Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest Kattifnatten

Jeg har fått meg jobb :D Skal begynne i starten av februar. Det er et vikariat, verdifull erfaring som jeg håper skal hjelpe meg til å få meg fast jobb i løpet av året. Arbeidsplassen virket super og oppgavene likeså. Nå gleder jeg meg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ble jeg akkurat oppringt og spurt om jeg fortsatt var interressert i en av stillingene jeg har søkt på.
Det blir intervju i morgen klokka 2, men det blir en ganske ny opplevelse for min del siden dette da blir et telefonintervju på grunn av at han som skal intervjue bor på andre kanten av landet.

Er det noen som har gjennomført dette før? Er det som et helt ordinært intervju, eller hva skjer? Jeg føler at det er vanskelig å vise frem seg selv fullt og helt som i et vanlig intervju over telefon så jeg er redd for at jeg ikke tar det formelt nok :P

Noen som har noen tips og innspill til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg akkurat oppringt og spurt om jeg fortsatt var interressert i en av stillingene jeg har søkt på.

Det blir intervju i morgen klokka 2, men det blir en ganske ny opplevelse for min del siden dette da blir et telefonintervju på grunn av at han som skal intervjue bor på andre kanten av landet.

Er det noen som har gjennomført dette før? Er det som et helt ordinært intervju, eller hva skjer? Jeg føler at det er vanskelig å vise frem seg selv fullt og helt som i et vanlig intervju over telefon så jeg er redd for at jeg ikke tar det formelt nok :P

Noen som har noen tips og innspill til dette?

så gøy! har desverre ikke så mye å tilføye, men har hatt skype intervju og da var det som ett normalt ett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy! har desverre ikke så mye å tilføye, men har hatt skype intervju og da var det som ett normalt ett :)

Oi, det hadde nesten føltes litt mer skremmende enn et vanlig intervju. Blir liksom så rart når noen ser deg på kameraet føler jeg :gjeipe:

Jeg har lest litt om dette med telefonintervuer nå, og det viktigste er å holde samtalen gående, svare godt og samtidig involvere den andre personen.

Så det jeg må gjøre er å finne spørsmål og evt. noe til felles med han i andre enden som jeg kan innlemme i intervjuet og den kompetansen jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjennomførte intervjuet i går ettermiddag.
Det virker veldig lovende, og jeg fikk inntrykk av høyt engasjement og fikk mange positive bekreftelser på både utdannelse i kombinasjon av erfaring, og tidligere og nåværende verv og frivillige aktiviteter så de som en stor fordel i forhold til stillingen.

Samtalen ble avsluttet med at det kan være en fordel å holde av 11-15 februar fordi det da skal være kurs i Stockholm for den som blir ansatt. Alle utgifter blir dekket.

Jeg har en veldig god følelse, og håper jeg får positivt svar på tirsdag!!
Kryss fingrene for meg, jenter!! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring fra en uavhengig bokkjede kalt Boklageret? De søker etter folk på senteret her jeg bor, men jeg er redd jeg er den eneste som jobber der og aldri får fri :sjokkert:

Hvilket senter er det snakk om?

Der jeg jobbet var denne butikken, og miljøet virker meget dårlig. Alle ansatte kommer forsent hele tiden, mye rot, de går ifra butikken uten tilsyn osv.

Anonymous poster hash: 3880b...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket senter er det snakk om?

Der jeg jobbet var denne butikken, og miljøet virker meget dårlig. Alle ansatte kommer forsent hele tiden, mye rot, de går ifra butikken uten tilsyn osv.

Anonymous poster hash: 3880b...efc

Down Town, Porsgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Down Town, Porsgrunn.

Ok, nei da er det ikke samme plassen. Kun samme bedrift.

Anonymous poster hash: 3880b...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW..jeg fikk jobb etter 2, søknad, jeg er i sjokk ;) Jeg kvalifiserte egentlig ikke til jobben da jeg manglet noe på CVn min, men selv om de hadde hatt flere inn til intervju, så fikk jeg jobben :D Jeg som var sikker på at jeg hadde en lang vei med hunderevis av søknader før jeg skulle få napp. Starter i 100% fast stilling med full lønn fra første stund, kan jo ikke bli bedre :D Så tips til dere andre også, søk selv om dere ikke har all kvalifikasjon, og skriv en god søknad, tror den var avgjørende for at jeg i det hele tatt fikk komme på intervju :)



Anonymous poster hash: d7b8b...ebe
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer til alle som har fått jobb! :laugh:

jeg har også fått jobb , men begynner ikke før i mars. Litt risikabel jobb og helt ny utfordring, men gleder meg :) har som mål i år å bli mer uredd, ta mer sjangser... så det var kanskje "ment to be".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt jobb siden august :( søkte stilling i desember og var på intervju forrige uke, de skulle ta kontakt denne uken men jeg tror det ser litt dårlig ut, virket så kjempefint der så håper inderlig jeg får jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg har endelig fått svar på at jeg har kommet videre til 3. gangsintervju hos bedriften jeg var på intervju hos for litt over to uker siden! :D Vet ikke nøyaktig hvor mange andre som er videre til siste intervjurunde, men vil anta at vi er maks 3-4 stk totalt, så dette blir veldig spennende! Skal ha et slags case-intervju (i tillegg til vanlig presentasjon av hvem jeg er til litt flere folk fra bedriften), noe jeg aldri har vært borti før, men får lese meg opp på case-intervju-råd og krysse fingrene for at jeg endelig får meg jobb! :)



Anonymous poster hash: 2f917...50a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan innleder dere søknadsteksten deres? Har sett så mange ulike eksempler...



Anonymous poster hash: 95b56...9f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan innleder dere søknadsteksten deres? Har sett så mange ulike eksempler...

Anonymous poster hash: 95b56...9f6

Hvis jeg søker på utlyst stilling pleier jeg å skrive f.eks.:

"Jeg viser til utlyst stilling på www.bedriftensnettside.no og hyggelig samtale med Lise Hansen, og søker med dette på stillingen som *stillingstittel*."

I tillegg skriver jeg som regel en setning om hvorfor jeg søker akkurat denne jobben, eller hva som gjør meg til en god kandidat for stillingen (f.eks. riktig faglig bakgrunn).

Anonymous poster hash: 2f917...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen erfaringer med å sende åpne søknader til bedrifter?



Anonymous poster hash: 2acab...f0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tirsdag var dagen jeg skulle få svar.
Jeg ble ikke oppringt en gang.
Og når jeg prøvde å ringe på onsdagen et par ganger for å høre med dem om de var forsinket i prosessen eller om jeg bare ikke hadde fått jobben så svarte de ikke på tlf en gang. Og ikke har de ringt opp igjen etterpå.

Er utrolig skuffet over hvordan de valgte å avslutte prosessen. Ikke mail. Ikke oppringing. Og ikke en gang en SMS.

Heldigvis kom jeg over en stilling innen kommunal administrasjon i en liten kommune så vi får håpe på positivt svar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fikk jobben som butikksjef :)

gratulerer! :biggrin:

Edit: så ikke at det var fra september

Endret av bobler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kreperer snart hvis jeg ikke får en jobb. Her er det så høy arbeidsledighet at den ene meny butikken fikk inn 1000 søknader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kreperer snart hvis jeg ikke får en jobb. Her er det så høy arbeidsledighet at den ene meny butikken fikk inn 1000 søknader.

Oii, kan jeg spørre hvor i landet det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...