Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Det håper jeg ikke, for jeg virkelig hater kaffe :P Jeg har pleid å bli tilbudt vann på intervjuer.

Jeg hater også kaffe og takker nei hver gang. Håper ikke det blir sett på som frekt :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

Jeg er så lei av stillingsutlysninger der de søker etter schizofrene personer. Du må være kreativ, utadvendt og ryddig, strukturert + alt annet. Et schizofrent supermenneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe og sier nei takk. Opplever heller at andre blir brydd fordi de ikke har noe annet å tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Jeg drikker heller ikke kaffe, tåler lite vanlig traktekaffe. Får koffeinsjokk. Det hadde tatt seg ut på intervju. Enkel latte koffeinfri, takk...

Nå er jeg litt negativ her, men Webcruiter og Jucan = :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

På sist intervju ble jeg bedt om kaffe eller te! Herlig, godt med te :) Og på forrige før det ble jeg bedt på vann! Deilig å slippe kaffe... Er i praksis på skole, og der går det i kaffe hele dagen, lei av å si nei takk :P Stakkars elever skal slippe lærer med kaffeånde!

Jeg søker altså jobb som lærer. FIkk beskjed på sist intervju at det var søkers marked, så jeg håper det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig greia med at man må være så forbaska utadvendt og hypersosial for å få seg jobb, egentlig? Til og med på intervju for en vaskejobb har jeg blitt spurt om hvordan jeg er i sosiale settinger utenom arbeidstid. Jeg er introvert, og ofte sjenert i tillegg når vi er mange mennesker som samles. Må jeg lyve så det renner av meg for å få meg jobb? Eller utdanne meg til et typisk kontorrotte-yrke? Jeg blir jo alltid med på sosiale tilstelninger og sånt, så det er ikke det at jeg går for meg selv og bare sturer heller. Jeg er bare ikke den som har masse sladder å bidra med, eller som generelt må ha masse oppmerksomhet hele kvelden.



Anonymous poster hash: 75204...ced
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, no offence til de som faktisk har utdannelser der man sitter på et kontor her, altså!



Anonymous poster hash: 75204...ced
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig greia med at man må være så forbaska utadvendt og hypersosial for å få seg jobb, egentlig? Til og med på intervju for en vaskejobb har jeg blitt spurt om hvordan jeg er i sosiale settinger utenom arbeidstid. Jeg er introvert, og ofte sjenert i tillegg når vi er mange mennesker som samles. Må jeg lyve så det renner av meg for å få meg jobb? Eller utdanne meg til et typisk kontorrotte-yrke? Jeg blir jo alltid med på sosiale tilstelninger og sånt, så det er ikke det at jeg går for meg selv og bare sturer heller. Jeg er bare ikke den som har masse sladder å bidra med, eller som generelt må ha masse oppmerksomhet hele kvelden.

Anonymous poster hash: 75204...ced

Haha, ja. Skal man liksom være sosial på jobben eller faktisk gjøre jobben 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, føler ikke det intervjuet gikk bra! Klarte jo ikke å svare ordentlig på noen spørsmål jeg ikke forventet å få. Også "fortell om deg selv", sa jeg egentlig ganske lite, for hadde ikke noe mer å si om meg selv.. blæ! Ingen god følelse! Også slet jeg med å finne ord da jeg skulle fortelle om noe, ble bare for nervøs - spesielt da det begynte litt dårlig også. Jaja, god trening i å være på intervju i hvertfall! Men blir litt overrasket hvis jeg får jobben, men håper jo at jeg får den..

Er som å høre meg selv :P er så dritt å være nervøs, og er så mye man glemmer å si xD blir også overraska om jeg får jobben jeg var på intervju til. Har heller ikke vært på intervju til det jeg er utdannet innen før.

Anonymous poster hash: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister motivasjonen for å skrive søknader som byr på meg selv, jeg prøver virkelig å trekke frem hvorfor de bør velge meg men føler alle søknadene mine blir like og uinteressante! :sukk:

En av mine bestevenninner søkte på en jobb og fikk den! Jeg vil også ha den muligheten! Har spurt om å få sett på søkaden hennes og eventuelt få noen tips.

3 mnd uten jobb og jeg vet jeg er ikke blant dem som har gått lenge men jeg begynner ærlig å bli desperat og ikke minst motivasjonen min forsvinner. hva gjør dere andre for å holde motivasjonen og håpet oppe?



Anonymous poster hash: 7c502...80c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister motivasjonen for å skrive søknader som byr på meg selv, jeg prøver virkelig å trekke frem hvorfor de bør velge meg men føler alle søknadene mine blir like og uinteressante! :sukk:

En av mine bestevenninner søkte på en jobb og fikk den! Jeg vil også ha den muligheten! Har spurt om å få sett på søkaden hennes og eventuelt få noen tips.

3 mnd uten jobb og jeg vet jeg er ikke blant dem som har gått lenge men jeg begynner ærlig å bli desperat og ikke minst motivasjonen min forsvinner. hva gjør dere andre for å holde motivasjonen og håpet oppe?

Anonymous poster hash: 7c502...80c

Jeg sliter med å forklare hvorfor de bør velge meg i det hele tatt. Eller, jeg klarer å trekke frem gode sider ved meg selv, men ikke noe unikt som "ingen andre" har. Veldig gøy når jeg kommer på intervju og blir bedt om å "selge meg inn" ved å forklare hvorfor de bør velge uerfarne meg framfor dem som har både erfaring og kompetanse ...

Motivasjonen min er vel i form av huslån, samt samboer og svigerfamilie som stadig tipser meg om hvor jeg kan søke, og som sparker meg litt i ræva.

Anonymous poster hash: 75204...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange søknader skriver dere i måneden ca?

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff. Nå begynner det å hope seg opp med regninger jeg ikke får betalt :(

At det skulle være så vanskelig å få seg en jobb.

Anonymous poster hash: 817dc...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Nå begynner det å hope seg opp med regninger jeg ikke får betalt :(

At det skulle være så vanskelig å få seg en jobb.

Anonymous poster hash: 817dc...fe5

Søkt lenge?

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i snart 1 år. Og jeg er ikke kresen.

Har vært ringevikar, men det er lite timer i uka/mnd.

Anonymous poster hash: 817dc...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, i snart 1 år. Og jeg er ikke kresen.

Har vært ringevikar, men det er lite timer i uka/mnd.

Anonymous poster hash: 817dc...fe5

Uff, hvorfor skal det være så vanskelig 😞

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at dette går ut over psyken og humøret mitt.

Sover dårlig, er urolig i magen og har konstant dårlig samvittighet ovenfor mann og barn.

Jeg bekymrer meg for økonomi og fremtida om ikke jeg får meg jobb snart.

Anonymous poster hash: 817dc...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å forklare hvorfor de bør velge meg i det hele tatt. Eller, jeg klarer å trekke frem gode sider ved meg selv, men ikke noe unikt som "ingen andre" har. Veldig gøy når jeg kommer på intervju og blir bedt om å "selge meg inn" ved å forklare hvorfor de bør velge uerfarne meg framfor dem som har både erfaring og kompetanse ...

Motivasjonen min er vel i form av huslån, samt samboer og svigerfamilie som stadig tipser meg om hvor jeg kan søke, og som sparker meg litt i ræva.

Anonymous poster hash: 75204...ced

Ja, jeg sliter med det samme! Jeg har gode egenskaper, det mener jeg oppriktig. Og jeg tror at jeg kunne ha klart de jobbene jeg søker på fint om ikke veldig bra. Men så har jeg ikke noen eksepsjonelle egenskaper som skriker at de bør velge meg fremfor andre med erfaring eller som klarer å selge seg selv bedre. Jeg er nyutdannet så jeg har ikke spesielt mye erfaring innenfor mitt arbeid, men jeg er flink på flere områder. Likevel ender jeg opp med å ikke få jobb. SUKK.

Heldigvis har jeg studentjobben min ennå så får tjent inn litt penger her, men det er langt fra å få det til å gå rundt med alle utgiftene og lånekassen.

Hvor mange søknader skriver dere i måneden ca?

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Jeg samler søknader minst to tre ganger i uken så skriver jeg flere søknader i løpet av to tre dager.Alt mellom 5-20 søknader per uke. Jeg er ikke kresen på jobb, jeg vil ha en jobb som gir meg en grei inntekt og som gir meg erfaring.

Anonymous poster hash: 7c502...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

På sist intervju ble jeg bedt om kaffe eller te! Herlig, godt med te :) Og på forrige før det ble jeg bedt på vann! Deilig å slippe kaffe... Er i praksis på skole, og der går det i kaffe hele dagen, lei av å si nei takk :P Stakkars elever skal slippe lærer med kaffeånde!

Jeg søker altså jobb som lærer. FIkk beskjed på sist intervju at det var søkers marked, så jeg håper det stemmer :)

Det var interessant. Der fikk jeg litt mer håp:-) Mente de at det var søkers marked kun for lærerstillinger tro? Barneskole, eller høyere trinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...