Gå til innhold

Hva har nordmenn imot muslimer?


Gjest Nattengelen

Anbefalte innlegg

Ved å motarbeide religion ville jo vedkommende og motarbeide Islam. Du vet det er imot norsk lov sier du, likevel fremholder du dette sitatet.

Hva setter du høyest, Koranen eller norsk lov?

Koranen selvfølgelig.

Uansett. Det var i en tid med krig, og det er snakk om de som går over til fienden - og hjelper de å motarbeide muslimene. Dett var også på 600-tallet. Just sayin´.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved å motarbeide religion ville jo vedkommende og motarbeide Islam. Du vet det er imot norsk lov sier du, likevel fremholder du dette sitatet.

Hva setter du høyest, Koranen eller norsk lov?

Jeg tror ikke de har lov til å sette menneskeskapte lover foran Koranen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, jeg klarer bare ikke å se logikken i at man kan fordømme noens livssyn, men likevel ha respekt for dem.

Hvis du mener dette, så har du heller ingen respekt for muslimer. Og da.. skjønner jeg ikke hva du bæser etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de har lov til å sette menneskeskapte lover foran Koranen.

Koranen sier at man skal respektere lovene i det landet man er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de har lov til å sette menneskeskapte lover foran Koranen.

Det er heller ikke nødvendig, i Norge.

Det er ingenting som er påbudt i norsk lov, som er forbudt i Islam. Og det er ingenting som er påbudt i Islam, som er forbudt i Norsk lov.

Så da kan vi leve lykkelige i alle våre dager. Ameen. :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting det norske folk må skjønne, er at det å være muslim er ikke synonymt med å være praktiserende muslim.

Det finnes variasjoner i det muslimske "fellesskap", noen er mindre religiøse, noen er del-vis praktiserende og det er noen som tar religionen veldig seriøst. Og noen gir rett og slett blaffen!

Biblen, Torah og Koranen har disse såkalte "negative" versene, men det betyr ikke nødvendigvis at muslimene betoner akkurat de versene,

de fleste ser på de fredelige versene.

Og når det gjelder oppfordring av krig?

er krig greit, så lenge det blir gjort i demokratiets navn? men en u-ting i religionens navn...jøss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koranen selvfølgelig.

Uansett. Det var i en tid med krig, og det er snakk om de som går over til fienden - og hjelper de å motarbeide muslimene. Dett var også på 600-tallet. Just sayin´.

Så hvis det blir en lovendring som kolliderer med koranen så kommer koranen først og du driter i norsk lov?

Bare det er jo grunn nok til å sende deg rett hjem på første fly.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn har noe i mot muslimer fordi de har et negativt kvinnesyn, er ikke i stand til å sette seg inn i andres situasjon, de stjeler, er voldelige, voldtar, dreper og banner. I tillegg er de selv rasister, og ser ned på oss nordmenn. Tro meg, jeg har egen erfaring.

Nei, det gjelder ikke alle. Et lite mindretall muslimer er helt ok mennesker.

Nå regner jeg med at mange har motargumenter, men tenk da igjennom dette:

Kjenner du noen muslimer personlig? Regner du dem som gode venner? Har du møtt familien deres? Hvis ja, er du kvinne? Ville du flyttet til et muslim-dominert område? Ville du flyttet til et muslim-dominert område med barn? Hvordan tror du at du ville blitt mottatt i et muslimsk land? Hva tror du muslimer flest tenker om nordmenn?

Våkn opp!

Du tar feil her. Et lite mindretall muslimer er IKKE ok mennesker, et stort flertall er nettopp det: Helt normale, alrighte mennesker.

Ja, jeg kjenner muslimer personlig, og omgås de daglig.

Ja, jeg har gode venner, og en ektemann som er muslim.

Ja, jeg er kvinner.

Ja, jeg skal faktisk flytte til hans hjemland for en periode, hvor det er 90% muslimer.

Ja, vi skal flytte med barnet.

Jeg ble mottatt veldig godt i hans hjemland, uten sjal og hele pakka. Gikk tilogmed med skjørt og puppa ute innafor vårt gjerde, foran hele familien, med ungen på puppen..

Muslimer flest tenker at vi er heldige som har vokst opp her, og at de er heldige som har fått en sjanse her. Muslimer flest skulle ønske at ting var bedre i deres eget hjemland, og mange sliter med konflikten mellom å trives FOR godt, og det å aldri skulle kunne reise hjem. Andre vet at de skal tilbake i pensjonsalder, og jobber så hardt de kan mens de er her. Andre gir faen, og snylter på nav, slik de snyltet på familie i hjemlandet.

Våkn opp sjæl, as.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis det blir en lovendring som kolliderer med koranen så kommer koranen først og du driter i norsk lov?

Bare det er jo grunn nok til å sende deg rett hjem på første fly.

Ja, send meg hjem med første fly. Går fly Oslo-Trheim mange ganger om dagen, så det skal gå kjapt og greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er i Mekka-versene. Hva står det i Medina-versene da? Hm? Du må gjerne sitere. Gi oss noe fra Medina-surene som støtter påstanden din om islams toleranse ovenfor ateister ("troløse"), paganister ("vantro"), hinduister ("vantro"), etc. Såvidt meg bekjent trumfer de nyeste surene de gamle, om det er noe som er motstridende. Et eksempel er alkohol, som er lov i Mekka, men blir forbudt i Medina. Finn meg en ekte og anerkjent lærd som sier at muslimer kan nyte alkoholholdig drikk for moro skyld, så skal jeg tro at koranen vier respekt til mennesker med andre livssyn.

Ta deg en tur til Vest-Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til Vest-Afrika.

Det er bare tull. Men jeg skjønner enda ikke hvorfpr det etterlyses alkoholtillatelse for muslimer når det er snakk om respekt for andre livssyn...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull. Men jeg skjønner enda ikke hvorfpr det etterlyses alkoholtillatelse for muslimer når det er snakk om respekt for andre livssyn...?

Nope, ikke tull Noen av de høyeste respekterte i deres kultur, som er muslimer, sier rett ut at man kan nyte, uten å bli overstadig.

Men nei, det snakkes ikke høyt om;)

Edit: Det skjønner forøvrig ikke jeg heller..

Endret av Binta Ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen muslimer nyter alkohol, andre ikke

Noen muslimske damer dekker seg til, andre ikke.

Som jeg hørte en muslim sa: det er ingens sak hva hver enkelt gjør for det er mellom den personen og gud

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det kan så være at de sier det. Men det rommer ikke tvil i den saken, og har 100% konsensus hos de lærde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kan så være at de sier det. Men det rommer ikke tvil i den saken, og har 100% konsensus hos de lærde.

Akkurat slik det står mye i bibelen som man absolutt skal følge også. Som f.eks om homofili, sex før ekteskap osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, send meg hjem med første fly. Går fly Oslo-Trheim mange ganger om dagen, så det skal gå kjapt og greit.

Jeg tror du skjønte jeg mente det landet du opprinnelig kommer fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skjønte jeg mente det landet du opprinnelig kommer fra ;)

Ja....? Jeg er norsk. Finn på noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slik det står mye i bibelen som man absolutt skal følge også. Som f.eks om homofili, sex før ekteskap osv..

Ja? Og det skal man jo :)

Man kan gjøre som man vil, men ikke bland Islam med det. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja....? Jeg er norsk. Finn på noe annet.

Så du og din familie har vært norske i mange generasjoner og du er muslim???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...