Gå til innhold

Antifeminismens fortropp

Fremhevede innlegg

Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

Jara (en hemmelighet) symboliserer den kjærligheten jeg sikter til.

Heh?

Vi er dyr, kjærligheten i sin helhet er en urkraft. Dette er krefter vi ikke rår over selv.

'teh svhaaamp' er en referanse til dette. Det finnes ingen kur mot kjærlighet.

Jeg tror f.eks at hetrofile (hetrofili er her forstått som en tilstand med seksuell attraksjon til samme kjønn) ikke kan endres til å bli homofile (eller det/egenskapene vi blir kåte av i fysisk kjærlighet), men det man kan gjøre er å bekjempe en blyg og represiv kultur, ha mer åpenhet rundt kropp og sex sånn at flere finner kjærlighet og velstanden gror.

Endret av Vanemagi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner hater ikke menn, de tester dem... ettersom de hele tiden har denne slitsomme jobben med å finne verdige gener som man kan insemineres med så har man her i Skadinavia utviklet et meget effektivt hurpe-skjold ettersom ONS-frekvensen er såpass høy.

Når man snakker med ei dame (på dagtid) og ikke har en seksuell agenda, blir man.. når kvinnen føler seg tiltrukket av deg gjort om til en som skal få unngjelde ettersom det var du som tok kontakt og er skyld i at slike følelser med ett blusser opp. Ubehaget er bare noe mannen er skyld i og må da selvfølgelig ta i mot hurpingen selv om man har ved sin hendvendelse vært svært så høflig, svarer man da på å bli møtt med en slik adferd så vil dette bare forsterke "ubehaget" og man vil så visst ikke det.

Selv mener jeg at man står helt fritt til å svare med samme mynt når jeg ikke kan klandres, problemet er dette med at mottakeren har penset over på et emosjonellt blindspor angående menns tradisjonelle rolle ved sjekking. Da kan kvinnen være så sint som ett lemmen....

Noen kaller dette for veldig antifeminin oppførsel, altså denne aggresjonen som er passiv og dermed ikke så lett oppdages annet gjennom at man selv blir irritert. Jeg oppfatter det som ekstremt passivt-aggressivt med folk som klager over at de ikke klarer å sette grenser, altså at noen sier en ting og i handling "sier" noe annet.

Kvinner her i Skandinavia signaliserer mer enn noen gang ulike ting på samme tid, ytringens innhold samsvarer så aldles ikke med hva stemmen, toneleiet, innotasjonen "sier". Kvinnen bruker sin offerposisjon til å angripe mannnen: forteller mannen hvordan han egentlig har det. Hun besitter en evne til å prosjektere egne ønsker og følelser over på andre. Dette gjør hun ved å tillegge dem – som regel partnere – et ønske, som i siste ende i virkeligheden er hennes eget.

Som sagt... dere får ta mer ansvar for Deres egen kåtksap.

Kvinnens språk formes og forandres etter hvem de taler med, og avhenger av hvor de er nettopp nå, hvor de er på vei og hva de vil oppnå. Det kan kalles en flerstemthet, fordi de spiller på flere strenger og dette gir en mulighet til å posisjonere seg fordelaktig, gjerne som både anklager og offer samtidig.

Kvinnens kjennskap til offerrollen gir henne en ekstra arena å spille på. En arena som er ukjent for mannen. For han vil sjelden kunne innta en lignende posisjon; den mannlige selvforståelse nekter ham det og han går glipp av dets muligheter. Kvinnen får makt ved å ’spille på’ sin underlegenhet. Kanskje kommer denne evne hos kvinnen fra at hun alltid har skullet navigere «dobbelt».

Dette er interessant i lyset av den fremtredende tendens innenfor kjønnsteori, om at kjønnet er begrensende for kvinnen, og at hennes feminine posisjon som regel gir henne færre muligheter enn mannen, nesten alltid underlegen ham og betinget av hans dominerende tilstedeværelset. Her ser vi kvinner, som i kraft av deres kjønn, innehar noen unike muligheter. Og mannen står overrumplet og handlingslammet overfor deres metoder.

De kvinner som opererer med et passiv-aggressivt språk og som posisjonerer seg strategisk, kan nå sine mål, men det koster dem gjerne et fravær av personlig utvikling. Språkets kapasitet som erkjennelsesmiddel forsvinner.

Skrevet

Det finnes forskjellige former for kjærlighet. Beundring og forelskelse f.eks. Det norske og det tyske språket er rikholdig på beskrivelsene, i gresk filosofi finnes det veldig mange gode beskrivelser (filia, eros, agape etc) og i germansk paganisme. =)

Innanfor gresk filosofi skilte dei kjærleik til visdom frå verdsleg/kjønnsleg kjærleik. Det hadde ikkje noko med kjærleik vs beundring og gjera.

Skrevet

Jara (en hemmelighet) symboliserer den kjærligheten jeg sikter til.

Vi er dyr, kjærligheten i sin helhet er en urkraft. Dette er krefter vi ikke rår over selv.

'teh svhaaamp' er en referanse til dette. Det finnes ingen kur mot kjærlighet.

Jeg tror f.eks at hetrofile (hetrofili er her forstått som en tilstand med seksuell attraksjon til samme kjønn) ikke kan endres til å bli homofile (eller det/egenskapene vi blir kåte av i fysisk kjærlighet), men det man kan gjøre er å bekjempe en blyg og represiv kultur, ha mer åpenhet rundt kropp og sex sånn at flere finner kjærlighet og velstanden gror.

Eg trur ikkje eg er åleine om ikkje å skjøne kva "teh svhaaamp" tyder, så det hadde vore litt enklare å diskutere viss du hadde forklart slike uttrykk framfor å slenge det utav deg utan forklaring.

Det handlar ikkje om å endre folks seksuelle legning, men å endre maktstrukturar og kulturen rundt parforhold og seksualitet.

• Liker 1
Skrevet

Nå logget nettleseren min meg ut igjen -_-

Dagens forskere er så grunne når de forklarer mellommenneskelige relasjoner. De begrenser seg til å finne forklaringer på mainstream sex.

Det handlar ikkje om å endre folks seksuelle legning, men å endre maktstrukturar og kulturen rundt parforhold og seksualitet.

Seksualiteten hos homo sapiens er ganske urokkelig vil jeg tro.

Den er også ganske ofte polygam i natur.

Mener du å motarbeide den tradisjonelle samlivsformen mellom menn og kvinner, eller å kjempe for flere alternativer som kvinnestyrte forhold? Da bør man rette et søkelys på kulturelle fenomen. Det abrahamittiske trossystemet har påvirket utfoldelsesmulighetene til mennesker og er for sexisme det som mein kampf er for rasisme.

Skrevet

men å endre maktstrukturar og kulturen rundt parforhold og seksualitet.

Jeg tror det er viktig å lære om de ulike formene for kjærlighet, derfor er jeg positiv til illustrasjoner av dette. Er helt enig i at kjønn ikke skal sette begrensinger for sosial funksjon.

Skrevet

Nå logget nettleseren min meg ut igjen -_-

Dagens forskere er så grunne når de forklarer mellommenneskelige relasjoner. De begrenser seg til å finne forklaringer på mainstream sex.

Seksualiteten hos homo sapiens er ganske urokkelig vil jeg tro.

Den er også ganske ofte polygam i natur.

Mener du å motarbeide den tradisjonelle samlivsformen mellom menn og kvinner, eller å kjempe for flere alternativer som kvinnestyrte forhold? Da bør man rette et søkelys på kulturelle fenomen. Det abrahamittiske trossystemet har påvirket utfoldelsesmulighetene til mennesker og er for sexisme det som mein kampf er for rasisme.

Det er ganske historielaust å påstå at menneskeleg seksualitet ikkje lar seg endre. For det gjer han. Det er og forskjellar frå kultur til kultur korleis ein oppfattar og utøver seksualitet. Spesielt er kor opne ein kultur er rundt sex, og kva formar for sex som er akseptert, veldig lett å endre. Det er ganske stor forskjell på seksualitet for 100 år sidan og seksualitet i dag.

Det handlar ikkje om å motarbeide forhold mellom mann og kvinne. Det handlar om at menn skal respektere kvinner - også seksuelt.

Og kva er i grunnen verre med kvinnestyrte forhold, enn med mannsstyrte? Kvifor trur du mannsstyrte er meir naturleg? Sjølv trur eg på likeverd og gjensidig respekt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er viktig å lære om de ulike formene for kjærlighet, derfor er jeg positiv til illustrasjoner av dette. Er helt enig i at kjønn ikke skal sette begrensinger for sosial funksjon.

Då motseier du deg sjølv stadig vekk...

Skrevet

Det er ganske historielaust å påstå at menneskeleg seksualitet ikkje lar seg endre.

Jeg tror den bare kan undertrykkes og usynligjøres. Nothing beets teh shvaamp.

Og kva er i grunnen verre med kvinnestyrte forhold, enn med mannsstyrte? Kvifor trur du mannsstyrte er meir naturleg? Sjølv trur eg på likeverd og gjensidig respekt.

Jeg tror det er best om det er basert på mannlig eller kvinnelig dominering. Enhver til sitt.

Synes også jenter (og gutter) skal få kunne hevde seg selv uten å påføres skyld og skam,

Skrevet

Synes også jenter (og gutter) skal få kunne hevde seg selv uten å påføres skyld og skam,

Altså, få kunne strippe og være feminine, utrykke sin sensualitet etc

Skrevet

Jeg tror den bare kan undertrykkes og usynligjøres. Nothing beets teh shvaamp.

Jeg tror det er best om det er basert på mannlig eller kvinnelig dominering. Enhver til sitt.

Viss seksualitet berre kan undertrykkast/usynleggjerast, trur eg i alle fall me kan seie at tilhøva i stor grad er betre i dag enn for 50 eller 100 år sida ;)

Altså, få kunne strippe og være feminine, utrykke sin sensualitet etc

Men ikkje få hevde seg politisk eller karrieremessig?

Skrevet

Det er ganske historielaust å påstå at menneskeleg seksualitet ikkje lar seg endre. For det gjer han. Det er og forskjellar frå kultur til kultur korleis ein oppfattar og utøver seksualitet. Spesielt er kor opne ein kultur er rundt sex, og kva formar for sex som er akseptert, veldig lett å endre. Det er ganske stor forskjell på seksualitet for 100 år sidan og seksualitet i dag.

Det handlar ikkje om å motarbeide forhold mellom mann og kvinne. Det handlar om at menn skal respektere kvinner - også seksuelt.

Noe norske menn gjør så til de grader! Faktisk så mye at norske kvinner okker og uffer seg over norske menn sin tafatthet. Så da tar norske kvinner å reiser på sexferier til Tyrkia og Ghana. Alt etter alder.

Skrevet

Viss seksualitet berre kan undertrykkast/usynleggjerast, trur eg i alle fall me kan seie at tilhøva i stor grad er betre i dag enn for 50 eller 100 år sida ;)

Jo, mer en gjerne. Men da i kraft av sine kvalifikasjoner og egen motivasjon. Ikke som resultat av politiske festtaler og kvotering.

Skrevet

Noe norske menn gjør så til de grader! Faktisk så mye at norske kvinner okker og uffer seg over norske menn sin tafatthet. Så da tar norske kvinner å reiser på sexferier til Tyrkia og Ghana. Alt etter alder.

Kan love deg at eg glatt føretrekk norske menn framfor tyrkiske ;)

At norske menn er/reknast som "tafatte" har nok mykje meir med norsk kultur og gjera, enn feminisme.

• Liker 1
Skrevet

Jo, mer en gjerne. Men da i kraft av sine kvalifikasjoner og egen motivasjon. Ikke som resultat av politiske festtaler og kvotering.

Og det gjer dei jo. Ingen ukvalifiserte kvinner får ein jobb foran ein kvalifisert mann. Når skal du få det inn i skolten?

• Liker 1
Skrevet

Og det gjer dei jo. Ingen ukvalifiserte kvinner får ein jobb foran ein kvalifisert mann. Når skal du få det inn i skolten?

Mener du det er rettferdig for den enkelte mann som blir forbigått, fordi kvinner prioriteres der kandidater er "tilnærmet likt kvalifisert"?

• Liker 1
Skrevet

Mener du det er rettferdig for den enkelte mann som blir forbigått, fordi kvinner prioriteres der kandidater er "tilnærmet likt kvalifisert"?

Du spør en feminist dette? Det er som å spørre et barn om han liker godterier...

Anonym poster: 0f7726ce735275b1ba72e50aa174b92a

Skrevet

Du spør en feminist dette? Det er som å spørre et barn om han liker godterier...

Anonym poster: 0f7726ce735275b1ba72e50aa174b92a

Lurte bare på om en feminist evner å se urettferdighet som rammer enkeltmenn.

• Liker 1
Gjest gnækvåg
Skrevet

Grunnen til at jeg tror at feminisme omhandler fortrengt homofili og femdomseksualitet hos kvinner er bl.a fordi at så mange helt klart fortrekker å dele livet sitt/ha nære relasjoner med andre kvinner kombinert med en stor emosjonell og følelsesmessig avstand til menn.

Ja, og i kampsport og metalmusikk som du sikkert har fått med deg. Den sterkestes rett. Det beste mennesket til oppgaven. Ikke favorisering av kvinner. Nylig ble det kastet stein på menn som pyntet seg i Irak, men det er når kvinner blir utsatt for det samme at det blir reagert. På papiret så skulle disse feministene kommet med cowboystøvlene sine for å stimulere heltelibidoet sitt når det forkjellsbehandles etter kjønn, men i praksis så er feminisme politikk til fordel for kvinner.

Ikke det at jeg tror de det siktes til representerer meg (jeg har ikke lest berge, mra eller det der og tror jeg ville vært den første som abb ville skutt :tongue: ) men jeg har full forståelse for den brodden som rettes mot feminisme og diskrimineringen som rammer alle slags menn.

Synes også feminister kan ha et veldig unyansert syn når det kommer til vold.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Lurte bare på om en feminist evner å se urettferdighet som rammer enkeltmenn.

Jeg lurer på om du evner å se den urettferdighet som har vært til alle tider når de kommer til styrerom og lederstillinger, og har en bedre løsning enn kvotering.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...