Gå til innhold

Antifeminismens fortropp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke din skyld eller ansvar men jeg tror for de mennene som havner på den siden hvor de aldri får noen kvinne så er det veldig sårt og følelsen av å være en utstøtt taper er sterk, det handler ikke så mye om sex som det handler om ensomhet.

Menn som dette blir latterligjort så jeg forstår deres sinne men nei det er ikke ditt ansvar, men personlig velger jeg alikevel å ha empati for dem

HER er en gigantisk forskjell mellom menn og kvinner beskrevet. Menn har respekt og sympati for de menn og kvinner som faller utenfor. Kvinner godter seg over kvinner som faller utenfor og ber menn som faller utenfor å skjerpe seg. Deyt er HER aggresjonen og frustrasjonen til de utstøtte menn skapes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også litt lei av å bli gitt onde hensikter fordi jeg er mann

Jeg, mann alene, ute en mørk kveld. Typisk arkeringsplass eller lignende. En, to tre, ja sågar fire kvinner i samme område. Hva må eg gjøre? Gå i digre buer utenom, være veldig påpasselig md å holde avstand og vise eksepsjonelt defensiv og ikke-aggresiv atferd. Å måtte rygge til sin egen bil med hendene over hodet for å unngå at noen roper om hjelp, spraye en eller i værste fall sender avgårde elektrosjokk er frustrerende. Og alt dette fordi jeg er mann!

Skrevet

Enig i at kronikken i Dagbladet er god. Og jeg stiller meg bak veldig mye av det som står der. Bortsett fra at feminisme tydeligvis er noe helt annet for artikkelforfatteren, enn det er for meg. Jeg er for eksempel ikke enig i at feminisme generelt ser på mannen som "farlig, voldelig, ute av kontroll. I en mann bor det noe grusomt som må undertrykkes, helst gjennom en feminiseringsprosess", som han skriver.

Men en må spørre seg hvorfor så uendelig mange menn oppfatter feminismen og feminster nettopp slik. Det kan neppe være tilfeldig?

• Liker 1
Gjest Arvid78
Skrevet

HER er en gigantisk forskjell mellom menn og kvinner beskrevet. Menn har respekt og sympati for de menn og kvinner som faller utenfor. Kvinner godter seg over kvinner som faller utenfor og ber menn som faller utenfor å skjerpe seg. Deyt er HER aggresjonen og frustrasjonen til de utstøtte menn skapes.

Har menn generelt respekt for menn som ikke 'får seg noe', jeg sier ikke at kvinner også kan være sårende mot disse men blant menn så kan det finnes en ganske hard macho kultur når det kommer til sex, jeg har selv gått gjennom perioder av lite kontakt og kan ikke si at alfahannene (som de så patetisk kalles fordi vi vist nok er hunder) hadde så mye respekt og forståelse

• Liker 1
Skrevet

De har to valg, enten å skylde på seg selv, og hate seg selv, eller å skylde på noen andre og rette sitt sinne mot dem

Sannheten er vel at ikke er noen å skylde på, av og til er det bare slik, livet er en serie av tilfeldigheter

Men jeg har siden jeg var et barn hatt et hjerte for "tapere" men det er veldig vanskelig å hjelpe dem når de blir så full av sinne

Egentlig ikke. Problemet er at du er mann. Eneste som virkelig kan kurrere dette er en kvinne som respekterer og aksepterer mannen for denhan er. Fulgt av en kvinne som ønsker å ha sex med ham. Er derfor det er så mangehentebruder. Det er få av disse mennen som virkelig tror de er elsket. Mennene er ikek dumme og fortår spillets regeler. Men det er så uendelig mye bedre å være noe, en å være absolutt ingenting. En mekanisme kvinner enten ikke forstår eller av ukjente grunner forakter. Menn har rett og slett ikke lov å la ensomhet påvirke seg.

Gjest "gjest"
Skrevet

Har menn generelt respekt for menn som ikke 'får seg noe', jeg sier ikke at kvinner også kan være sårende mot disse men blant menn så kan det finnes en ganske hard macho kultur når det kommer til sex, jeg har selv gått gjennom perioder av lite kontakt og kan ikke si at alfahannene (som de så patetisk kalles fordi vi vist nok er hunder) hadde så mye respekt og forståelse

Tror andre menn er synderne her, og ikke kvinnene.
  • Liker 1
Gjest Arvid78
Skrevet

Tror andre menn er synderne her, og ikke kvinnene.

Jeg tror alle er syndere om vi skal utdele 'skyld' her, hvor mange av oss gir tapere en sjangse egentlig?

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg tror alle er syndere om vi skal utdele 'skyld' her, hvor mange av oss gir tapere en sjangse egentlig?

Å drive og kalle folk tapere er vel å begynne i feil ende.
Skrevet

Presset utøves av begge kjønn, bare å se på disse high school filmene fra USA så ser man disse forståelsesfulle nerdene som havner i vennefella og som senere får seg en godt betalt jobb innen data , prinsessen og halve kongeriket.

Gjest Arvid78
Skrevet

Å drive og kalle folk tapere er vel å begynne i feil ende.

Tapere er vel det ordet som blir brukt om disse, de som ikke helt kommer opp der andre er, jeg har selv sett du bruke det ordet

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Tapere er vel det ordet som blir brukt om disse, de som ikke helt kommer opp der andre er, jeg har selv sett du bruke det ordet

I opphetede diskusjoner med bitterpikkene, her inne ja.

• Liker 1
Gjest Arvid78
Skrevet

Egentlig ikke. Problemet er at du er mann. Eneste som virkelig kan kurrere dette er en kvinne som respekterer og aksepterer mannen for denhan er. Fulgt av en kvinne som ønsker å ha sex med ham. Er derfor det er så mangehentebruder. Det er få av disse mennen som virkelig tror de er elsket. Mennene er ikek dumme og fortår spillets regeler. Men det er så uendelig mye bedre å være noe, en å være absolutt ingenting. En mekanisme kvinner enten ikke forstår eller av ukjente grunner forakter. Menn har rett og slett ikke lov å la ensomhet påvirke seg.

Men vi kan ikke tvinge folk til å ligge med dem heller, er du først fast i den gjørma av selvhat og sinne så er det vanskelig å komme opp, jo mer du kjemper jo mer synker du det eneste du kan gjøre er å stoppe og kjempe i mot, da vil u enten synke eller sakte stige opp

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor drar visse typer til Thailand og visse damer til Tyrkia? :klo:

Skrevet

Men vi kan ikke tvinge folk til å ligge med dem heller, er du først fast i den gjørma av selvhat og sinne så er det vanskelig å komme opp, jo mer du kjemper jo mer synker du det eneste du kan gjøre er å stoppe og kjempe i mot, da vil u enten synke eller sakte stige opp

Tja... Å synke er nok den beste løsningen for de fleste. Da er jo alt over. No woman,no cry. Få ord, men masse innhold og sannhet.

Skrevet

En annen ting jeg har imot antifeminister, forresten: Jeg er drittlei av å bli tillagt onde hensikter bare fordi jeg er kvinne.

Det kan jeg jo forstå, men da regner jeg med at du også forstår at det er svært krenkende for meg som mann at jeg ikke får sitte i det flysetet jeg har booket, bare fordi det på neste sete sitter et barn som reiser alene. Dette er policy for enkelte flyselskap, og da kan man vel ikke si annet en at overgreps-stigmaet er festet til mannskjønnet generelt. Selv om jeg som individ har like plettfri vandel og atferd som deg og alle andre kvinner og menn med en god etisk og moralsk standard. Men dette er sider ved vårt samfunn jeg ikke kan forstå at noen kan godta, uansett om man er kvinne eller mann.

For øvrig er begrepet "antifeminist" flittig brukt i denne tråden. Nå er jo ikke en gang feminister i stand til å ha en felles definisjon på feminismen, så derfor undres jeg over hvordan man skal definere en antifeminist? Jeg skjønner jo at dette ordet for noen ikke akkurat er et plussord, men for andre er det kanskje det. Selv er jeg ikke så opptatt av denne båssettingen, selv om jeg mener at de som ikke ser deler av feminismens skyggesider må være utrolig ignorant. Nå tror jeg jo at du ser nyanser og at du ser at det faktisk har vært en rekke fatale feilskjær i dette "likestillingsprosjektet". Men det har ikke først og fremst rammet deg, og derfor er antakeligvis din virkelighetsoppfatning ikke den samme som min.

Ellers er jeg overbevist om at du har omtrent de samme overordnede idealene i forhold til dette som meg. Men det blir antakeligvis ikke harmoni og balanse før begge kjønn har en omtrentlig oppfatning av det er etablert likeverd og rettferdighet. Det handler altså til syvende og sist om det å kunne se, forstå og anerkjenne den andre partens perspektiver. Jeg synes generelt at vi menn har kommet lenger i dette enn kvinner per idag har. Det beste måleparameter på det er at kvinners rettigheter og muligheter er styrket mer enn menns rettigheter og muligheter i løpet av de siste 40 årene.

Gjest Arvid78
Skrevet

Tja... Å synke er nok den beste løsningen for de fleste. Da er jo alt over. No woman,no cry. Få ord, men masse innhold og sannhet.

Bob Marley synger egentlig No Woman don't cry, men synger det med Jamaicansk slang No Woman Nuh cry

Men å synke kan være løsningen for noen, har selv vært på tanken...akutrat nå stiger jeg

Gjest Ludovie
Skrevet

Bullshit. Og dét så det holder. Det finnes massevis av kvinner som har veldig sterke omsorgsbehov. Og du har etter det jeg har kunnet observere, vært gjenstand for dette selv. So please, shut the fuck up.

Men en må spørre seg hvorfor så uendelig mange menn oppfatter feminismen og feminster nettopp slik. Det kan neppe være tilfeldig?

Det er muligens ikke en feiloppfatning, men det er uansett, om ikke feil, så i hvert fall en tendensiøs fortolkning av virkeligheten.

• Liker 1
Skrevet

Bullshit. Og dét så det holder. Det finnes massevis av kvinner som har veldig sterke omsorgsbehov. Og du har etter det jeg har kunnet observere, vært gjenstand for dette selv. So please, shut the fuck up.

Det er muligens ikke en feiloppfatning, men det er uansett, om ikke feil, så i hvert fall en tendensiøs fortolkning av virkeligheten.

:klo:

Gjest gnækvåg
Skrevet

Hvorfor drar visse typer til Thailand og visse damer til Tyrkia? :klo:

Fordi Norge er litt strengt enkelte ganger. Kan også være pga personlige problem.

Gjest Ludovie
Skrevet

Og bare sånn til opplysning: Jeg liker menn, og menn pleier å like meg. Jeg nekter totalt å endre oppfatning bare pga. en idiotisk tråd på KG. Men de som liker slikt, får nå bare holde på. Det er jo verst for dem selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...