Gå til innhold

Skrytetråd


Gjest Tirkes

Anbefalte innlegg

Brukt hele helga på å hjelpe en kompis med utflytting, rundvsk og innflytting. Hvordan ser det ut hjemme hos meg selv? Forferdelig! Men hjemme hos han er det prikkfritt;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag hadde jeg planer om å rydde i den digre skuffen på badet.

Og så bestemte jeg meg for at det er tanken som teller. Forbanna bekkenløsning!

(og siden jeg allerede har fastslått at det er tanken som teller, så tenker jeg litt på å vaske stekeovnen... sånn mens jeg ligger her på sofaen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har over to dager sittet på kne og krubbet fugene til flisene på badet.

Det var en ny opplevelse, jeg som aldri før har fått disse rene blir nå småsvimmel av å gå inn på badet å se alle de hvite stripene på kryss og tvers. :overrasket:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å utfordre badet i dag. Misliker så himla sterkt å vaske bad at jeg må kvinne meg opp hver gang. Også har jeg satt på en maskin klær, OG jeg har tenkt å tørke støv! Skjer'a! :sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært utrolig flink å ryddet og vasket leiligheten. Har til og med gått til innkjøp av 30 par like sokker. Så nå er det mye enklere å parre sokker:D Tror det er det klokeste jeg har gjort noensinne;)

*flekse husmormusler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rydda på loftet. Sortert klær som skal gis bort og klær som skal kastes. Nå kan jeg endelig lukke luken opp til loftet uten å bruke kraft og holde pusten for å se om den åpner seg igjen og alt kommer veltende..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har over to dager sittet på kne og krubbet fugene til flisene på badet.

Det var en ny opplevelse, jeg som aldri før har fått disse rene blir nå småsvimmel av å gå inn på badet å se alle de hvite stripene på kryss og tvers. :overrasket:

Hva vasket du med? Mine fuger trenger også en omgang, men vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husmor og husmor, fru Blom. Idag skulle jeg vaske kjøkkengulvet mitt skikkelig, det er av kork og flekker har en tendens til å bli sittende. Har også lav husmorlist, haha.

Som sagt, så gjort. Ut og riste teppet jeg har liggende der, men da jeg dro det inn igjen, kjente jeg en rar lukt!

Etter at jeg var ferdig med å vaske nøye over gulvet, var lukta der fremdeles.Og jeg ser brune klumper liggende utover mot utgangsdøra. Ved nærmere ettersyn har jeg altså fått dette inn i teppet når jeg rista det ute på marka og dradd det med meg inn! Har ikke hund selv, men noen naboer har.

Sannsynligvis hundebæsj, men jeg undersøkte det ikke SÅ nøye.

Jeg heiv teppet inn i vaskemaskinen, vaska på nytt og tørka alle steder, men odøren er her fremdeles. (synes jeg)

Oppi dette lager jeg middag, men må si at jeg mista matlysten!

Det var min husmor dag. :forvirret:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vasket du med? Mine fuger trenger også en omgang, men vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dem...

Jif skurekrem og en skikkelig gulvskrubb. Det ble renere enn det noen gang har vært... :sjokk: Skrubb godt i fugene, vask over med en ren, våt fille, så tørk og vent til fugene er tørket helt opp og da ser du en enorm forskjell. Vask gjerne en fuge av gangen og vent så ser du hvor utrolig stor forskjellen blir, nesten litt spennende. :ler2:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vaska jeg det badet vi har pusset opp. Det trengtes absolutt, men speildørene (som vi har vaskemaskin, tørketrommel og varmtvannsbereder bak) og dusjdørene som vi har beholdt blir ikke rene. Men mannen var imponert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på sykehus, så jeg gjør ikke noe husarbeid. Ikke lager jeg maten, vasker eller klesvask. Rett og slett herlig for en som ikke liker husarbeid ;) Til gjengjeld må jeg vaske meg selv :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi inntok kveldsmaten, oppdaget jeg at det var kommet dun på orkideen som sto i kjøkkenvinduet. Hø, det er sikkert de hvite kjøkkengardinene som "flasser" av. Så begynte jeg å se på duken på kjøkkenbordet som står inntil kjøkkenvinduet og der krøyp det noen lodne bittesmå bortover bordet. HILFE

av med duken, og gardinene, rett i vaskemaskinen. Frem med vaskebøtte og såpe og vasking av vindu, karmer, kjøkkenbord og stoler. Kjenner det kribler og kryper på hele meg. Jepp det er nok overdrivelse og hysteri, men krypdyr på planter er EKKELT.

Nå er kjøkkengardinene ferdigvasket og hengt opp igjen siden det er slik jeg tørker gardninene. Rett på gardinstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har pusset vinduer i hele leiligheten i går og i dag! Vi har slike vinduer, og jeg er HELT BOMBESIKKER på at det er en mann eller ei dame som ALDRI har vasket vinduer som har satt de inn! Sprossene går ikke an å ta av, og man må HENGE ut av vinduet for å få vasket på utsiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Syns det er på tide å løfte fremigjen denne tråden jeg :)

Idag har jeg ryddet hele leiligheten, gått ut med all pappen som har samlet seg opp, vasket 3 vaskemaskiner, èn oppvaskmaskin, ryddet i kjøkkenhyller, fått sortert alle klærne som har hopet seg opp på soveromsgulvet, pynta litt i gangen, rydda utav kjøleskapet, hengt ut dyne til lufting, og støvsuga lett over alle gulv.

Nå mangler det bare å vaske opp, tørke støv og vaske gulv :)

*stolt* :smilorange:

Så, nå kan andre skryte litt også :) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, nå kan andre skryte litt også :) :)

Syns du fortjener skryt jeg, ikke bare for innsatsen hjemme, men for å ha dratt fram denne tråden igjen :klappe:

Jeg har vasket badet, ryddet på kjøkkenet, tatt oppvasken, vasket og hengt opp to maskiner med tøy, og brettet de to som hang på snora fra sist, laget middag og vannet blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket bad, støvsugd alle rom og vasket gulv, brettet tøy, vasket tre maskiner med tøy i tilegg til trekket på bilstolen til vesla, tømt oppvaskmaskinen, storhandlet og bært inn ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe å skryte av i denne tråden før, men nå syns jeg at jeg fortjener å skryte litt. Flyttet inn i nytt hus for halvannen uke siden og jeg har faktisk klart å holde det noenlunde rent og ryddig her siden da. Brukte tallerkener og glass blir satt i oppvaskmaskinen med en gang fremfor på benken, oppvask blir tatt med en gang istedenfor "i morgen" og gulvene har alt fått et par omganger med vaskekosten istedenfor max en gang i uka som tidligere praktisert.

Håper dette er noe som varer og at det ikke bare er motivasjon pga nytt hus og "redebygging" (gravid),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...