Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Godt å slippe strekkmerker, da :Nikke: Når det ikke har kommet noen ennå, så kommer de vel sikkert heller ikke! Slapp heldigvis det jeg også, enda jeg var bombesikker på at jeg skulle få det, for jeg fikk mange på lårene og hoftene da jeg var i puberteten.

Ha en strålende uke videre :sol:

Jeg håper absolutt at det ikke kommer noen merker nå på slutten, men har jo hørt om andre som har fått det rett før/etter termin, det er kjipt!

Ha en fin uke du også! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin mage du har! Er 3 uker i mellom oss og jeg har nesten like stor mage som det du har nå :fnise:

Så fint at du skriver hva du har, må kanskje se litt på hva jeg har av str 50-56 selv, tror jeg har ganske lite av det. Uff, vanskelig å vite hva man skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage du har! Er 3 uker i mellom oss og jeg har nesten like stor mage som det du har nå :fnise:

Så fint at du skriver hva du har, må kanskje se litt på hva jeg har av str 50-56 selv, tror jeg har ganske lite av det. Uff, vanskelig å vite hva man skal ha.

Tusen takk! :klemmer:

Ikke bruk lista mi som mal da, jeg har jo tross alt arvet en haug og kommer sikkert ikke til å få brukt alt. ;) Noen får jo ikke brukt str 50 i det hele tatt! Jeg syns også det er vanskelig å vite hva man trenger, men tror generelt man trenger mindre enn man tror. Og butikkene er jo åpne etter at babyen har kommet også. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper også at str 50 trengs lite av her i huser, regner med at vesla er lang og stor;-) og jeg har utallige bodyer og nattdrakter i str 50.... Har arvet mye, og fått i gave. Trist å ikke få brukt alt:-) Har pakket fødebagen med masse str 50, slik at jeg kanskje får brukt på på sykehuset før hun blir for stor, hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper også at str 50 trengs lite av her i huser, regner med at vesla er lang og stor;-) og jeg har utallige bodyer og nattdrakter i str 50.... Har arvet mye, og fått i gave. Trist å ikke få brukt alt:-) Har pakket fødebagen med masse str 50, slik at jeg kanskje får brukt på på sykehuset før hun blir for stor, hehe;-)

Får satse på at noe av det blir brukt ja. ;) Det får bli hyppige klesskift så man rekker over det meste av tøyet. :P Søsteren min brukte str 50 på datteren sin en hel måned, hun var rundt 3,8 kg og 50 cm som nyfødt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke tassen er så veldig stor når han blir født altså, for jeg har kjøpt så mye fint i str 50 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke tassen er så veldig stor når han blir født altså, for jeg har kjøpt så mye fint i str 50 :fnise:

Satser på at han ikke er altfor lang da. ;) Koselig å få brukt tøyet man har gledet seg til å kle på bebisen....:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering uke 35

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig? Syns dagene flyr avgårde, så foreløpig er jeg ikke altfor utålmodig. ;)

Hodet ned: På forrige kontroll lå hun i seteleie. Føles som hun flytter mye på seg. Skal til jordmor til uka, så da begynner vi vel å snakke om alternativer for hva vi gjør dersom hun ikke snur seg. Men jeg har fortsatt trua på at hun vil gjøre det, hun har bare litt for mye plass ennå! :P

Aktivitet i magen: Ja, masse. :rodmer: Ser til tider ut som jeg har en alien i magen som vil ut, det buler skikkelig ut når hun turner som verst. :fnise: Og masse hikking!

Navn: Står vel mellom to navn nå.

Vektøkning: 7 kg sist jeg var på vekta. Mistenker at det er mer nå. ;)

Vann i kroppen: Ikke mye, men helt klart mer enn vanlig.

Kynnere: Ikke så ofte i det siste, og de som kommer er ikke vonde.

Humør: Litt opp og ned og har vært litt ekstra hormonell nå i det siste... Men stort sett er humøret veldig bra. :)

Barnerom: Holder på å fikse barnerom nå, koselig! Hun skal ligge på rommet vårt i starten, så vi stresser ikke. Lurer på å tapetsere en vegg i denne tapeten eller noe lignende. :nigo:

Utstyr: Mangler fortsatt stelleutstyr, badebalje, dyne, babycall og litt andre småting. Nå er det tilbud på Princess så da skal jeg ut og handle dyner i morgen! :jepp:

Strekkmerker: Ingen foreløpig!

Melk i brystene? Når jeg klemmer, ja. Har lekket litt én gang bare. Skikkelig øm i puppene nå, har ikke vært det på lenge. :vetikke:

Fødsel: Er veldig spent på fødsel, men går heldigvis ikke og gruer meg (ennå). Har akkurat vært på fødselsforberedende kurs og syns det var veldig bra og informativt. :) Selvom det meste var kjent stoff. Tror samboer hadde utbytte av det også. :Nikke: Og så fikk vi omvisning på sykehuset, det var veldig ålreit. Men er litt småbekymra for dette med seteleie altså....

Plager: Rygg, skuldre og nakke plager meg fortsatt. Har ellers vondt i bekkenet, rastløse bein og halsbrann om natta. Våkner ofte om natten fordi jeg ligger vondt. Syns ellers at magen begynner å være skikkelig i veien. :ler:

Oppegående: Heldigvis. ;) Men nå ble jeg nylig 100 % sykemeldt, rygg og bekken gjorde at jeg funket dårlig på jobb på slutten. Skal bli deilig å kunne legge opp dagene etter hva jeg orker og ta ting i et rolig tempo. :)

Sulten: Ja, omtrent som vanlig. Men er veeeeldig tørst hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så nydelig tapet! Gleder meg sånn til vi får flyttet og kan lage barnerom vi også :jepp: Og så gøy at dere står mellom bare to navn nå, er det sånn at du og mannen har hver deres favoritt, eller? Når dere får se henne blir det jo kanskje sånn at dere ser umiddelbart hvilket navn som passer best til henne :)

Ha en herlig helg i solen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin tapet! :jepp:

Tipper det var godt å bli sykemeldt 100%, jeg har iallefall kost meg masse hjemme de siste ukene. Spesielt deilig er det å kunne sove akkurat når det passer meg, for det er ikke alltid nattesøvnen er så god.

I forhold til leie så merket ikke jeg noe når tassen min snudde seg fra sete- til hodeleie, så det kan jo være frøkna har snudd seg ved neste kontroll! Satser på det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig tapet! Gleder meg sånn til vi får flyttet og kan lage barnerom vi også :jepp: Og så gøy at dere står mellom bare to navn nå, er det sånn at du og mannen har hver deres favoritt, eller? Når dere får se henne blir det jo kanskje sånn at dere ser umiddelbart hvilket navn som passer best til henne :)

Ha en herlig helg i solen :sol:

Ja, den tapeten har jeg falt helt for. :rodmer: Den fins med babyblå eller babyrosa bakgrunn også. ;)

Vi liker begge navnene like mye begge to egentlig, vi er litt ubestemmelige. :ler: Men det ene peker seg mer og mer ut, og vi har tenkt på det navnet helt fra begynnelsen. Men vi lar tanken modne før vi bestemmer oss. :)

God helg!! :sol:

Kjempefin tapet! :jepp:

Tipper det var godt å bli sykemeldt 100%, jeg har iallefall kost meg masse hjemme de siste ukene. Spesielt deilig er det å kunne sove akkurat når det passer meg, for det er ikke alltid nattesøvnen er så god.

I forhold til leie så merket ikke jeg noe når tassen min snudde seg fra sete- til hodeleie, så det kan jo være frøkna har snudd seg ved neste kontroll! Satser på det! :jepp:

Ja denne uka har vært helt fantastisk! :nigo: Er ikke i tvil om at dette var helt riktig for meg nå, føler at en stor bør er borte fra skuldrene. Kjenner at det blir tyngre og tyngre nå, så å ha god tid på alle gjøremål er veldig godt.

Jeg håper virkelig hun snur seg før neste kontroll, men tror ikke hun har gjort det ennå. Syns jeg kjenner hodet oppe under ribbeinet. Men man vet jo aldri, kanskje det er rumpa jeg kjenner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver jo sjeldnere og sjeldnere her inne, nå er det på tide og oppdatere litt. ;) Er jo 100 % sykemeldt nå pga rygg-og bekkensmerter, og går til fysioterapi to ganger i uken. Det hjelper, og jeg føler at det ihvertfall holder smertene i sjakk. Men det blir tyngre og tyngre nå, det er jo bare naturlig. Jeg syns jeg har fått utnyttet denne tiden jeg har vært sykemeldt veldig godt til å være sosial! :jepp: Har tre venninner som er hjemme i barselpermisjon, og en gravid venninne som også er høygravid og sykemeldt, så vi har hengt masse sammen de siste månedene! Veldig koselig å få kose litt med de små bebisene. :nigo: Har også en søster i barselpermisjon og en pensjonert pappa i nærheten, så jeg kjeder meg sjelden. ;)

Ellers er det høy redebyggingsfaktor her hjemme. ;) Snart er alt babytøy i str 50 og 56 vasket, men jeg må vaske sengetøy, tepper, sengekant og slikt. Barnerommet begynner å ta form, men det er veldig rotete der ennå. Herregud så mye utstyr en baby skal ha. :fnise: Har skrudd sammen skap og sprinkelseng, og skal tapetsere en vegg så snart tapeten vi har bestilt kommer. Etter å ha fått litt tapetprøver hjem falt valget på denne tapeten! :rodmer: Er på jakt etter en ammevennlig stol som kan stå på barnerommet, blir vel noe fra IKEA. Driver også med litt strikking, og har akkurat bestilt meg utstyr til å lage vognpynt! :)

Det er fortsatt masse aktivitet i magen, snuppa spreller og koser seg der inne. :rodmer: Kanskje ikke så rart at hun ikke har snudd seg riktig vei ennå når hun fortsatt har plass til å snurre så mye rundt. I morgen skal jeg til jordmor, så da får vi se hva hun sier. Føler meg stor som et hus om dagen!! Her er magebilde tatt i helga. :)

post-46875-0-43785200-1362413322_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW.. grisefin den magen din :rodmer:

Skikkelig jentemage har du også. Får håpe lille jenta tar til vettet snart og snur seg riktig vei :)

Sååå gøy med redebygging. Jeg stod med tårer i øyene da jeg pakka vekk de små babyklæra i str 50. Nå passer jo str 68 perfekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine, nydelige magen din! Moro å sammenligne, ser at min mage er høyere, faktisk, enda jeg har bare noen dager til termin.

Satser på at snuppa di snur seg sanrt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

WOW.. grisefin den magen din :rodmer:

Skikkelig jentemage har du også. Får håpe lille jenta tar til vettet snart og snur seg riktig vei :)

Sååå gøy med redebygging. Jeg stod med tårer i øyene da jeg pakka vekk de små babyklæra i str 50. Nå passer jo str 68 perfekt :P

Fine, nydelige magen din! Moro å sammenligne, ser at min mage er høyere, faktisk, enda jeg har bare noen dager til termin.

Satser på at snuppa di snur seg sanrt:-)

Nydelig mage My!! :hjerte:

SÅ fin du er, My! Oioioi som det nærmer seg for dere nå :danse:

Tusen takk, jenter! :hjerte:

Jordmor trodde faktisk at snuppa har lagt seg riktig vei!! :hoppendeglad: Men for å være helt sikker så blir det ultralyd på torsdag. :) Håper virkelig det stemmer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage! Skikkelig flott ser du ut!

Så bra at snuppa sannsynligvis har lagt seg riktig vei! :strix:

Jeg tenkte at hun kanskje hadde gjort det siden du skrev inne på terminklubben at du hadde fått stikkninger nedentil du også, for jordmoren min sa iallefall at det kom av at hodet stanget mot nerver nede i bekkenet, og rompa kommer vel ikke like langt ned som hodet? :klo:

Uansett må det være utrolig deilig å vite at det mest sannsynlig ikke blir setefødsel! Også en ekstra ul på kjøpet da, er ikke så dumt det heller! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så flott mage, My :rodmer: Bra du er så flink til å ta bilder av magen det var ikke jeg.. Dvs, jeg tok jo også bilder, men ikke så mange og så ofte. Angrer litt på det nå..

Og så flott at hun ser ut til å ha snudd seg, må jo være veldig greit å slippe setefødsel :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage! Skikkelig flott ser du ut!

Så bra at snuppa sannsynligvis har lagt seg riktig vei! :strix:

Jeg tenkte at hun kanskje hadde gjort det siden du skrev inne på terminklubben at du hadde fått stikkninger nedentil du også, for jordmoren min sa iallefall at det kom av at hodet stanget mot nerver nede i bekkenet, og rompa kommer vel ikke like langt ned som hodet? :klo:

Uansett må det være utrolig deilig å vite at det mest sannsynlig ikke blir setefødsel! Også en ekstra ul på kjøpet da, er ikke så dumt det heller! :jepp:

Takk! :) Ja, jeg hadde jo mye stikninger for en tid tilbake, men det rare var at jordmor konstaterte seteleie etter det. Men kanskje det kan ha vært spark nedover som ga stikninger? :vetikke: Uansett er det godt å vite at det mest sannsynlig blir vanlig fødsel. Kjekt med en ekstra ultralyd også ja, da kan jeg være helt sikker! :nigo:

Så flott mage, My :rodmer: Bra du er så flink til å ta bilder av magen det var ikke jeg.. Dvs, jeg tok jo også bilder, men ikke så mange og så ofte. Angrer litt på det nå..

Og så flott at hun ser ut til å ha snudd seg, må jo være veldig greit å slippe setefødsel :Nikke:

Takk! :rodmer: Begynner å bli stoooor! :fnise:

Hadde som mål å ta et magebilde i uka, men det har jeg selvfølgelig ikke fått til. Men ca hver 2. eller 3. uke har jeg tatt. :) Blir gøy å se alle bildene etter hverandre til slutt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...