Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #21 Skrevet 6. september 2012 Superfoods er jo utrolig mye mer enn pulver som lucuma, spirulina, osv. Superfoods er også grapefrukt, granateple, rå kakao, brokkoli, valnøtter, brazilnøtter, blåbær, jordbær, gojibær, hempfrø, kokosnøtt osv. Dessuten er jo spirulina, maca, camu camu ikke nødvendigvis pulver. Det er levende alger, frø, bær og frukt som de har tørket og laget pulver av. Men man kan kjøpe dem som "orginalprodukter" også Nå var det "supermat" i form av pulver/kosttilskudd jeg tenkte på her da. Det du lister opp her er jo bare vanlig mat, muligens med unntak av hamp.
Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #22 Skrevet 6. september 2012 Her hvor jeg bor vokser det nyper i fleng. Jeg kan gå en tur i skogen og plukke gratis supermat til jeg ikke kan bære mer. Men rosabloggere/kjendiser vil nok ikke tro på det så lenge det ikke er plastinnpakket, i pulverform og koster høyrearmen og sjela di i en helsekostbutikk. Så inntil videre får jeg ha dem i fred. Anonym poster: db495ab501adf9b3e153c41baf00a1b7 Det er litt artig å gå i helsekostbutikker, bare for å kikke. Ofte er de som jobber der, og kundene, veldig magre og bleke.
Gjest Filleproletiet Skrevet 6. september 2012 #23 Skrevet 6. september 2012 Spiser normal norsk mat. Melk, egg, kjøtt, fisk, grovbrød, rømme, smør, grønnsaker, bær og ikke frukt. Er i dag 30 år gammel og har ikke hatt en forkjølelse siden jeg var 15. Veier 95kg på 180cm, tar 140 i benkpress, sykler 8 mil lett, svømmer, fisker, går i skog og mark, og har energi så det holder. Tar meg også et glass vin, en pils, et glass GT, hva som helst, i moderate mengder, ANYTIME. Snuser som en gal, og spiser en kebab eller en bolle når jeg føler for det. Hysteriet er usunt. Sunn, naturlig og god mat er både morro og lage, og herlig å spise. 9
Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #24 Skrevet 6. september 2012 Jeg mener at f.eks Herbalifepulver koster mer enn det smaker, både med tanke på smak og næringsinnhold. Soya er sikkert veldig bra mat, men det kan kanskje tas inn som bønner, og til en hyggeligere pris. Hei. Fattern drev med Herbalife en gang for mange år siden. Salg/distribusjon. Tror ikke han tjente så mye på det. Uansett, han måtte jo bruke det for å ha erfaring med effektene av det. Tror aldri jeg har sett ham så blek og sliten ut noen gang.
Gjest Fairydust Skrevet 6. september 2012 #25 Skrevet 6. september 2012 Jeg har ingenting imot at folk velger å spise denne "super-maten". Jeg er mer i tvil om spørsmålet; Er det virkelig så sunt som alle skal ha det til? Jeg liker Hellstrøm, men jeg likte ikke uttalelsene hans om MUK-kjøtt. Men dette er jeg enig med ham i. Jeg har aldri tatt en kostpille i mitt liv, og kommer neppe til å gjøre det med det første. Jeg spiser grovt brød, grov pasta og naturris, poteter (ikke kom med lavkarbo-pratet nå, plis), masse grønnsaker, masse fisk og kjøtt, selvplukka bær og kantareller, frukt jeg har kjøpt i butikken og av og til hjemmebakst laget av vanlig hvetemel, vanlig sukker og vanlig kakaopulver. Jeg gidder ikke gå til innkjøp av Stevia, Fiberhusk og Fiberdusk... hva nå enn alt dette heter. Jeg vet ikke om helsefordelene/ulempene ved dette kostholdet, men det kostholdet jeg har i dag gir meg utmerket med energi. Jeg er sunn og frisk, og det er det som betyr noe for meg. Nå har jeg ikke store ruter på magen eller skikkelig markerte biceps, men det er heller ikke noe jeg streber etter. 3
Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #26 Skrevet 6. september 2012 Spiser normal norsk mat. Melk, egg, kjøtt, fisk, grovbrød, rømme, smør, grønnsaker, bær og ikke frukt. Er i dag 30 år gammel og har ikke hatt en forkjølelse siden jeg var 15. Veier 95kg på 180cm, tar 140 i benkpress, sykler 8 mil lett, svømmer, fisker, går i skog og mark, og har energi så det holder. Tar meg også et glass vin, en pils, et glass GT, hva som helst, i moderate mengder, ANYTIME. Snuser som en gal, og spiser en kebab eller en bolle når jeg føler for det. Hysteriet er usunt. Sunn, naturlig og god mat er både morro og lage, og herlig å spise. Sant. Ingenting er som en god biff med stekte poteter, litt brokkoli og hjemmelaget tomatsaus, supplert med litt salat. Et glass vin eller en øl ved siden av, sammen med kjæresten, er godt for kropp og sjel. Kjæresten min har en ex-svigerinne ( kan jeg si det ? ) som nesten utelukkende lever på nøtter, bær og bittelitt salat. Hun er radmager, og legger seg klokka åtte om kvelden, for da er hun utslitt. Og hun er hjemmeværende rikmannsfrue med hushjelp!!!
I Grosny Skrevet 6. september 2012 #27 Skrevet 6. september 2012 og spiser en kebab eller en bolle når jeg føler for det. Jeg tror du gjør veldig mye riktig, men akkurat kebab tror jeg er verre enn denne supermaten. Jeg har aldri lagt på meg så mye som den høsten jeg spiste mest kebab.
Gjest BabyBlue Skrevet 6. september 2012 #28 Skrevet 6. september 2012 Bruker selv supermat til en viss grad ved siden av et normalt kosthold, og det funker bra. Men jeg kunne aldri ha erstattet det med bare supermat og raw og ketosekur etc. Synes disse diettene går litt over styr, og nærmest hjernevasker folk. Supermat finnes forresten i naturen også, ikke bare på sider på nettet og på helsekosten
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #29 Skrevet 6. september 2012 Konsentrert pulver i form av hvetegress o.l i tillegg til flytende grønt føde over tid (også kallt detox), var noe av det viktigste jeg gjorde for å bli frisk fra ME. Slike pulver har en enorm avrensende og styrkende effekt på kroppen. Litt nysgjerrig, hvordan foregår detox? Kun drikke i en periode? Eller noe annet? Hva spiser/drikker du når du tar detox? Spør fordi jeg kunne tenke meg å ta en renselse, men vet ikke hvordan jeg gjør det. Spiser sunt ellers, men føler for å ta en skikkelig skylling av tarmene. Anonym poster: c8c35ca82b1911957166a8de6c46be1d
I Grosny Skrevet 6. september 2012 #30 Skrevet 6. september 2012 Bruker selv supermat til en viss grad ved siden av et normalt kosthold, og det funker bra. Men jeg kunne aldri ha erstattet det med bare supermat og raw og ketosekur etc. Synes disse diettene går litt over styr, og nærmest hjernevasker folk. Supermat finnes forresten i naturen også, ikke bare på sider på nettet og på helsekosten Raw-mat er noe som er nytt for meg, men det er mye bra og næringsrikt i den kategorien.
2shy Skrevet 6. september 2012 #31 Skrevet 6. september 2012 Hei. Fattern drev med Herbalife en gang for mange år siden. Salg/distribusjon. Tror ikke han tjente så mye på det. Uansett, han måtte jo bruke det for å ha erfaring med effektene av det. Tror aldri jeg har sett ham så blek og sliten ut noen gang. Herbalife har ingenting med superfood å gjøre. Litt nysgjerrig, hvordan foregår detox? Kun drikke i en periode? Eller noe annet? Hva spiser/drikker du når du tar detox? Spør fordi jeg kunne tenke meg å ta en renselse, men vet ikke hvordan jeg gjør det. Spiser sunt ellers, men føler for å ta en skikkelig skylling av tarmene. Anonym poster: c8c35ca82b1911957166a8de6c46be1d Den detoxen jeg gjorde gikk ut på 100% flytende føde (ikke oppvarmet) i form av grønne grønnsaker, avokado, og mandler (lagde mandelmelk), samt store mengder med renset vann med høy PH i blandet bla grønne pulver. I tillegg til dette hadde jeg avgiftende behandlinger. Lymfedrenasje, infrarød badstu, tarmskylling, dampbad med salter, for å nevne noe. Dette er en ganske hardcore detox som får de fleste til å se stjerner, men jeg hadde ikke så mange alternativer enn å peise på. Det er ikke bare tarmene som renses på en sånn kur, men absolutt alt. Jeg tar en detox over 1 ukes tid nå og da (særlig når jeg har sklidd ut for mye i kosten), og jeg føler meg aldri så fantastisk som rett etter en rens. Hvor dårlig du blir under en sånn rens gir ofte en pekepinn på hvor mye avfallsstoffer kroppen har i seg. Det er dessverre ikke sant at kroppen renser seg selv. Til deg som mener at folk som jobber og handler på Helsekosten ser syke ut: Jeg har ikke samme erfaring overhodet. Likevel, kanskje de du ser som handler der er der fordi de nettopp er syke? Det er ikke sånn at en som jobber i Helsekost er ekspert på helse og ernæring. Det blir akkurat det samme som å si at jeg har sett folk som jobber på apoteket eller legevakten ikke akkurat har sett sunne ut. 1
2shy Skrevet 6. september 2012 #32 Skrevet 6. september 2012 Spiser normal norsk mat. Melk, egg, kjøtt, fisk, grovbrød, rømme, smør, grønnsaker, bær og ikke frukt. Er i dag 30 år gammel og har ikke hatt en forkjølelse siden jeg var 15. Veier 95kg på 180cm, tar 140 i benkpress, sykler 8 mil lett, svømmer, fisker, går i skog og mark, og har energi så det holder. Tar meg også et glass vin, en pils, et glass GT, hva som helst, i moderate mengder, ANYTIME. Snuser som en gal, og spiser en kebab eller en bolle når jeg føler for det. Hysteriet er usunt. Sunn, naturlig og god mat er både morro og lage, og herlig å spise. Jeg hadde akkurat samme innstilling som deg, helt til jeg plutselig i godt voksen alder ble alvorlig syk, så godt som på dagen. Det er ikke snakk om hysteri fordi man velger å leve sånn og sånn, men at man gjerne merker at en bestemt livsstil virker.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #33 Skrevet 6. september 2012 Jeg spiser pulver til frokost fordi jeg ikke klarer å spise frokost. Jeg får ikke matlyst før kl.12, og hadde det ikke særlig bra de første 8 timene av døgnet. Bruker Herbalife jeg da. I tillegg drikker jeg det før og etter trening (i tillegg til normal kost). Når det blir matkrise er dette kanskje et bra alternativ, men foreløpig er meg gladere i normal mat Anonym poster: f24a72651cdf72e6bbe5442552425dd4
pøbelsara Skrevet 6. september 2012 #34 Skrevet 6. september 2012 Jeg hadde akkurat samme innstilling som deg, helt til jeg plutselig i godt voksen alder ble alvorlig syk, så godt som på dagen. Det er ikke snakk om hysteri fordi man velger å leve sånn og sånn, men at man gjerne merker at en bestemt livsstil virker. Les denne: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4049448.ece Jeg synes det er veldig trist at folk trorr på og betaler tusenvis av kroner på detox og tilskudd og pulverisert supermat og hvahardu, som ikke har noen som helst effekt, annet enn å berike produsentene. 7
Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #35 Skrevet 6. september 2012 Det kommer aldri til å skje at jeg skal leve på pulver og vann. Tjujakt er et bedre alternativ i mine øyne.
2shy Skrevet 6. september 2012 #36 Skrevet 6. september 2012 (endret) Les denne: http://www.aftenpost...icle4049448.ece Jeg synes det er veldig trist at folk trorr på og betaler tusenvis av kroner på detox og tilskudd og pulverisert supermat og hvahardu, som ikke har noen som helst effekt, annet enn å berike produsentene. Tja, jeg hadde valget mellom å fortsette å ligge på et mørkt rom med ubeskrivelige smerter resten av livet (eller inntil legevitenskapet hostet opp en kur), eller å betale tusenvis av kroner på detox og behandlinger som gjorde meg frisk . Lett valg. Du aner ikke hvor mange leger som lo av og meg og hånet meg da jeg snakket om detox og ernæring for å gjøre meg selv frisk. Den som ler sist osv.. Når det er sagt, Meny og andre butikker som selger godt økologisk grønt, er vel de som i det lange løp tjener mest penger på meg. Endret 6. september 2012 av 2shy 4
2shy Skrevet 6. september 2012 #37 Skrevet 6. september 2012 Det kommer aldri til å skje at jeg skal leve på pulver og vann. Tjujakt er et bedre alternativ i mine øyne. Hvem i all verden har sagt at noen som helst skal leve på pulver og vann? Uttalelser som det der vitner jo om totalt mangel på forståelse for hva supermat er, og hensikten med det. Ingen jeg kjenner som er såkallt "hysteriske fanatikere" lever på pulver og vann gitt.. 3
Gjest Mor Nille Skrevet 6. september 2012 #38 Skrevet 6. september 2012 Hvem i all verden har sagt at noen som helst skal leve på pulver og vann? Uttalelser som det der vitner jo om totalt mangel på forståelse for hva supermat er, og hensikten med det. Ingen jeg kjenner som er såkallt "hysteriske fanatikere" lever på pulver og vann gitt.. At du ikke kjenner noen, betyr ikke at tullingene som lever på pulver og vann ( i den tro at det er helsefremmende, se Hellstrøm på TV3 søndag ) ikke finnes. Den siste idiot er ennå ikke født.
2shy Skrevet 6. september 2012 #39 Skrevet 6. september 2012 At du ikke kjenner noen, betyr ikke at tullingene som lever på pulver og vann ( i den tro at det er helsefremmende, se Hellstrøm på TV3 søndag ) ikke finnes. Den siste idiot er ennå ikke født. Det finnes folk som lever på pulver og vann ja, men det har ingen assosiasjoner med superfood å gjøre. Hellstrøm er kokk, ingen helseguru.
Nalaya Skrevet 6. september 2012 #40 Skrevet 6. september 2012 Hele saken er vel hentet fra "Hellstrøm rydder opp, hjemme" hvor han møter på en dame som kun bruker kosttilskudd og spiser posemat utenom. De fleste av kjendisene og normale folk som bruker supermat inntar dette som supplement til et normalt men gjerne over gjennomsnittet sunt kosthold. Kjempebra at folk begynner å bry seg mer om hva de spiser, for nordmenn blir jo bare feitere og feitere. Nå skal jeg gå å lage meg en spirulinashot, føler jeg begynner å blir forkjølet ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå