Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Bensinstasjon :ler: Tar det jeg kan få og har jobbet med det før

Da kan du jobbe for at det skal bli billigere å handle mat der, det er jo sykt dyrt.

Anonymous poster hash: 0caf4...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

Hei. Jeg er ny her i denne tråden. Holder på med jobbsøking, men skrivingen går tregt. Jeg har rett og slett fått skrivesperre. Noen som har råd for å løsne litt opp i skrivesperren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må høre med dere som kanskje har litt erfaring med dagpenger osv. Har ikke gått på nav de gangene jeg har vært arbeidsledig tidligere, men nå har jeg fått dagpenger i 3 måneder. Bor i Oslo og sliter veldig med å få napp på jobber nå. Har ikke vært noe problem før, men virker som om markedet har blitt enda trangere :(

Uansett; Nav satte i utgangspunktet ikke igang tiltak for meg, da de utifra CV'en min regnet med at dette skulle ordne seg kjapt. Nå går jeg egentlig bare å venter på at de skal begynne å mase.

"Problemet" er som følger: Jeg vet med sikkerhet at jeg skal flytte til en annen by i juni. Dette er fordi mannen min er ferdig med studier da og har allerede fått seg jobb der. Kontrakten på leiligheten vår går også ut rundt denne tiden. I den nye byen er det MYE billigere å bo, så selv som jeg ikke får jobb der heller med det første så vil det være mye lettere for oss leve der, enn det det hadde vært å gjøre i Oslo.

Av denne grunn så konsentrerer jeg meg mest om å søke jobber i den byen. Får jeg jobb før juni, så flytter jeg i forveien. Jeg søker også i Oslo, men da hovedsakelig kortere vikariater.

Er litt redd for at NAV skal gi meg pes for dette og få meg til å søke på alt av stillinger i Oslo. For min del vil det føles veldig feil å takke ja til for eksempel en fast heltidsstilling når jeg vet at jeg skal flytte etter bare noen måneder.

Det er sikkert bare jeg som er paranoid, men hva tror dere? Har dere noen erfaringer rundt dette? Trenger bare noen innspill. Beklager lengden ;)



Anonymous poster hash: b6ad9...5d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må høre med dere som kanskje har litt erfaring med dagpenger osv. Har ikke gått på nav de gangene jeg har vært arbeidsledig tidligere, men nå har jeg fått dagpenger i 3 måneder. Bor i Oslo og sliter veldig med å få napp på jobber nå. Har ikke vært noe problem før, men virker som om markedet har blitt enda trangere :(

Uansett; Nav satte i utgangspunktet ikke igang tiltak for meg, da de utifra CV'en min regnet med at dette skulle ordne seg kjapt. Nå går jeg egentlig bare å venter på at de skal begynne å mase.

"Problemet" er som følger: Jeg vet med sikkerhet at jeg skal flytte til en annen by i juni. Dette er fordi mannen min er ferdig med studier da og har allerede fått seg jobb der. Kontrakten på leiligheten vår går også ut rundt denne tiden. I den nye byen er det MYE billigere å bo, så selv som jeg ikke får jobb der heller med det første så vil det være mye lettere for oss leve der, enn det det hadde vært å gjøre i Oslo.

Av denne grunn så konsentrerer jeg meg mest om å søke jobber i den byen. Får jeg jobb før juni, så flytter jeg i forveien. Jeg søker også i Oslo, men da hovedsakelig kortere vikariater.

Er litt redd for at NAV skal gi meg pes for dette og få meg til å søke på alt av stillinger i Oslo. For min del vil det føles veldig feil å takke ja til for eksempel en fast heltidsstilling når jeg vet at jeg skal flytte etter bare noen måneder.

Det er sikkert bare jeg som er paranoid, men hva tror dere? Har dere noen erfaringer rundt dette? Trenger bare noen innspill. Beklager lengden ;)

Anonymous poster hash: b6ad9...5d5

Jeg har erfaring med at NAV er ganske rimelige å ha med å gjøre i sånne situasjoner. Du gjør jo det du kan med å søke på kortere vikariat, og du er villig til å flytte i forveien, så det går nok sikkert fint :)

Anonymous poster hash: 5aac8...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med at NAV er ganske rimelige å ha med å gjøre i sånne situasjoner. Du gjør jo det du kan med å søke på kortere vikariat, og du er villig til å flytte i forveien, så det går nok sikkert fint :)

Anonymous poster hash: 5aac8...820

Okei, det var godt å høre :) Da kan jeg slappe av litt ihvertfall. Takk! Har ikke hatt noe trøbbel med de hittil, men det er jo så mye drittsnakk mot NAV så blir litt nervøs, hehe.

Anonymous poster hash: b6ad9...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg her? Jeg har et ett årig vikariat, muligheten for fast etter dette året er liten. Jeg søker nå nye faste jobber, synes dere jeg bør gå over til fast, kanskje litt mindre spennende men fast, eller en god jobb, veldig spennende vikariat og som senere kan være bra å føre på cv? Jeg er litt usikker. Men jeg trenger sårt fast jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk avslag på enda en jobb denne uka, etter tre intervjurunder. Stillingen var i utgangspunktet utlyst med tanke på å ansette en nyutdannet, men plutselig hadde visst ønskene deres endret seg, og bedriften valgte å ansette to senior-konsulenter i stedet for en senior og en nyutdannet. :( Kunne de ikke funnet ut det litt før de dro meg gjennom tre intervjurunder, da?! Sukk.. Håper i det minste de kan refundere reisekostnadene mine.

Frustrerende at det skal være så vanskelig å få seg jobb som nyutdannet sivilingeniør. Jeg har brukbare karakterer (C i snitt toalt, B i snitt fra de siste årene), har vært på utveksling, har gode attester/referanser, får alltid gode tilbakemeldinger etter intervjuene og er veldig fleksibel med tanke på hvor jeg kan jobbe og hva slags jobb. Kjedelig å hele tiden bli innsatt som nr. 2 eller fobipassert av folk med erfaring. Har søkt på to nye stillinger denne uka, og får daglige mail fra finn.no for å følge med på hva som kommer ut, så håper virkelig det ordner seg innen sommeren i hvert fall! Vil helst ikke ha mer enn 6 år med studielån (tar videreutdanning dette semesteret for å slippe å gå rundt arbeidsledig)..



Anonymous poster hash: 2f917...50a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

ikke sånn super aktivt, men oppdateringer hver uke:)

Ok:) Jeg trenger litt hjelp med skriving av jobbsøknad. skal søke på vgs og har kommet til den delen der jeg skal vise hvor motivert jeg er. "Jeg ønsker å jobbe her fordi"... og så er det helt blankt i mitt hode.

Det er en jobb som mikser undervisning med administrasjon. Noen forslag som får fart på skrivingen min?

Hadde blitt veldig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til sider hvor det er mer jobber som ekstrahjelp o.l i butikk?
Jeg har noe annet på gang, men i mellomtiden vil jeg ha en enkel jobb som jeg faktisk har sjans på å få uten problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et intervju på bemanningsbyrå i forrige uke. Ble ikke så veldig mye mer positiv av det. Var hyggelig og alt sånn, men de sa at de fikk flere og flere henvendelser fra arbeidsledige for hver dag som gikk, men færre og færre jobber å sende kandidatene ut til :/



Anonymous poster hash: b6ad9...5d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobbintervju i stad. Virka som om det gikk bra, egentlig. De hadde bare meg og en annen som hadde søkt, så ganske store sjanser for at jeg kommer meg ut av denne drittråden (no offence).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på jobbintervju i stad. Virka som om det gikk bra, egentlig. De hadde bare meg og en annen som hadde søkt, så ganske store sjanser for at jeg kommer meg ut av denne drittråden (no offence).

Hehe :) lykke til! Krysser fingrene for deg. Selv har jeg en jobb men det er vikariat, så er på leting jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kisskiss

Var i et intervju på bemanningsbyrå i forrige uke. Ble ikke så veldig mye mer positiv av det. Var hyggelig og alt sånn, men de sa at de fikk flere og flere henvendelser fra arbeidsledige for hver dag som gikk, men færre og færre jobber å sende kandidatene ut til :/

Anonymous poster hash: b6ad9...5d5

dårlig erfaring med bemanningsbyrå selv. Tror det er svært stor pågang nå også pga. oppsigelser i oljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig erfaring med bemanningsbyrå selv. Tror det er svært stor pågang nå også pga. oppsigelser i oljen.

Ja, må være noe sånt. Dette er i Oslo. Har selv bare gode erfaringer fra bemanningsbyrå fra tidligere, de har alltid skaffet meg gode jobber raskt.

Anonymous poster hash: b6ad9...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ferdig med studiene i år, lærerstudie.

Har søkt på rundt 7 steder (noen av de sånne hovedutlysninger eller hva det het igjen). Jeg HÅPER jeg får en jobb!! Jeg er utdannet faglærer+årsstudium så mange steder velger de jo allmennlærere fremfor faglærere. I Oslo hadde de noen rene faglærer-jobber på store skoler, men der er det vel 100 søkere per!

I tillegg er jeg jo kjempenervøs for å dra på intervju og ikke minst starte i jobb! Jeg har jo aldri hatt en sånn jobb før bortsett fra tilkallingsvikar :P

Vet ikke helt når jeg skal stoppe å søke jobber heller. Holder det å søke ca 7 steder? Eller skal jeg bare sende inn på alt mulig? Jeg har ikke noe i mot å jobbe andre steder i landet.

Anonymous poster hash: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobbintervju i stad. Virka som om det gikk bra, egentlig. De hadde bare meg og en annen som hadde søkt, så ganske store sjanser for at jeg kommer meg ut av denne drittråden (no offence).

Forstår godt at du vil ut av tråden jeg. Det vil vel vi alle ;)

Når skulle du få svar? Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du vil ut av tråden jeg. Det vil vel vi alle ;)

Når skulle du få svar? Krysser fingrene for deg :)

Glemte å spørre :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjennomgått alle mulige ting ang. enkelpersonsforetak, skatterett, og merverdiavgift og har vært i dialog med den bedriften jeg snakket med.
Og jeg har vært i kontakt med NAV som hadde en meget god følelse for dette.

Så om halvannen uke reiser jeg på opplæring på hovedkontoret deres og er klar for å sette igang med salg og bygge opp min egen bedrift!
Herregud, dette er jo både gøy og skummelt på en gang!!
Jeg har fått jobb, og jeg har faktisk verdens beste sjef: MEG! :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...