Gå til innhold

Antifeminismens fortropp

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de fleste menn deler den oppfattelsen.

Ikke jegheller. Men jeg tror mange menn deler den oppfattelsen. Og andelen menn som deler oppfattelsen er stadig økende.

Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

Fritt for å være gruppenfuhrer! :trampe::rope:

Som vil ha ei dame som er lågare (i høgde) og lågare utdanna og dummare enn han, slik at han kan kjenne seg overlegen kvinna (og ja, mange kvinner ynskjer dette sjølv, men det er berre eit prov på korleis kvinneforakta er innarbeida i samfunnet).

Kjærligheten er ofte sånn hos homo sapiens. Synes det er fint og fruktbart :hjertesmil:

(nei, det gjelder ikke meg. Må spørre pent for å få kjøre hennes Ford Cougar, men jeg kjenner meg faktisk litt igjen i det.).

Endret av Vanemagi
Skrevet

Det er ikke før to tusen år etter kvitekrist sin død at man kunne fastslå at mennesker faktisk har absolutt gehør, men denne prekognitive evnen til å skille ut overtonene som følger grunntonen er noe som ligger i underbevisstheten og med det avhenger av hvordan man uttaler og legger trykk på selve ordet og med det (ubevisst( oppfatter etterklangen, altså klangfargen.

Denne prekognitive, absolutte gehøret relaterer seg til hukommelsen gjennom en kommando-senter for tale (anterior cingulate cortex) som ikke bare er koblet opp mot tone-hukommelsen, men også opp mot sentre som har med opphisselse og følelser å gjøre.

En kan da ut I fra dette si at motivasjon frembringer dette absolutte gehøret (SJÅ-MÆ-I-AUAN) og da blir det ille når man tenker på dagens luksusfeminister som helt har gapt over for mye I sin kamp om resurrsene. De moralske valgene vi tar, styrer vi ikke selv, dette er en kjent sak innen hjerneforskning.

Så hva er da resultaten at gutter hører om at menn starter kriger, menn voldtar osv. Og at kvinner er svake, må taes hensyn til når de samme jentene slipper unna med all sin erting som hun lærer gjennom morens tonefall?

Si det, en stund gikk jeg på schizofreni-medisin før jeg oppdaget dette med dødens tre og at absolutt gehør er et prekognitivt trekk ved menneskedyret... før det så holdt jeg på å ta mitt eget liv.

Hurra for disse tonedøve feministene som skriker til seg alt her I livet ettersom de bare har empati for barnet. Deres smerte er noe jeg forstår, men aldeles ikke godtar ettersom forblir man i sin trygge ubesluttsomme offerrolle, så vil en bare overføre det meste av driten til sin datter som vil fortsette skrikingen og ens sønn som om mulig blir enda mer metroseksuell og forståelsessfull.

Kvinner snakker om kjærlighet, men i handling så er det noe annet.. så også med feminismen.. en ting er hva som sies, noe annet er hvordan dette virker.

Gjest "gjest"
Skrevet

Har jeg forstått det riktig så trakasserer vi antifeministene når vi ikke vil ha sex med dem. Vi trakasserer dem også hvis vi ikke vil ha barn med dem.

Vel, men en kvinne må velge den beste mann som far til sitt barn. Det får de andre taperne bare finne seg i.

• Liker 1
Skrevet

En ting er å velge, en annen ting er å teste... hele tiden... teste... jamre... som en katt i løpetid... hele tiden... jamre.... mjaaaaaauu, mjau, mjaaaaau.

Ser ut som dette ego-dopet har gjort mange feminister til regelrett junkier, spør du meg :smilorange:

Så kan en tenke seg denne naturlige trangen blir når de fleste panzerfeminister går på sitt hormondop a.k.a. p-pillen... sa jeg mjau?

Ja, konstant... 24/7 dramatisk personlighetsforstyrrelse :cowboy:

Gjest gnækvåg
Skrevet

Det er bedre å være alene enn å være i dårlig selskap. :kghjerte:

Skrevet

En håndfull som kaller seg antifeminister her i tråden har strengt tatt mest til felles med feministene. For ikke å si alt. Capt. Obvious og Jalp for eksempel ;)

Dere må bare lære dere å skille skitt og kanel og snørr og barter!

Første bud er at alle kvinner ikke er feminister, feminister står ikke til ansvar for alt dere oppfatter er noe kvinner generelt gjør/mener og alt som har skjedd i Norge siden 70-tallet er ikke pga feminister.

Og dere mener kanskje feminismen har hatt uheldige effekter, eller har fokusert for lite på menn. Men å gi dem skylden for alt galt som har rammet menn eller påstå at de ikke fokuserer på menn er å snu seg mot de som jobber for akkurat det samme dere sitter og skriver at dere vil ha.

Egentlig burde vi samarbeide for menns kår.

Det gjøres jo i veldig høy grad også, dere har bare ikke fått det med dere fordi dere er mer opptatt av å lage fiendebilder av de som står rett ved siden av dere og deler nøyaktig samme meninger.

Det hele blir for meg litt som i Monty Pythons briljante kritikk av alle fraksjonene innen sovjetkommunismen. "Judean People's Front?! We're the People's Front of Judea!"

)

Og som sagt igjen, det er ikke alle som anser seg som antifeminister (eller andre feministkritikere) som gir hverken feminister personlig eller feminisme som ideologi skylden for noe som helst, og som påpekt en rekke ganger nå så er hverken antifeminister eller andre som kritiserer feminisme en homogen masse som mener det samme. At du kun tar utgangspunkt i de mest ekstreme og usympatiske meningene er helt greit, men da blir også debatten tilsvarende lite konstruktiv. Om du greier å se de som er mer moderate så kan det hende du greier å danne deg en helt annen oppfatning om antifeminisme og andre feministkritikere. Det er en forskjell på tilegne femismen skyld for alt som går galt for menn og det å gi legitim kritikk av uheldige bieffekter av feminisme. Du snakker jo så varmt om at antifeminister danner seg et fiendebilde av feminister. Men du gjør jo akkurat det samme selv med motsatt fortegn.

Skrevet

Når jeg spør om hvordan du mener en slik diskusjon bør foregå, så er det selvsagt med det formål å bli klokere og forstå litt mer, så jeg mener ikke at man skal kalle noen misogynistiske antifeminister slik at de forstummer, nei.

Jeg vil starte med å gi deg kreditt for at du fatter mye av de poengene jeg har forsøkt å formidle. Den tildels problematiske og polariserte debatten vi ser nå, er et produkt av menn føler seg utelatt og stigmatisert - i tillegg til at man får en fornemmelse av å ikke bli tatt på alvor. Menn mener at likestillingen så langt, har dreid seg om kvinners rettigheter og bare det. Mange kvinner og en rekke feminister fnyser av det, selv om vi bare trenger å lese likestillingsloven der det sort på hvitt står at det først og fremst er kvinners rettigheter som skal ha prioritet. I tillegg ser vi at det etableres fora for kvinner både i arbeidslivet og i politikken, som har som formål å drive med likestillingsspørsmål og menn får ikke være med. Fordi de er menn.

For å komme videre, må lovverket endres slik at kvinners rettigheter ikke skal prioriteres høyere enn menns. Så må vi få fora for alle,- både kvinner og menn som kan arbeide med likestillingsspørsmål. Først da kan man oppnå gjensidig aksept for de ulike problemsstillingene og først da kan vi virkelig samle oss bak viktige endringer som også kan komme menn tilgode.

Men inntil det skjer, vil dette med likestilling være omfattet av mistenksomhet, påstander om hykleri og et sinne fordi det eneste vi menn oppfatter at kvinner kan bidra med, er bagatellisering og påstander om sutring.

Likestillingsarenaen kan ikke lenger bare være forbeholdt kvinner. Kvinner må ønske menn velkomne, slik at menn kan få delta på egne premisser. Noe annet vil være sensasjonelt antidemokratisk og en bekreftelse på at "kamp" er det eneste virkemiddelet som kan bidra til å styrke menns rettigheter. Og da har de ekstreme antifeministene vunnet. Det vil være en ulykke.

Skrevet

Fritt for å være gruppenfuhrer! :trampe::rope:

Kjærligheten er ofte sånn hos homo sapiens. Synes det er fint og fruktbart :hjertesmil:

(nei, det gjelder ikke meg. Må spørre pent for å få kjøre hennes Ford Cougar, men jeg kjenner meg faktisk litt igjen i det.).

Det er fint og fruktbart at eit kjønn ynskjer å vera overlegen det andre?

Deg om det.

Eg kallar det kvinneforakt. Det kallar eg det og når ungar lærer at kvinner er svake og menn er sterke. Og at det er fint at jenter gjer "guteting", men ikkje omvendt (fordi "jenteting" vert sett på som mindre verdt, og noko som gjer at menn mistar status om dei nedlatar seg til å gjera).

• Liker 1
Skrevet

Deg om det.

Eg kallar det kvinneforakt. Det kallar eg det og når ungar lærer at kvinner er svake og menn er sterke. Og at det er fint at jenter gjer "guteting", men ikkje omvendt (fordi "jenteting" vert sett på som mindre verdt, og noko som gjer at menn mistar status om dei nedlatar seg til å gjera).

Vi andre kaller det tradisjon og kultur. Det har vært slik i mange tusen år. Hvorfor ødelegge noe som har fungert?

Hvorfor hater du menn? Har faren din slått deg når du var liten? Har du vært utsatt for en voldtekt? Hva er grunnen til at du ønsker å sidestille menn?

Sidestille, ikke likestille.

For at en kvinne skal elske en mann så må hun se opp til han, beundre han, på den måten får hun følelser for han.

Anonym poster: 0f7726ce735275b1ba72e50aa174b92a

Gjest gnækvåg
Skrevet

Det er mennesker, ikke kjønnsorgan. Fysisk kjærlighet er ofte sånn, mutalistisk.

Skrevet

Vi andre kaller det tradisjon og kultur. Det har vært slik i mange tusen år. Hvorfor ødelegge noe som har fungert?

Hvorfor hater du menn? Har faren din slått deg når du var liten? Har du vært utsatt for en voldtekt? Hva er grunnen til at du ønsker å sidestille menn?

Sidestille, ikke likestille.

For at en kvinne skal elske en mann så må hun se opp til han, beundre han, på den måten får hun følelser for han.

Anonym poster: 0f7726ce735275b1ba72e50aa174b92a

Haha, ja, det har jo fungert kjempebra for menn, sikkert. Kanskje ikkje like bra for kvinner, har du tenkt på det?

Eg hatar ikkje menn. Eg elskar menn. Det er eit typisk agument å kome med til feministar - dei må liksom hate menn. Feminisme har ingenting med å hate menn og gjera.

Men ja, eg har dårlege erfaringar med menn. Men eg trur ikkje at alle menn er like. Og eg er ikkje feminist pga eigne erfaringar, men fyrst og framst pga kvinners kår nasjonalt og internasjonalt. Feminisme er solidaritet.

Ein skal ikkje blande beundring og kjærleik. Kjærleik handlar om respekt og likeverd. Ein kan ikkje elske ein person ein ser opp til - eller ser ned på. Klart ein kan beundre kjærasten sin på fleire områder, men å setje kjærasten sin i ein overlegen eller underlegen posisjon ift ein sjølv, skapar ikkje eit godt forhold.

• Liker 1
Skrevet

Det er mennesker, ikke kjønnsorgan. Fysisk kjærlighet er ofte sånn, mutalistisk.

Det er akkurat det - dei er mennesker. Sosiale og kulturelle strukturar er ikkje konstante - eller "naturlege", dei skapast kontinuerlig av menneskene. Dermed kan dei endrast.

• Liker 1
Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

men å setje kjærasten sin i ein overlegen eller underlegen posisjon ift ein sjølv, skapar ikkje eit godt forhold.

Jeg mener ulikheter skaper ekte kjærlighet og fruktbarhet. Forsterkende effekt :hjertesmil:

Det er akkurat det - dei er mennesker. Sosiale og kulturelle strukturar er ikkje konstante - eller "naturlege", dei skapast kontinuerlig av menneskene. Dermed kan dei endrast.

j00 kannot beet teh shvaaamp...

Endret av Vanemagi
Skrevet

Jeg mener ulikheter skaper ekte kjærlighet og fruktbarhet. Forsterkende effekt :hjertesmil:

Det får du berre meine.

Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

Ein skal ikkje blande beundring og kjærleik.

Det finnes forskjellige former for kjærlighet. Beundring og forelskelse f.eks. Det norske og det tyske språket er rikholdig på beskrivelsene, i gresk filosofi finnes det veldig mange gode beskrivelser (filia, eros, agape etc) og i germansk paganisme. =)

Endret av Vanemagi
Skrevet

Det finnes forskjellige former for kjærlighet. Beundring og forelskelse f.eks.

Eg trudde me prata om parforhold?

Beundring er ikkje det same som kjærleik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...