Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååå for en deilig søndag! Har tilbragt 4 timer ute i sola med gode venner. :hjerte: Vi satt på kafe og gikk tur, og sola varmet ordentlig godt i ansiktet. :sol: Skikkelig påskestemning! Nyter virkelig livet om dagen, formen er mye bedre enn jeg hadde regnet med to uker før termin. :) Tror dette blir en super påske full av forventning! :nigo:

Driver og pakker fødebagen, men blir ikke helt enig med meg selv om hvor mye babytøy jeg skal pakke. :fnise: Noen sier at man bare trenger hjemreisetøy til babyen, andre sier at man bør pakke flere skift. De har jo klær på sykehuset også. Dere med erfaring, hvor mye trenger man egentlig å pakke til babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Vi pakket klær til babyen til hele oppholdet. Liker ikke sykehusklær ;) Pakket to antrekk til dagen og det trengtes med gulping etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hørtes ut som om du har hatt en deilig dag i solen :)

Vi pakket litt for lite klær til lillegutt i fødebagen, faktisk, vi hadde bare med to bodyer og en bukse. (Men det var litt fordi han kom såpass lenge før termin også, jeg hadde vasket babytøyet dagen før han kom, men det meste hadde ikke rukket å bli tørt da vi måtte dra av gårde til sykehuset). Så mannen måtte ta med litt mer tøy til baby på dag nr to. Jeg var jo på barselavdeling, så mannen dro uansett hjem hver dag for å sove. Tror nok, som pysepusen sier, at det er lurt å ha med et par antrekk pr dag, klærne er jo uansett også så små, så de tar jo ikke akkurat mye plass om man skulle vise seg å ha tatt med for mye heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pakket klær til babyen til hele oppholdet. Liker ikke sykehusklær ;) Pakket to antrekk til dagen og det trengtes med gulping etc :)

Hørtes ut som om du har hatt en deilig dag i solen :)

Vi pakket litt for lite klær til lillegutt i fødebagen, faktisk, vi hadde bare med to bodyer og en bukse. (Men det var litt fordi han kom såpass lenge før termin også, jeg hadde vasket babytøyet dagen før han kom, men det meste hadde ikke rukket å bli tørt da vi måtte dra av gårde til sykehuset). Så mannen måtte ta med litt mer tøy til baby på dag nr to. Jeg var jo på barselavdeling, så mannen dro uansett hjem hver dag for å sove. Tror nok, som pysepusen sier, at det er lurt å ha med et par antrekk pr dag, klærne er jo uansett også så små, så de tar jo ikke akkurat mye plass om man skulle vise seg å ha tatt med for mye heller :ler:

Da tolker jeg det sånn at jeg heller bør pakke litt godt med klær, som dere sier så tar det jo ikke mye plass i bagen. ;) Burde vel kanskje ta med noe i str 56 også, i tilfelle vi får stor baby?

Kom gjerne med andre kommentarer til fødebagen. :)

Fødebag

Meg

2 joggebukser

1 hettegenser

2 ammesingleter

2 amme-BH

1 lang cardigan

2 tynne bomullsgensere

3 Truser+sokker

Stor t-skjorte til å sove i

Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, ansiktskrem, bodylotion, deo, litt sminke, sminkefjerner, hårbørste, shampo, balsam, leppepomade, bind, ammeinnlegg, brystkrem +++)

Slipperser

Vannflaske

Kjeks og sjokolade

Ammepute

Mobil+lader

Kamera+lader

Baby

2 sett ullbody+ullstrømpebukse str 50

3 bomullsbody str 50

2 strømpebukse/sparkebukse str 50

Tynn fleecedress str 50

Tykk ulldress str 50

Bomullsbody str 56

Tynn lue ull

Tykk lue ull

Tynn bomullslue?

Klorevotter

Sokker i ull og bomull

Teppe

Bilstolpose

Bilsete

Kjæresten pakker vel noen klesskift, toalettsaker, litt lesestoff, mobil+lader, litt snacks, innesko++. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest airam90

Hmm, jeg vil også tippe :)

Jeg får tippe 10 april jeg da, mannens bursdag. Hihi

Nå nermer deg seg skikkelig altså!!!! :bond:

Såå spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du burde gjøre litt for moro er å gå inn i fødebaglista di når du kommer hjem fra sykehuset og krysse ut det du faktisk brukte :P Er sikker på at mange pakker med seg for mye. Tenkte over det selv da vi kom på sykehuset. Herregud for et lass jeg har med meg. Og jeg brukte ikke halvparten en gang :P Bodde i sykehus skjorta, som btw er nyyyyyydelig. Neste gang skal jeg stjele den med meg hjem :P

Jeg hadde 3 bodyer i str 50 (56 var for stort). Og det gikk akkurat. Har ikke gulpebaby, men gutt som tissa på det meste ;) Den sipper du å tenke på da :)

Dropp lue og sokker i bomull! Når de er så ferske så fryser de lett, så mye bedre med ullsokker og ull lue :)

Og tenk på hvor tykk dress du har med. Har du bilstolpose trenger du ikke dress inni så sant det ikke er maaaaange minus (og det er det ikke i bilen :) )

Jeg hadde kjøpt en supersøt tykk dress til lillegutt i str 50. Har ikke fått brukt den en gang. Prøvde, men nei. Alle nyfødte ligger jo med armene bøyd og opp mot ansiktet. Nesten så de holder seg på kinna om du skjønner. Så å få armene hans inn i den dressen var håpløst. Og han måtte jo ha de inni der for å få på selene i bilsetet. Ga opp hele greia jeg :P Bare sånn at du har det i bakhodet :)

Når jeg tok med lillegutt hjem fra sykehuset i november var det ca 1-2 grader ute. Jeg hadde på han hjemmestrikka ullbody, ullstrømpebukse, ullsokker, ullvotter og hjemmestrikka ull lue. Han var kjempesøt (si ifra om du vil se bilde :rodmer: ) Hadde voksi move i bilstolen og han holdt seg varm veldig bra. Mulig jeg hadde ullteppe med også just in case :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du burde gjøre litt for moro er å gå inn i fødebaglista di når du kommer hjem fra sykehuset og krysse ut det du faktisk brukte :P Er sikker på at mange pakker med seg for mye. Tenkte over det selv da vi kom på sykehuset. Herregud for et lass jeg har med meg. Og jeg brukte ikke halvparten en gang :P Bodde i sykehus skjorta, som btw er nyyyyyydelig. Neste gang skal jeg stjele den med meg hjem :P

Jeg hadde 3 bodyer i str 50 (56 var for stort). Og det gikk akkurat. Har ikke gulpebaby, men gutt som tissa på det meste ;) Den sipper du å tenke på da :)

Dropp lue og sokker i bomull! Når de er så ferske så fryser de lett, så mye bedre med ullsokker og ull lue :)

Og tenk på hvor tykk dress du har med. Har du bilstolpose trenger du ikke dress inni så sant det ikke er maaaaange minus (og det er det ikke i bilen :) )

Jeg hadde kjøpt en supersøt tykk dress til lillegutt i str 50. Har ikke fått brukt den en gang. Prøvde, men nei. Alle nyfødte ligger jo med armene bøyd og opp mot ansiktet. Nesten så de holder seg på kinna om du skjønner. Så å få armene hans inn i den dressen var håpløst. Og han måtte jo ha de inni der for å få på selene i bilsetet. Ga opp hele greia jeg :P Bare sånn at du har det i bakhodet :)

Når jeg tok med lillegutt hjem fra sykehuset i november var det ca 1-2 grader ute. Jeg hadde på han hjemmestrikka ullbody, ullstrømpebukse, ullsokker, ullvotter og hjemmestrikka ull lue. Han var kjempesøt (si ifra om du vil se bilde :rodmer: ) Hadde voksi move i bilstolen og han holdt seg varm veldig bra. Mulig jeg hadde ullteppe med også just in case :)

Takk for tips!! :jepp: Vil gjerne se bilde av lillegutt ja! :rodmer:

Jeg regner nok med at jeg ikke får brukt alt i fødebagen ja. ;) Men da kommer jeg ihvertfall ikke til å savne noe. :P Ja de sykehusskjortene er jo kjempebehagelige, kommer sikkert til å bo i de jeg også! :)

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe bilstolpose siden jeg tenkte at det ikke ville være så nødvendig i sommerhalvåret, men endte med å kjøpe en som er beregnet på bruk i den årstiden. Den er ganske tynn, den er vindtett men har ikke noe dun/ull. Så da tenker jeg at jeg må kle på bebisen litt godt. Er straks ferdig med ulljakka jeg har holdt på med i 5 måneder da, kanskje jeg kan bruke den hvis den ikke blir aaaltfor stor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødsel

Clafoutis: 3.april

Nyx88: 5.april

Little Princess: 6.april

My84 og Kakaoen: 7.april

Frøken Vims og Nuttapia: 8. april

Tekola og Pyntestøv: 9.april

Citrus og Airam90: 10.april

Pysepusen: 11.april

Asanti og Lollipop: 12.april

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Skriver bare for å få lagt deg til i "Mine innlegg" igjen, dette er airam90 i forkledning, haha.

Lang historie, se bloggen min (airams altså).

Men jeg tipper fortsatt 10 april altså, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du store-store bind på sykehuset? Hvis ikke, så kjøp på apoteket.

Noen tar med seg føner for å tørke seg nedentil, men for min del gikk det fint for jeg brukte god tid da jeg var på toalettet.

Ellers så pakket jeg veldig likt som deg :) Men tassen trengte ikke private klær før hjemreisedagen. Han lå i sykehusets body og helseteppe - han var god og varm.. Og 12 dager på overtid.. :)

Spennende dager nå, My!! Jeg tipper 8.april :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tolker jeg det sånn at jeg heller bør pakke litt godt med klær, som dere sier så tar det jo ikke mye plass i bagen. ;) Burde vel kanskje ta med noe i str 56 også, i tilfelle vi får stor baby?

Kom gjerne med andre kommentarer til fødebagen. :)

Fødebag

Meg

2 joggebukser

1 hettegenser

2 ammesingleter

2 amme-BH

1 lang cardigan

2 tynne bomullsgensere

3 Truser+sokker

Stor t-skjorte til å sove i

Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, ansiktskrem, bodylotion, deo, litt sminke, sminkefjerner, hårbørste, shampo, balsam, leppepomade, bind, ammeinnlegg, brystkrem +++)

Slipperser

Vannflaske

Kjeks og sjokolade

Ammepute

Mobil+lader

Kamera+lader

Baby

2 sett ullbody+ullstrømpebukse str 50

3 bomullsbody str 50

2 strømpebukse/sparkebukse str 50

Tynn fleecedress str 50

Tykk ulldress str 50

Bomullsbody str 56

Tynn lue ull

Tykk lue ull

Tynn bomullslue?

Klorevotter

Sokker i ull og bomull

Teppe

Bilstolpose

Bilsete

Kjæresten pakker vel noen klesskift, toalettsaker, litt lesestoff, mobil+lader, litt snacks, innesko++. ;)

Jeg ville hatt med flere joggebukser. Det er fort gjort å blø igjennom, i tillegg til at jeg var mer eller mindre lam i bekkenbunnsmuskelaturen flere dager som gjorde at det var vanskelig å holde igjen når jeg måtte tisse. Så det er fort gjort med ulykker ;)

Jeg ville kanskje også hatt med en eller to tynne cardiganer, de er veldig praktiske over en ammesinglet når man skal amme :)

Jeg har forresten blitt helt forelsket i ammesinglettene til hm. Jeg bruker de uten bh under, kun med ullinnlegg, og de er bare sååå behagelige!

Og en ting til; ta med en rull eller to med mykt toalettpapir. Det de hadde på Ullevål var iallefall ikke særlig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du store-store bind på sykehuset? Hvis ikke, så kjøp på apoteket.

Noen tar med seg føner for å tørke seg nedentil, men for min del gikk det fint for jeg brukte god tid da jeg var på toalettet.

Ellers så pakket jeg veldig likt som deg :) Men tassen trengte ikke private klær før hjemreisedagen. Han lå i sykehusets body og helseteppe - han var god og varm.. Og 12 dager på overtid.. :)

Spennende dager nå, My!! Jeg tipper 8.april :blomst:

Vet ikke om de har store bind, men satser på det. Ellers får vi handle på sykehusets apotek. :)

Godt å høre at jeg har pakket noenlunde riktig. :) Virker som veldig mange kun trenger hjemreisetøy til babyen, mens andre bruker privat tøy hele oppholdet. Jeg regner med at vi bruker mest av sykehusets tøy, men har allikevel pakket en god del babyklær..klarer jo ikke bestemme meg for hva jeg skal ha med, så da blir det alt for mye. :P Kanskje jeg klarer å kutte ned litt, for nå er kofferten ganske full. :ler:

Spennende ja, nå kan det skje når som helst! :nigo: 8.april er en bra dato! :hjerte:

Jeg ville hatt med flere joggebukser. Det er fort gjort å blø igjennom, i tillegg til at jeg var mer eller mindre lam i bekkenbunnsmuskelaturen flere dager som gjorde at det var vanskelig å holde igjen når jeg måtte tisse. Så det er fort gjort med ulykker ;)

Jeg ville kanskje også hatt med en eller to tynne cardiganer, de er veldig praktiske over en ammesinglet når man skal amme :)

Jeg har forresten blitt helt forelsket i ammesinglettene til hm. Jeg bruker de uten bh under, kun med ullinnlegg, og de er bare sååå behagelige!

Og en ting til; ta med en rull eller to med mykt toalettpapir. Det de hadde på Ullevål var iallefall ikke særlig godt.

Takk for mange gode tips! :blomst: Veldig kjekt med råd fra dere som akkurat har født. :Nikke: Jeg har kjøpt to av de ammesingletene fra hm, de virka veldig bra! :) Toalettpapir skal jeg huske på, og flere joggebukser. Og kanskje jeg skal droppe den nye fine joggebuksa, for jeg vil ikke blø i den...:fnise:

Hvor mye av babytøyet brukte du?

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke om de har store bind, men satser på det. Ellers får vi handle på sykehusets apotek. :)

Godt å høre at jeg har pakket noenlunde riktig. :) Virker som veldig mange kun trenger hjemreisetøy til babyen, mens andre bruker privat tøy hele oppholdet. Jeg regner med at vi bruker mest av sykehusets tøy, men har allikevel pakket en god del babyklær..klarer jo ikke bestemme meg for hva jeg skal ha med, så da blir det alt for mye. :P Kanskje jeg klarer å kutte ned litt, for nå er kofferten ganske full. :ler:

Spennende ja, nå kan det skje når som helst! :nigo: 8.april er en bra dato! :hjerte:

Takk for mange gode tips! :blomst: Veldig kjekt med råd fra dere som akkurat har født. :Nikke: Jeg har kjøpt to av de ammesingletene fra hm, de virka veldig bra! :) Toalettpapir skal jeg huske på, og flere joggebukser. Og kanskje jeg skal droppe den nye fine joggebuksa, for jeg vil ikke blø i den...:fnise:

Hvor mye av babytøyet brukte du?

Vi brukte en del eget tøy, men så bodde vi på barselhotell hvor man må klare seg mer selv da. Etter vi ble flyttet til hotellet første dagen brukte vi ca 3-4 bodyer og 3-4 strømpebukser. Problemet var ikke at babyen ble møkkete, men det kom en del ukontrollerte tissestråler under bleieskift som traff både det ene og det andre ;)

Er det barselhotell der du skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at mengde klær til barnet kommer gjerne an på om man ligger på barsel eller hotell - vi var på barsel sist (pga komplikasjoner under fødsel) og da brukte barnet stort sett en sykehusbody og teppe - ble på en måte ingen tid til eller var en nødvendighet å bytte tøy. Om vi hadde kommet på hotellet og styrt oss selv mer + form hadde vært bedre, hadde det nok vært mer naturlig å stelle/skifte til eget tøy osv. Min mann må jo så klart hjem etter hvert en tur uansett hvor vi havner etter fødsel for å hente eldstemann for besøk, så vi pakker litt og så henter han mer om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte en del eget tøy, men så bodde vi på barselhotell hvor man må klare seg mer selv da. Etter vi ble flyttet til hotellet første dagen brukte vi ca 3-4 bodyer og 3-4 strømpebukser. Problemet var ikke at babyen ble møkkete, men det kom en del ukontrollerte tissestråler under bleieskift som traff både det ene og det andre ;)

Er det barselhotell der du skal?

Det er barselhotell der ja. :) Og det står i brosjyren jeg fikk sammen med brevet om fødeplass at de har både tøy og bleier til barnet der. Men jeg tar nok med en del eget så får vi se hva vi bruker. ;)

Jeg tenker også at mengde klær til barnet kommer gjerne an på om man ligger på barsel eller hotell - vi var på barsel sist (pga komplikasjoner under fødsel) og da brukte barnet stort sett en sykehusbody og teppe - ble på en måte ingen tid til eller var en nødvendighet å bytte tøy. Om vi hadde kommet på hotellet og styrt oss selv mer + form hadde vært bedre, hadde det nok vært mer naturlig å stelle/skifte til eget tøy osv. Min mann må jo så klart hjem etter hvert en tur uansett hvor vi havner etter fødsel for å hente eldstemann for besøk, så vi pakker litt og så henter han mer om nødvendig.

Ja kommer nok mye an på hvor man havner. Jeg tar med en del eget så får vi se. :) Vi har et stykke å reise til sykehuset så er greit at mannen slipper å reise hjem og hente mer klær hvis vi kommer på barselhotellet - håper virkelig vi gjør det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Vi var på barselavdeling, men jeg foretrakk å ta på egne klær på gutten, jeg da :) Både fordi jeg hadde så mye fint jeg hadde gledet meg til å ta på ham og fordi jeg syntes sykehusklærne var så stygge og utvaskede :sjenert:

Men hvordan går det med magen om dagen, My?? Klar for fødsel snart, nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...