Gå til innhold

Hva har nordmenn imot muslimer?


Gjest Nattengelen

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lyst på sharia lover i Norge. Men religion bør være lov å utøve offentlig.

Offentlig ja, som i gå i hva en vil på offentlige steder . Eller be på torvet om man vil, helt greit .

Men ikke som ansatt i det offentlige, og heller ikke som elev i skolen. Dette er funksjoner folk må oppsøke, da bør det være fritt for religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er bare piss?

Om det bare er "piss" har du vel saklige argumenter som kan vise det bedre enn en kommentar om at det "er bare piss"?

Her er det igjen, så slipper du bla deg tilbake. Kom med de saklige argumentene som beviser at dette er nitrogenavfall.

.......

Jeg svarer på spørsmålet i trådens overskrift:

Grunnen til at jeg har er negativt syn på muslimer er at de bekjenner seg til Islam. Allah er ikke god, han ber folk frykte. Muhammed var ikke god, han pulte bl.a. en 9 år gammel jente og førte en hær som drepte, voldtok og plyndret. Koranen er ikke god, den oppfordrer til vold (bl.a. hudud om å hogge hånden av en fattig tyv), den hetser ateister og paganister og befaler kvinneundertrykkelse. Hadith er heller ikke god. Reliance of the Traveller er ikke god. Jeg kunne ha skrevet et uanstendig langt innlegg om dette, der islam på grunn av sitt eget innhold blir liggende i søla, og ingen vil klare å vaske den religionen ren igjen. Det som er ok i Koranen veier nemlig ikke opp for det som er ondt, og koranens sure 2.85 sier ettertrykkelig at du ikke bare kan velge fra teksten de delene du liker. Du må ta Koranen i sin helhet, "ellers venter en grusom straff". Koranen legitimerer bl.a. æresdrap på "ulydige/frafalne" sønner og døtre som "bringer skam over familien". Ingenting godt i Koranen kan veie opp for dette så lenge sure 2.85 står som den gjør. Kort oppsummert: Islam er ikke en god religion, for den har utilgivelige elementer.

i tillegg til det overnevnte er det det synet muslimer, gjennom koranteksten, har på oss "vantro" og "troløse" skandinaver, som gjør at jeg bare ikke kan akseptere islam, moskeer, koranskoler og hijaber i mitt nærmiljø. Vårt skandinaviske samfunn fungerer mye bedre enn de samfunnene som muslimene i Norge kommer fra. Dere må da se dette selv? Vi har fred, vi bryr oss faktisk om hverandre og vi bryr oss om dere også. Vi har et økonomisk sosialhjelpssystem, som alle har rett til å hjelp fra. Vi har et godt helsevesen, et humant rettssystem, gratis utdanning for alle, og vi har de beste sosiale ordningene for barnefamilier i hele Europa. Jeg antar at eneste grunn til at dere ikke legger fra dere islam og blir Human-Etikere, Jesustilhengere, buddhistfilosofer e.l. er at dere frykter straff. Koranens islam dreier seg jo mye om å frykte grusom straff fra Allah. Hva er godt med det?

I mine øyne er det en feig og egoistisk djevel som bekjenner seg til Koranens diskriminerende ord fordi h*n ikke vil straffes av Allah. Er du et godt menneske som virkelig tror på Allah, så står du opp for dine medmennesker (inkl. kvinner), og forteller Allah at du nekter å ha noe med ham å gjøre før han har kommet med en ny og forbedret utgave av den "hellige" skriften sin, hvor æresdrap, vold og kvinneundertrykkelse og terrorangrep ikke lenger tillates i hans navn. For en allmektig Gud burde det ikke være noe problem å si unnskyld for alt det vonde og sende en ny profet.

...

Jeg tror ikke på Gud, jeg tror på å være god.

Jeg tror ikke på Allah, jeg tror på alle.

Jeg velger å tro på det gode i mennesket.

Jeg ser at bibelens og koranens "Gud/Allah" ikke er god.

Edit: liten tastefeil.

Endret av Libertina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom det ikke stemmer burde det jo være lett å tilbakevise .

Argumenter som "Hadith er heller ikke god", viser liksom nivået det ligger på. Ikke verdt min tid, iaffal. :snurt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenter som "Hadith er heller ikke god", viser liksom nivået det ligger på. Ikke verdt min tid, iaffal. :snurt:

Neivel, da så, du har jo rett til å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenter som "Hadith er heller ikke god", viser liksom nivået det ligger på. Ikke verdt min tid, iaffal. :snurt:

For oss som har lest Hadith vet vi hva det dreier seg om. Jeg må naturlignok begrense lengden på et foruminnlegg, og kan derfor ikke ta frem alle eksempler. Svar på noe av det andre som står der isteden for å forsøke å sno deg unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og ifølge Koranen skal man ha respekt for andre livssyn.

”Det er ingen tvang i religionen. Rett vei er tydelig skilt fra villfarelse.”Koranen (Al-baqarah 2:256).

Fravær av tvang er ikke det samme som respekt. Det er dessuten tvang, idet det er dødsstraff for frafallenhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg har er negativt syn på muslimer er at de bekjenner seg til Islam. Allah er ikke god, han ber folk frykte. Muhammed var ikke god, han pulte bl.a. en 9 år gammel jente og førte en hær som drepte, voldtok og plyndret. Koranen er ikke god, den oppfordrer til vold (bl.a. hudud om å hogge hånden av en fattig tyv), den hetser ateister og paganister og befaler kvinneundertrykkelse. Hadith er heller ikke god. Reliance of the Traveller er ikke god. Jeg kunne ha skrevet et uanstendig langt innlegg om dette, der islam på grunn av sitt eget innhold blir liggende i søla, og ingen vil klare å vaske den religionen ren igjen. Det som er ok i Koranen veier nemlig ikke opp for det som er ondt, og koranens sure 2.85 sier ettertrykkelig at du ikke bare kan velge fra teksten de delene du liker. Du må ta Koranen i sin helhet, "ellers venter en grusom straff". Koranen legitimerer bl.a. æresdrap på "ulydige/frafalne" sønner og døtre som "bringer skam over familien". Ingenting godt i Koranen kan veie opp for dette så lenge sure 2.85 står som den gjør. Kort oppsummert: Islam er ikke en god religion, for den har utilgivelige elementer.

i tillegg til det overnevnte er det det synet muslimer, gjennom koranteksten, har på oss "vantro" og "troløse" skandinaver, som gjør at jeg bare ikke kan akseptere islam, moskeer, koranskoler og hijaber i mitt nærmiljø. Vårt skandinaviske samfunn fungerer mye bedre enn de samfunnene som muslimene i Norge kommer fra. Dere må da se dette selv? Vi har fred, vi bryr oss faktisk om hverandre og vi bryr oss om dere også. Vi har et økonomisk sosialhjelpssystem, som alle har rett til å hjelp fra. Vi har et godt helsevesen, et humant rettssystem, gratis utdanning for alle, og vi har de beste sosiale ordningene for barnefamilier i hele Europa. Jeg antar at eneste grunn til at dere ikke legger fra dere islam og blir Human-Etikere, Jesustilhengere, buddhistfilosofer e.l. er at dere frykter straff fra Allah. Koranens islam dreier seg jo mye om å frykte grusom straff fra Allah. Hva er godt med det?

I mine øyne er det en feig og egoistisk djevel som bekjenner seg til Koranens diskriminerende ord fordi h*n ikke vil straffes av Allah. Er du et godt menneske som virkelig tror på Allah, så står du opp for dine medmennesker (inkl. kvinner), og forteller Allah at du nekter å ha noe med ham å gjøre før han har kommet med en ny og forbedret utgave av den "hellige" skriften sin, hvor æresdrap, vold og kvinneundertrykkelse og terrorangrep ikke lenger tillates i hans navn. For en allmektig Gud burde det ikke være noe problem å si unnskyld for alt det vonde og sende en ny profet.

...

Jeg tror ikke på Gud, jeg tror på å være god.

Jeg tror ikke på Allah, jeg tror på alle.

Jeg velger å tro på det gode i mennesket.

Jeg ser at bibelens og koranens "Gud/Allah" ikke er god.

Nummer 1: Allah Den Barmhjertige, Den Nåderike

Nummer 2: Han hadde ikke et seksuelt forhold til henne før hun ble voksen.

Nummer 3: Det var under krig.

Nummer 4: Ja, du må se Koranen i sin helhet, og da er konklusjonen at det ikke er tvang i religionen.

Nummer 5: Nei, dem som forlater islam skal ikke få dødsstraff, med de som motarbeider islam er det snakk om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 1: Allah Den Barmhjertige, Den Nåderike

Nummer 2: Han hadde ikke et seksuelt forhold til henne før hun ble voksen.

Nummer 3: Det var under krig.

Nummer 4: Ja, du må se Koranen i sin helhet, og da er konklusjonen at det ikke er tvang i religionen.

Nummer 5: Nei, dem som forlater islam skal ikke få dødsstraff, med de som motarbeider islam er det snakk om.

Huh,vil det si at jeg burde ha dødstraff da ? Siden jeg motarbeider all religion jeg kan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tør ingen muslim her svare på mitt første innlegg?

Jeg vil også gjerne se hvilke svar du får på det innlegget. Det var et glimrende innlegg. Hadde tenkt å sitere det med et Hallelujah under, men følte at det ble litt feil :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med respekt for andre livssyn å gjøre?

Du kaller en som ikke har samme livssyn som deg selv, for taper. Er det respekt synes du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh,vil det si at jeg burde ha dødstraff da ? Siden jeg motarbeider all religion jeg kan.

Nei, det er snakk om de som forlater Islam og etterpå motarbeider Islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne se hvilke svar du får på det innlegget. Det var et glimrende innlegg. Hadde tenkt å sitere det med et Hallelujah under, men følte at det ble litt feil :fnise:

Jeg har svart på det. Er du blind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er snakk om de som forlater Islam og etterpå motarbeider Islam.

Så om en norsk borger født som muslim forlater islam og går inn i HEF og derfra motarbeider religion, så sier religionen at han burde ha dødstraff?

Det er imot norsk lov og imot menneskerettighetene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kaller en som ikke har samme livssyn som deg selv, for taper. Er det respekt synes du?

Det er snakk om etter døden. De fleste religioner mener det samme. Respekt har ingenting med det å gjøre. Så du mener kristne også ikke respekterer andre? Det mener du iallfall hvis man skal følge din tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om etter døden. De fleste religioner mener det samme. Respekt har ingenting med det å gjøre. Så du mener kristne også ikke respekterer andre? Det mener du iallfall hvis man skal følge din tankegang.

Alle religioner har en ovenfra og ned holdning til dem som ikke deler deres tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om en norsk borger født som muslim forlater islam og går inn i HEF og derfra motarbeider religion, så sier religionen at han burde ha dødstraff?

Det er imot norsk lov og imot menneskerettighetene.

Nei, bare hvis du motarbeider Islam ifølge Koranen. Selvfølgelig vet jeg det er imot norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, bare hvis du motarbeider Islam ifølge Koranen. Selvfølgelig vet jeg det er imot norsk lov.

Ved å motarbeide religion ville jo vedkommende og motarbeide Islam. Du vet det er imot norsk lov sier du, likevel fremholder du dette sitatet.

Hva setter du høyest, Koranen eller norsk lov?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart på det. Er du blind?

Du gir jo ingen svar i det hele tatt.

Nummer 1: Allah Den Barmhjertige, Den Nåderike

Nummer 2: Han hadde ikke et seksuelt forhold til henne før hun ble voksen.

Nummer 3: Det var under krig.

Nummer 4: Ja, du må se Koranen i sin helhet, og da er konklusjonen at det ikke er tvang i religionen.

Nummer 5: Nei, dem som forlater islam skal ikke få dødsstraff, med de som motarbeider islam er det snakk om.

Say what?

Du kan ikke på ramme alvor mene at man skal få dødsstraff for å motarbeide religion(Islam)??!?? I så fall er mine dager talte, og flere med meg her på forumet... Fred og respekt :filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om etter døden. De fleste religioner mener det samme. Respekt har ingenting med det å gjøre. Så du mener kristne også ikke respekterer andre? Det mener du iallfall hvis man skal følge din tankegang.

Jeg mener at hverken kristne eller muslimer respekterer andre livssyn iom. at de "vet" at den andre vil komme til "helvete" når de dør. Har du respekt for noen som du er så grunnleggende uenig med, at du vil/"vet" at de skal komme til helvete?

Mulig jeg tar feil, jeg klarer bare ikke å se logikken i at man kan fordømme noens livssyn, men likevel ha respekt for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juvelia

Jeg hater dem ikke,men jeg orker bare ikke ha så veldig mye med de å gjøre..De er totalt forskjellige fra meg å mitt syn på livet. Må inrømme at jeg tenker de er ganske hjernevaska å mindre smarte. Er ok at det finnes noen av de,men hadde vært veldig tragisk om de kommer i flertall her på jorda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...