Gå til innhold

Antifeminismens fortropp

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Intifada
Skrevet

Jeg synes både menn og kvinner elsker å sette seg inn i offerrollen jeg. Det er SÅ synd på menn som ikke får seg noe på byen, og SÅ synd på kvinner som jobber deltid, dakar små! jeg tror folk elsker å få sympati og stakkars meg, istedenfor å ta fatt og få en forandring for sin egen del.

Er helt for at det skal være samme type rettferdighet for begge kjønn, men disse MRA aktivistene er jo som Ottar de, er du medlem i en kvinnegruppe eller en mannsgruppe så er du ikke helt god, for da ser du kun din egen side, jeg mener ottar folka mener menn er dyr som burde steriliseres og MRA folka vil gjøre det greit å voldta og slå damer.....støtter dere slike grupper er dere ikke gode i hodet noen av dere.

Skrevet

Her er hvor skjevt feminismen har skjøvet verdien av mannen og kvinnen.

Denne videoen viser en mann som blir mishandlet av dama. Hun ikke bare slår han gang på gang, hun tar sats og sparker han så hardt hun kan i hodet. I mens er det ikke en eneste person som løfter en finger. I stedet flirer de. Hun som sitter i setet som er rett over disse to ser man innimellom sitter der med et stort glis og synes det er så moro å se mannen bli slått av denne jenta.

Det eneste de rundt gjør er å si i fra at han ikke får slå henne tilbake. Hva tror dere ville skjedd hvis han slo tilbake? DA hadde folk reagert! Da ville det blitt slutt på latteren! Da hadde han fått 20 av karene rundt seg oppå seg for å slå han til han pisset rødt vann.

Man ser hvor ødelagt denne mannen er på kroppsspråket hans. Dette er en mann som er totalt knust. Det kommer til å ta ÅR for han å komme seg fra den misshandel han har vært utsatt for. Kroppsspråket hans sier at dette er ikke første gang. Dette har skjedd før.

Og folk rundt sitter og ler...

Dette, folkens, er konsekvensen av feminismen. Menn er ingenting og kvinner er guder som skal tilbes, som er ufeilbare, som aldri gjør noe galt. Ikke en gang når de misshandler noen slik hun gjør her.

http://www.youtube.com/watch?v=THYK4Z7rvmA

Jeg vedder på at de eneste som tar denne videoen seriøst er antifeminister. I mens sitter feministene der og ler i kor. Og løfter ikke en finger for menn.

Og så lurer de på hvordan noen kan hate samfunnet slik enkelte menn gjør?!

Anonym poster: 0f7726ce735275b1ba72e50aa174b92a

Bemerk at feministene prøver å "overse" eller late som om de ikke har sett dette innlegget.

Så lenge de gjør det bekrefter de jo bare at de ikke bryr seg om menns rettigheter, bare kvinners.

"Feminisme" er et merkelig ord. Det staves "feminisme" men uttales "mannshat".

Gjest Intifada
Skrevet

du, bare ta dere en tur på mentalzero eller ync og der kan dere finne videoer som "man beating wife in front of kids and laughing crowd" "man beating wife in front of kids in the streets and noone helps" kunne lagt ut linker, men jeg er en lat kvinnefaen.

Ja, man kan legge ut eksempler for både det ene og det andre, men man vil alltid finne "moteksempler",så da faller det fra..forøvrig, hadde jeg sett en jente stå å slå på en gutt uten at han har mulighet til å beskytte seg selv pga da ville han blitt angrepet, så hadde JEG flydd på henne, fordi jeg er ikke en som liker urettferdighet og det er feigt at enkelte mener kvinner kan slå på menn uten konsekvenser, men ikke glem at det er nok et større problem med wifebeaters og fundamentalistiske ekstremister som slår kona helseløs enn omvendt.

Skrevet

Støtter Brorskapet og salafistene som omskjærer kvinner som reaksjon til feministene. Fair game :tommelopp:

Skrevet

det er nok et større problem med wifebeaters og fundamentalistiske ekstremister som slår kona helseløs enn omvendt.

Kilde? Hadde hun brukket nesa hans eller armen hans ville det ha tatt tre måneder å lege. Hun knakk hans psyke, det kommer til å ta ÅR før han er noenlunde igjen. Om han noensinne kommer seg.

Hvis en mann slår en kvinne så er det kanskje fordi hun har mishandlet han lenge slik kvinnen i videoen har gjort med han? En dag renner begeret over og han mister besinnelsen. En dag renner begeret over og mange menn mister besinnelsen.

Skrevet

men ikke glem at det er nok et større problem med wifebeaters og fundamentalistiske ekstremister som slår kona helseløs enn omvendt.

Enn om hun mishandlet først?

Skrevet

Enn om hun mishandlet først?

Hun er feminist. I hennes verden slår ikke kvinner, bare menn. Bare menn er voldelige, bare menn skader og slår.

Det var grunnen til at jeg la inn videoen.

Hun ser helt bort fra hvor hjelpesløs mannen er. Han blir slått uten å kunne slå tilbake. Nei, en kvinne i samme situasjon er ikke i samme fare. Da kommer mange og hjelper til med en gang. Selv om hun slår først, slik hun i videoen gjør.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Hvor konkluderer de med at kvinner systematisk diskrimineres innen arbeidsmarkedet i norge?

På internettet har man noe som kalles for hyperlenker. De kjennetegnes ofte, som på SSB sine sider, ved at de er blå. Hvis du klikker på disse kommer du videre til artikler du kan lese. Du kan jo for eksempel trykke på den lenken kalt "Arbeidsliv". Så vil du få frem statistikk på dette området som du mener så mye om og kan så lite om.

Skrevet

Hva er kjennetegnet på at en feminist har tapt?

Hun begynner å bli nedlatende fordi hun er sur.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Hva er kjennetegnet på at en feminist har tapt?

Hun begynner å bli nedlatende fordi hun er sur.

Ja, det skarpe argumentet "hvor finner jeg det 'a?" slo meg rett ned i støvlene.

Skrevet

Luksusfeministene virker å være svært så selektiv solidaritet, i alle år har innvandrerkvinner ikke fått noen reell aktiv og engasjert støtte eller opplevde noen kvinnesolidaritet, da særlig de med en muslimsk bakgrunn.

Den norske kvinnebevegelsens holdninger og selvpålagte blindhet er uttrykk for en misforstått og feilplassert politisk korrekthet som i sterk grad har bidratt til å usynliggjøre- og gjøre det verre for innvandrerkvinner.

Luksusfeminisme = tøsjemarsj.

Skrevet

Så basically din påstand er at "markedet tar feil"? Denne diskusjonen blir fullstendig absurd all den tid du kommer med påstander trukket ut av løse luften.

Uansett, så er det fullstendig irrelevant. Enkelte yrker har høyere lønn enn andre. Slik vil det alltids være. Dersom kvinner ønsker høyere lønn lar det seg løse svært enkelt ved at de velger yrker med høyere lønn. At staten skal gå inn å definere forskjellige lønnsnivåer er helt absurd og vil aldri kunne fungere. Det eneste som vil skje er en lønnspiral ute av kontroll der den ene yrkesgruppen etter den andre vil kreve høyere lønn.

Klart marknaden "tek feil". Kor mykje ein tener har ofte lite eller ingen samanheng med samfunnsmessig verdi av arbeidet. Det er jo ikkje spesielt kontroversielt å påstå ein gong. Kven meiner du er viktigast for samfunnet - ein sjukepleiar eller ein børsspekulant?

At staten skal definere lønnsnivået, har du rett i at ikkje går, all den tid me lev i eit kapitalistisk samfunn med marknadsøkonomi. Men det går likevel an å påpeike forskjellar som rasjonelt sett ikkje er logiske.

Ja, kvinner kan velje yrker med høgare lønn. Det kan arbeidarklasseungdom og innvandrarar og. Men kvifor trur du ikkje dei gjer det? Fordi dei er berre tilfeldigvis har andre interesser? Eller kan det tenkast at det er andre forhold som spelar inn?

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Luksusfeministene virker å være svært så selektiv solidaritet, i alle år har innvandrerkvinner ikke fått noen reell aktiv og engasjert støtte eller opplevde noen kvinnesolidaritet, da særlig de med en muslimsk bakgrunn.

Den norske kvinnebevegelsens holdninger og selvpålagte blindhet er uttrykk for en misforstått og feilplassert politisk korrekthet som i sterk grad har bidratt til å usynliggjøre- og gjøre det verre for innvandrerkvinner.

Luksusfeminisme = tøsjemarsj.

Agreed.

Jeg vil knapt kalle det feminisme engang, denne såkalte gucci-feminismen til sex og singelliv-generasjonen er å ta mange steg bakover i min personlige mening.

Skrevet

Ja, det skarpe argumentet "hvor finner jeg det 'a?" slo meg rett ned i støvlene.

På internettet har man noe som kalles for hyperlenker. De kjennetegnes ofte, som på SSB sine sider, ved at de er blå. Hvis du klikker på disse kommer du videre til artikler du kan lese. Du kan jo for eksempel trykke på den lenken kalt "Arbeidsliv". Så vil du få frem statistikk på dette området som du mener så mye om og kan så lite om.

Jeg ser du holder deg til vag. Jeg finner ingenting på ssbs sider om systematisk diskriminering av kvinner i arbeidslivet.

• Liker 1
Skrevet

Klart marknaden "tek feil". Kor mykje ein tener har ofte lite eller ingen samanheng med samfunnsmessig verdi av arbeidet. Det er jo ikkje spesielt kontroversielt å påstå ein gong. Kven meiner du er viktigast for samfunnet - ein sjukepleiar eller ein børsspekulant?

At staten skal definere lønnsnivået, har du rett i at ikkje går, all den tid me lev i eit kapitalistisk samfunn med marknadsøkonomi. Men det går likevel an å påpeike forskjellar som rasjonelt sett ikkje er logiske.

Ja, kvinner kan velje yrker med høgare lønn. Det kan arbeidarklasseungdom og innvandrarar og. Men kvifor trur du ikkje dei gjer det? Fordi dei er berre tilfeldigvis har andre interesser? Eller kan det tenkast at det er andre forhold som spelar inn?

Fordi de har andre interesser. Inntil noen faktisk kan vise til empiri som underbygger andre årsaksforklaringer, anser jeg de for ubegrunnede spekulasjoner.

Jeg synes også din fremstilling av "samfunnsnytte" er banal og normativ. Hvordan definerer du "viktigst for samfunnet" og hvorfor skal det være lønnsavgjørende? Lønn avhenger av markedsprinsipper som tilbud, etterspørsel og ressurser tilgjengelig innen det område. Oljesektorer har f.eks. høye lønninger fordi det er store verdier/kapital der.

Til sist, hvorfor tror du kvinnedominerte yrker er tradisjonelt lavtlønnede? Kan det tenkes at kvinner i lønnsforhandlinger prioriterer forskjellig fra menn? Der menn ønsker mer lønn, ber kvinner om mer fri, bedre permisjonsordninger, færre timer etc...

Gjest Intifada
Skrevet

Kilde? Hadde hun brukket nesa hans eller armen hans ville det ha tatt tre måneder å lege. Hun knakk hans psyke, det kommer til å ta ÅR før han er noenlunde igjen. Om han noensinne kommer seg.

Hvis en mann slår en kvinne så er det kanskje fordi hun har mishandlet han lenge slik kvinnen i videoen har gjort med han? En dag renner begeret over og han mister besinnelsen. En dag renner begeret over og mange menn mister besinnelsen.

hæ? det er ikke det som en saken, du diskuterer kun denne videoen og jeg sier til deg at jeg ville antagelgivs ha tatt denne jenta fordi jeg vil ikke stå på sidelinjen å se noen bli skadet.

og det er FAKTA at i mange land(ikke vestlige)så er det ekstrem kvinneundertrykkelse der kvinner blir voldtatt,slått og drept for ingenting, og der har du et mannssamfunn....ja, noen kvinner egger på seg å bli slått, og jeg er enig i at hvis en kjerring står og skriker en fyr i trynet så er det greit med en klapp i trynet, men det er noe annet å dra fram knyttneven, banke henne helseløs og voldta henne, det finnes det ingen unnskyldning for uansett hvor mye begeret renner over....og dette gjelder begge kjønn.

Skrevet

Bemerk at feministene prøver å "overse" eller late som om de ikke har sett dette innlegget.

Så lenge de gjør det bekrefter de jo bare at de ikke bryr seg om menns rettigheter, bare kvinners.

"Feminisme" er et merkelig ord. Det staves "feminisme" men uttales "mannshat".

Eg trur ingen kvinner i denne tråden synest det er greitt med vald mot menn. Eg synest ikkje det. Eg synest ikkje det er greitt med vald mot partnar/barn i det heile tatt. Men menns vald mot kvinner/barn er faktisk eit stort samfunnsproblem - nei, det tyder ikkje at eg meiner kvinners vald mot menn ikkje er eit problem - og det tyder ikkje at eg hatar menn fordi eg er i mot at menn skal utøve vald mot partnar.

Den siste setninga di byrjar å verte ein floksel no. Eg trur ingen av kvinnene som svarar her, hatar menn. Eg gjer det i alle fall ikkje.

Ah, så det at menn brekk armen eller nesa på kjerringa er ikkje så ille, det? For det tek jo kort tid før det er bra igjen? Du trur ikkje at det å oppleve fysisk vald kanskje set spor i psyken og, eller?

Hadde du visst kva min tidlegare ektemann gjorde mot meg hadde du faen ikkje sagt det der.

• Liker 1
Skrevet

Agreed.

Jeg vil knapt kalle det feminisme engang, denne såkalte gucci-feminismen til sex og singelliv-generasjonen er å ta mange steg bakover i min personlige mening.

Det er eg heilt einig i! Det er fullt lov å kritisere feminisme, og eg synest absolutt at "gucci-feminisme" og rike, vaksne kvinner som berre er oppteken av å kle av seg for å vise kor frigjorte dei er, er noko stort tull, og ikkje feminisme i det heile tatt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...