Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror jeg må henge meg på denne tråden. Har søkt rundt 60 stillinger de siste månedene, og kun vært på to intervjuer. Jeg har vært godt kvalifisert til minst 90% av stillingene jeg har søkt. Har bachelor og ekstra studier i tillegg, samt mange års arbeidserfaring. Skjønner bare ikke hva jeg gjør galt... Jeg har aldri hatt problemer med å lande jobber tidligere.

Helt ærlig så er jeg litt redd for at mine sjanser krymper fordi jeg er uten barn, men i typisk "stifte familie-alder". At potensielle arbeidsgivere er redd for at jeg bare kommer til å gå ut i fødselspermisjon så fort muligheten byr seg. Men jeg har ingen planer om barn...

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå...

Endret av Sessan84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet videre på to forskjellige stillinger i et bemanningsbyrå, men i dag fikk jeg beskjed om at begge har blitt besatt internt :( Det er så kjipt, jeg er så lei av å gå hjemme og hadde virkelig håp for de jobbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kreperer snart hvis jeg ikke får en jobb. Her er det så høy arbeidsledighet at den ene meny butikken fikk inn 1000 søknader.

ja har leste det er slik i mange byer, i stavanger/sandnes fikk en 7/11 jobb 120 søkere på under 1 uke :sjokkert:

Anonymous poster hash: 44d4c...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å søker jobb på de jævla elektroniske søknadsgreiene. Skulle gjøre ferdig en idag som jeg begynte på i går, men får for faen ikke logga inn. Den sier hele tida at jeg har feil passord. Og når jeg prøver å få tilsendt passordet på mail så får jeg ingenting...



Anonymous poster hash: a039c...582
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må henge meg på denne tråden. Har søkt rundt 60 stillinger de siste månedene, og kun vært på to intervjuer. Jeg har vært godt kvalifisert til minst 90% av stillingene jeg har søkt. Har bachelor og ekstra studier i tillegg, samt mange års arbeidserfaring. Skjønner bare ikke hva jeg gjør galt... Jeg har aldri hatt problemer med å lande jobber tidligere.

Helt ærlig så er jeg litt redd for at mine sjanser krymper fordi jeg er uten barn, men i typisk "stifte familie-alder". At potensielle arbeidsgivere er redd for at jeg bare kommer til å gå ut i fødselspermisjon så fort muligheten byr seg. Men jeg har ingen planer om barn...

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå...

Er i samme posisjon som deg, dog noen år yngre så det er nok ikke "stifte familie alder" det står på.

Hvor finner du ledige jobber, utenom finn.no?

Anonymous poster hash: 95b56...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter ca 7 mnd med ledighet fikk jeg nå endelig jobb, i staten. Det er ett årig vikariat men håper på fast etterhvert. Må bare vise hvem jeg er og stå på. Jeg bor i Trondheim og har pedagogisk utdannelse, så det var helt utrolig at jeg fikk en så bra jobb, mtp hvor dårlig arbeidsmarkedet er her.

Anonymous poster hash: 2505a...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ca 7 mnd med ledighet fikk jeg nå endelig jobb, i staten. Det er ett årig vikariat men håper på fast etterhvert. Må bare vise hvem jeg er og stå på. Jeg bor i Trondheim og har pedagogisk utdannelse, så det var helt utrolig at jeg fikk en så bra jobb, mtp hvor dårlig arbeidsmarkedet er her.

Anonymous poster hash: 2505a...982

Heldig! Bor selv i Trondheim og har pedagogisk utdannelse, det er jammen ikke lett å få jobb her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig! Bor selv i Trondheim og har pedagogisk utdannelse, det er jammen ikke lett å få jobb her!

Vanskelig ja. Har du arbeidserfaring som er relatert til din utdannelse ? Jeg hadde masse erfaring så det var nok det, pluss min utdannelse.

Anonymous poster hash: 2505a...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig ja. Har du arbeidserfaring som er relatert til din utdannelse ? Jeg hadde masse erfaring så det var nok det, pluss min utdannelse.

Anonymous poster hash: 2505a...982

Jeg har jobbet i adecco som barnehageassistent/tilkallingsvikar og jobber nå i manpower som det samme. Begynte i mars i fjor med dette. Så kan ikke si jeg har så mye erfaring som er relevant. Tidligere har jeg jobbet på matbutikk når jeg tok utdannelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme posisjon som deg, dog noen år yngre så det er nok ikke "stifte familie alder" det står på.

Hvor finner du ledige jobber, utenom finn.no?

Anonymous poster hash: 95b56...9f6

Jeg leter på NAV sine sider, kommunens hjemmesider og noen ganger på sidene til spesifikke bedrifter hvor jeg kunne tenke meg jobb.

Begynner virkelig å mistenke at det er "min fruktbare alder" som ødelegger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener dere er den fruktbare alderen som ødelegger? Hvilken alder er det snakk om?

Slutten av 20-årene til litt opp i 30-årene. Samfunnet "forventer" jo omtrent at man får barn i denne alderen, med mindre man allerede har fått barn. Jeg får litt inntrykk av at folk tenker at det bare er et spørsmål om tid før jeg blir gravid, og at jeg derfor kanskje blir mindre attraktiv blant søkere. Men jeg har jo ikke planer om barn...i det heletatt.

Kan godt være dette bare er en teit ting jeg har fått for meg, og at det ikke stemmer i det heletatt, men jeg klarer ikke la være å tenke tanken...

Endret av Sessan84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart begynne å søke jobber, etter den siste eksamen i mai. Noen tips?

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutten av 20-årene til litt opp i 30-årene. Samfunnet "forventer" jo omtrent at man får barn i denne alderen, med mindre man allerede har fått barn. Jeg får litt inntrykk av at folk tenker at det bare er et spørsmål om tid før jeg blir gravid, og at jeg derfor kanskje blir mindre attraktiv blant søkere. Men jeg har jo ikke planer om barn...i det heletatt.

Kan godt være dette bare er en teit ting jeg har fått for meg, og at det ikke stemmer i det heletatt, men jeg klarer ikke la være å tenke tanken...

Nei, vi som ansetter unngår kvinner mellom 27 og 35 dersom de ikke har fått barn, med mindre det er en helt unik kompetanse vi har behov for som kun en slik person har. Hvis du vil unngå fordommer på dette, legg inn tallet "2"på antall barn i CV-skjemaet. Da antar de fleste rekrutterere at du er ferdig med permisjoner. Juks, kanskje, men på lik linje med å skifte navn fra Mohammed til Ole - gjør det mulig å komme seg til intervju!

Anonymous poster hash: f4bd6...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal snart begynne å søke jobber, etter den siste eksamen i mai. Noen tips?

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Vær målrettet!

Anonymous poster hash: f4bd6...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær målrettet!

Anonymous poster hash: f4bd6...e0e

:)

Anonymous poster hash: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi som ansetter unngår kvinner mellom 27 og 35 dersom de ikke har fått barn, med mindre det er en helt unik kompetanse vi har behov for som kun en slik person har. Hvis du vil unngå fordommer på dette, legg inn tallet "2"på antall barn i CV-skjemaet. Da antar de fleste rekrutterere at du er ferdig med permisjoner. Juks, kanskje, men på lik linje med å skifte navn fra Mohammed til Ole - gjør det mulig å komme seg til intervju!

Anonymous poster hash: f4bd6...e0e

Da har jeg hørt denne også. Jeg er i fruktbar alder og har nettopp fått en ny jobb. Ville ikke løyet for arbeidsgiveren. Hva om de da spør om alder og navn på barn? skal man fortsette lyvinga eller bare si at man egentlig ikke har barn og virke så dum?

Anonymous poster hash: 2505a...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hørt denne også. Jeg er i fruktbar alder og har nettopp fått en ny jobb. Ville ikke løyet for arbeidsgiveren. Hva om de da spør om alder og navn på barn? skal man fortsette lyvinga eller bare si at man egentlig ikke har barn og virke så dum?

Anonymous poster hash: 2505a...982

Ærlighet varer lengst. Tror man skal være ærlig om man har barn eller ikke. Kolleger finner jo fort ut av man har barn eller ikke og det blir dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...