min :)

 

Men ja, jeg søker fremdeles etter en relevant deltidsjobb. Tenker at om jeg får napp så dropper jeg heller den andre deltidsjobben og satser fullt på den som er relevant. Skal neimen ikke være lett! Prøver å holde optimismen oppe men det er vanskelig noen ganger. 

:sjenert:

Hvilke fag tar du for å få studiepoeng til å søke PPU? Søkertallene for PPU har gått til himmelen på siste opptak forresten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært arbeidsledig i et år, et år! Shit det hadde jeg aldri trodd at skulle skje :(

Ble oppringt av et nytt bemanningsbyrå i morges som ville anbefale meg på en jobb. Ikke noen drømmestilling eller drømmelønn, men alt er bedre enn ingenting tenker jeg og jeg kan nok gjøre det bra i den jobben. Problemet mitt er at disse byråene tydeligvis liker meg veldig godt, for jeg blir sendt videre på alle stillingene jeg søker på, men så stopper det der og en annen person får jobben. Så jeg gjør et godt inntrykk face to face, men ikke på papiret kan det se ut til. Og siden jeg ikke kommer videre til intervjuet med selve firma som skal ansette taper jeg gang på gang. Frustrerende og det er ekstra kjipt å få avslag når du har kommet forbi første runde og er av av 3-5 kandidater.



Anonymous poster hash: b0914...22d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd det samme kan du si.

 

Hva gjorde du? Jeg kan jo ikke ta en 50% jobb, da må jeg si opp hybelen og bo i bilen.

Anonymous poster hash: 44b60...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva gjorde du? Jeg kan jo ikke ta en 50% jobb, da må jeg si opp hybelen og bo i bilen.

Anonymous poster hash: 44b60...4da

 

Jeg fortsatte å søke jobber og sa i fra om det til Nav. For det er jo ikke noe poeng å sende meg ting jeg regelrett ikke har bruk for. Skiftet også saksbehandler, det hjalp masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på intervju på mandag, og skulle få svar iløpet av uka. Nå er det torsdag, og de har ikke ringt enda! Lurer på om løpet er kjørt :/



Anonymous poster hash: 0566b...5e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kan bli en slik periode igjen der vi "arbeidssøkende" kan velge å vrake, istedet for omvendt. :snurt:

Hilsen hun som er drittlei!!! å sende jobbsøknader å ofte ikke får et svar en gang! :snurt:

Åh, det er så irriterende å ikke høre noe som helst. Har opplevd å aldri få tilbakemelding i det hele tatt, da føles det temmelig verdiløst å ha søkt i det hele tatt.

Da er det faktisk bedre med de som i det minste sender en mail med informasjon om at stillingen er besatt.

Hvor vanskelig er det å sende ut noen standard svar på epost i det minste, då man i alle fall får høre noe??

Anonymous poster hash: ddf6a...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Mail i dag:

 

"Hei,

 

Vedrørende søknad på stilling som ******

Vi beklager å måtte meddele at ovennevnte stilling likevel ikke skal besettes på nåværende tidspunkt, og at rekrutteringsprosessen derfor er avviklet.

 

Vi takker så mye for utvist interesse, og ønsker deg lykke til videre.

Du er hjertelig velkommen til å søke på andre utlyste stillinger hos oss."

 

I all verden. Er dette vanlig? Unødvendig å kaste bort tiden min på denne måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail i dag:

"Hei,

Vedrørende søknad på stilling som ******

Vi beklager å måtte meddele at ovennevnte stilling likevel ikke skal besettes på nåværende tidspunkt, og at rekrutteringsprosessen derfor er avviklet.

Vi takker så mye for utvist interesse, og ønsker deg lykke til videre.

Du er hjertelig velkommen til å søke på andre utlyste stillinger hos oss."

I all verden. Er dette vanlig? Unødvendig å kaste bort tiden min på denne måten..

Ja dette er veldig vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fag tar du for å få studiepoeng til å søke PPU? Søkertallene for PPU har gått til himmelen på siste opptak forresten :(

 

Jeg tar språkfag :) Jeg har allerede noen poeng der fra før, så fullfører de siste poengene til sommeren. Ja de har det, men ikke innenfor alle språkfag, i alle fall ikke her i Bergen i år. Da kom alle på spansk inn :) Så jeg håper det holder seg til høsten igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar språkfag :) Jeg har allerede noen poeng der fra før, så fullfører de siste poengene til sommeren. Ja de har det, men ikke innenfor alle språkfag, i alle fall ikke her i Bergen i år. Da kom alle på spansk inn :) Så jeg håper det holder seg til høsten igjen 

Ah, så bra! :) Jeg har engelsk og historie med gode resultater, men kom ikke inn i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: I CV-en, kan jeg skrive videregående GK, VKI og VKII i samme linje eller bør de deles inn etter år? Altså: "2007-2010 Navn Videregående Skole Studieretning GK, VKI, VKII" eller 2007-2008 GK, 2008-2009 VKI osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så irriterende å ikke høre noe som helst. Har opplevd å aldri få tilbakemelding i det hele tatt, da føles det temmelig verdiløst å ha søkt i det hele tatt.

Da er det faktisk bedre med de som i det minste sender en mail med informasjon om at stillingen er besatt.

Hvor vanskelig er det å sende ut noen standard svar på epost i det minste, då man i alle fall får høre noe??

Anonymous poster hash: ddf6a...91f

Enig!

 

--

 

Jobbintervju i morgen! Får håpe det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, så bra! :) Jeg har engelsk og historie med gode resultater, men kom ikke inn i år...

 

Jeg har spansk :) Ååååh så utrolig leit! Jeg vet ikke hvor mange som søkte på spansk men 8 stk var i fjor og de var visst de som søkte, og jeg vet to av dem (gode venninner) hadde under B i snitt. Jeg håper jeg ikke jinxer meg selv nå :fnise: Men jeg håper jo på å få jobb egentlig! 

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var på intervju på mandag, og skulle få svar iløpet av uka. Nå er det torsdag, og de har ikke ringt enda! Lurer på om løpet er kjørt :/

Anonymous poster hash: 0566b...5e9

 

De ringte i dag og sa at jeg ikke fikk jobben. Snakk om å få seg en knekk psykisk. Dette var tungt.

Anonymous poster hash: 0566b...5e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så godt som arbeidsledig, bortsett fra et par småjobber her og der. Nå som jeg sender haugevis av søknader kom jeg på at jeg er litt usikker på hvordan arbeidserfaring skal settes opp på CV-en.

 

Jeg skjønner at det skal være omvendt kronologisk, men har hatt et par jobber som har overlappet (f. eks deltidsjobb pluss prosjektstillinger da jeg studerte). Skal de stå i rekkefølge etter når de ble avsluttet, eller når jeg startet?

 

Altså, slik:

2014-2015: Stilling, firma +++

2009-2014: Stilling, firma +++
2011-2013: Stilling, firma +++

 

eller slik?

2014-2015: Stilling, firma +++
2011-2013: Stilling, firma +++

2009-2014: Stilling, firma +++

 

Jeg vil tro at det er naturlig å sette dem i rekkefølge etter sluttdato, men det ser jo penere ut å gjøre det etter startdato. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så godt som arbeidsledig, bortsett fra et par småjobber her og der. Nå som jeg sender haugevis av søknader kom jeg på at jeg er litt usikker på hvordan arbeidserfaring skal settes opp på CV-en.

 

Jeg skjønner at det skal være omvendt kronologisk, men har hatt et par jobber som har overlappet (f. eks deltidsjobb pluss prosjektstillinger da jeg studerte). Skal de stå i rekkefølge etter når de ble avsluttet, eller når jeg startet?

 

Altså, slik:

2014-2015: Stilling, firma +++

2009-2014: Stilling, firma +++

2011-2013: Stilling, firma +++

 

eller slik?

2014-2015: Stilling, firma +++

2011-2013: Stilling, firma +++

2009-2014: Stilling, firma +++

 

Jeg vil tro at det er naturlig å sette dem i rekkefølge etter sluttdato, men det ser jo penere ut å gjøre det etter startdato. Hva gjør dere?

 

Jeg har to stillinger som overlapper hverandre, og jeg har sortert de etter startdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...