Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #41 Skrevet 6. september 2012 Det finnes folk som lever på pulver og vann ja, men det har ingen assosiasjoner med superfood å gjøre. Hellstrøm er kokk, ingen helseguru. Og fordi han er kokk, har han peiling på mat.
Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #42 Skrevet 6. september 2012 Hele saken er vel hentet fra "Hellstrøm rydder opp, hjemme" hvor han møter på en dame som kun bruker kosttilskudd og spiser posemat utenom. De fleste av kjendisene og normale folk som bruker supermat inntar dette som supplement til et normalt men gjerne over gjennomsnittet sunt kosthold. Kjempebra at folk begynner å bry seg mer om hva de spiser, for nordmenn blir jo bare feitere og feitere. Nå skal jeg gå å lage meg en spirulinashot, føler jeg begynner å blir forkjølet ;-) Hva i all verden er en spirulinashot ?
Nalaya Skrevet 6. september 2012 #43 Skrevet 6. september 2012 Hva i all verden er en spirulinashot ? Hva i all verden er en spirulinashot ? Haha Det er spirulina alge blandet med f.eks juice eller vann. I et shotglass Namnam 1
Gjest Fairydust Skrevet 6. september 2012 #44 Skrevet 6. september 2012 Det finnes folk som lever på pulver og vann ja, men det har ingen assosiasjoner med superfood å gjøre. Hellstrøm er kokk, ingen helseguru. Helstrøm har en veldig fin egenskap med seg selv, og det er at på tross av at han bare er utdannet kokk så klarer han å i programmet sitt, behandle mennesker utover bare det som går på kostholdet. Han klarer å endre disse menneskene sine tanker til mat. Deres forhold til mat. Som i det lange løp, er en endelig løsning, det som består. Å endre kostholdet i noen dager, noen uker, vil være en kortsiktig løsning. Å endre et menneskets syn på mat, kosthold og helse er mye viktigere. Og i programmene jeg har sett med Hellstrøm har jeg sett at han har klart å inspirere mennesker til å tenke på mat som en helt naturlig ting. Han beviser at det trenger ikke være avansert, man trenger ikke kjøpe avanserte verktøy eller ingredienser. Man kan bare ta det man har, et smått utgangspunkt, og gjøre det om til noe godt og enkelt som også gir kroppen mye. Det er en veldig fin egenskap. 8
Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #45 Skrevet 6. september 2012 Haha Det er spirulina alge blandet med f.eks juice eller vann. I et shotglass Namnam OK. Du snakker med en multiallergiker, så det er mye mat jeg ikke kjenner til overhodet. Rett og slett fordi det er beslektet med annet jeg ikke tåler. Det tok nærmere 20 år å finne ut av min medfødte allergi, inklusiv 2 første leveår på Voksentoppen sykehus ( nå nedlagt ). Så du får ha meg unnskyldt, hvis jeg spør "dumt" om hva enkelte mat/drikkevarer er for noe.
Lutetium 71 Skrevet 6. september 2012 #46 Skrevet 6. september 2012 Superfood er basert på den vanlige formelen om anekdotisk bevis, og faktumet at ting ofte går over av seg selv. Legg på reklame og pen innpakning. Killerdeal. 14
Lutetium 71 Skrevet 6. september 2012 #47 Skrevet 6. september 2012 Helstrøm har en veldig fin egenskap med seg selv, og det er at på tross av at han bare er utdannet kokk så klarer han å i programmet sitt, behandle mennesker utover bare det som går på kostholdet. Han klarer å endre disse menneskene sine tanker til mat. Deres forhold til mat. Som i det lange løp, er en endelig løsning, det som består. Å endre kostholdet i noen dager, noen uker, vil være en kortsiktig løsning. Å endre et menneskets syn på mat, kosthold og helse er mye viktigere. Og i programmene jeg har sett med Hellstrøm har jeg sett at han har klart å inspirere mennesker til å tenke på mat som en helt naturlig ting. Han beviser at det trenger ikke være avansert, man trenger ikke kjøpe avanserte verktøy eller ingredienser. Man kan bare ta det man har, et smått utgangspunkt, og gjøre det om til noe godt og enkelt som også gir kroppen mye. Det er en veldig fin egenskap. 5
Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #48 Skrevet 6. september 2012 Superfood er basert på den vanlige formelen om anekdotisk bevis, og faktumet at ting ofte går over av seg selv. Legg på reklame og pen innpakning. Killerdeal. Det minner litt om en reklame for noen år tilbake for noe hårgreier, shampo eller balsam. Vidal Sasoon. Ble grundig avslørt at reklamen var bare fusk og fanteri, men reklamen fortsatte og kvinnfolka kjøpte som aldri før. Det blir litt som "du skal ikke slutte å tro på en god teori bare fordi den er feil". Husker ikke hvem som sa det men synes det er godt sagt.
Gjest alille Skrevet 6. september 2012 #49 Skrevet 6. september 2012 Jeg blir litt oppgitt når folk som knapt noen gang har vært ute i skogen og plukket blåbær bruker masse penger på å bestille bær med fancy navn fra andre siden av kloden. Opptatt av helse påstår de at de er, men å utnytte seg av det den norske naturen har å by på? Nei, det blir for tungvint det... Mye enklere å bestille pulver og bær fra iherb. (Og før ett eller annet supermenneske kommer og sier at dere ikke er sånn: nei, dere er ikke alle slik, men jammen er det mange supermennesker som knapt vet at det finnes bær i den norske naturen). Jeg har forøvrig en bekjent som havnet på sykehus pga for mye spirulina (vil ikke utbrodere hva som skjedde), så vær litt kritiske til hva dere putter i dere, og ikke minst mengdene. Vedkommende jeg snakker om doblet dagsdosen... 12
Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #50 Skrevet 6. september 2012 Jeg blir litt oppgitt når folk som knapt noen gang har vært ute i skogen og plukket blåbær bruker masse penger på å bestille bær med fancy navn fra andre siden av kloden. Opptatt av helse påstår de at de er, men å utnytte seg av det den norske naturen har å by på? Nei, det blir for tungvint det... Mye enklere å bestille pulver og bær fra iherb. (Og før ett eller annet supermenneske kommer og sier at dere ikke er sånn: nei, dere er ikke alle slik, men jammen er det mange supermennesker som knapt vet at det finnes bær i den norske naturen). Jeg har forøvrig en bekjent som havnet på sykehus pga for mye spirulina (vil ikke utbrodere hva som skjedde), så vær litt kritiske til hva dere putter i dere, og ikke minst mengdene. Vedkommende jeg snakker om doblet dagsdosen... Jeg vokste opp på landet, skogstomt med utsikt over Oslofjorden. Vi hadde 5 mål med blåbærskog, epletrær og morell/kirsebærtrær. Når jeg i dag ser folk handle blåbær til blodpris på butikken, og skogen ligger noen hundre meter unna, blir jeg helt matt. For selv om jeg har bodd ca 15 år i Oslo, hvor det ikke bare er å gå ut døra og plukke bær, så må jeg si at jeg lurer. For jeg bor fremdeles ved Oslofjorden, og blåbær i massevis. Bare på den andre siden av der jeg vokste opp.
Lutetium 71 Skrevet 6. september 2012 #51 Skrevet 6. september 2012 Jeg blir litt oppgitt når folk som knapt noen gang har vært ute i skogen og plukket blåbær bruker masse penger på å bestille bær med fancy navn fra andre siden av kloden. Opptatt av helse påstår de at de er, men å utnytte seg av det den norske naturen har å by på? Nei, det blir for tungvint det... Mye enklere å bestille pulver og bær fra iherb. (Og før ett eller annet supermenneske kommer og sier at dere ikke er sånn: nei, dere er ikke alle slik, men jammen er det mange supermennesker som knapt vet at det finnes bær i den norske naturen). Jeg har forøvrig en bekjent som havnet på sykehus pga for mye spirulina (vil ikke utbrodere hva som skjedde), så vær litt kritiske til hva dere putter i dere, og ikke minst mengdene. Vedkommende jeg snakker om doblet dagsdosen... Hovedproblemet til de som roter seg langt inni supermat-tåka og andre lugubre markedsføringstrender, er at de bruker greiene som en slags kur, som om de skal kurere en sykdom. Vanlig kosthold er ikke så trendy, kan ikke pakkes inn i en fin kampanje, så derfor svinger disses kosthold etter hva som til enhver tid er det "nye hotte" innen helse/ernæring/whathaveyou. Det hjelper ikke akkurat på at det er sendt i posten rundt halve kloden. Klimaendringer er tydeligvis ikke så veldig viktig for denne sorten av alternativikere? 7
Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #52 Skrevet 6. september 2012 Hovedproblemet til de som roter seg langt inni supermat-tåka og andre lugubre markedsføringstrender, er at de bruker greiene som en slags kur, som om de skal kurere en sykdom. Vanlig kosthold er ikke så trendy, kan ikke pakkes inn i en fin kampanje, så derfor svinger disses kosthold etter hva som til enhver tid er det "nye hotte" innen helse/ernæring/whathaveyou. Det hjelper ikke akkurat på at det er sendt i posten rundt halve kloden. Klimaendringer er tydeligvis ikke så veldig viktig for denne sorten av alternativikere? Jeg hadde en gang en grandtante som var så opptatt av å være sunn. Hun spiste så mye helsekostmat, kosttilskudd og alt mulig rart som diverse helseguruer kom trekkende med, at dama mistet håret. ALT HÅRET MISTET HUN FORDI HUN SKULLE VÆRE SÅ SUNN.I en alder av 50 var dama skallet, og gikk med parykk. Det gjorde hun i mange år før hun fikk tilbake normal hårvekst, og det gjorde hun ikke før ernæringsekspertene på det lokale sykehuset tvang henne til å spise riktig, samt kutte ut alle tablettene, vitaminene og humbugen hun dyttet i seg. DET er noe å tenke på det.
Mann 42 Skrevet 6. september 2012 #53 Skrevet 6. september 2012 Hele saken er vel hentet fra "Hellstrøm rydder opp, hjemme" hvor han møter på en dame som kun bruker kosttilskudd og spiser posemat utenom. De fleste av kjendisene og normale folk som bruker supermat inntar dette som supplement til et normalt men gjerne over gjennomsnittet sunt kosthold. Kjempebra at folk begynner å bry seg mer om hva de spiser, for nordmenn blir jo bare feitere og feitere. Nå skal jeg gå å lage meg en spirulinashot, føler jeg begynner å blir forkjølet ;-) Du sier ikke på ramme alvoret at du tror at en ekstra dose antioksidanter kan gjøre noe med en forkjølelse? Det finnes ikke en eneste biologisk mekanisme som evt kunne forklare at noe slikt er mulig. 7
Metamorf Skrevet 6. september 2012 #54 Skrevet 6. september 2012 Selvfølgelig føler folk seg bedre og mer energiske etter å ha inntatt slike pulver, gått på detox eller hva det nå er de finner på - de tror på at de kommer til å føle seg slik, og da vil de også føle det. Man skal ikke kimse av placeboeffekten, og jeg vil derfor si at disse preparatene har en verdi pga. dette. Det største problemet med pulverpreparater man bestiller fra nett, er at det er vanskelig å vite hva det egentlig er i pulveret. Det styrker også argumentet for å kjøpe og spise naturlig mat. Kjøper du et eple, vet du hva det er. Kjøper du "eplepulver", er det sannsynligvis tilsatt mye du ikke vet hva er. 3
Lutetium 71 Skrevet 6. september 2012 #55 Skrevet 6. september 2012 NB, må tilføre at jeg ble vanvittig dårlig i den lengre perioden jeg var på rens og levde bare på grønt. Jeg har ikke ord for hvor dårlig jeg ble. Dette var kroppen som skilte ut avfallsstoffer og det som kalles detox av kroppen, dette gikk over. Før de fancy navnene ble tatt i bruk, kalte man det vanligvis diare. Den detoxen jeg gjorde gikk ut på 100% flytende føde (ikke oppvarmet) i form av grønne grønnsaker, avokado, og mandler (lagde mandelmelk), samt store mengder med renset vann med høy PH i blandet bla grønne pulver. Om du drakk renset vann med høy ph, har du rett og slett blitt lurt opp i stry. Vann som er basisk, er pent nødt til å inneholde oppløste metall-ioner (uæææh!), ellers ville det vært nøytralt (ph på 7). Ett eksempel på en vannløsning som holder høy ph, er for eksempel kaustisk soda i vann. Namnam. Det er ikke bare tarmene som renses på en sånn kur, men absolutt alt. Jeg tar en detox over 1 ukes tid nå og da (særlig når jeg har sklidd ut for mye i kosten), og jeg føler meg aldri så fantastisk som rett etter en rens. Hvor dårlig du blir under en sånn rens gir ofte en pekepinn på hvor mye avfallsstoffer kroppen har i seg. Det er dessverre ikke sant at kroppen renser seg selv. Hadde ikke kroppen vært istand til å rense seg selv, hadde du rett og slett vært dau. Det fins folk som virkelig sliter med "rensingen" sin, for eksempel de med kronisk nyresvikt. De må ha dialyse. Det detox kan tilby, har jeg svart på øverst. 18
Gjest Filleproletiet Skrevet 6. september 2012 #56 Skrevet 6. september 2012 Jeg tror du gjør veldig mye riktig, men akkurat kebab tror jeg er verre enn denne supermaten. Jeg har aldri lagt på meg så mye som den høsten jeg spiste mest kebab. Jaja..men det er snakk om tre ganger i året da Gjerne samme dag som en fyllekule, så da er det ikke akuratt sunnhet og helse som står i fokus. Smaker for øvrig fortreffelig etter nitten pils 4
Gjest Filleproletiet Skrevet 6. september 2012 #57 Skrevet 6. september 2012 Jeg hadde akkurat samme innstilling som deg, helt til jeg plutselig i godt voksen alder ble alvorlig syk, så godt som på dagen. Det er ikke snakk om hysteri fordi man velger å leve sånn og sånn, men at man gjerne merker at en bestemt livsstil virker. Så du mener du ble alvorlig syk av kjøtt, poteter og litt øl? Det tror jeg faktisk ikke noe på, no offence.. Eller litt offence da, men i all alvorlighet. Du ble altså alvorlig syk, og superfood reddet livet ditt? 1
Gjest Filleproletiet Skrevet 6. september 2012 #58 Skrevet 6. september 2012 Før de fancy navnene ble tatt i bruk, kalte man det vanligvis diare. Om du drakk renset vann med høy ph, har du rett og slett blitt lurt opp i stry. Vann som er basisk, er pent nødt til å inneholde oppløste metall-ioner (uæææh!), ellers ville det vært nøytralt (ph på 7). Ett eksempel på en vannløsning som holder høy ph, er for eksempel kaustisk soda i vann. Namnam. Hadde ikke kroppen vært istand til å rense seg selv, hadde du rett og slett vært dau. Det fins folk som virkelig sliter med "rensingen" sin, for eksempel de med kronisk nyresvikt. De må ha dialyse. Det detox kan tilby, har jeg svart på øverst. Liker det du skriver Lutetium71! "Calorie-free water, because normal water has lots of calories" 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #59 Skrevet 6. september 2012 Før de fancy navnene ble tatt i bruk, kalte man det vanligvis diare. Om du drakk renset vann med høy ph, har du rett og slett blitt lurt opp i stry. Vann som er basisk, er pent nødt til å inneholde oppløste metall-ioner (uæææh!), ellers ville det vært nøytralt (ph på 7). Ett eksempel på en vannløsning som holder høy ph, er for eksempel kaustisk soda i vann. Namnam. Hadde ikke kroppen vært istand til å rense seg selv, hadde du rett og slett vært dau. Det fins folk som virkelig sliter med "rensingen" sin, for eksempel de med kronisk nyresvikt. De må ha dialyse. Det detox kan tilby, har jeg svart på øverst. Jeg må nesten lese dette flere ganger mens jeg prøver å holde latteren tilbake, for du uttrykker med få ord nøyaktig hva jeg mener, og på en langt mer humoristisk måte enn hva jeg ville kunne klare. Anonym poster: db495ab501adf9b3e153c41baf00a1b7 8
Lutetium 71 Skrevet 6. september 2012 #60 Skrevet 6. september 2012 Liker det du skriver Lutetium71! "Calorie-free water, because normal water has lots of calories" Jeg må nesten lese dette flere ganger mens jeg prøver å holde latteren tilbake, for du uttrykker med få ord nøyaktig hva jeg mener, og på en langt mer humoristisk måte enn hva jeg ville kunne klare. Anonym poster: db495ab501adf9b3e153c41baf00a1b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå