Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg pussa blanke messingen. Dvs. messinglysestake som definitivt ikke var blank før puss, men som ble det etterpå :fnise:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pussa blanke messingen. Dvs. messinglysestake som definitivt ikke var blank før puss, men som ble det etterpå :fnise:

Puss puss så får du en suss! :kyss:

Skrevet

Vasket tøy, laget fancy søndagsfrokost og ryddet opp etterpå, ryddet barnerommet, ryddet badet og brettet tøy fra klessnora, laget bolledeig og appelsin/mandelfyll til å ha i bollene.

Og klokka er ikke halv ett enda! Dæven!

Og mannen min skal ha skryt for å ha støvsuget både oppe og nede, ristet alle sofaputene og hengt opp sommerklessnora ute i hagen i påvente av tøyet som er i maskinen nå.

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden får ikkehusmødrenes hjem til å skinne som aldri før. Ødelegger den moralen, eller fremmer den den? :klo:

Gjest Tirkes
Skrevet

En må jo forstå at ikkedødelige husmødre, i motsetning til dødelige ikkehusmødre, er i en annen klasse.

Husmødrene tar det vi skriver her inne for gitt. Litt som å "Jeg inhalerte! Åh dæven jeg pusta ut igjen også! Nå klarte jeg å in- og ekshalere mens jeg satte en fot foran den andre og jeg var i bevegelse!".

De ekte husmødre rister dermed på hodet av dette tråden.

For oss ikkehusmødre, så føles det ut som om vi har vunnet Oscar.

"Jeg... jeg visste det ville bli vanskelig. Men jeg skjønte at det måtte gjøres. Og jeg ville så gjerne gjøre det, for jeg ville se resultatet. Jeg må få takken mannen min for støtte underveis - jeg har nok vært litt grinete. Mamma har vært god å ringe til for gode råd underveis og hva skulle jeg gjort uten..."

• Liker 6
Gjest Tirkes
Skrevet

Vi får se hva Oscar-juryen synes... I morgen kommer både mamma og svigermor. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Akkurat laget appelsinmarmelade og eplemost :jepp:

Så utrolig stolt av meg selv :rodmer:

• Liker 3
Skrevet

Oj, nå ble jeg minnet på min egen Oscar-jury. Men mamma kommer ikke før torsdag, innen da må jeg ha klart å støvsuge. Noen som vil heie på meg?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Oj, nå ble jeg minnet på min egen Oscar-jury. Men mamma kommer ikke før torsdag, innen da må jeg ha klart å støvsuge. Noen som vil heie på meg?

:klappe: Jeg heier her også, jeg. *klapper rytmisk i takt med støvsugermunnstykket*

Endret av Cata
Skrevet

:heiajente:

Skrevet

Har tatt ut alt av matskap og kjøleskap, og kastet alt som var gått ut på dato. Vasket skap og kjøleskap.

Men er mest stolt av dette: Har nå all maten i matskapene i kurver. En kurv for frokost-ting, en kurv for hermetikk, en kurv for pasta og ris, en kurv for suppeposer og annen hastemat o.s.v.

Håper nå å få litt bedre oversikt over hva som jeg har/ikke har. Kjøper blant annet bøttevis av tomater og tomatkonsentrat på boks. Uten å vite at det allerede befant seg ørten bokser helt bakerst i et av skapene..

• Liker 3
Skrevet

Heier på deg, jeg også :jepp:

Skrevet

Hjelp! Her har alt sklidd helt ut. Den siste uka har jeg latt humla suse i huset og bare kost meg. Nå MÅ huset til pers. Må ta til meg litt inspirasjon av den fine listen din, Tirkes! Hvis ikke må vi nesten flytte :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg skal ut å gå på ski... teller det som husarbeid at jeg pakka ned en kvikklunsj i sekken?

edit: Når jeg tenker meg om så fortjener jeg nesten klapp på skulderen bare fordi jeg skal ut å gå på ski...

Vi tar en sjokkis til, må jo bruke positiv forsterkning når man er så flink!

Endret av Wombat
  • Liker 2
Skrevet

Oppdatering: kjøkkenet er nå strøkent og dagens første maskin med klær er i gang :)

• Liker 2
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg har aldri før lest 9 sider om husarbeid :daane:

I går sølte jeg kaffe på en hvit topp, la den i vann med en gang, og nå har jeg vasket den! Bare 26 timer senere! Det er ny rekord her i huset det :fnise:

Jeg har også tenkt å ta søpla ut (i ganga, så tar mannen det derfra) og rydde ut av oppvaskmaskinen i dag :jepp:

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Skal avspasere tidlig i dag.. Og jeg skal innom butikken for å kjøpe maling på vei hjem!

All min huslige tid i det siste har fått meg til å ville pusse opp hjemmekontoret. Lørsdag kjøpte vi laminat (takket være mas fra husfruen) og i dag skal jeg slipe ned kontormøbler og hyller, som skal males i matchede farger.

Også malin til veggene. Rommet som er hjemmekontor nå er i en gyselig mintgrønn sykehusfarge. Jeg skal male møblene mørkegrå/koksgrå og veggene skal males med lady 8195 - inspirasjon (som er litt varmere og gulere enn "lys antikk".

Og jeg har kjøpt knallrøde gardiner som svigermor sitter hjemme og syr på nå, og blir klare til i dag. Litt dobbelttriksing dette.

Og det stemmer - i dag kommer oscarjuryen. Jeg hadde nemlig ingen baktanker med å starte oppussing nå.

Svigerfar og pappa kommer nemlig til å ta over hele lille oppussingsprosjektet. Sleip jeg? Neeeeeei.... :sjenert:

• Liker 3
Skrevet

da har jeg..

vasket alle vinduer

banket teppe og hengt til lufting på veranda

støvsugd sofa

tørket støv over alt

tømt ovnen for aske

vasket alle gulv

vasket bad og soverom

pyntet til påske

handlet mat til påske (bare kosedritmat..sånn så vi skal kose oss)

i morgen skal jeg

rydde i boden, stable ved

legge sammen klærne som sikkert er tørre

kjøpe blomster

fylle opp påskeegget til sønnen min

farge håret/fjerne hår på legger og lår

"Trur eg"...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...