Gå til innhold

Supermat = Supersvindel

Fremhevede innlegg

Gjest Filleproletiet
Skrevet (endret)

Jeg er enig. :) Det er bare det at man faktisk ikke kan si at kroppen kvitter seg med alt. Vi kjenner heller ikke til hvordan kroppen skiller ut alle nyere tilsatte stoffer i det vi inntar.

Jeg regner med at 2shy tenker på at mye sukker, gjær og hvete som dessverre er vanlig i dagens kosthold muligens fører til en oppblomstring av candida i tarmen. Det er mye usikkerhet rundt dette hos legene, men mange med IBS merker at de får mindre problemer med dette etter en detox.

Og at normalfloraen i tarmen på en eller annen måte kan forstyrres, er de aller fleste enige i. Biola anbefales ofte, og enkelte farmasøyter anbefaler probiotika..

Sant det. Jeg er ganske bevisst og opptatt av kjemiske cocktailer. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så vet forskere så godt som ingenting av hvordan disse kjemiske cocktailene påvirker oss. Men du kommer liksom ikke utenom uansett. Med mindre foreldrene dine var asketiske amisher så fikk de også i seg enorme mengder kjemikalier, og da spesielt på 70-tallet hvor PCB og andre møkkastoffer var vanlige. PCB har vist seg å overleve i menneskers og dyrs kropper, og PCB er i oss enda. Den kjemiske cocktailen dine foreldre ble utsatt for (med mindre de var amisher eller økobønder) har blitt vidreført til DEG gjennom fostervannet. Desverre får barn i magen i seg disse kjemikaliene i fra foreldrene.

Det er heller ikke bare mat. Det er behandlede gulv, det er maling, det er vegger, det er tak, det er plastikk, det er leker, det er ALT vi omgir oss med. I nesten ALT så er det kjemiske stoffer som vi får i oss gjennom luftveiene, og disse stoffene BLIR i kroppen.

Personlig orker jeg ikke leve et SÅ bevisst liv. Jeg tar forbehold der jeg kan og orker, men jeg orker ikke leve et helt liv hvor jeg bruker all min energi på å unngå den moderne verden.(Selv om jeg forakter mye av det vi mennesker har gjort mot både dyr og miljø)

Endret av Filleproletiet
Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Filleproletiet: det er nok mest den cocktailen jeg tenker på også. Siden jeg ikke vet om alt om er i møblene og regntøyet mitt, vil jeg unngå ytterligere tilsetninger i cocktailen fra maten min. Det er en av få ting jeg kan bestemme over.

Gjest Mor Nille
Skrevet

Det var du som nettopp ble referert til som "alternativfolka". ;)

Det vet jeg.

Men jeg er ikke alternativ. Jeg lager gammeldags bondekost fra grunnen av. Men han reagerte vel pga jeg sa konserveringsmidler ofte er svovelforbindelser. Jeg unngår det fordi jeg er allergisk, ikke fordi jeg er en alternativfrik med herreveske og lilla skjerf. For det siste er ikke tilfelle.

Gjest Badabing
Skrevet

Det vet jeg.

Men jeg er ikke alternativ. Jeg lager gammeldags bondekost fra grunnen av. Men han reagerte vel pga jeg sa konserveringsmidler ofte er svovelforbindelser. Jeg unngår det fordi jeg er allergisk, ikke fordi jeg er en alternativfrik med herreveske og lilla skjerf. For det siste er ikke tilfelle.

Det er igjen øyet som ser. Jeg tviler på at noen som hadde sett meg, anså meg som en "alternativfrik" heller. Men jammen har jeg chiafrø i skuffen likevel. ;)

Gjest Mor Nille
Skrevet

Sant det. Jeg er ganske bevisst og opptatt av kjemiske cocktailer. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så vet forskere så godt som ingenting av hvordan disse kjemiske cocktailene påvirker oss. Men du kommer liksom ikke utenom uansett. Med mindre foreldrene dine var asketiske amisher så fikk de også i seg enorme mengder kjemikalier, og da spesielt på 70-tallet hvor PCB og andre møkkastoffer var vanlige. PCB har vist seg å overleve i menneskers og dyrs kropper, og PCB er i oss enda. Den kjemiske cocktailen dine foreldre ble utsatt for (med mindre de var amisher eller økobønder) har blitt vidreført til DEG gjennom fostervannet. Desverre får barn i magen i seg disse kjemikaliene i fra foreldrene.

Det er heller ikke bare mat. Det er behandlede gulv, det er maling, det er vegger, det er tak, det er plastikk, det er leker, det er ALT vi omgir oss med. I nesten ALT så er det kjemiske stoffer som vi får i oss gjennom luftveiene, og disse stoffene BLIR i kroppen.

Personlig orker jeg ikke leve et SÅ bevisst liv. Jeg tar forbehold der jeg kan og orker, men jeg orker ikke leve et helt liv hvor jeg bruker all min energi på å unngå den moderne verden.(Selv om jeg forakter mye av det vi mennesker har gjort mot både dyr og miljø)

På 70-80 tallet var det mange ting med farlige høye blyverdier i. Maling blant annet.

Bare som en kuriositet.

Gjest Mor Nille
Skrevet

Det er igjen øyet som ser. Jeg tviler på at noen som hadde sett meg, anså meg som en "alternativfrik" heller. Men jammen har jeg chiafrø i skuffen likevel. ;)

Hva er chiafrø ?

Forøvrig er det all den kunstige dritten, pulvermat, tilskudd og faen veit jeg hadde i tankene da jeg startet tråden. Ikke brokkoli eller kjøtt. Som jo er helt vanlig mat. Selv om jeg la merke til at blant annet brokkoli ble betegnet som "supermat". Da er jo absolutt alt som ikke inneholder noe kunstig eller for mye salt/sukker "supermat" da jo.

Kanskje jeg skal begynne å kalle alkoholfri øl for superøl ?

Skrevet

Finnes episoden av "Hellstrøm rydder opp hjemme" ute på nett, eller er dette fra sesong 2?

Gjest Mor Nille
Skrevet

Finnes episoden av "Hellstrøm rydder opp hjemme" ute på nett, eller er dette fra sesong 2?

Den kommer på søndag.

Mannen måtte nesten gi opp. Det var ei dame som utelukkende levde på 17 forskjellige pulvershaker, korstilskudd og noe posemat. Og så var hun blitt så dårlig, nei kan du skjønne det.

Skrevet

Jeg får nesten lyst til å kverne opp litt blåbær og selge det som gummiberry juice.

• Liker 4
Gjest Mor Nille
Skrevet

Lever er supermat.

Nei, det er mat.Type innvoller. Nyrer og lever er på en måte kroppens oljefilter. Vel bekomme.

Skrevet

Den kommer på søndag.

Mannen måtte nesten gi opp. Det var ei dame som utelukkende levde på 17 forskjellige pulvershaker, korstilskudd og noe posemat. Og så var hun blitt så dårlig, nei kan du skjønne det.

"Merkelige greier". Skal prøve å få den med meg.

Gjest Mor Nille
Skrevet

Jeg får nesten lyst til å kverne opp litt blåbær og selge det som gummiberry juice.

Still deg opp på Karl Johan.

Du får garantert 96 kr glasset.

Gjest Badabing
Skrevet

Det hadde jeg hvertfall kjøpt! ;)

Gjest Mor Nille
Skrevet

Det hadde jeg hvertfall kjøpt! ;)

I stedet for å lage det gratis selv ?

Gjest Badabing
Skrevet

I stedet for å lage det gratis selv ?

Det var en spøk. :) Jeg drikker ikke engang saft.

Godt salgstriks uansett, jeg ville elsket det som syvåring. :)

Gjest Mor Nille
Skrevet

Se tabellen som er her:

http://en.wikipedia....ki/Liver_(food)

Det er mat, som så mye annen mat. Skal man begynne å sette ordet super foran all mat som er bra, så vil det miste all mening.

Se for deg dette:

Handleliste:

Superbrokkoli (økologisk)

superegg (fra frittgående høns)

Superøl (alkoholfri)

Superelg (skutt under høstjakta, har hatt et fint liv )

osv

Gjest Badabing
Skrevet

Det er mat, som så mye annen mat. Skal man begynne å sette ordet super foran all mat som er bra, så vil det miste all mening.

Se for deg dette:

Handleliste:

Superøl (alkoholfri)

osv

Det er nok heller noen som har misforstått. Det høres så fisefint ut med superfood, men det er rett og slett bare veldig næringsrik mat. Chia, spirulina og acai er bare en liten del av det. Så hun dama på pulver har nok ikke gjort god nok research..

Skrevet

Se for deg dette:

Handleliste:

Superøl (alkoholfri)

osv

Det er supermat fordi du kan spise bare litt av det og få i deg anbefalt mengde vitamin A, B, jern, osv.

Du kan sammenligne næringsinnholdet i lever og brokkoli: http://en.wikipedia.org/wiki/Broccoli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...