Gjest Raggy Skrevet 8. september 2012 #141 Skrevet 8. september 2012 Sånn litt kort innpå så vil jeg nevne at placeboeffekten etter min mening er en utrolig sterk kraft. Det vi tror på fungerer ofte. Detox og tilskudd har jeg ingen tro på, kroppen trenger jo tilførsel av næring for å holde prosessene i gang, om man slutter å tilføre kroppen mat så vil det, ihvertfall etter min logikk føre til at prosessene i kroppen går saktere og mindre dritt blir skilt ut. Alt handler om penger, salg, markedsføring, overbevisning osv. Folk lar seg lure og lokke til et bedre iv bare de prøver det ene eller det andre produktet og som sagt tror vi på det så funker det jo! Jeg bruker noe av disse grønne algene til frokost fordi jeg ikke klarer å spise om morgenen, jeg får en metthetsfølelse og får energi så på den måten fungerer det for meg, men noe hokus pokus skjer nok ikke Folk påstår at feks kokkosfett et så ufattelig sundt den ene dagen også viser forskning at nattlysolje er det beste og etter en stund er det tran som er best og etter det igjen kommer det forskning og påstander om at tran ikke er bra men at selolje er best. Det er lov å tenke sjæl! Det nytter ikke hoppe på alle nye teorier om kost. Folk som blir syke blir jo desperste etter løsninger og for noen kan det sikker føles bedre med en spesiell type kosthold, men at det er noe annet enn placeboeffekten som slår inn tror jeg ikke så lenge man ikke har en inntolleranse av noe slag. Giftig hvetemiddel og farlig sukker???? alle vet at en god middelvei er det beste. Jeg mener at matgleden har en like stor betydning som hva maten inneholder. Trivsel gir også et langt og godt liv. Matjåleri vil jeg også kalle det, vi har for mye tid å ressurser til å tenke på dette med næring.
2shy Skrevet 8. september 2012 #142 Skrevet 8. september 2012 Ble disse blodprøvene tatt hos en vanlig lege? (Mener ikke å henge deg ut eller noe, hvis det oppfattes sånn. Hvis du ikke vil svare, så bare overse spørsmålet Jeg er bare nysgjerrig.) Anonym poster: 03d6ebbcc4800dee2cbd2c199badcde1 Prøvene ble tatt hos spesialist på sykehus. De kunne like gjerne vært tatt hos fastlegen. Vet ikke om noen annen måte å måle antistoffer på Hvis Meny promoterer "detox" så svindler de folk ja. At det er et mareritt å gå gjennom betyr ikke at det fungerer. Det gjør det ikke. Hva er supermat da? Er det ikke det at næringsstoffene er skilt ut? Da misforstår du jo poenget totalt. Jeg sier at man ikke trenger å kjøpe tilskudd for å detoxe kroppen, man kan like gjerne gå på meny og kjøpe grønnsaker og juice dem. Relativt stor forskjell. Supermat er mat med svært mye næring, derav navnet... Det er ikke noe som heter "detox". Det fungerer ikke. Det gjør ingenting nyttig. Før du har vært gjennom en detox selv, syns jeg ikke du skal uttale deg. Det finnes mer til livet enn den såkallte vitenskapen. Folk blir friske fra alternative ting hver dag, jeg skjønner ikke at det skal gjøre deg så sint. Når det gjelder aspartam: PULS (NRK) hadde dokumentar om ei dame fra Norge som fikk diagnosen MS. Hun hadde de klassiske hvite flekkene som vistes ved MR av hjernen. Hun sluttet med all aspartam, og 4 mnd´er senere var hun frisk, og det kunne dokumenteres med ny MR som var tatt. Det finnes nok av dokumentasjon som bekrefter at aspartam er farlig, men for all del, hiv innpå
2shy Skrevet 8. september 2012 #143 Skrevet 8. september 2012 Sånn litt kort innpå så vil jeg nevne at placeboeffekten etter min mening er en utrolig sterk kraft. Det vi tror på fungerer ofte. Detox og tilskudd har jeg ingen tro på, kroppen trenger jo tilførsel av næring for å holde prosessene i gang, om man slutter å tilføre kroppen mat så vil det, ihvertfall etter min logikk føre til at prosessene i kroppen går saktere og mindre dritt blir skilt ut. Alt handler om penger, salg, markedsføring, overbevisning osv. Folk lar seg lure og lokke til et bedre iv bare de prøver det ene eller det andre produktet og som sagt tror vi på det så funker det jo! Jeg bruker noe av disse grønne algene til frokost fordi jeg ikke klarer å spise om morgenen, jeg får en metthetsfølelse og får energi så på den måten fungerer det for meg, men noe hokus pokus skjer nok ikke Folk påstår at feks kokkosfett et så ufattelig sundt den ene dagen også viser forskning at nattlysolje er det beste og etter en stund er det tran som er best og etter det igjen kommer det forskning og påstander om at tran ikke er bra men at selolje er best. Det er lov å tenke sjæl! Det nytter ikke hoppe på alle nye teorier om kost. Folk som blir syke blir jo desperste etter løsninger og for noen kan det sikker føles bedre med en spesiell type kosthold, men at det er noe annet enn placeboeffekten som slår inn tror jeg ikke så lenge man ikke har en inntolleranse av noe slag. Giftig hvetemiddel og farlig sukker???? alle vet at en god middelvei er det beste. Jeg mener at matgleden har en like stor betydning som hva maten inneholder. Trivsel gir også et langt og godt liv. Matjåleri vil jeg også kalle det, vi har for mye tid å ressurser til å tenke på dette med næring. Man får jo i seg næring under detox! Noe hokus pokus ville neppe skjedd meg heller hvis jeg bare drakk litt alger og ikke gjorde noe med resten av inntaket. Hvorfor tror du det ikke er trivsel å leve på f.eks rawfood eller plantebasert kost, lavkarbo, hva som helst som faller utenfor "normalt norsk kost"? Jeg er helt enig med deg at man kan bli gal av at det endres opplysninger om hva som er best støtt og stadig, derfor får gjøre seg opp en egen mening og følge det man føler er er riktig. Men å påstå at det jeg har gjort for å bli frisk ME er placebo, er bare latterlig.
Gjest Raggy Skrevet 8. september 2012 #144 Skrevet 8. september 2012 Man får jo i seg næring under detox! Noe hokus pokus ville neppe skjedd meg heller hvis jeg bare drakk litt alger og ikke gjorde noe med resten av inntaket. Hvorfor tror du det ikke er trivsel å leve på f.eks rawfood eller plantebasert kost, lavkarbo, hva som helst som faller utenfor "normalt norsk kost"? Jeg er helt enig med deg at man kan bli gal av at det endres opplysninger om hva som er best støtt og stadig, derfor får gjøre seg opp en egen mening og følge det man føler er er riktig. Men å påstå at det jeg har gjort for å bli frisk ME er placebo, er bare latterlig. Såklart man kan trives med det kostholdet man selv liker best men jeg synes det blir for mye styr. Folk som ikke kan spise ditt eller datt i selskap feks, det blir jo helt skrullete. Et avslappet forhold til kost mener jeg er det beste. Jo næring får man vel ved en detox men ikke på langt nær så mye som kroppen trenger. Det finnes så mange meninger om så mangt innefor kosthold å jeg er opptatt av å feks videreføre ting jeg lærte av min bestemor på kjøkkenet til mine barn, det er gode verdier. At du føler deg frisk etter endring i kosten er jo supert og såklart alt er mulig, men jeg er alikevel overbevist om at det vi tror på er det som virker.
jabx Skrevet 8. september 2012 #145 Skrevet 8. september 2012 Da misforstår du jo poenget totalt. Jeg sier at man ikke trenger å kjøpe tilskudd for å detoxe kroppen, man kan like gjerne gå på meny og kjøpe grønnsaker og juice dem. Relativt stor forskjell. Supermat er mat med svært mye næring, derav navnet... Hvordan blir det "detox" ved å spise grønnsaker (som ofte inneholder kjemikalier for å holde unna insekter o.l.)? Før du har vært gjennom en detox selv, syns jeg ikke du skal uttale deg. Det finnes mer til livet enn den såkallte vitenskapen. Folk blir friske fra alternative ting hver dag, jeg skjønner ikke at det skal gjøre deg så sint. Selvsagt kan jeg uttale meg. Jeg tviler ikke på at å pine kroppen faktisk er noe man kjenner, men jeg påpeker at vitenskapen har vist at det ikke har noen gunstig effekt. Heller det motsatte. Når det gjelder aspartam: PULS (NRK) hadde dokumentar om ei dame fra Norge som fikk diagnosen MS. Hun hadde de klassiske hvite flekkene som vistes ved MR av hjernen. Hun sluttet med all aspartam, og 4 mnd´er senere var hun frisk, og det kunne dokumenteres med ny MR som var tatt. Det finnes nok av dokumentasjon som bekrefter at aspartam er farlig, men for all del, hiv innpå Enkelte er allergiske mot nøtter. Noen dør til og med av å spise nøtter. Din logikk: Nøtter er farlig. Herlig. 4
2shy Skrevet 9. september 2012 #146 Skrevet 9. september 2012 Såklart man kan trives med det kostholdet man selv liker best men jeg synes det blir for mye styr. Folk som ikke kan spise ditt eller datt i selskap feks, det blir jo helt skrullete. Et avslappet forhold til kost mener jeg er det beste. Jo næring får man vel ved en detox men ikke på langt nær så mye som kroppen trenger. Det finnes så mange meninger om så mangt innefor kosthold å jeg er opptatt av å feks videreføre ting jeg lærte av min bestemor på kjøkkenet til mine barn, det er gode verdier. At du føler deg frisk etter endring i kosten er jo supert og såklart alt er mulig, men jeg er alikevel overbevist om at det vi tror på er det som virker. Nettopp. Folk må få lov til å ha det kostholdet de selv trives med. Det er så voldsomt mye oppstyr blandt folk som spiser "normalt" når det leses om raw food, lavkarbo, hva som helst som faller utenfor "normalen" (for hvem har bestemt HVA som er normalt og naturlig?). De fleste som legger om til en mer plantebasert kost setter seg godt inn i hva det innebærer, og er bevisst på å få i seg riktig næring. Hvorfor kan dere ikke bare la oss få spise salaten vår i fred? Man får så absolutt i seg den næringen kroppen trenger under detox (hvis man bruker huet). Husk at dette er ment som en kur, ikke et veldig langvarig regime. Kroppen klarer seg veldig bra med den næringen den får i den perioden - hvis man som sagt bruker huet. Vel, hvis man må TRO at noe skal virke, så beviser det ihvertfall at placeboeffekten ikke er gjeldende for meg. Hvordan blir det "detox" ved å spise grønnsaker (som ofte inneholder kjemikalier for å holde unna insekter o.l.)? Selvsagt kan jeg uttale meg. Jeg tviler ikke på at å pine kroppen faktisk er noe man kjenner, men jeg påpeker at vitenskapen har vist at det ikke har noen gunstig effekt. Heller det motsatte. Enkelte er allergiske mot nøtter. Noen dør til og med av å spise nøtter. Din logikk: Nøtter er farlig. Herlig. Tja, det finnes faktisk økologiske grønnsaker, hørt om det? Nei du kan faktisk ikke uttale deg om noe du ikke har forutsetning for å vite noe om. Det er mer til livet enn hva legevitenskapen kan hoste opp, tro det eller ei. Fantastisk at du tillegger meg meninger jeg ikke har, jeg forstår ikke hvor du tar det fra.
Gjest strykebrett Skrevet 9. september 2012 #147 Skrevet 9. september 2012 Jeg vet veldig godt hvordan placebo fungerer. Men for at placebo skal ha noe som helst sjans til å fungere, må det foreligge urokkelig tro om at det vil fungere. Detox som jeg beskriver er beintøfft, og det er tøfft helt til den dagen kroppen er ferdig med å avgifte. Det er ingenting man innbiller seg, det er kroppen som er tydelig i at det ikke lenger er symptomer. Jeg har jo også som nevnt ikke lenger avvik på blodprøver etter detox. Nei, det er bare en liten del av det. Prøv det selv, så forstår du. Ikke for pyser Dette stemmer ikke, placebo kan i alle tilfeller der pasienten mottar behandling, uansett om pasienten har tro på at denne behandlingen kommer til å virke eller ikke.
2shy Skrevet 9. september 2012 #148 Skrevet 9. september 2012 Dette stemmer ikke, placebo kan i alle tilfeller der pasienten mottar behandling, uansett om pasienten har tro på at denne behandlingen kommer til å virke eller ikke. Dersom et menneske tror at en behandling vil virke på en bestemt måte, kan en få en slik effekt. Hvis man overhodet ikke har tro på behandlingen, så er det ihvertfall svært lite sannsynlig at placebo kan oppstå. Nå er det som sagt helt umulig at placebo har normalisert de skyhøye verdiene med antistoffer jeg har hatt under hele sykdomsforløpet. Man innbilller seg ikke at kroppen detoxer, man innbiller seg heller ikke den dagen kroppen slutter å detoxe. Prøv det selv, uttal deg da.
Mann 42 Skrevet 9. september 2012 #149 Skrevet 9. september 2012 Dette stemmer ikke, placebo kan i alle tilfeller der pasienten mottar behandling, uansett om pasienten har tro på at denne behandlingen kommer til å virke eller ikke. Dersom et menneske tror at en behandling vil virke på en bestemt måte, kan en få en slik effekt. Hvis man overhodet ikke har tro på behandlingen, så er det ihvertfall svært lite sannsynlig at placebo kan oppstå. Nå er det som sagt helt umulig at placebo har normalisert de skyhøye verdiene med antistoffer jeg har hatt under hele sykdomsforløpet. Man innbilller seg ikke at kroppen detoxer, man innbiller seg heller ikke den dagen kroppen slutter å detoxe. Prøv det selv, uttal deg da. Men det er vel ingen som presser seg gjennom en plagsom "detox" hvis vedkommende ikke har noen tro på at det skal ha en effekt? Det viser seg også at jo mer omstendelig behandlingsprosessen er, jo sterkere er placebo-effekten. Det er grundig demonstrert i mange forsøk. 5
2shy Skrevet 9. september 2012 #150 Skrevet 9. september 2012 Men det er vel ingen som presser seg gjennom en plagsom "detox" hvis vedkommende ikke har noen tro på at det skal ha en effekt? Det viser seg også at jo mer omstendelig behandlingsprosessen er, jo sterkere er placebo-effekten. Det er grundig demonstrert i mange forsøk. Når man er så syk, så er man villig til å prøve. Alternativet er så langt verre enn å gå gjennom en forferdelig detox. Poenget jeg også prøver å få frem, er at det ikke finnes innbilling i forhold til varigheten og omfanget av detoxen, og når slutter kroppen slutter å detoxe. Går du på en slik rens i si 90 dager, så kommer det til et punkt hvor kroppen har mindre og mindre avfallsstoffer å skille ut, og man er stabilt symptomfri over lengre tid (mens man er på rens). Du må gjerne kalle deg placebo, for all del, men det virker jo åpenbart for svært mange også med alvorlig sykdom, så hvordan det kan kalles svindel er meg en gåte. Sluttresultatet er det som gjelder.
Gjest strykebrett Skrevet 9. september 2012 #151 Skrevet 9. september 2012 Dersom et menneske tror at en behandling vil virke på en bestemt måte, kan en få en slik effekt. Hvis man overhodet ikke har tro på behandlingen, så er det ihvertfall svært lite sannsynlig at placebo kan oppstå. Nå er det som sagt helt umulig at placebo har normalisert de skyhøye verdiene med antistoffer jeg har hatt under hele sykdomsforløpet. Man innbilller seg ikke at kroppen detoxer, man innbiller seg heller ikke den dagen kroppen slutter å detoxe. Prøv det selv, uttal deg da. Selv om du "ikke tror" så har du jo vært villig til å motta denne behandlingen, med de kostnader og ulemper det medfører. Du har altså i den situasjonen trodd på at du har mottatt behandling, noe som er mer enn nok til å trigge en placeboeffekt. Jeg er frisk som en fisk og lider ikke av inbildte giftstoffer, så jeg trenger da heller ikke å kvitte meg med noen slike. Ellers takk som byr.
2shy Skrevet 9. september 2012 #152 Skrevet 9. september 2012 Selv om du "ikke tror" så har du jo vært villig til å motta denne behandlingen, med de kostnader og ulemper det medfører. Du har altså i den situasjonen trodd på at du har mottatt behandling, noe som er mer enn nok til å trigge en placeboeffekt. Jeg er frisk som en fisk og lider ikke av inbildte giftstoffer, så jeg trenger da heller ikke å kvitte meg med noen slike. Ellers takk som byr. De kostnader og ulemper det medfører? Som sagt kan man gå på Meny og handle grønnsaker. Er man frisk nok kan man trene for å ha et velfungerende lymfesystem, helt gratis. Ulempen var å bli frisk... Jeg var også frisk som en fisk inntil jeg plutselig en dag ikke var det lenger
Mynona Skrevet 9. september 2012 #153 Skrevet 9. september 2012 Vet ikke om noen har postet denne artikkelen, har ikke lest alle sidene - men dette er hvertfall veldig interessant lesing. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/John-Roger-Jamth-lever-pa-supermat-6985166.html
Gjest strykebrett Skrevet 9. september 2012 #154 Skrevet 9. september 2012 De kostnader og ulemper det medfører? Som sagt kan man gå på Meny og handle grønnsaker. Er man frisk nok kan man trene for å ha et velfungerende lymfesystem, helt gratis. Ulempen var å bli frisk... Jeg var også frisk som en fisk inntil jeg plutselig en dag ikke var det lenger Det var vel dine egne ord at å gjennomgå dette var "et sant helvete", jeg vil vel anse det som en ulempe ja. Dessuten kommer slike kurer ofte fra "biomedisinere" eller andre kvakksalvere som gjerne tar godt betalt for tiden sin, og slenger med noen kosttilskudd i handlekurven i samme slengen. Sier ikke at du har gått til en sånn, men det er i alle fall vanlig.
aquiz Skrevet 9. september 2012 #155 Skrevet 9. september 2012 Folk får gjøre hva de vil, så lenge jeg kan slippe pose-driten og ikke minst den vonde light-driten. 2
Mann 42 Skrevet 9. september 2012 #156 Skrevet 9. september 2012 Når man er så syk, så er man villig til å prøve. Alternativet er så langt verre enn å gå gjennom en forferdelig detox. Poenget jeg også prøver å få frem, er at det ikke finnes innbilling i forhold til varigheten og omfanget av detoxen, og når slutter kroppen slutter å detoxe. Går du på en slik rens i si 90 dager, så kommer det til et punkt hvor kroppen har mindre og mindre avfallsstoffer å skille ut, og man er stabilt symptomfri over lengre tid (mens man er på rens). Du må gjerne kalle deg placebo, for all del, men det virker jo åpenbart for svært mange også med alvorlig sykdom, så hvordan det kan kalles svindel er meg en gåte. Sluttresultatet er det som gjelder. Hvilke giftstoffer snakker vi om her, nøyaktig? 1
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2012 #157 Skrevet 9. september 2012 Er det noen som ser på Hellstrøm nå ?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #158 Skrevet 9. september 2012 Jepp, jeg gjør Anonym poster: 8ac406968bfa4f14761ac8994df705a5
Apis Skrevet 9. september 2012 #159 Skrevet 9. september 2012 jeg er helt enig med deg i at det beste er å få i seg næring via kost. Men jeg har sett hvor effektivt både hvetegress og bygghvetegress, så jeg kommer utvilsomt til å fortsette å ta det, men i langt mindre doser enn tidliger siden jeg er nå er så frisk og rask Må en ikke ha minst 4 mager for å ha nytte av klorofyllet i gresset? 5
Apis Skrevet 9. september 2012 #160 Skrevet 9. september 2012 Er det noen som ser på Hellstrøm nå ? Det gjør jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå