Gå til innhold

Hva har nordmenn imot muslimer?


Gjest Nattengelen

Anbefalte innlegg

Gjest Nattengelen

Muslimer er helt vanlige folk, som deg og meg. Det er så trist at så mange hater muslimer, og kaller dem terrorister. Når jeg leser på forskjellige nettsider, så leser jeg masse muslimhat overalt. Jeg syns virkelig synd på muslimer i Norge..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater ikke muslimer, og handler f.eks. jevnlig i innvandrerbutikker. Hvis du spør dem om deres forhold til f.eks. homofile eller jøder vil du imidlertid finne ut at gjennomsnittet av muslimer ikke akkurat har helt de samme holdningene til alt enn som en vanlig etniske nordmann. Hvis du later som noe annet blir det vanskelig å ta deg seriøst for personer som har en mer objektiv holdning til forskjellige kulturer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke muslimer, og handler f.eks. jevnlig i innvandrerbutikker. Hvis du spør dem om deres forhold til f.eks. homofile eller jøder vil du imidlertid finne ut at gjennomsnittet av muslimer ikke akkurat har helt de samme holdningene til alt enn som en vanlig etniske nordmann. Hvis du later som noe annet blir det vanskelig å ta deg seriøst for personer som har en mer objektiv holdning til forskjellige kulturer.

Har du noen gang spurt?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang spurt?

Jeg regner med du er blandt dem som later som noe annet?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle youtube-klippene hvor de snakker om å ta over de vestlige med religionen sin hjelper ikke akkurat mitt syn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke muslimer som personer, men jeg hater enkelte av holdningene dems og ting som omdreier seg selve religionen Islam. Forøvrig er jeg ikke spesielt begeistret for noen religioner..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet at veldig mange har stygge fordommer mot muslimer.. jeg kan fortelle hvorfor også..

de aller fleste av oss ser på nyheter.. og hva får vi se der?

Fra de landene hvor Islam er en stor greie, viser de oss kun de gærne menenskene som hyler banneord i kor, kaster sko på folk og brenner flagg..

vi får aldri se den "noramle" delen av befolningen deres. som lever helt vanlige liv..

jeg tror dette er mye av grunnen til hvorfor vi har fordommer. veldig mange tenker at og oppføre seg som en av disse gærningene er helt vanlig i deres kultur. noe jeg selvfølgelig VET at ikke stemmer.

Selv har jeg en pappa som hater muslimer. diskusjonen om hvir uenige vi er er en helt annen. men grunnen til at han gjør det er pga kvinnesynet som eksiterer der nede.. at kvinner er en bruk og kast og "sett fyr på henne om du vil" greie..

Men istedenfor at dere blir så jævlig pissed off hvergang dere får høre en feiltolkning så syntes jeg dere heller skal begynne og kaste knowledge over oss dumme og uvitende nordmenn.. fortell oss at "Nei nei, det er bare tull, er ikke sånn det fungerer" og fortell heller hvordan det faktisk ER. Hva er vel bedre enn og lære av en som faktisk er muslim eller kommer fra en kultur med muslimer?

alt i alt er det veldig synd at verden er sånn=/

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NORDMENN har ikke noe imot MUSLIMER, noen Nordmenn har noe imot noen Muslimer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot muslimer. det jeg har noe imot er alle de som har vært så heldige og få en ny sjangse her, men bruker den til bare dritt..

utrolig mange av de driter totalt i hva de lærer på norsk kurs. de driter i kulturen vår, og driter ennå hardere i og prøve integrering.

i tilegg virker som at de fleste slår seg til ro med penger fra nav. Det er ikke snakk om å prøve og skaffe en jobb. mange av de har jo barn som tjener penger til foreldrene via kriminelle handlinger. Noe foreldrene ikke vet, for de kan jo ikke norsk. så spiller jo ingen rolle hva Mr. Politimann forteller foreldrene den dagen de kommer på døra.. sønnen/dattera forklarer det på en helt annen måte på morsmålet uansett..

Det er DISSE menneskene jeg har noe imot.. om det er muslimer eller ikke er ett fett.. dere ville ikke levd sånn i hjemlandet om dere hadde like muliheter der nede. så skjønner ikke hvorfor det er greit og utnytte seg av vårt system..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot muslimer, men er ikke noe glad i Islam (eller andre religioner). Spesielt synet på homofili er noe som ergrer meg mest med Islam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn har noe i mot muslimer fordi de har et negativt kvinnesyn, er ikke i stand til å sette seg inn i andres situasjon, de stjeler, er voldelige, voldtar, dreper og banner. I tillegg er de selv rasister, og ser ned på oss nordmenn. Tro meg, jeg har egen erfaring.

Nei, det gjelder ikke alle. Et lite mindretall muslimer er helt ok mennesker.

Nå regner jeg med at mange har motargumenter, men tenk da igjennom dette:

Kjenner du noen muslimer personlig? Regner du dem som gode venner? Har du møtt familien deres? Hvis ja, er du kvinne? Ville du flyttet til et muslim-dominert område? Ville du flyttet til et muslim-dominert område med barn? Hvordan tror du at du ville blitt mottatt i et muslimsk land? Hva tror du muslimer flest tenker om nordmenn?

Våkn opp!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordmenn har noe i mot muslimer fordi de har et negativt kvinnesyn, er ikke i stand til å sette seg inn i andres situasjon, de stjeler, er voldelige, voldtar, dreper og banner. I tillegg er de selv rasister, og ser ned på oss nordmenn. Tro meg, jeg har egen erfaring.

Nei, det gjelder ikke alle. Et lite mindretall muslimer er helt ok mennesker.

Nå regner jeg med at mange har motargumenter, men tenk da igjennom dette:

Kjenner du noen muslimer personlig? Regner du dem som gode venner? Har du møtt familien deres? Hvis ja, er du kvinne? Ville du flyttet til et muslim-dominert område? Ville du flyttet til et muslim-dominert område med barn? Hvordan tror du at du ville blitt mottatt i et muslimsk land? Hva tror du muslimer flest tenker om nordmenn?

Våkn opp!

For å svare på mine egne spørsmål:

Kjenner du noen muslimer personlig? Ja, mange. Regner du dem som gode venner? Venner og familie. Har du møtt familien deres? Jeg er en del av familien deres. Hvis ja, er du kvinne? Ja. Ville du flyttet til et muslim-dominert område? Nei.(fordi sannsynligheten for å bli frastjålet sykkel/bil, eller voldtatt er urimelig stor) Ville du flyttet til et muslim-dominert område med barn? Aldri. Hvordan tror du at du ville blitt mottatt i et muslimsk land? De ville kalt deg søster og datter, men tro ikke at det stikker særlig dypt.De ser ned på deg og snakker bak din rygg. Hva tror du muslimer flest tenker om nordmenn? Av erfaring så vet jeg at flertallet muslimer(tviler på at de jeg har møtt skiller seg veldig ut fra mengden) ser ned på nordmenn, synes de er godtroende, lette å lure, skitne og dumme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen muslimer personlig? Regner du dem som gode venner? Har du møtt familien deres? Hvis ja, er du kvinne? Ville du flyttet til et muslim-dominert område? Ville du flyttet til et muslim-dominert område med barn? Hvordan tror du at du ville blitt mottatt i et muslimsk land? Hva tror du muslimer flest tenker om nordmenn?

Ja, jeg kjenner flere

Noen av de regnes som veldi gode venner

Ja, jeg har alltid blitt godt mottat i deres familie og blir stadig bedt på fester og måltider

Ja, jeg er kvinne

Om jeg ville flyttet til områder dominert av muslimer? Kommer an på hvordan det området er. Er det bare snakk om i Norge? For det er mange muslims-dominerte områder jeg kunne tenkt meg å bodd i i andre land

Jeg tror jeg ville blitt mottatt på vanlig måte i muslimske land/områder. Ikke alle steder er dominert av gamle menn som skriker i gatene, dreper, bor i ødelagte murhus ute i en ørken og spytter på alle ukjente/vestlige mennesker veit du ;)

Hva muslimer flest tenker om nordmenn? Jeg vet ikke. Det spørsmålet har aldri kommet opp blant de jeg kjenner.

Vil tro de fleste syns Norge og nordmenn er helt okey. Noen syns sikkert negativt om nordmenn, men jeg vet om dette gjelder de fleste akkurat

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår fremmedfrykt behøver nødvendigvis ikke å være kun vår feil. De har også et ansvar for å interegrere seg.

Helt greit at vi skal godta kulturelle forskjeller, men det gjelder også dem.

Det er de som har kommet til vår kultur, ikke omvendt. Jeg syns ikke de prøver hardt nok og da kan de heller ikke forvente stort tilbake.

Ei i familien var sammen med en fra Iran som nekta å komme til oss på juleaften fordi vi hadde ribbe.

Vi har hatt ribbe i alle år og han forlangte at vi skulle legge tradisjonen på hylla pga han. Han ville altså ikke være med på vår måte å feire jul.

Det ble ribbe også den jula, uten han.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vår fremmedfrykt behøver nødvendigvis ikke å være kun vår feil. De har også et ansvar for å interegrere seg.

Helt enig. De jeg kjenner respekterer min levemåte og nordmenn generellt, men det kan ha noe med at jeg ikke ønsker å omgås mennesker som ikke kan respektere andre.

Når jeg er på besøk hos hun ene jeg kjenner så dekker jeg til hodet mitt av respekt for dem, fordi jeg vet at de er sterkt troende.

Hos den andre jeg kjenner så gjør jeg ikke det fordi de et mye åpne.

Når de er hos/med meg så respekterer de mine grenser og valg.

Det skal gå begge veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. De jeg kjenner respekterer min levemåte og nordmenn generellt, men det kan ha noe med at jeg ikke ønsker å omgås mennesker som ikke kan respektere andre.

Når jeg er på besøk hos hun ene jeg kjenner så dekker jeg til hodet mitt av respekt for dem, fordi jeg vet at de er sterkt troende.

Hos den andre jeg kjenner så gjør jeg ikke det fordi de et mye åpne.

Når de er hos/med meg så respekterer de mine grenser og valg.

Det skal gå begge veier

Det går begge veier ja. Glemte å si at den jula foreslo vi å lage en annen middagn til han, men han nekta så lenge ribba sto på samme bordet.

Jeg var også invitert til han på grillmat og alle skulle ta med sitt eget kjøtt. Av respekt for han tok jeg ikke med svinekjøtt.

Syns man skal ta og gi litt jeg da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg har ingenting imot muslimer, men jeg er provosert over at Norge tar så mye hensyn til religionen deres mtp at de fritt får gjøre som de vil her til lands. Det bygges moskéer og døtrene deres slipper svømming og kroppsøving. Det er også slik at norske grunnskoler markerer de ulike helligdagene deres, og det er en rekke ulike ting jeg ikke synes vi skal tolerere. Det er helt greit at de har en annen religion og kultur enn det vi har, men dette er ikke et muslimsk land og våre grunnverdier som nordmenn bør alltid førsteprioriteres.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam kommer av salaam som betyr fred. Islam betyr fred. Dere som hater islam må se dette og så tro dere at islam er ond? Islam er fred :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...