Gå til innhold

Skrytetråd


Gjest Tirkes

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vaska kjøkken og gangen min mens jeg hadde noen minutter før bussen gikk.

Nå har jeg vasket opp koppene våre,jeg har ikke oppvaskmaskin.

Nå er vaskemaskin nr 2 i gang og tørketrommelen er akkurat ferdig.Sengetøyet ble skiftet i går på datteren sin seng,og i dag på min.

Men jeg kan ikke lufte det ute på grunn av kuling og regnvær.

Middagen i dag blir stekt laks med potet/mais og salat.

Så noe har blitt gjort idag også,på tross av en travel dag.Nå må jeg løpe og hente godjenta mi.

DU! *pekefinger* DU er for flink for denne tråden! :krangle:

Men pluss for flink jente får du :kose:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har reparert masse klær og holder på å rydde i kjøpmannsdisken min(les: smykkeskrinet). Utrolig hvor mye rot jeg klarer å lage av noen hundre smykker :sjenert:

Det er herlig å kunne bruke klær igjen som har ventet på å bli brukt i et år nå :takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagd lasagne fra bunnen av *insert fyrverkeri her* og vasket kjøkkenet så det glinset! Problemet er bare at det ikke er mitt kjøkken :sukk:

Pfff, det er et kjøkken, ikke sant. Spiller ingen trille for flinkhetsgrad at det ikke er ditt. Faktisk får du et ekstra pluss for at du har vasket noen andre sitt.

*kom og gi henne et pluss, noen, jeg har brukt opp min kvote* :lur:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har jeg ikke sett før :D

Og perfekt tidspunkt å oppdage den på, jeg har nemlig vasket heeele leiligheten i dag :D :D

Jeg har også funnet mitt hemmelige rense-dusjen-våpen! Våtromsspray fra biltema kombinert med jif skurekrem og det fettet/belegget som setter seg fast i dusjkabinettet går like fort bort som i de tåpeligste rengjøringsproduktreklamer. Jeg tør egentlig ikke tenke på hva de såpene egentlig inneholder og prøver å holde pusten mest mulig mens jeg vasker.. Resultatet er verdens reneste dusj på 1-2-3. :)

Endret av Fortunatus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Det svir i lungene når man overdriver med sånn våtromspray...

Jeg kunne ikke vise meg i tråden uten å være litt flink igjen. Og som sagt i hovedinnlegget, så er jeg stolt over å ha holdt huset i nå snart fire uker.

Dæven jeg er god.

Men, nå avspaserte jeg og gikk klokken 13 i dag. Kom hjem og så meg rundt. Litt støv skinte i solskinnet, men ellers ryddig. Sengetøyet fire dager gammelt.. Hva gjør man da?

JO.. jeg begynte på kjøkkenet. Hele kjøkkenet. Det var ryddig, men det er rart hvor mange ting som står på kjøkkenbenken som man aldri bruker. Hos meg lagret vi en kaffekanne, en karaffel, en tom konjakkflaske (stod bakerst), sammen med kaffebrygger og vannkoker, en presskanne, en tom boks som har vært kaffepulver i (brukes aldri pga ny kaffemaskin, typ kapsel), og en hel masse DILL...

..som ikke er søppel eller skitten oppvask, og som jeg har sett meg blind på. Men, nå er nok. Jeg har nå stuet bort alt som ikke bruker mer enn noen ganger i året, inn i skap og skuffer. Eller loft. Noe har jeg kasta, noen skal jeg gi bort til lillebror som nettopp fikk ny leilighet, og FY FAEN SÅ MYE BENKEPLASS JEG HAR!

...og hyller. Rart det, kokebøkene blir fort venner med gamle aviser, bursdagskort og 2 år gamle konfirmasjonsinvitasjoner som stikkes inni mellom "på en lur plass".

Nå ser kjøkkenet ut som for fire år siden - når vi nettopp hadde flytta inn.

*flekser så mye husmormuskler at hun mistenker seg selv for kraftig doping*

....det er VÅR!

Mvh

Energi-Tirkes!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj. Flinke folk i dag.

Jeg skryter forsiktig av at jeg har skiftet sengetøy og luftet dynene. Har riktignok ikke satt på dynetrekk selv, det gjorde mannen. Aldri fått taket på det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tirkes

Du får pluss av meg Aricept. Det er flinkere enn meg sånn uten vårenergi (som jeg forventer ikke varer så lenge. Men denne tråden holder litt liv i det!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg levert tomme vinflasker til glassgjenvinning og støvsugd + ristet alt av tepper på verandaen. :takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yei, perfekt tråd for denne anti-husmora! I dag har jeg nemlig vært flink. Kunne knapt se gulvet på soverommet mitt, mens nå er det vaska, senga er skifta på, klesvasken er sortert og klar til å settes på OG jeg har vaska masse pynteting som bare samler støv. Jeg har også vaska kjøkkenbenken, tatt ut av oppvaskmaskina og vaska noen kjeler for samboerne mine :takke: JO, også huska jeg endelig å kjøpe en sånn luftfriskersak på butikken..

Såå, det blir vel noen uker til neste gang..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg ta ting ned fra tørkestativet og putte det i "skal brettes og ryddesbort"-balja. Resten får man gjøre en annen dag.

Jeg gjorde det ikke i går :sjenert: Prøve igjen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket klær og hengt UT til tørk. Er dessuten blitt inspirert av Tirkes benkryddingshistorie, så det er mulig kaffetrakteren kommer til å fyke ut i løpet av helga. (Jeg trenger vel strengt tatt ikke både trakter og Nespressomaskin på benken når det bare er Nespressoen jeg bruker? )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Vasket klær og hengt UT til tørk. Er dessuten blitt inspirert av Tirkes benkryddingshistorie, så det er mulig kaffetrakteren kommer til å fyke ut i løpet av helga. (Jeg trenger vel strengt tatt ikke både trakter og Nespressomaskin på benken når det bare er Nespressoen jeg bruker? )

Akkurat! Det er nesten tomt på kjøkkenet nå. I tillegg så er jeg flink til å sette frem dill og nips jeg måtte få i gaver, uten å pakke bort gammelt.

Men HA. Nå er en eske satt på loftet og en eske grell/kjedelig nips og lysestaker er stappet i en eske til lillebror. Han kan jo pent bortforklare at han har Finn Schöll-te lysestaker med lilla telys i, ikke sant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og venter på at gjesten vår skal våkne, så jeg kan gå inn på gjesterommet og hente strykejernet mitt så jeg kan fikse de nye gardinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, jeg vil også være flink! Men klarer ikke når det var typen sin tur til å ta oppvasken på MANDAG og han har enda ikke gjort det. Jeg har ikke tenkt til å skjemme han bort å ta det for han, så nå ser den lille leiligheten grusom ut... Ganske mye skitten oppvask som samler seg når man ikke har oppvaskmaskin..

Har iallefall lagt sammen klær fra tørkestativet og skal ut og hente et laken som hang til "tørk", men som bare ble våtere av å henge ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rammet av intens vårenergi i morges: Satte igang omorganisering/ommøblering av alle rom - samtidig. Alt skal flyttes på, alt skal sorteres. Esker utover (alle...) gulvene med ting til sortering; klær, belter, smykker, bøker, kontorting, osv.

Sitter nå i hagen og hviler, og gruer meg intens til å møte det komplette kaos innendørs. Tror jeg holder meg her ute minst til sola går ned.... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag på gang, vaskemaskin med sengetøy surrer, matter ute til lufting (yess, oppholdsvær) og gulvene er moppet. :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går støvsugde jeg, da katten veltet ei palme.. Tok i samme slengen og fjernet kattehår fra sofa og teppe. Har også vasket trekket til overmadrassen og ei full maskin med håndduker. Gruer meg til å brette klær på soverommet, er snakk om klær tilsvarende fem maskiner.. Og jeg får ikke lukket skapdøren.. :lete:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jeg trenger råååååd!

Etter min eminente kjøkkenvask i går, så oppdaget jeg at kjøleskapet (som ble ryddet for barnetegningertegninger og gamle huskelapper) er skjoldete og stygt. Det er bare litt over to år gammelt. Gnissende hvitt whirlpool-kjøleskap. Jeg har vasket det med Jif skurepulver og pusset det etterpå med Jif universal. Forsatt flekkete skjolder.

Jeg polerte med mikrofiberklut og vinduspuss. Fortsatt skjolder.

What.

..jeg er troendes til å hente en rulle og et malingspann. Hjelp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...