Gå til innhold

Hva har nordmenn imot muslimer?


Gjest Nattengelen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar Ryvre. Jeg har lest det, og tatt det til etteretning.

Jeg hører stadig det at Islam betyr fred. Hvorfor flykter da så mange fra muslimske land? Kan ikke skjønne annet enn at det må være veldig fredelig i et land med bare muslimer.

Jeg fant akkurat denne videoen, som noen hadde postet på Diskusjon.no som et argument for at vi ikke trenger å frykte Islam. For meg fungerte den helt motsatt. Han sier rett ut at de jobber fra morgen til kveld med å islamisere Norge. At norsk kultur vil føre deres sønner og døtre til helvete. Jeg er så glad for at jeg fant denne videoen, så slipper vi alle spekulasjonene en gang for alle. Hvorfor er det ingen kvinner i denne videoen btw?

Lippestad burde bruke denne i bevisførselen sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fred <3

Herregud. Hva er det med dere muslimer som absolutt skal poste videoer som understreker det negative synet vi allerede har? Hva er det dere ser egentlig, det lurer jeg på?

Hvor i Norge vil du kunne bli dratt ut av en bil og bli siktet på med en pistol mens datteren din ser på? Riktig, det skjer ikke! Kanskje i de muslimske områdene om noen år. Kom ikke å fortell meg at det er fred.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Hva er det med dere muslimer som absolutt skal poste videoer som understreker det negative synet vi allerede har? Hva er det dere ser egentlig, det lurer jeg på?

Hvor i Norge vil du kunne bli dratt ut av en bil og bli siktet på med en pistol mens datteren din ser på? Riktig, det skjer ikke! Kanskje i de muslimske områdene om noen år. Kom ikke å fortell meg at det er fred.

Fordi det negative synet dere har ikke er sant. Følger du ikke med på nyhetene? Har du hørt om Anders Behring Breikvik som skøyt ungdommer? Og det var i Norge. Så jo, det skjer. Eller han mannen som ble skutt i ryggen et sted i Norge denne uka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Ryvre. Jeg har lest det, og tatt det til etteretning.

Jeg hører stadig det at Islam betyr fred. Hvorfor flykter da så mange fra muslimske land? Kan ikke skjønne annet enn at det må være veldig fredelig i et land med bare muslimer.

Jeg fant akkurat denne videoen, som noen hadde postet på Diskusjon.no som et argument for at vi ikke trenger å frykte Islam. For meg fungerte den helt motsatt. Han sier rett ut at de jobber fra morgen til kveld med å islamisere Norge. At norsk kultur vil føre deres sønner og døtre til helvete. Jeg er så glad for at jeg fant denne videoen, så slipper vi alle spekulasjonene en gang for alle. Hvorfor er det ingen kvinner i denne videoen btw?

Lippestad burde bruke denne i bevisførselen sin.

Så du mener at hvis man er muslim så kan man ikke ha norsk kultur? Poenget med videoen er at mange muslimer glemmer å gjøre Dawah, noe som er en viktig del av Islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det negative synet dere har ikke er sant. Følger du ikke med på nyhetene? Har du hørt om Anders Behring Breikvik som skøyt ungdommer? Og det var i Norge. Så jo, det skjer. Eller han mannen som ble skutt i ryggen et sted i Norge denne uka.

Jeg driter igrunn i hva dere tror på. Uansett hvilken religion dere bekjenner dere til.

Så lenge dere klarer å la andre være i fred , ikke sette religiøse lover over norske lover, og forholder dere til menneskerettighetene ( FN sine)

så har jeg ikke noe problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger å møte alle mennesker med et åpent sinn, være seg en muslim, en kristen, en ateist eller noe helt annet. Jeg mener at alle mennesker fortjener å bli sett som et individ, og bør slippe å få konsekvensene for det personer fra deres land/religiøse gruppe har gjort. Ingen kaller nordmenn eller kristne for terrorister, selv om ABB tilhørte begge grupper. Ingen muslimer fortjener å bli kalt rasister, snyltere, idioter osv selv om noen fra deres gruppe kvalifiserer til å kalles dette.

Angående moskeer, markering av helligdager i skolen osv - i Norge har vi religionsfrihet, noe vi skal være ufattelig glad for at vi har. Norge kan knapt nok lenger kalles et kristent land, da andelen av det norske folk som regner seg som personlig kristen er ufattelig lav. Om man ønsker å konvertere til buddhismen, hinduismen eller for den saks skyld starte sin egen religion, har man all rett til å gjøre dette. Hvorfor skal ikke islam likestilles kristendommen i vårt samfunn? Ønsker vi å bli et samfunn der enkelte religioner aksepteres, mens andre utelukkes? Ønsker vi ikke religionsfrihet, en av de grunnleggende menneskerettighetene? Ønsker vi ikke at individet i størst mulig grad skal få bestemme over sitt eget liv, så lenge deres valg ikke er til skade for andre mennesker?

Og når det kommer til denne "islamiseringen" og videoen som er linket til over - man står da fritt til å ytre sin mening og fortelle om sin religion. Jeg ser ikke helt hvorfor dette skal være noe man er redd for - folk flest er da i stand til å ta egne valg. Det er ingen som tvinger deg til å konvertere til islam. Kristendommen har holdt på på samme måten i evigheter med misjonæringen. Statskirken har en enorm makt, og man ser stadig misjonærer for den kristne tro.

Om noen vil fortelle meg om islam hører jeg gjerne på, uten at jeg blir redd for å ufrivillig skulle bli muslim av den grunn. Jeg syns det er interessant å høre om andres syn, men det stopper også der. Jeg vet hva jeg tror på.

Endret av sauen87
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å møte alle mennesker med et åpent sinn, være seg en muslim, en kristen, en ateist eller noe helt annet. Jeg mener at alle mennesker fortjener å bli sett som et individ, og bør slippe å få konsekvensene for det personer fra deres land/religiøse gruppe har gjort. Ingen kaller nordmenn eller kristne for terrorister, selv om ABB tilhørte begge grupper. Ingen muslimer fortjener å bli kalt rasister, snyltere, idioter osv selv om noen fra deres gruppe kvalifiserer til å kalles dette.

Angående moskeer, markering av helligdager i skolen osv - i Norge har vi religionsfrihet, noe vi skal være ufattelig glad for at vi har. Norge kan knapt nok lenger kalles et kristent land, da andelen av det norske folk som regner seg som personlig kristen er ufattelig lav. Om man ønsker å konvertere til buddhismen, hinduismen eller for den saks skyld starte sin egen religion, har man all rett til å gjøre dette. Hvorfor skal ikke islam likestilles kristendommen i vårt samfunn? Ønsker vi å bli et samfunn der enkelte religioner aksepteres, mens andre utelukkes? Ønsker vi ikke religionsfrihet, en av de grunnleggende menneskerettighetene? Ønsker vi ikke at individet i størst mulig grad skal få bestemme over sitt eget liv, så lenge deres valg ikke er til skade for andre mennesker?

http://en.wikipedia.org/wiki/Laïcité

Dette er en god ide .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter igrunn i hva dere tror på. Uansett hvilken religion dere bekjenner dere til.

Så lenge dere klarer å la andre være i fred , ikke sette religiøse lover over norske lover, og forholder dere til menneskerettighetene ( FN sine)

så har jeg ikke noe problem.

Du er så fordomsfull. La andre være i fred? Det er akuratt det muslimer gjør. Vi gjør dawah men vil man ikke komme til Islam er det ditt valg. Vi tvinger ingen. Jeg har aldri hørt om muslimer i Norge som ikke følger norske lover, du er på bærtur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt redd for islam rett og slett fordi det er en forlokkende religion, dess mer jeg leser, ser og hører om islam, dess mer blir jeg dratt imot religionen.

I dag er jeg "kristen" jeg skriver det slik, da jeg er medlem av statskirken men ingen tro. Jeg ser på meg selv som ateist men med tro på noe annet enn hva noen religioner har per i dag.

Jeg har ingenting i mot islam eller muslimer, på lik linje som jeg ikke har noe i mot andre religioner.

Jeg er ikke redd for islam, mer facinert. Jeg lar meg heller ikke lure av ekstremister og tror at alle muslimer er en gjeng med selvmordsbombere klare til å ta over verden. Herregud, er muslimene de nye gjødene? Må vi alltid ha noen å hate og legge skylden på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du er blandt dem som later som noe annet?

Hæ? At jeg er naïv mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så fordomsfull. La andre være i fred? Det er akuratt det muslimer gjør. Vi gjør dawah men vil man ikke komme til Islam er det ditt valg. Vi tvinger ingen. Jeg har aldri hørt om muslimer i Norge som ikke følger norske lover, du er på bærtur.

Aldri hørt om muslimer som bryter norsk lov ?

Noen muslimer omskjærer døtrene sine, det er ikke lov. Så forklarer de det med islam. Det er forhåpentligvis ikke din type islam, det er uansett deres forståelse av islam.

Dersom man tar opp dette kalles man islamofob, fullstendig latterlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å møte alle mennesker med et åpent sinn, være seg en muslim, en kristen, en ateist eller noe helt annet. Jeg mener at alle mennesker fortjener å bli sett som et individ, og bør slippe å få konsekvensene for det personer fra deres land/religiøse gruppe har gjort. Ingen kaller nordmenn eller kristne for terrorister, selv om ABB tilhørte begge grupper. Ingen muslimer fortjener å bli kalt rasister, snyltere, idioter osv selv om noen fra deres gruppe kvalifiserer til å kalles dette.

Angående moskeer, markering av helligdager i skolen osv - i Norge har vi religionsfrihet, noe vi skal være ufattelig glad for at vi har. Norge kan knapt nok lenger kalles et kristent land, da andelen av det norske folk som regner seg som personlig kristen er ufattelig lav. Om man ønsker å konvertere til buddhismen, hinduismen eller for den saks skyld starte sin egen religion, har man all rett til å gjøre dette. Hvorfor skal ikke islam likestilles kristendommen i vårt samfunn? Ønsker vi å bli et samfunn der enkelte religioner aksepteres, mens andre utelukkes? Ønsker vi ikke religionsfrihet, en av de grunnleggende menneskerettighetene? Ønsker vi ikke at individet i størst mulig grad skal få bestemme over sitt eget liv, så lenge deres valg ikke er til skade for andre mennesker?

Jeg kjenner jeg river meg i håret av det naive godtroende svaret ditt. Det er IKKE det muslimer vil. Desto mer vi går bort fra kristendommen, desto større rom er det for muslimer å etablere seg. Ser du virkelig ikke det? Og hvis du tror at muslimer ikke er ute etter å spre religionen sin, så anbefaler jeg at du tar en titt på videoen jeg postet, en gang til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordmenn har noe i mot muslimer fordi de har et negativt kvinnesyn, er ikke i stand til å sette seg inn i andres situasjon, de stjeler, er voldelige, voldtar, dreper og banner. I tillegg er de selv rasister, og ser ned på oss nordmenn. Tro meg, jeg har egen erfaring.

Nei, det gjelder ikke alle. Et lite mindretall muslimer er helt ok mennesker.

Nå regner jeg med at mange har motargumenter, men tenk da igjennom dette:

Kjenner du noen muslimer personlig? Regner du dem som gode venner? Har du møtt familien deres? Hvis ja, er du kvinne? Ville du flyttet til et muslim-dominert område? Ville du flyttet til et muslim-dominert område med barn? Hvordan tror du at du ville blitt mottatt i et muslimsk land? Hva tror du muslimer flest tenker om nordmenn?

Våkn opp!

Jeg er våken, og her er svar på spørsmålene dine.

Ja, kjenner muslimer personlig. Både gutter og jenter, shiamuslimer og sunnimuslimer. Ja, alle mine venner er gode venner. Ja, har møtt familien til de fleste. Ja, jeg er kvinne. I teorien ja, men det kommer an på hvor. Ville flyttet med barn også. Om jeg respekterte landet og kulturen, gikk inn for å lære meg språket osv tror jeg at jeg ville blitt tatt godt imot. Det aner jeg ikke, muslimer er individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så fordomsfull. La andre være i fred? Det er akuratt det muslimer gjør. Vi gjør dawah men vil man ikke komme til Islam er det ditt valg. Vi tvinger ingen. Jeg har aldri hørt om muslimer i Norge som ikke følger norske lover, du er på bærtur.

Så du tror ikke at noen av de mange voldtektene i Oslo det siste året ble utført av menn som kaller seg muslimer? Om ikke du har hørt om muslimer i Norge som ikke følger norske lover er det du som er på bærtur! Om du ønsker bekreftelse på dette er det bare å ta seg en tur innom et hvilket som helst norsk fengsel...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om muslimer som bryter norsk lov ?

Noen muslimer omskjærer døtrene sine, det er ikke lov. Så forklarer de det med islam. Det er forhåpentligvis ikke din type islam, det er uansett deres forståelse av islam.

Dersom man tar opp dette kalles man islamofob, fullstendig latterlig.

De fleste muslimer er imot omskjæring av jenter. Det har ingenting med Islam å gjøre. Så nei, det kalles ikke islamofob. Men det er noe du tydeligvis mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt redd for islam rett og slett fordi det er en forlokkende religion, dess mer jeg leser, ser og hører om islam, dess mer blir jeg dratt imot religionen.

I dag er jeg "kristen" jeg skriver det slik, da jeg er medlem av statskirken men ingen tro. Jeg ser på meg selv som ateist men med tro på noe annet enn hva noen religioner har per i dag.

Jeg har ingenting i mot islam eller muslimer, på lik linje som jeg ikke har noe i mot andre religioner.

Jeg er ikke redd for islam, mer facinert. Jeg lar meg heller ikke lure av ekstremister og tror at alle muslimer er en gjeng med selvmordsbombere klare til å ta over verden. Herregud, er muslimene de nye gjødene? Må vi alltid ha noen å hate og legge skylden på?

Har man lært om ekte Islam, er det ingen vei tilbake. Islam vil bli i hjertet for alltid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg river meg i håret av det naive godtroende svaret ditt. Det er IKKE det muslimer vil. Desto mer vi går bort fra kristendommen, desto større rom er det for muslimer å etablere seg. Ser du virkelig ikke det? Og hvis du tror at muslimer ikke er ute etter å spre religionen sin, så anbefaler jeg at du tar en titt på videoen jeg postet, en gang til.

Hvor har jeg skrevet at muslimer ikke er ute etter å spre religionen sin?

Alle religioner har representanter som forsøker å spre religionen sin. Kristendommen ble innført med makt i Norge. Misjonærer har spredd kristendommen til alle verdenshjørner. Dette er ikke noe spesielt for islam.

Hvis du leser det jeg har lagt til innlegget mitt, snakker jeg om dette. Jeg mener religion er en personlig ting, og at hvert menneske bør være oppegående nok til å kunne ta sitt eget valg i forhold til hvilket trossamfunn de vil være en del av.

Jeg mener også at religion og stat bør være to forskjellige ting, fordi en stat som er definert som en del av en religion uansett vil favorisere denne religionen. Jeg mener statskirken bør avvikles, fordi denne ikke representerer det norske folk. Støtte til religiøse formål bør reguleres etter etterspørsel, ikke etter hvor mange som ufrivillig er skrevet inn som medlem i et trossamfunn.

Så får folk velge å melde seg inn i det trossamfunnet som passer best for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste muslimer er imot omskjæring av jenter. Det har ingenting med Islam å gjøre. Så nei, det kalles ikke islamofob. Men det er noe du tydeligvis mener.

Mange av dem som praktiserer det tror det er islamsk lov, nekter du for det og ?

Hva som står i eventyrboka er ikke det viktigste, man må se hva maktpersonene praktiserer og hva de lærer andre. Alle organiserte religioner handler om å kontrollere andre mennesker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke at noen av de mange voldtektene i Oslo det siste året ble utført av menn som kaller seg muslimer? Om ikke du har hørt om muslimer i Norge som ikke følger norske lover er det du som er på bærtur! Om du ønsker bekreftelse på dette er det bare å ta seg en tur innom et hvilket som helst norsk fengsel...

De såkalte "muslimene" som voldtar er ikke gode muslimer. De er kankje født muslimer, men det betyr ikke at de praktiserer Islam.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...