Gå til innhold

Hva har nordmenn imot muslimer?


Gjest Nattengelen

Anbefalte innlegg

Jeg sa at de er ikke GODE muslimer. Jeg vet godt at noen muslimer har skylden for at Islam har fått så dårlig rykte. Men det har ingenting med religionen Islam å gjøre! Det er muslimer som ikke følger religionen sin som har skylden.

Det må være veldig mange muslimer som ikke følger religionen sin i så fall. En hel religion får ikke dårlig rykte av noen få "dårlige muslimer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting er sikkert, og det er at du har ingen kunnskap om Islam. Du dømmer religionen bare fordi noen muslimer ødelegger for resten av oss.

Jeg har lest Koranen, bibelen og Bhagavadgita .Og en del andre religiøse skrifter.

Jeg dømmer ikke deg for noe som helst. Jeg tror ikke du begår kriminelle handlinger fordi du er muslim. Jeg tror flere muslimer er kriminelle i norge enn etniske nordmenn fordi de kommer fra en annen kultur og er fattigere.

Jeg mener bare at religionen din er overtro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående muslimer som voldtar:

Om man anser Norge som er land erobret gjennom Jihad, så har Muhammads soldater lov til å forsyne seg av de vantro kvinnene her. Det står i alle fall noe som lett kan tolkes til at voldtekt av vantro kvinner ikke bare er lov, men også velsignet av Allah, i en av de første surene i Koranen. Husker ikke om det var 2, 3 eller 4, men en av de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av problemet med islam er jo at den i flere land er innført som lovgivende .Det hadde ikke vært noe bedre om Iran var styrt av fanatisk kristne som fulgte gammeltestamentets lovgivning.

Men nå er jo realiteten at det er i islams navn folk stener voldtatte kvinner til døde( som et eksempel)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette religionen fra Gud, så vet ikke jeg :rodmer:

Ja, det kan jo du fritt tro, heldig som du er og lever i et land med religionsfrihet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan jo du fritt tro, heldig som du er og lever i et land med religionsfrihet.

Har jeg sagt jeg ikke er heldig som bor i et land med religionsfrihet? :klo: Ifølge koranen har alle rett på religionsfrihet.

”Det er ingen tvang i religionen. Rett vei er tydelig skilt fra villfarelse.”Koranen (Al-baqarah 2:256).

og

De som bekjempes har kamptillatelse, fordi de har lidt urett. Gud evner fullt ut å gi dem hjelp som uforskyldt er drevet bort fra sine hjem bare fordi de sier: «Vår herre er Gud.» Om Gud ikke hadde holdt folk i sjakk, noen av dem ved hjelp av andre, så ville klostre og kirker, bedehus og moskeer, hvor Guds navn stadig påkalles, vært ødelagt. Gud vil hjelpe dem som hjelper Ham, og Gud er sterk og mektig. Koranen, (22:39-40)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg forbigått her. Kvinner har faktisk både talerett og krav på respekt i denne delen av verden, så svar gjerne på dette også, du som kaller deg muslim.

Grunnen til at jeg har er negativt syn på muslimer er at de bekjenner seg til Islam. Allah er ikke god, han ber folk frykte. Muhammed var ikke god, han pulte bl.a. en 9 år gammel jente og førte en hær som drepte, voldtok og plyndret. Koranen er ikke god, den oppfordrer til vold (bl.a. hudud om å hogge hånden av en fattig tyv), den hetser ateister og paganister og befaler kvinneundertrykkelse. Hadith er heller ikke god. Reliance of the Traveller er ikke god. Jeg kunne ha skrevet et uanstendig langt innlegg om dette, der islam på grunn av sitt eget innhold blir liggende i søla, og ingen vil klare å vaske den religionen ren igjen. Det som er ok i Koranen veier nemlig ikke opp for det som er ondt, og koranens sure 2.85 sier ettertrykkelig at du ikke bare kan velge fra teksten de delene du liker. Du må ta Koranen i sin helhet, "ellers venter en grusom straff". Koranen legitimerer bl.a. æresdrap på "ulydige/frafalne" sønner og døtre som "bringer skam over familien". Ingenting godt i Koranen kan veie opp for dette så lenge sure 2.85 står som den gjør. Kort oppsummert: Islam er ikke en god religion, for den har utilgivelige elementer.

i tillegg til det overnevnte er det det synet muslimer, gjennom koranteksten, har på oss "vantro" og "troløse" skandinaver, som gjør at jeg bare ikke kan akseptere islam, moskeer, koranskoler og hijaber i mitt nærmiljø. Vårt skandinaviske samfunn fungerer mye bedre enn de samfunnene som muslimene i Norge kommer fra. Dere må da se dette selv? Vi har fred, vi bryr oss faktisk om hverandre og vi bryr oss om dere også. Vi har et økonomisk sosialhjelpssystem, som alle har rett til å hjelp fra. Vi har et godt helsevesen, et humant rettssystem, gratis utdanning for alle, og vi har de beste sosiale ordningene for barnefamilier i hele Europa. Jeg antar at eneste grunn til at dere ikke legger fra dere islam og blir Human-Etikere, Jesustilhengere, buddhistfilosofer e.l. er at dere frykter straff fra Allah. Koranens islam dreier seg jo mye om å frykte grusom straff fra Allah. Hva er godt med det?

I mine øyne er det en feig og egoistisk djevel som bekjenner seg til Koranens diskriminerende ord fordi h*n ikke vil straffes av Allah. Er du et godt menneske som virkelig tror på Allah, så står du opp for dine medmennesker (inkl. kvinner), og forteller Allah at du nekter å ha noe med ham å gjøre før han har kommet med en ny og forbedret utgave av den "hellige" skriften sin, hvor æresdrap, vold og kvinneundertrykkelse og terrorangrep ikke lenger tillates i hans navn. For en allmektig Gud burde det ikke være noe problem å si unnskyld for alt det vonde og sende en ny profet.

...

Jeg tror ikke på Gud, jeg tror på å være god.

Jeg tror ikke på Allah, jeg tror på alle.

Jeg velger å tro på det gode i mennesket.

Jeg ser at bibelens og koranens "Gud/Allah" ikke er god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

لا حول ولاقوة إلا بالله

:lete:

Det er jeg ikke enig i , mennesket er en mye større kraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt jeg ikke er heldig som bor i et land med religionsfrihet? :klo: Ifølge koranen har alle rett på religionsfrihet.

”Det er ingen tvang i religionen. Rett vei er tydelig skilt fra villfarelse.”Koranen (Al-baqarah 2:256).

og

De som bekjempes har kamptillatelse, fordi de har lidt urett. Gud evner fullt ut å gi dem hjelp som uforskyldt er drevet bort fra sine hjem bare fordi de sier: «Vår herre er Gud.» Om Gud ikke hadde holdt folk i sjakk, noen av dem ved hjelp av andre, så ville klostre og kirker, bedehus og moskeer, hvor Guds navn stadig påkalles, vært ødelagt. Gud vil hjelpe dem som hjelper Ham, og Gud er sterk og mektig. Koranen, (22:39-40)

Mener du dette praktiseres i områder der islamske ledere styrer ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du dette praktiseres i områder der islamske ledere styrer ?

Nei, det mener jeg ikke. Det er veldig synd de ikke følger Koranen, det står svart og hvit at det ikke er tvang i religionen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det mener jeg ikke. Det er veldig synd de ikke følger Koranen, det står svart og hvit at det ikke er tvang i religionen.

Og så, hva blir boken brukt til ? Jeg tviler ikke på at det finnes både kristne og muslimer som bruker sin hellige bok til å finne grunner til å gjøre godt i verden. Jeg tror ikke det betyr at de ellers ville vært onde.

hellige bøker er laget for å knytte handlinger opp mot en gud, hvorfor skal man det ?

Når man diskuterer religion snakker man ofte forbi hverandre, kristne forklarer ting med sitater fra bibelen og muslimer med sitater fra koranen. Bøker som ikke har relevans for dem som ikke tror på dem. Hva om jeg relaterte alle mine argumenter opp mot Silmarillion?

Det ville jo vært litt vanskelig for deg å relatere deg til meg dersom du ikke tror Silmarillion er sannhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det mener jeg ikke. Det er veldig synd de ikke følger Koranen, det står svart og hvit at det ikke er tvang i religionen.

Men det er i Mekka-versene. Hva står det i Medina-versene da? Hm? Du må gjerne sitere. Gi oss noe fra Medina-surene som støtter påstanden din om islams toleranse ovenfor ateister ("troløse"), paganister ("vantro"), hinduister ("vantro"), etc. Såvidt meg bekjent trumfer de nyeste surene de gamle, om det er noe som er motstridende. Et eksempel er alkohol, som er lov i Mekka, men blir forbudt i Medina. Finn meg en ekte og anerkjent lærd som sier at muslimer kan nyte alkoholholdig drikk for moro skyld, så skal jeg tro at koranen vier respekt til mennesker med andre livssyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn meg en ekte og anerkjent lærd som sier at muslimer kan nyte alkoholholdig drikk for moro skyld, så skal jeg tro at koranen vier respekt til mennesker med andre livssyn.

Huh? :lete:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det får du lov til å tro :fnise:

Jeg vet det, jeg får til og med lov å skrive det og rope det ut fra en talerstol.

Jeg bor i et sekulært demokrati, og jeg har tenkt å jobbe hardt for at det forblir sånn.

Sånn at du og kan få lov å rope ut at du tror Allah er den største.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er i Mekka-versene. Hva står det i Medina-versene da? Hm? Du må gjerne sitere. Gi oss noe fra Medina-surene som støtter påstanden din om islams toleranse ovenfor ateister ("troløse"), paganister ("vantro"), hinduister ("vantro"), etc. Såvidt meg bekjent trumfer de nyeste surene de gamle, om det er noe som er motstridende. Et eksempel er alkohol, som er lov i Mekka, men blir forbudt i Medina. Finn meg en ekte og anerkjent lærd som sier at muslimer kan nyte alkoholholdig drikk for moro skyld, så skal jeg tro at koranen vier respekt til mennesker med andre livssyn.

Versene fra Medina var under krig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, jeg får til og med lov å skrive det og rope det ut fra en talerstol.

Jeg bor i et sekulært demokrati, og jeg har tenkt å jobbe hardt for at det forblir sånn.

Sånn at du og kan få lov å rope ut at du tror Allah er den største.

Ja...? Det var liksom poenget.. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så, hva blir boken brukt til ? Jeg tviler ikke på at det finnes både kristne og muslimer som bruker sin hellige bok til å finne grunner til å gjøre godt i verden. Jeg tror ikke det betyr at de ellers ville vært onde.

hellige bøker er laget for å knytte handlinger opp mot en gud, hvorfor skal man det ?

Når man diskuterer religion snakker man ofte forbi hverandre, kristne forklarer ting med sitater fra bibelen og muslimer med sitater fra koranen. Bøker som ikke har relevans for dem som ikke tror på dem. Hva om jeg relaterte alle mine argumenter opp mot Silmarillion?

Det ville jo vært litt vanskelig for deg å relatere deg til meg dersom du ikke tror Silmarillion er sannhet.

Du spurte, og jeg svarte. Derfor skjønner jeg ikke at du sier "Og så, hva blir boken brukt til"? Du kan godt hente sitater fra Silmarillion hvis du vil, ingen har sagt noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...