Gå til innhold

Skrytetråd


Gjest Tirkes

Anbefalte innlegg

*host* Makkapakka! Trodde du bare skulle tørke støv av steiner jeg... den lista der var jo helt enorm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*host* Makkapakka! Trodde du bare skulle tørke støv av steiner jeg... den lista der var jo helt enorm!

ja litt steiner og tryner, men denne skrytetråden dytter meg så hardt i ræven at jeg overgår meg selv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore så flink å vaska putene til meg og mannen, tømt oppvaskmaskina, laga middag og tatt av senga :jepp: :jepp: Blir vel til at eg legg på senga atte rett før vi legg oss :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så utrolig flinke :) Jeg støvsugde og byttet sengetøy før jeg ga meg i dag. Kan dra på påskeferie med god samvittighet nå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes alle virker som udødelige superhusmødere her jeg... :sjenert:

Kan jeg trøste med å si at jeg ikke er i nærheten og egentlig burde hyre inn en hushjelp snarest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt meg på å beskjære en rosebusk i dag. En liten en, nyplantet i fjor... Klipte av to tørre tupper, men så synes jeg så synd på den søte lille saken der den sto og koste seg i sola med de nye bladene sine. Så da rufset jeg bare vekk litt gammelt løv fra den og så fikk den ha den skjeve rare fasongen sin litt til. Jeg satt meg heller på trappa i sola og leste nyheter :gjeiper:

Må legge til at jeg fant fram hagehansker og en plantespade også da, sånn at det er klart til jeg etterhvert skal få plantet de påskeliljepottene jeg kjøpte i dag.

Telles det som hagearbeid?

Edit: Klikk her for å åpne hurtigsvar du lissom. Skal jo ikke bli med i posten det da. :nei:

Endret av Kvist
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut av vinduet, og ser sola skinne.

Da blir jeg hoppende glad fordi jeg ikke trenger å måke innkjørselen min(sola skal få lov til å smelte bort snøen) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kontorbygget har de storrengjøring i dag. De vasket til og med bladene på alle plantene. :hakeslepp:

Så nå må jeg hjem og i alle fall sette på en maskin med klær...:husarbeid:

Edit: skrivefeil

Endret av Asa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Det ble visst ingenting av planene mine om å ta ut av oppvaskmaskinen og ta ut søppel. I stedet for lagde jeg ordentlige kjøttkaker til middag, og satte på en vaskemaskin.

Med bekkenløsningen min så er jeg egentlig ganske fornøyd med innsatsen :lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i morgen skal jeg

rydde i boden, stable ved

legge sammen klærne som sikkert er tørre

kjøpe blomster

fylle opp påskeegget til sønnen min

farge håret/fjerne hår på legger og lår

"trur eg"

da er oppdraget fullført, utenom å fjerne hår. Siden jeg har tenkt å stå på ski påskedagene venter jeg til etter påske. Det er kaldt og jeg trenger pelsen. :gjeiper:

Så blir det lenge til neste gang jeg går inn på siden å lager lignende oppdrag, fordi jeg ikke kan motstå presset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Får besøk fra torsdag til mandag! Nå MÅ jeg jo rydde og vaske. Det var no dritt. Jeg som har utsatt det i det lengste :(

Får vel begynne med å sette på vaskemaskinen da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carmelita

Denne tråden er genial! Jeg liker også å ha det ryddig, og hver gang jeg har ryddet og vasket tenker jeg at jeg skal drive "vedlikehold" slik at det ikke blir så mye hver gang. Har enda ikke klart det... Men i dag har jeg gjort en skikkelig innsats, og vil prøve å holde det fremover.

I dag har jeg altså støvsugd hele leiligheten, vasket bad og kjøkken, tørket støv, vasket klær og satt på oppvaskmaskinen.

Nå gjelder det bare å holde det fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm...laget middag (Fjordland).... :sjenert:

Eneste skikkelige husarbeid var å gå ut med søpla og vaske opp noen småting som ikke kan gå i oppvaskmaskina. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet, vasket og shinet hele leilighetn. Til og med tørket støv.

(kom på nå at jeg glemte vinduskarmen ved sofaen. Må huske på i morgen :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I kveld har jeg:

- Vasket to maskiner (litt pes siden jeg bor i tredje og fellesvaskeriet er i kjelleren)

- Hengt opp alt sammen

- Tatt ut bosset

- Tatt ut resirkuleringen

- Vasket opp

- Spist en deilig middag bestående av skiver med makrell i tomat

Ganske bra innsats! Men det jeg noen ganger lurer på er hvordan i all verden folk med familie ordner seg? Jeg foler jeg har mer enn nok med meg selv og det jeg må ordne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig tråd. :skratte:

Jeg er egentlig en NØYE person. Setter meg helst ikke ned for å slappe av på kvelden før det er ryddig i stua. MEN det å holde det ryddig slik at jeg bare kan sett meg ned, deeet...... :sjenert:

Det hoper seg opp med småtteri her og der. Her har vi den ukentlige husvasken på søndager, da vasker vi over hele badet, støvsuger og vasker gulv og ordner der det må ordnes. Bare synd at jeg bruker sånn ca 1-2 timer på å rydde opp før vi starter. :fnise: Og jeg skal ærlig innrømme at jeg er roten til mye av overflaterotet. Men heldigvis er jeg flink til å ta en sjau, da! :)

I dag har jeg vært VELDIG flink syntes jeg. :jepp:

Startet med overflaterydding i hele leiligheten. (har til og med redd opp sengen! :danse: ) Deretter tømte jeg oppvaskmaskina og satte inn. Vasket en ny genser. (HVORFOR MÅ DET VÆRE OVERSKUDDSFARGE I NYE KLÆR? KAN DE IKKE VASKE DE TO TRE GANGER FØR SALG? SÅ KAN VI VASKE DE VANLIG? :kjempesinna: )

Også, hold dere fast! Jeg har pottet om en masse planter.Først en orkide som jeg trodde var på vei til å dø. Den har grønne blader, men selve "pinnen" var blitt helt tørr. Søkte opp på nett og fant ut at jeg kunne klippe vekk den også kunne det komme en ny. Så har jeg hatt en aloe vera som har blitt gigantisk. Har hatt masse skudd og blitt så stor at den var på vei til å velte ut av potta si. Fikk av skuddene og pottet om morplanten slik at den står rett igjen. Skuddene pottet jeg om i mindre potter, og nå har jeg 6 potter med "barn".

Her om dagen var jeg hjemme hos foreldrene mine og fikk avleggere av pengetreet deres. De er helt idiotsikre. Klipp bare av kvister, og sett rett i jord. Har nå 8 babypengetrær også. :)

Edit: Iiiiik, glemte at jeg tok to avleggere av en annen plante her hjemme også. Men har aldri tatt av den før. Bare puttet de i jorda, så blir spennende å se om de slår rot.

Og ja. Jeg kan kun ha grønne planter. Alt annet klarer jeg ikke. Eier ikke grønne fingre.

Føler meg nå flink, og skal slappe av med Jo Nesbøs Panserhjerte. Før jeg skal ta meg en varm og god dusj etterpå. :)

Endret av Orchideae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes - avleggere! *imponert* Har selv kun grønne planter og orkideer her hjemme, det eneste som overlever. Og tulipaner! Men avleggere har jeg aldri prøvd meg på. Er det nå jeg skal være flau over å si at jeg har jobbet i blomsterbutikk i fire år?

Jeg skulle ikke komme inn i denne tråden før jeg hadde støvsugd. Til og med heia-rop har jeg fått. Har jeg støvsugd enda? Nope....

Okei - jeg går og støvsuger nå! Lover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes - avleggere! *imponert* Har selv kun grønne planter og orkideer her hjemme, det eneste som overlever. Og tulipaner! Men avleggere har jeg aldri prøvd meg på. Er det nå jeg skal være flau over å si at jeg har jobbet i blomsterbutikk i fire år?

Jeg skulle ikke komme inn i denne tråden før jeg hadde støvsugd. Til og med heia-rop har jeg fått. Har jeg støvsugd enda? Nope....

Okei - jeg går og støvsuger nå! Lover! :)

Avleggerene fra pengetrærne setter du bare rett i jorda, og voila. Det gjorde jeg forsåvidt med det andre også, men vet ikke om det er like voila..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...