Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Har dere mulighet til å flytte på dere? Det er kjempebehov for førskolelærere i nesten hele landet. Og husk at du kan skatte mindre om det blir lite igjen etter skatt, hvis du tjener lite har du antageligvis mulighet til å skatte en del mindre også. Til slutt; Har du gått direkte til barnehager og levert CV om at du er førskolelærer? De du jobber for nå må betale ekstra for å ansette deg direkte, slik at det er nok vanskeligere å komme inn i en jobb direkte fra et slikt oppdrag.

Nei, samboeren går på skole her og har igjen 1,5 år. Jeg flytter ikke fra leiligheten vår (som vi har kjøpt) og våre to katter for å bosette meg alene et sted. Vi skal flytte om 1,5 år når han er ferdig på skole :) Jeg har ordnet på skatten nå så betaler liitt mindre nå. Har ikke gått direkte til barnehager og levert søknader nei. Har hørt det ikke er så mye poeng i det heller men, ikke vet jeg :P

Ja det virker jo ikke som det er noen mulighet for å komme inn i noen barnehager sånn egentlig gjennm disse oppdragene. Syns de ansatte virker lite interessert i deg som vikar og når dagen er over så er det ikke noe spørsmål om å komme tilbake.

Men vurderer mer skole til høsten så kanskje det er bedre sjanser for jobb senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er grunn til at du ikke fikk tilbudet i første omgang, og bedriften har sannsynligvis spart på CV og søknad og evt. ringt deg før denne nye utlysningen fant sted. Ingen bedrifter gidder å ha intervju bare for gøy hvis de har noen aktuelle kandidater de kan bruke.

Anonymous poster hash: c3c02...f4d

Er det offentlig er de pliktig til å lyse de ut.

Anonymous poster hash: c9d62...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det offentlig er de pliktig til å lyse de ut.

Anonymous poster hash: c9d62...131

Det var ikke en offentlig stilling nei. Men det annonseres nå etter 2 personer i stedet for 1 person som første gang. Og det er en annen kontaktperson denne gang. Så det er ikke noen garanti for at det er slik at de ikke fant rett kandidat første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg nettop en mail fra kontaktpersonen for en stilling jeg søkte på i helgen.
I stillingsannonsen kom det frem at det var en salgsjobb som hovedsakelig ble avlønnet med provisjonslønn.
Nå fikk jeg informasjon tilsendt om muligheter for å være selvstendig aktør i firmaet. Altså drive min egen virksomhet med deres produkter. Altså å være egen sjef med eget organisasjonsnummer og full pakke.

Dette kan da ikke ha noe med den stillingen å gjøre? For der var det nye ansatte de så etter... Kanskje de vil utvide markedet enda mer?
Det var jo en litt spennende start på dagen :) Får bare håpe at jeg ikke lurer meg selv her nå og jeg har tolket helt feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg nettop en mail fra kontaktpersonen for en stilling jeg søkte på i helgen.

I stillingsannonsen kom det frem at det var en salgsjobb som hovedsakelig ble avlønnet med provisjonslønn.

Nå fikk jeg informasjon tilsendt om muligheter for å være selvstendig aktør i firmaet. Altså drive min egen virksomhet med deres produkter. Altså å være egen sjef med eget organisasjonsnummer og full pakke.

Dette kan da ikke ha noe med den stillingen å gjøre? For der var det nye ansatte de så etter... Kanskje de vil utvide markedet enda mer?

Det var jo en litt spennende start på dagen :) Får bare håpe at jeg ikke lurer meg selv her nå og jeg har tolket helt feil :P

så gøy :) skal selv starte i jobb med provisjon og for meg var det litt det å kunne utfordre meg å prøve noe nytt som gjor at jeg sa ja til stillingen. høres ikke ut som det hadde så mye med stillingen å gjøre, men kanskje det var bare ett ekstra tilbud(?) du kan jo eventuelt ringe dem å spørre. vil du ha stillingen som var utlyst eller virket det du fikk sendt på mail som noe du kunne takket ja til?

Endret av happyendings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy :) skal selv starte i jobb med provisjon og for meg var det litt det å kunne utfordre meg å prøve noe nytt som gjor at jeg sa ja til stillingen. høres ikke ut som det hadde så mye med stillingen å gjøre, men kanskje det var bare ett ekstra tilbud(?) du kan jo eventuelt ringe dem å spørre. vil du ha stillingen som var utlyst eller virket det du fikk sendt på mail som noe du kunne takket ja til?

Det høres jo veldig interessant ut å være selvstendig. Det blir jo også en større motivasjonsfaktor enn å bare være ansatt med en slik lønn tenker jeg :)

Det blir spennende å høre hva de har å si i morgen. Jeg har lest stillingsannonsen og prøvd å sammenligne med mailen jeg fikk, men for meg er det ikke likt over hodet.

Det ble jo poengtert at nå som jeg var arbeidssøkende så var dette en gyllen mulighet mtp at en kan søke om å starte opp for seg selv og betale dagpenger, og at jeg skulle ta kontakt dersom det høres interessant ut.

Må legge meg tidlig tror jeg, slik at det kan bli i morgen fort nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres jo veldig interessant ut å være selvstendig. Det blir jo også en større motivasjonsfaktor enn å bare være ansatt med en slik lønn tenker jeg :)

Det blir spennende å høre hva de har å si i morgen. Jeg har lest stillingsannonsen og prøvd å sammenligne med mailen jeg fikk, men for meg er det ikke likt over hodet.

Det ble jo poengtert at nå som jeg var arbeidssøkende så var dette en gyllen mulighet mtp at en kan søke om å starte opp for seg selv og betale dagpenger, og at jeg skulle ta kontakt dersom det høres interessant ut.

Må legge meg tidlig tror jeg, slik at det kan bli i morgen fort nok :P

Du må undersøke dette nøye. Det er antakeligvis en grunn til at de ønsker at du skal ta ansvaret selv og at de slipper å gi deg arbeidstakerrettigheter. Ønsker ikke å ta fra deg gleden, men når noe høres for godt ut til å være sant, så er det som regel det.

Anonymous poster hash: b3d05...7f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må undersøke dette nøye. Det er antakeligvis en grunn til at de ønsker at du skal ta ansvaret selv og at de slipper å gi deg arbeidstakerrettigheter. Ønsker ikke å ta fra deg gleden, men når noe høres for godt ut til å være sant, så er det som regel det.

Anonymous poster hash: b3d05...7f6

Takk for omtanken men jeg er fullt klar over risikoer rundt slikt :)

Og det vil selvfølgelig være mye jobb i starten, og det vil også familien merke. Så det er mye for og i mot både juridisk, økonomisk, og personlig som vil bli lagt til grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke trodd jeg skulle innom denne tråden her på en stund men den gang ei. Jeg gikk fra himmel til helvete på ei uke. Jeg har vært vikarierende butikksjef og har trivdes kjempe bra, i starten av februar fikk jeg beskjeden jeg hadde håpet på, den sykemeldte hadde valgt å si opp jobben sin, fom 1 juni var jeg ikke vikar men faktisk butikksjef. En uke etterpå fikk jeg kontra beskjeden. Vi står uten lokale , her er oppsigelsen til alle ansatte og vi må ut av lokalet 15 april og da er jeg arbeidsledig! HATER DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke trodd jeg skulle innom denne tråden her på en stund men den gang ei. Jeg gikk fra himmel til helvete på ei uke. Jeg har vært vikarierende butikksjef og har trivdes kjempe bra, i starten av februar fikk jeg beskjeden jeg hadde håpet på, den sykemeldte hadde valgt å si opp jobben sin, fom 1 juni var jeg ikke vikar men faktisk butikksjef. En uke etterpå fikk jeg kontra beskjeden. Vi står uten lokale , her er oppsigelsen til alle ansatte og vi må ut av lokalet 15 april og da er jeg arbeidsledig! HATER DET!

Uff da, detvar kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten mista håpet, men i dag kom endelig beskjeden: Jeg har fått jobb! Og ikke bare en jobb, men en jobb som er perfekt for utdannelsene mine. Jeg gleder meg til å starte! :bolledeig:

Det er et års vikariat, så jeg kommer nok innom tråden igjen, men for enn så lenge takker jeg for meg i denne tråden :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten mista håpet, men i dag kom endelig beskjeden: Jeg har fått jobb! Og ikke bare en jobb, men en jobb som er perfekt for utdannelsene mine. Jeg gleder meg til å starte! :bolledeig:

Det er et års vikariat, så jeg kommer nok innom tråden igjen, men for enn så lenge takker jeg for meg i denne tråden :Nikke:

Juhuu, har lagt merke til deg i denne tråden, Evans. Så bra!!! Et års vikariat leder ofte til noe mer, om hvis ikke, så har du ennå en ting å føre opp på CVen så du står bedre rustet neste gang.

Selv har jeg en søknad inne og vet at jeg ligger bra an, har vært på intervju hos arbeidsgiver før, i forbindelse med tidligere utlysninger. Ble oppringt i går, og fikk høre at de gjerne vil ha meg inn i denne jobben så fort som mulig. Men det er en uke igjen av søknadsfristen ennå, og hvis det kommer en med fortrinnsrett av noe slag (dette er i staten) så får jeg ikke jobben. Sist jeg søkte hos dem, glapp jobben pga nettopp dette. Er så SPENT nå. uhuuu :)

Anonymous poster hash: 6e942...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig interessant ut å være selvstendig. Det blir jo også en større motivasjonsfaktor enn å bare være ansatt med en slik lønn tenker jeg :)

Det blir spennende å høre hva de har å si i morgen. Jeg har lest stillingsannonsen og prøvd å sammenligne med mailen jeg fikk, men for meg er det ikke likt over hodet.

Det ble jo poengtert at nå som jeg var arbeidssøkende så var dette en gyllen mulighet mtp at en kan søke om å starte opp for seg selv og betale dagpenger, og at jeg skulle ta kontakt dersom det høres interessant ut.

Må legge meg tidlig tror jeg, slik at det kan bli i morgen fort nok :P

Hørtes spesielt og interessant ut. :-)

Har du teksten på stillingsannonsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhuu, har lagt merke til deg i denne tråden, Evans. Så bra!!! Et års vikariat leder ofte til noe mer, om hvis ikke, så har du ennå en ting å føre opp på CVen så du står bedre rustet neste gang.

Selv har jeg en søknad inne og vet at jeg ligger bra an, har vært på intervju hos arbeidsgiver før, i forbindelse med tidligere utlysninger. Ble oppringt i går, og fikk høre at de gjerne vil ha meg inn i denne jobben så fort som mulig. Men det er en uke igjen av søknadsfristen ennå, og hvis det kommer en med fortrinnsrett av noe slag (dette er i staten) så får jeg ikke jobben. Sist jeg søkte hos dem, glapp jobben pga nettopp dette. Er så SPENT nå. uhuuu :)

Anonymous poster hash: 6e942...ce8

Tusen takk! :) Denne tråden har vært god å ha mens jeg har søkt, søkt og søkt! :)

Oi, oi, oi! Så spennende! Når de vil ha deg inn så fort som mulig tror jeg du har veldig, veldig, veldig gode muligher :) Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes spesielt og interessant ut. :-)

Har du teksten på stillingsannonsen ?

Stillingsannonsen ser ut til å ikke være veldig relevant i akkurat dette. Jeg snakket nettop med daglig leder og fikk forklart hvorfor de hadde henvendt seg på den måten de gjorde.

De har fått mange spørsmål om de kunne tenke seg å gi ut agenturer fordi flere søkere så mer penger i dette enn i å være ansatt med provisjon. Og dette var noe de så potensiale for hos meg basert på formell kompetanse og forskjellig tidligere erfaring.

Av investeringskostnader vil det ikke være noen kostnader utover det å registrere et firma i Brønnøysundregisteret. Det vil koste 3000 kroner. Om jeg får gå videre med et agentur vil jeg få tildelt PC med alle nødvendige programmer og telefon.

Nå må jeg finne ut alt som er å vite om det å ha agentur og hvor stort potensiale det ligger i dette i mitt område og andre steder hvor det vil være lett for meg å nå.

Og ikke minst må jeg lære enda mer om produktene deres for å kunne gjøre en vurdering av kvalitet og risiko.

Nå må jeg ha en kopp kaffe tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som er underveis i studiene?

Jeg har nesten bachelor, men flyttet hjem for å bli ferdig med den. Ser etter både deltid og fulltidsjobber, men det går dårlig. Mange av jobbene jeg ser på er som assistent på kontor, administrasjon eller resepsjonist (utdannelsen min er økonomi).

Har meldt meg som vikar til barnehage og tar statistjobber for litt erfaring og penger. Også meldt meg til frivillig arbeid... vet at arbeidsmarkedet er hardere enn det var, men begynner å bli litt deprimert av alle avslags-epost. Trodde jeg ville få sjansen til et intervju i alle fall...



Anonymous poster hash: 95b56...9f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbintervju til tirsdag! Kanskje jeg kommer meg ut av denne tråden :jepp:

somhva?

Anonymous poster hash: 0caf4...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på intervju i dag, men var ikke på langt nær så "stor" stilling som jeg hadde trodd, så egentlig litt skuffa. Gjorde bra intervju da, men vet ikke hvor hypp jeg er lenger. Heldigvis 1,5 jobb fra før, hadde bare vært greit å kommet seg videre fra den ene som jeg går på veggene i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...