Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er alle hybelkaniner grå??

De er ikke nødvendigvis det. Forrige leiligheten hadde vi røde små runde tepper fra IKEA på soverommet, da var alle soveromshyblekaninene i ulike rødtoner.

Men sånn ellers er de nok grå fordi kombinasjonen lo og rusk fra div tekstiler og hud/håravfall gjerne blir grålig når det blandes sammen.

Oppfølgingsundring: Har selvbrunings- og barbiedopfjortiser oransjeaktige hybelkaniner?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men sånn ellers er de nok grå fordi kombinasjonen lo og rusk fra div tekstiler og hud/håravfall gjerne blir grålig når det blandes sammen.

:bond:

Den grafiske beskrivelsen var akkurat det jeg trengte for å få ut fingern! That's IT, fram med støvsugern :ninja:

• Liker 3
Skrevet

Oppfølgingsundring: Har selvbrunings- og barbiedopfjortiser oransjeaktige hybelkaniner?

Ja, det tror jeg.. Eller... det kan hende de er rosa også!

Skrevet

:bond:

Den grafiske beskrivelsen var akkurat det jeg trengte for å få ut fingern! That's IT, fram med støvsugern :ninja:

Værsågod! :ler:

Ja, det tror jeg.. Eller... det kan hende de er rosa også!

Haha, selvfølgelig rosa :)

• Liker 1
Skrevet

Min husmorside har det perfekt akkurat nå. Bor på hotell denne uka, så NULL husarbeid :glise:

• Liker 3
Skrevet

Min husmorside har det perfekt akkurat nå. Bor på hotell denne uka, så NULL husarbeid :glise:

Haha, det beste som finnes! Jeg kunne absolutt bodd på et hotell. Love, love love!

Jeg har gjester så det har tvunget meg til å rydde litt mer enn vanlig...

• Liker 1
Skrevet

Ser at jeg har glimret med mitt fravær i denne tråden siden 8. april... En stor takk til Olive-mannen er vel på sin plass :sjenert: Har til mitt forsvar nettopp begynt i ny jobb, så har vært veldig travel. Men i dag har jeg ENDELIG noe å skryte av igjen!!

Idag har jeg:

- Støvsugd og vasket alle gulv.

- Vasket opp alle vinglass fra helgen som ikke gikk i maskina.

- Tømt oppvaskmaskina.

- Kjøpt nye gardiner. (Veldig husmor!)

- Dusjet den største hunden.

- Vasket/tørket vegger etter påfølgende risting av hund.

Puh!

• Liker 3
Skrevet

I dag har jeg shina hele leiligheten. Igjen..... Hadde visning igjen i dag så da måtte det se ut som om vi er skikkelig ryddige mennesker :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Støvsugd, vasket gulv, vaska klær, tømt oppvaskmaskinen, bada hunden og katten, vasket opp etter risting, bakt to brett muffins og en oreokake.

• Liker 3
Skrevet

Idag har jeg skurt (ja, skuuurt) det filteret som er inni oppvaskmaskinen! Og lot den gå en gang med rådyrt rensepulver etterpå.

Ikke nok med det; skurt flisene i dusjen, og fått vekk hybelkaninene under vaskemaskinen.

Fyttikatta, så flink jeg er. :5:

• Liker 3
Skrevet

Skole fra 08.15 til 15.00 hjem og lage middag, skolearbeid fra 16.30 til nå 22.30.

Tror ikke jeg har rydda av bordet etter min egen middag engang... veldig kjekt å ha en mann kjenner jeg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gjort det jeg tror er det lureste i min husmorkarrie i dag. Hyra vaskehjelp som kommer annenhver uke :)

• Liker 3
Skrevet

Gi meg styrke til å ta fatt på terrassen, den må spyles, vaskes og gjøres ren for grønske. :tristbla:

• Liker 1
Skrevet

Gi meg styrke til å ta fatt på terrassen, den må spyles, vaskes og gjøres ren for grønske. :tristbla:

Vent til neste uke, da skal det bli sol! Da kan du vaske terrassen ute i sola mens du blir brun og evt. hører på musikk :jepp:

• Liker 1
Gjest Carmelita
Skrevet

Husarbeid har blitt skikkelig nedprioritert den siste tiden. Men i går støvsugde jeg hele leiligheten, satt på oppvaskmaskinen, byttet på sengen og vasket to maskiner med klær. I dag skal jeg fortsette med klesvask, tørke støv og vaske bad.

Skrevet

-Vasket bak stekeovnen! :takke:

-Vasket alle gulv.

-Ryddet og sortert på soverom og kjøkken.

-Vasket fire maskiner med klær :D

NÅ skal jeg sitte på KG i et par timer til adrenalinet har sluttet å bruse i kroppen. Så stolt av meg selv :D :jepp:

Skrevet

Vent til neste uke, da skal det bli sol! Da kan du vaske terrassen ute i sola mens du blir brun og evt. hører på musikk :jepp:

jeg begynte i dag i strålende sol, men manglet ordentlig vaskemiddel for grønske og en høytrykkspyler. Dessuten møtte det opp 10 hjelpere i alderen 3-7 år i nabolaget så det ble litt ekstraarbeid. TILSLUTT så ga jeg dem vaskebøtta full i klorin og grønnsåpe og ba dem vaske rundt og kapitulerte!

Må ta det igjen alt alene i morgen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kasta ut kaffetrakter'n :hoppe: .

Så kan man jo alltids spørre seg om det er særlig husmoderlig da...? Jepp, i mitt tilfelle så, for det er nå 2 år siden jeg kjøpte meg Nespressomaskin, og siden det er den jeg bruker så har jo trakteren bare stått der som "pynt" (les:støvsamler).

Dermed var det en lettelse å få den vekk.

Og sånn bortsett fra det så har denne tråden fått meg til å bli mye flinkere til å rydde av benken og sette inn i oppvaskmaskina. Står det noe igjen på benken når jeg skal til å legge meg så ser jeg for meg Tirkes strenge blikk og så går jeg pent og rydder. :ler:

(Og bare for ordens skyld så har jeg aldri møtt Tirkes, så det strenge blikket er vel egentlig produsert av og for mitt indre øye...)

• Liker 2
Skrevet

Satt på en vaskemaskin i morges. Planen var å henge opp med en gang den var ferdig, så jeg fikk satt på sengetøymaskinen og... Men... jeg er flink til å utsette. NÅ skal jeg gå å henge opp. Snart.. tror jeg...

AnonymBruker
Skrevet

For tiden bor jeg i det store huset til faren min... og føler at det tar så laaaaang tid å støvsuge/vaske gulv (soverom, gang, trapper, to bad, stue, kjøkken og hall). Selv om det tas ukentlig tar det jo to-tre timer, med litt pauser selvsagt :sjenert:

Hvor lang tid tar det dere? Å kun ta gulvene altså, ikke noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...