Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Hehe, det var når jeg kom til 37 uker at jeg også startet å bli stresset for alvor :fnise: Synes det gikk veldig fort fra det var 5-6 uker igjen til han plutselig kunne komme når som helst!

Hvordan ligger du an med forberedelsene da, har du mye igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Clafoutis

Helt surrealistisk!!! :bond::fnise: Nå må jeg forte meg å få ferdig alt, tenker jeg!! Jeg skjønner virkelig ikke at fødselen kan være så nært forestående. Men jeg begynner å bli veldig klar for å møte lille My og til å bli litt lettere til beins, så hun får bare komme når hun er klar! :rodmer: Men jeg håper egentlig hun venter et par uker til. ;) Hadde du noen følelse av av at du kom til å føde tidlig, eller kom det som et sjokk på deg?

Nei, det kom absolutt som et sjokk på meg! Hadde bare akkurat begynt permisjonen, og skulle endelig få litt etterlengtet ro og avslapning. Så gikk plutselig slimproppen da jeg var akkurat 37 uker, og natten til 37+2 gikk plutselig vannet, og det var igang!

Hadde forsåvidt håpet og trodd at jeg skulle føde litt før termin siden mamma fikk både meg og broren min en uke før. Men tre uker før kom veldig overraskende på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var når jeg kom til 37 uker at jeg også startet å bli stresset for alvor :fnise: Synes det gikk veldig fort fra det var 5-6 uker igjen til han plutselig kunne komme når som helst!

Hvordan ligger du an med forberedelsene da, har du mye igjen?

Ja, nå har jeg jo plutselig ikke så god tid som jeg har følt at jeg har hatt hele tiden. :fnise: Ligger vel greit an med forberedelser, ihvertfall det som absolutt må gjøres før bebisen kommer. Har noen babypakker igjen å hente på div. apotek, og skal supplere med litt mer stelleutstyr. Ellers er alle klær i 50+56 vasket og klare, driver og vasker sengetøy, tepper og slikt i dag. :) Bedside Crib og sprinkelseng er skrudd opp. Barnerommet er ikke helt ferdig, men hvis vi er heldige rekker vi å tapetsere og gjøre det litt mer i stand før hun kommer. :) Mangler babycall ennå. Fødebagen har jeg ikke startet på.. :sjenert: Men vet jo sånn ca hva som skal oppi. :) Må få kjøpt meg slipperser og en god kosebukse. :Nikke:

:popcorn::hjerte:

Det er så spennende rundt omkring nå :danse:

Hihi, ja det er spennende tider! :hoppe:

Nei, det kom absolutt som et sjokk på meg! Hadde bare akkurat begynt permisjonen, og skulle endelig få litt etterlengtet ro og avslapning. Så gikk plutselig slimproppen da jeg var akkurat 37 uker, og natten til 37+2 gikk plutselig vannet, og det var igang!

Hadde forsåvidt håpet og trodd at jeg skulle føde litt før termin siden mamma fikk både meg og broren min en uke før. Men tre uker før kom veldig overraskende på!

Da ble det ikke mye avslapning på deg!! Var du sånn noenlunde i havn med de viktigste babyforberedelsene eller? Blir nok veeeldig overrasket dersom det samme skjer med meg! :blink: Men det som skjer det skjer, vi har jo ingen kontroll i det hele tatt. :fnise:

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Nei, det skjer når det skjer, lite man kan gjøre for å påvirke det :Nikke: Jeg var ikke ferdig med alt, faktisk, men takk og pris at i hvert fall slimproppen gikk så jeg fikk et lite forvarsel, da fikk jeg fingeren ut med å skynde meg å vaske alt babytøyet og pakke fødebagen :fnise:

Noen spennende helgeplaner da? Eller bare ligge rett ut på sofaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skjer når det skjer, lite man kan gjøre for å påvirke det :Nikke: Jeg var ikke ferdig med alt, faktisk, men takk og pris at i hvert fall slimproppen gikk så jeg fikk et lite forvarsel, da fikk jeg fingeren ut med å skynde meg å vaske alt babytøyet og pakke fødebagen :fnise:

Noen spennende helgeplaner da? Eller bare ligge rett ut på sofaen?

Her blir det babyforberedelser, husvask, besøk og på søndag ordner venninnen min babyshower for meg! :) En koselig helg med andre ord! :nigo: Idag har jeg vært på storsenteret og handla, så nå er jeg ganske sliten i bekken, rygg og kroppen generelt. Så det blir sofakos i kveld. :Nikke: Fikk kjøpt slipperser, en nydelig korallrosa kosedress, enda en kosebukse (blå), t-skjorter ++ Så nå kan fødebagen pakkes! :danse: Å herregud så mange blikk jeg fikk når jeg gikk rundt og shoppa. :fnise: Har ikke folk sett en høygravid jente før eller?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Her blir det babyforberedelser, husvask, besøk og på søndag ordner venninnen min babyshower for meg! :) En koselig helg med andre ord! :nigo: Idag har jeg vært på storsenteret og handla, så nå er jeg ganske sliten i bekken, rygg og kroppen generelt. Så det blir sofakos i kveld. :Nikke: Fikk kjøpt slipperser, en nydelig korallrosa kosedress, enda en kosebukse (blå), t-skjorter ++ Så nå kan fødebagen pakkes! :danse: Å herregud så mange blikk jeg fikk når jeg gikk rundt og shoppa. :fnise: Har ikke folk sett en høygravid jente før eller?? ;)

Deilig å få den pakket ja. :)

Har å fått slike blikk, rart det der. ;) Ei jeg møtte på idag trodde ikke på meg når jeg sa det var to uker igjen til termin. :ler:

Kos deg masse ikveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

♥ Uker på vei: 37+4

♥ Uker igjen: 3

♥ Kjønn: :babyjente:

♥ Navn: Står mellom to, men det ene leder klart. ;)

♥ Utålmodig: Både ja og nei! Vil hilse på lille My men gruer meg litt til fødsel...uansett ikke lenge igjen nå! :)

♥ Vektøkning: 7 kg

♥ Hodet ned: Jepp! :jepp:

♥ Hodet festet: Vet ikke, får se hva jordmor sier i morgen.

♥ Aktivitet innenifra: Ja, hun spreller og ruller rundt inni der. :rodmer:

♥ Høygravid: Å ja. ;)

♥ Søvn: Litt opp og ned med søvnen, men får stort sett en grei natts søvn.

♥ Plager: Vond tygg og slarkete bekken. Til tider halsbrann/oppstøt. Magen er i veien, er et slit å kle på seg sokker osv. :fnise: Men har det egentlig veldig fint om dagen. :Nikke:

♥ Barnerom: Ikke helt ferdig men vi stresser ikke med det siden hun skal sove hos oss i starten.

♥ Utstyr: Er ferdig med det meste nå.

♥ Melk: Kan klemme ut.

♥ Matkikk: Ingen spesielle kikk nå om dagen. Har god matlyst. :)

♥ Kynnere: Ja, kommer noen innimellom.

♥ Tungt: Litt tungt nå, det er vel bare normalt. ;)

♥ Strekkmerker: Nei, de kan holde seg langt unna!

♥ Tanker om fødselen: Er både spent og nervøs, prøver å ikke gruble for mye på det. Må jo igjennom det, og håper på en fin opplevelse! Premien er ihvertfall god motivasjon!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg inne i første permisjonsuke! :hoppe: I går var det 3 uker igjen til termin....helt surrealistisk. :fnise: Jeg er heldigvis ikke utålmodig ennå, syns formen er bedre enn på lenge, jeg sover stort sett bra og koser meg! :Nikke: I går hadde en venninne babyshower for meg, og det var utrolig koselig! :rodmer: Fikk så mye fine gaver og spiste masse kake og muffins. :sikle: Angrer bare på at jeg ikke tok flere bilder, er skikkelig dårlig på å ta bilder nå om dagen..

Lurer på når jeg skal re opp i babysengen, det føles litt vel tidlig ennå, men på den annen side kan jo babyen komme når som helst nå. Men det er jo noe man kan gjøre etter at man har kommet hjem med babyen. Det er rart hvordan man føler at absolutt alt må være klart FØR babyen kommer, når det fint kan gjøres etterpå. ;)

I morgen skal jeg til jordmor, så da får jeg vite om hodet er festet. :Nikke: Tror egentlig ikke det, men man vet jo aldri. Snuppa er aktiv inni magen om dagen, kjenner stadig en liten arm eller fot som dytter ut. :hjerte: Gleder meg ordentlig til å få møte henne nå, blir helt rørt av tanken... :grine::rodmer: Men først må jeg igjennom fødselen....er både spent, nervøs, redd og forventningsfull!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for permisjon! :hoppe:

Så godt at formen er så god! Ingen ting er bedre enn det! Da får du bygd opp energien til å ta godt vare på lillejenta når hun velger å vise seg for verden :hjerte: har du noen sladris? Må jo begynne å se etter den personens innlegg nå utover :lur:

Håper på gode nyheter hos jordmor imorgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg redde opp babysengammange uker før fødselen, jeg;-) måtte dekke til med en stoor håndduk så ikke den skulle støve ned, hehe. Men vi har faktisk ikke brukt den ennå, vesla vil gjerne sove nærmest mulig meg om natta.

Skjønner at du gruer deg til fødselen, det er jo så stort og ukjent, og man vet jo aldri helt hvordan den vil bli. Men jeg tenkte at det er jo akkurat dette vi er skapt for.,naturen har lagd oss slik at vi skal kunne føde barn, og utstyrt oss med de kreftene og psyken som må til der og da. Du er den fødte fødemaskin:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Permisjon! Guri, tida flyr! :hoppe:

Jeg har hele tiden tenkt at "Neeida, jeg skal være så avslappet, ting kan fikses etter at hun er født også". Men nå plutselig har det snudd helt for meg. Ting må jo bli klart! :bond::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Grattis med permisjonsstart, My :hoppe:

Skjønner også godt at du gruer deg til fødselen, men som du sier er det jo noe man bare må gjennom for å få verdens flotteste premie :) Prøv å tenke på at kroppen din faktisk vet hva som skal skje, og at kroppen faktisk gjør en del av jobben selv! Og lytt til jordmor (og det er faktisk lov til å bytte hvis man ikke har god kjemi med den man får tildelt!), hun er en super hjelp til å guide deg gjennom alt som skjer under fødselen!

Hvis det er noen trøst hadde jeg en veldig tøff fødsel fordi lillegutt lå med ansiktet opp istedenfor ned (stjernekikker) og i tillegg lå skjevt i bekkenet. Likevel tenkte jeg rett etter at han var ute at "dette gjør jeg veldig gjerne igjen!" For den følelsen, når baby ligger på brystet ditt og dere ser hverandre i øynene for første gang, den er rett og slett helt ubetalelig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp hurra for permisjon! :hoppe:

Så godt at formen er så god! Ingen ting er bedre enn det! Da får du bygd opp energien til å ta godt vare på lillejenta når hun velger å vise seg for verden :hjerte: har du noen sladris? Må jo begynne å se etter den personens innlegg nå utover :lur:

Håper på gode nyheter hos jordmor imorgen! :klem:

Ja, er glad for å kunne spare opp krefter til lille kommer. :rodmer: Blir spennende å se når hun velger å komme ut i den store verden! Jeg satser på å sladre for meg selv jeg. :lur:

Hehe, jeg redde opp babysengammange uker før fødselen, jeg;-) måtte dekke til med en stoor håndduk så ikke den skulle støve ned, hehe. Men vi har faktisk ikke brukt den ennå, vesla vil gjerne sove nærmest mulig meg om natta.

Skjønner at du gruer deg til fødselen, det er jo så stort og ukjent, og man vet jo aldri helt hvordan den vil bli. Men jeg tenkte at det er jo akkurat dette vi er skapt for.,naturen har lagd oss slik at vi skal kunne føde barn, og utstyrt oss med de kreftene og psyken som må til der og da. Du er den fødte fødemaskin:-D

Hihi, ja jeg får tenke at jeg er en fødemaskin! :Nikke: Kroppen vet jo hva den skal gjøre, så er vel bare å prøve å stole på den!

Så koselig med en liten tulle som vil ligge inntil mammaen sin da. :rodmer: Ligger hun rett ved siden av deg i senga eller i mellom dere?

Permisjon! Guri, tida flyr! :hoppe:

Jeg har hele tiden tenkt at "Neeida, jeg skal være så avslappet, ting kan fikses etter at hun er født også". Men nå plutselig har det snudd helt for meg. Ting må jo bli klart! :bond::ler:

Ja man får en veldig trang til å bygge rede merker jeg! :fnise: Så det blir nok sengeoppreing her en av de nærmeste dagene. :Nikke:

Grattis med permisjonsstart, My :hoppe:

Skjønner også godt at du gruer deg til fødselen, men som du sier er det jo noe man bare må gjennom for å få verdens flotteste premie :) Prøv å tenke på at kroppen din faktisk vet hva som skal skje, og at kroppen faktisk gjør en del av jobben selv! Og lytt til jordmor (og det er faktisk lov til å bytte hvis man ikke har god kjemi med den man får tildelt!), hun er en super hjelp til å guide deg gjennom alt som skjer under fødselen!

Hvis det er noen trøst hadde jeg en veldig tøff fødsel fordi lillegutt lå med ansiktet opp istedenfor ned (stjernekikker) og i tillegg lå skjevt i bekkenet. Likevel tenkte jeg rett etter at han var ute at "dette gjør jeg veldig gjerne igjen!" For den følelsen, når baby ligger på brystet ditt og dere ser hverandre i øynene for første gang, den er rett og slett helt ubetalelig :rodmer:

Takk! :hoppe:

Godt å høre at du gjerne ville født igjen trass i tøff fødsel. :Nikke: Jeg gleder meg også, det er jo veldig spennende. Håper på en hyggelig jordmor så jeg slipper å be om en annen da. ;)

Det øyeblikket når jeg får se lille My første gang lengter jeg til... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja jeg får tenke at jeg er en fødemaskin! :Nikke: Kroppen vet jo hva den skal gjøre, så er vel bare å prøve å stole på den!

Så koselig med en liten tulle som vil ligge inntil mammaen sin da. :rodmer: Ligger hun rett ved siden av deg i senga eller i mellom dere?

Har ikke noe mønster ennå, hehe. Litt på hver side, alt etter hvilken pupp som er aktuell:-) Men nå prøver vi oss med ammemadrass, slik at jeg kan lure henne opp i senga hennes, uten at hun våkner pga. Kald seng. Jeg sover litt bedre da. Tror det kommer vesla tilgode at jeg er litt mer opplagt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke noe mønster ennå, hehe. Litt på hver side, alt etter hvilken pupp som er aktuell:-) Men nå prøver vi oss med ammemadrass, slik at jeg kan lure henne opp i senga hennes, uten at hun våkner pga. Kald seng. Jeg sover litt bedre da. Tror det kommer vesla tilgode at jeg er litt mer opplagt;-)

Høres lurt ut med ammemadrass. :Nikke: Har tenkt på det jeg også. Er det den fra Dry Kid du skal teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var bra hos jordmor i går! :nigo: Hodet hadde visst ikke festet seg helt, men det lå så langt ned i bekkenet at det var såvidt jordmor klarte å kjenne det! Så snuppa har lagt seg godt til i startgropa for å si det sånn! ;) Jeg kjenner veldig mye mer nedpress nå når jeg går, og litt stikninger innimellom. Men bekkenet føles litt mer stabilt, og det gjør det allikevel lettere å gå. Så kanskje det blir mer turgåing på meg fram mot termin. :Nikke:

Magebilde 37+5

post-46875-0-15118300-1363763416_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå. Den magen din er jo en perfekt gravidmage :rodmer:

Nærmer seg nå. Jeg må huske å innom og titte oftere ser jeg ;) Deilig med permisjon kan jeg tenke meg. Bare å nyte det, for den tia går FORT.

Styrer du med om dagene da? Får du sove om natta? Husker jeg lå på sofan kl 2 om natta og var kjempesur. Fikk ikke sove og mannen snorka så ekstremt at jeg ikke orka ligge ved sia han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at hun har lagt seg til rette. Har det noe å si om hodet er festet eller ei hvis hun uansett ligger godt med hodet ned?

Suuuperfin mage! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...