Gå til innhold

Hva har nordmenn imot muslimer?


Gjest Nattengelen

Anbefalte innlegg

Ja...? Det var liksom poenget.. :sjenert:

Vel, da må jeg og jobbe for at det aldri blir innført sharia råd f.eks. det er pr.definisjon forskjellsbehandling. Da sier en at noen skal dømmes etter religiøs lov og noen etter verdslig.

Det vil jeg ikke ha, vil du ?

Jeg vil og ha vekk all statstøtte til religion og andre livssyn. jeg vil ha religionen vekk fra skolen. jeg vil ha den vekk fra offentlige arbeidsplasser.

Hva folk tar på seg bryr jeg meg ikke om, men de kan ikke gjøre det på jobb i det offentlige .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Versene fra Medina var under krig.

Det er i Medinaversene lov til å angripe vantro sivile, uten at disse angriper først. Det er i disse versene man finner hjemmel til å voldta norske kvinner også.

Kan du svare på det første innlegget mitt? Dette tatt i betraktning: Hvorfor velger du å være muslim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte, og jeg svarte. Derfor skjønner jeg ikke at du sier "Og så, hva blir boken brukt til"? Du kan godt hente sitater fra Silmarillion hvis du vil, ingen har sagt noe annet.

Selvfølgelig vet jeg at jeg kan det, men det vil neppe ha noen relevans for deg ? Poenget mitt med å snakke kommunisere er jo ikke å høre min egen stemme. Men å formidle min mening og å forstå den andres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i Medinaversene lov til å angripe vantro sivile, uten at disse angriper først. Det er i disse versene man finner hjemmel til å voldta norske kvinner også.

Kan du svare på det første innlegget mitt? Dette tatt i betraktning: Hvorfor velger du å være muslim?

Sveipet borti anonymknappen der.. Frykten for rabiate muslimer er ikke til å kimse av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? :lete:

Det går an å se på sammenhengen i teksten. Ikke gjør deg dummere enn du er. En lærd er en som har lov til å tolke Koranen. Jeg husker ikke hva dere kaller dem. ..tafsir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og når jeg skriver "respekt for mennesker med alternative livssyn", mener jeg at uten dette er det helt klart en form for tvang i religionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i Medinaversene lov til å angripe vantro sivile, uten at disse angriper først. Det er i disse versene man finner hjemmel til å voldta norske kvinner også.

Kan du svare på det første innlegget mitt? Dette tatt i betraktning: Hvorfor velger du å være muslim?

Det var som sagt under krig, og det var ikke lov å angripe hvis de ikke hadde angrepet først. Hvorfor jeg velger å være muslim? Det kan jeg svare på.

"I dag har Jeg fullbrakt deres religion og fyllbyrdet Min nåde mot dere, og valgt islam som Deen for dere. (Koranen, 5:3)

"Hvis noen ønsker annet enn islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det hinsidige liv vil han være blant taperne." (Koranen 3:85)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vet jeg at jeg kan det, men det vil neppe ha noen relevans for deg ? Poenget mitt med å snakke kommunisere er jo ikke å høre min egen stemme. Men å formidle min mening og å forstå den andres.

Nei, men du kan hvis du vil. Ingen nekter deg. Ja, er det ikke det vil allerede gjør?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og når jeg skriver "respekt for mennesker med alternative livssyn", mener jeg at uten dette er det helt klart en form for tvang i religionen.

Hvem er det du mener ikke har respekt for mennesker med alternative livssyn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du mener ikke har respekt for mennesker med alternative livssyn?

Jeg vil tro at du som muslim har lest Koranen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som sagt under krig, og det var ikke lov å angripe hvis de ikke hadde angrepet først. Hvorfor jeg velger å være muslim? Det kan jeg svare på.

"I dag har Jeg fullbrakt deres religion og fyllbyrdet Min nåde mot dere, og valgt islam som Deen for dere. (Koranen, 5:3)

"Hvis noen ønsker annet enn islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det hinsidige liv vil han være blant taperne." (Koranen 3:85)

Jeg har veldig lyst til å høre din mening om Sebastiens innlegg her:

Vel, da må jeg og jobbe for at det aldri blir innført sharia råd f.eks. det er pr.definisjon forskjellsbehandling. Da sier en at noen skal dømmes etter religiøs lov og noen etter verdslig.

Det vil jeg ikke ha, vil du ?

Jeg vil og ha vekk all statstøtte til religion og andre livssyn. jeg vil ha religionen vekk fra skolen. jeg vil ha den vekk fra offentlige arbeidsplasser.

Hva folk tar på seg bryr jeg meg ikke om, men de kan ikke gjøre det på jobb i det offentlige .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du mener ikke har respekt for mennesker med alternative livssyn?

Du siterer det jo selv:

"Hvis noen ønsker annet enn islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det hinsidige liv vil han være blant taperne." (Koranen 3:85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å se på sammenhengen i teksten. Ikke gjør deg dummere enn du er. En lærd er en som har lov til å tolke Koranen. Jeg husker ikke hva dere kaller dem. ..tafsir?

Jeg ser ikke sammenhengen. Du snakker om Islams forhold til alkohol for muslimer, og respekt for andre livssyn.

Tafsir er en forklaring/tolkning av Korantekstene, ja. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var som sagt under krig, og det var ikke lov å angripe hvis de ikke hadde angrepet først.

Du får lese de første surene i Koranen på nytt. jeg har minst en hvor det står at de vantro skal angripes om de snur ryggen til, uten at de har angrepet først. Den lyder nos sånt som at man skal passe seg for de vantro for de vil at dere skal bli som dem: vantro. Om de snur ryggen til, drep dem. Det er i sure 2, 3 eller 4.

Hvorfor jeg velger å være muslim? Det kan jeg svare på.

"I dag har Jeg fullbrakt deres religion og fyllbyrdet Min nåde mot dere, og valgt islam som Deen for dere. (Koranen, 5:3)

"Hvis noen ønsker annet enn islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det hinsidige liv vil han være blant taperne." (Koranen 3:85)

Du er altså muslim av egoistiske årsaker. Du begjærer evig liv og frykter straff.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du som muslim har lest Koranen?

Ja, og ifølge Koranen skal man ha respekt for andre livssyn.

”Det er ingen tvang i religionen. Rett vei er tydelig skilt fra villfarelse.”Koranen (Al-baqarah 2:256).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du siterer det jo selv:

"Hvis noen ønsker annet enn islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det hinsidige liv vil han være blant taperne." (Koranen 3:85)

Hva har det med respekt for andre livssyn å gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å høre din mening om Sebastiens innlegg her:

Jeg har ikke lyst på sharia lover i Norge. Men religion bør være lov å utøve offentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er bare piss?

dersom det ikke stemmer burde det jo være lett å tilbakevise .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...