Gå til innhold

Hva har nordmenn imot muslimer?


Gjest Nattengelen

Anbefalte innlegg

Har man lært om ekte Islam, er det ingen vei tilbake. Islam vil bli i hjertet for alltid.

Ekte islam, det er vel din tolkning det da ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De såkalte "muslimene" som voldtar er ikke gode muslimer. De er kankje født muslimer, men det betyr ikke at de praktiserer Islam.

Haha

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dem som praktiserer det tror det er islamsk lov, nekter du for det og ?

Hva som står i eventyrboka er ikke det viktigste, man må se hva maktpersonene praktiserer og hva de lærer andre. Alle organiserte religioner handler om å kontrollere andre mennesker.

Nei, jeg nekter ikke for det. De får tro hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de kristne i århundre dratt rundt i verden for å frelse, ingen har vel vært mindre diskre enn kristne på dette området.

Hva gjør islam til en så skremmende religion at dette må man sette en stopper for? Ingen av oss var engang født når norge skulle kristnes, vi trodde på tor og odin en gang i tiden, den er forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte islam, det er vel din tolkning det da ?

Nei, ekte Islam vil si Islam som ikke er påvirket av kultur. Det finnes mange dårlige muslimer, det er jeg enig i. Men det har ingenting med Islam å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener at hvis man er muslim så kan man ikke ha norsk kultur? Poenget med videoen er at mange muslimer glemmer å gjøre Dawah, noe som er en viktig del av Islam.

Ja, det mener jeg. Han sier selv i videoen(fra 6.28 -7.47 bare for å nevne noe) at muslimske sønner og døtre er på vei mot helvete fordi de blir for påvirket av norsk kultur. Tar jeg feil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gikk vist tom for argumenter.

Om hva da ? Din forestilling om at alle muslimer er gode mennesker ?

Det faller på sin egen urimelighet.

Skal man omfatte alle muslimer så får man og ta med de som bruker religionen til å forsvare overgrep mot andre mennesker.

Og jeg sier ikke at alle gjør det, men jeg tror ikke det er flere gode mennesker blandt muslimer enn det er blandt andre religioner eller livssyn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mener jeg. Han sier selv i videoen(fra 6.28 -7.47 bare for å nevne noe) at muslimske sønner og døtre er på vei mot helvete fordi de blir for påvirket av norsk kultur. Tar jeg feil?

Festing er ikke norsk kultur. Norsk kultur er bunad, folkedans, 17.mai, pinnekjøtt, sveler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de kristne i århundre dratt rundt i verden for å frelse, ingen har vel vært mindre diskre enn kristne på dette området.

Hva gjør islam til en så skremmende religion at dette må man sette en stopper for? Ingen av oss var engang født når norge skulle kristnes, vi trodde på tor og odin en gang i tiden, den er forbi.

Ja, og Europa har kvittet seg med religionens makt over menneskene. Hvorfor skal vi nå godta at en annen religion kommer og at dens ledere skal ha kontroll over sine tilhengere både verdslig og åndelig ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hva da ? Din forestilling om at alle muslimer er gode mennesker ?

Det faller på sin egen urimelighet.

Skal man omfatte alle muslimer så får man og ta med de som bruker religionen til å forsvare overgrep mot andre mennesker.

Og jeg sier ikke at alle gjør det, men jeg tror ikke det er flere gode mennesker blandt muslimer enn det er blandt andre religioner eller livssyn.

Jeg har ikke sagt alle muslimer er gode mennesker. Men da er de ikke gode muslimer. Har jeg noen gang sagt det er flere gode muslimer enn andre mennesker? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festing er ikke norsk kultur. Norsk kultur er bunad, folkedans, 17.mai, pinnekjøtt, sveler.

Jada, det og, og festing og hytteturer og nakenbading og likestilling osv. osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det og, og festing og hytteturer og nakenbading og likestilling osv. osv.

Ja, og festing uten alkohol er ikke noe problem. Hyttetur? Haha, det kan man dra på selvom man er muslim. Likestilling er det i Islam, men menn og kvinner har forskjellige oppgaver. Men er likeverdige. Nakenbading? Det har jeg aldri sett i Norge før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg har er negativt syn på muslimer er at de bekjenner seg til Islam. Allah er ikke god, han ber folk frykte. Muhammed var ikke god, han pulte bl.a. en 9 år gammel jente og førte en hær som drepte, voldtok og plyndret. Koranen er ikke god, den oppfordrer til vold (bl.a. hudud om å hogge hånden av en fattig tyv), den hetser ateister og paganister og befaler kvinneundertrykkelse. Hadith er heller ikke god. Reliance of the Traveller er ikke god. Jeg kunne ha skrevet et uanstendig langt innlegg om dette, der islam på grunn av sitt eget innhold blir liggende i søla, og ingen vil klare å vaske den religionen ren igjen. Det som er ok i Koranen veier nemlig ikke opp for det som er ondt, og koranens sure 2.85 sier ettertrykkelig at du ikke bare kan velge fra teksten de delene du liker. Du må ta Koranen i sin helhet, "ellers venter en grusom straff". Koranen legitimerer bl.a. æresdrap på "ulydige/frafalne" sønner og døtre som "bringer skam over familien". Ingenting godt i Koranen kan veie opp for dette så lenge sure 2.85 står som den gjør. Kort oppsummert: Islam er ikke en god religion, for den har utilgivelige elementer.

i tillegg til det overnevnte er det det synet muslimer, gjennom koranteksten, har på oss "vantro" og "troløse" skandinaver, som gjør at jeg bare ikke kan akseptere islam, moskeer, koranskoler og hijaber i mitt nærmiljø. Vårt skandinaviske samfunn fungerer mye bedre enn de samfunnene som muslimene i Norge kommer fra. Dere må da se dette selv? Vi har fred, vi bryr oss faktisk om hverandre og vi bryr oss om dere også. Vi har et økonomisk sosialhjelpssystem, som alle har rett til å hjelp fra. Vi har et godt helsevesen, et humant rettssystem, gratis utdanning for alle, og vi har de beste sosiale ordningene for barnefamilier i hele Europa. Jeg antar at eneste grunn til at dere ikke legger fra dere islam og blir Human-Etikere, Jesustilhengere, buddhistfilosofer e.l. er at dere frykter straff fra Allah. Koranens islam dreier seg jo mye om å frykte grusom straff fra Allah. Hva er godt med det?

I mine øyne er det en feig og egoistisk djevel som bekjenner seg til Koranens diskriminerende ord fordi h*n ikke vil straffes av Allah. Er du et godt menneske som virkelig tror på Allah, så står du opp for dine medmennesker (inkl. kvinner), og forteller Allah at du nekter å ha noe med ham å gjøre før han har kommet med en ny og forbedret utgave av den "hellige" skriften sin, hvor æresdrap, vold og kvinneundertrykkelse og terrorangrep ikke lenger tillates i hans navn. For en allmektig Gud burde det ikke være noe problem å si unnskyld for alt det vonde og sende en ny profet.

...

Jeg tror ikke på Gud, jeg tror på å være god.

Jeg tror ikke på Allah, jeg tror på alle.

Jeg velger å tro på det gode i mennesket.

Jeg ser at bibelens og koranens "Gud/Allah" ikke er god.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De såkalte "muslimene" som voldtar er ikke gode muslimer. De er kankje født muslimer, men det betyr ikke at de praktiserer Islam.

Det er merkelig hvordan muslimer alltid klarer å bortforklare ugjerninger utført av deres egne. De er ikke ekte muslimer? For noe tull.

Du kan bortforklare alt du vil, men du må da se at Islams dårlige rykte ikke kommer fra ingenting. Er det noe vi fra vestlig kultur bare har funnet på for å være kjipe? Er Islam-kritikken en konspirasjon mot dere bare for at vi ikke har noe bedre å gjøre? Hvorfor akkurat Islam i så fall? Hvorfor hører du ikke Hindu-kritikk, Buddhist-kritikk eller Humanisme-kritikk?

Det virker som dere bare ser det dere vil se.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og festing uten alkohol er ikke noe problem. Hyttetur? Haha, det kan man dra på selvom man er muslim. Likestilling er det i Islam, men menn og kvinner har forskjellige oppgaver. Men er likeverdige. Nakenbading? Det har jeg aldri sett i Norge før.

Likestilling, men forskjellige oppgaver ? Hva mener du ? Hvorfor skal noen definere hva som er en manns oppgave og hva som er en kvinnes ?

Jeg ser ofte nakenbading, men mindre nå enn før .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er merkelig hvordan muslimer alltid klarer å bortforklare ugjerninger utført av deres egne. De er ikke ekte muslimer? For noe tull.

Du kan bortforklare alt du vil, men du må da se at Islams dårlige rykte ikke kommer fra ingenting. Er det noe vi fra vestlig kultur bare har funnet på for å være kjipe? Er Islam-kritikken en konspirasjon mot dere bare for at vi ikke har noe bedre å gjøre? Hvorfor akkurat Islam i så fall? Hvorfor hører du ikke Hindu-kritikk, Buddhist-kritikk eller Humanisme-kritikk?

Det virker som dere bare ser det dere vil se.

Jeg sa at de er ikke GODE muslimer. Jeg vet godt at noen muslimer har skylden for at Islam har fått så dårlig rykte. Men det har ingenting med religionen Islam å gjøre! Det er muslimer som ikke følger religionen sin som har skylden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at de er ikke GODE muslimer. Jeg vet godt at noen muslimer har skylden for at Islam har fått så dårlig rykte. Men det har ingenting med religionen Islam å gjøre! Det er muslimer som ikke følger religionen sin som har skylden.

Vel, for oss som ikke tror på det er ikke "religionen" noen entitet i seg selv , den er kun summen av dens tilhengere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for oss som ikke tror på det er ikke "religionen" noen entitet i seg selv , den er kun summen av dens tilhengere.

En ting er sikkert, og det er at du har ingen kunnskap om Islam. Du dømmer religionen bare fordi noen muslimer ødelegger for resten av oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt redd for islam rett og slett fordi det er en forlokkende religion, dess mer jeg leser, ser og hører om islam, dess mer blir jeg dratt imot religionen.

I dag er jeg "kristen" jeg skriver det slik, da jeg er medlem av statskirken men ingen tro. Jeg ser på meg selv som ateist men med tro på noe annet enn hva noen religioner har per i dag.

Jeg har ingenting i mot islam eller muslimer, på lik linje som jeg ikke har noe i mot andre religioner.

Jeg er ikke redd for islam, mer facinert. Jeg lar meg heller ikke lure av ekstremister og tror at alle muslimer er en gjeng med selvmordsbombere klare til å ta over verden. Herregud, er muslimene de nye gjødene? Må vi alltid ha noen å hate og legge skylden på?

MashaAllah!!! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...