Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Dette er i kommunal sektor, og jeg har såpass kjennskap til denne kommunen at jeg føler meg veldig sikker på at de forholder seg til lovverket. :) Og disse menneskene har som sagt aldri fungert i disse stillingene tidligere, så da føler jeg ikke det er helt sammenlignbart.

Anonymous poster hash: fd8b5...0bf

Er du sikker på det?

Jeg snakker om staten. :)

Anonymous poster hash: c9d62...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så lei av stillinger som lyses ut offentlig, for så å bli gitt til interne søkere. Jeg er så lei av stillinger hvor det allerede er avgjort hvem som skal få jobben. Jeg er så lei av å bruke tid og energi på research og jobbsøknader, når jeg uansett blir forbigått av mennesker uten rett kompetanse og (relevant) utdanning. Jeg er så lei av jobber som blir gitt til familiemedlemmer, venner og bekjente.

Det meste av dette er i det offentlige, så joda, jeg er klar over at det i en del tilfeller er snakk om fortrinnsrett, men når de som får jobbene ikke engang oppfyller krav til utdanning eller relevant erfaring, er det fryktelig frustrerende og demotiverende... Hva er poenget med å utdanne seg når andre bare kan smyge en fot inn døra slik at jeg ikke slipper inn?

Har vært tålmodig lenge, men nå kjenner jeg at grensen er nådd...

Anonymous poster hash: fd8b5...0bf

Jeg skjønner at det er frustrerende! På mannen min sin jobb er ALLE stillinger som lyses ut ment for en spesifikk person på forhånd.

I min jobb i kommunen er det også slik at alle faste jobber går til en de allerede kjenner til som er vikar i samme type stilling. Skal sykt mye til å komme rett inn i fast. Egentlig vikariater også, for de velger heller blant de som allerede er i vikariat som snart går ut..

Er jo ofte 100vis av søkere til disse jobbene. Vi hadde bare kjempeflaks som fikk en fot innenfor. Sendte søknad uten at noe var lyst ut, og arbeidsgiver trengte en vikar raskt akkurat på det tidspunktet. Er sånn det fungerer for mange jeg vet om..

Hadde jeg vært helt uten jobb, ville jeg spurt om å få hospitere (uten lønn), bare så de skulle sett hvem jeg var og at jeg var motivert. Bedre enn å gå hjemme på aap..

Anonymous poster hash: f861a...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på jobbintervju idag.. Var dødsnervøs men ble mindre nervøs da jeg kom dit heldigvis xD klarte å sette kaffen i halsen da jeg skulle svare på et spørsmål haha. Det var litt kleint men men.

Uff... Får svar om en ukes tid.. Skummelt :s

Anonymous poster hash: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på jobbintervju i morgen. Gru-gleder meg.

Er en kveld/ og helgejobb, men tar den om de vil ha meg :)

Krysser fingrene :)

Anonymous poster hash: 817dc...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Var på jobbintervju i går til drømmejobben, får se hvordan det går! Tar noen uker før det skjer noe mer.

Fant en stilling til jeg skal søke på i dag, krysser bare fingrene for å finne noe! Rett og slett litt skummelt å være på jakt etter første "skikkelige" jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere gi meg noen tips til å skrive søknad. Føler meg som en null når jeg ikke får napp.

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere gi meg noen tips til å skrive søknad. Føler meg som en null når jeg ikke får napp.

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Prøv å skriv hvorfor du passer til nettopp den jobben du søker. Vær ærlig og by på deg selv. Og om du har mulighet leverer du søknaden selv til stedet du søker jobb på. Det gjelder å skille seg ut av mengden, uten å virke for desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to intervjuer neste uke. Ferdigutdannet i juni, fikk relevant jobb i september, men det var kun 3 måneders kontrakt. Hadde vært så deilig å få den ene som er fast stilling.



Anonymous poster hash: 8c145...5a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på "samtale" i morgen da jeg sendte en åpen søknad. Gruer meg veldig! Har aldri vært på ordentlig intervju, det er vel kanskje ikke denne samtalen her heller egentlig. whææ, første relevante jobben jeg kanskje kan ha ved siden av studier. De sa de hadde ressurser nok til at jeg både kunne få sommerjobb og deltidsjobb, så krysser fingrene!



Anonymous poster hash: 2acab...f0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på "samtale" i morgen da jeg sendte en åpen søknad. Gruer meg veldig! Har aldri vært på ordentlig intervju, det er vel kanskje ikke denne samtalen her heller egentlig. whææ, første relevante jobben jeg kanskje kan ha ved siden av studier. De sa de hadde ressurser nok til at jeg både kunne få sommerjobb og deltidsjobb, så krysser fingrene!

Anonymous poster hash: 2acab...f0e

Hva skrev du i åpne søknaden?

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skrev du i åpne søknaden?

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Egentlig skrev jeg ikke engang ordentlig åpen søknad, skrev litt om meg selv og min kompetanse og spurte om de tar imot åpne søknader og at jeg isåfall kan ettersende søknad, cv osv. Så ble veldig overasket da jeg fikk beskjed om å ringe for å avtale en samtale!

Anonymous poster hash: 2acab...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, føler ikke det intervjuet gikk bra! Klarte jo ikke å svare ordentlig på noen spørsmål jeg ikke forventet å få. Også "fortell om deg selv", sa jeg egentlig ganske lite, for hadde ikke noe mer å si om meg selv.. blæ! Ingen god følelse! Også slet jeg med å finne ord da jeg skulle fortelle om noe, ble bare for nervøs - spesielt da det begynte litt dårlig også. Jaja, god trening i å være på intervju i hvertfall! Men blir litt overrasket hvis jeg får jobben, men håper jo at jeg får den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, føler ikke det intervjuet gikk bra! Klarte jo ikke å svare ordentlig på noen spørsmål jeg ikke forventet å få. Også "fortell om deg selv", sa jeg egentlig ganske lite, for hadde ikke noe mer å si om meg selv.. blæ! Ingen god følelse! Også slet jeg med å finne ord da jeg skulle fortelle om noe, ble bare for nervøs - spesielt da det begynte litt dårlig også. Jaja, god trening i å være på intervju i hvertfall! Men blir litt overrasket hvis jeg får jobben, men håper jo at jeg får den..

Får håpe du får den, hva slags jobb var det?

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke skrevet her før, men dette har vært en veldig fin tråd hvor jeg har fått mange gode tips!

Jeg har en deltidsjobb hvor jeg jobber 3 ganger i uken og på tirsdag var jeg på jobbintervju på enda en deltidsjobb. Han sa han hadde fått et veldig bra inntrykk av meg og at han skulle ta kontakt igår (uavhengig om jeg fikk den eller ikke) og har fortsatt ikke hørt noenting. Så idag sendte jeg mail "Hei, jeg bare lurte på når jeg får svar ang. jobben da jeg er veldig interessert!" Tror dere jeg får denne jobben? Hadde blitt 10 kg lettere om jeg hadde fått denne jobben, da ting endelig hadde begynt å gå seg til økonomisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrevet her før, men dette har vært en veldig fin tråd hvor jeg har fått mange gode tips!

Jeg har en deltidsjobb hvor jeg jobber 3 ganger i uken og på tirsdag var jeg på jobbintervju på enda en deltidsjobb. Han sa han hadde fått et veldig bra inntrykk av meg og at han skulle ta kontakt igår (uavhengig om jeg fikk den eller ikke) og har fortsatt ikke hørt noenting. Så idag sendte jeg mail "Hei, jeg bare lurte på når jeg får svar ang. jobben da jeg er veldig interessert!" Tror dere jeg får denne jobben? Hadde blitt 10 kg lettere om jeg hadde fått denne jobben, da ting endelig hadde begynt å gå seg til økonomisk

Det har skjedd meg ihvertfall. Jeg ringte selv et par dager over tiden sjefen hadde lovet å ringe, og da ble han kjempeflau og sa at han hadde glemt det, men at JA, jobben var min :P

Anonymous poster hash: b6ad9...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg ihvertfall. Jeg ringte selv et par dager over tiden sjefen hadde lovet å ringe, og da ble han kjempeflau og sa at han hadde glemt det, men at JA, jobben var min :P

Anonymous poster hash: b6ad9...5d5

Fikk svar på mailen nå! Der stod det at han håpet at det var klart i løpet av morgendagen! Så da får jeg bare gå rundt å bite negler en dag til å håpe på at jeg får den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får håpe du får den, hva slags jobb var det?

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Var en saksbehandlingsstilling i en kommune. Deltid ved siden av studier

Anonymous poster hash: 2acab...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en saksbehandlingsstilling i en kommune. Deltid ved siden av studier

Anonymous poster hash: 2acab...f0e

Oi sånn jobb elsker jeg. Hva slags utdanning har du? Jeg har tatt økonomi.

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dumt å takke nei til kaffe under intervju?

Det håper jeg ikke, for jeg virkelig hater kaffe :P Jeg har pleid å bli tilbudt vann på intervjuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...