Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva med vilje til å følge landets lover og bidra til samfunnet ? Har det noe å si eller ?

Det viser seg at det er mange her i KG som setter alle utlendinger i samme gruppe, nemlig dårlige mennesker. Generalisering som bare skaper misforståelser. Drittsekkene i artikkelen er ikke representative for meg og min oppførsel på samme måte som Anders Breivik er ikke representativ for alle nordmenn og deres oppførsel. Det er ikke vanskelig å forstå dette om man er oppegående og voksen nok å skrive her, eller?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken tråd er det ? Og hva er likhetene /forskjellene.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=633240&st=0

Fra tråden om drapet på Hilda Feste:

En 18-åring har ikke en fult utviklet konsekvensforståelse, han her er sikkert ikke mer utviklet enn gjennomsnittet.

Hvor forferdelig må det ikke være og ikke minst sjokkerende å oppdage at man har misbrukt en gammel dame seksuelt og drept henne?

Men uansett så er det tragisk at det har skjedd.Men hele livet hans er jo ødelagt om han er skyldig eller ikke.Også familien han kommer til å være merket for livet uansett utfall av saken.

Stakkars familien hans bør jo ikke bli mobbet pga dette.

Jeg syns nesten synd på han om det er sant at han virkelig ikke husker noe.

Jeg tror desverre at han er skyldig, men at han har hatt tidenës største "klikk" i hode. Synest synd på han den dagen han virkelig forstår hva han har gjort.

Tror du ordlyden hadde vært den samme om det var en somalisk 18-åring som sto bak handlingen?

• Liker 1
Skrevet

Personangrep? Nå må du gi deg! jeg har da lov til å undres!

:heks:

Da får jeg sikkert lov å skrive min mening uten at du angriper min utenlandsk opprinnelse også. Igjen, prøv å lese det jeg skriver før du begynner med personlige kommentarer rettet mot meg.

• Liker 2
Skrevet

Det viser seg at det er mange her i KG som setter alle utlendinger i samme gruppe, nemlig dårlige mennesker. Generalisering som bare skaper misforståelser. Drittsekkene i artikkelen er ikke representative for meg og min oppførsel på samme måte som Anders Breivik er ikke representativ for alle nordmenn og deres oppførsel. Det er ikke vanskelig å forstå dette om man er oppegående og voksen nok å skrive her, eller?

Jegfinner det ikke vanskelig å forstå . Mulig en del her inne er godt indoktrinerte sosialister. Sosialismen har et problem, de har tidligere sammen med liberalismen vært med på å svekke kirkens makt i europa. Så kommer Islam , den religionen er så nært knyttet mot andre raser og fattigdom at de ikke vet helt hvordan de skal bekjempe den . Så de inngår et slags partneskap isteden . Jeg tror ikke sosialismen går seirende ut av det partneskapet.

Skrevet

Joda, om så ikke fra partiledelsen så har nok medlemmer kommentert i tråder med liknende tema.

Vi, eller rettere sagt jeg, ønsker heller ikke velkommen til folk som hensynløst utnytter og skader vårt samfunn. Et godt samfunn kommer ikke gratis, og det ligger mye arbeid bak Norge som 'verdens beste land å bo i'. Allikevel er det de som ødelegger samfunnet som skal bures inne eller returneres hjem o.l., og konsekvensen bør ikke gå utover hele folkemassen(der mange aldri vil støtte opp slike hendelser som vi ser i media daglig).

Så flott at du svarer. Nå begynner jeg å lure på om hvordan deres politikk fører til at færre slike mennesker slipper i landet? :)

Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=633240&st=0

Fra tråden om drapet på Hilda Feste:

En 18-åring har ikke en fult utviklet konsekvensforståelse, han her er sikkert ikke mer utviklet enn gjennomsnittet.

Hvor forferdelig må det ikke være og ikke minst sjokkerende å oppdage at man har misbrukt en gammel dame seksuelt og drept henne?

Men uansett så er det tragisk at det har skjedd.Men hele livet hans er jo ødelagt om han er skyldig eller ikke.Også familien han kommer til å være merket for livet uansett utfall av saken.

Stakkars familien hans bør jo ikke bli mobbet pga dette.

Jeg syns nesten synd på han om det er sant at han virkelig ikke husker noe.

Jeg tror desverre at han er skyldig, men at han har hatt tidenës største "klikk" i hode. Synest synd på han den dagen han virkelig forstår hva han har gjort.

Tror du ordlyden hadde vært den samme om det var en somalisk 18-åring som sto bak handlingen?

Antagelig ikke, men det må nesten de som har skrevet kommentarene stå for. Det høres ut som sentimentale dustete mennesker.

Skrevet

Da får jeg sikkert lov å skrive min mening uten at du angriper min utenlandsk opprinnelse også. Igjen, prøv å lese det jeg skriver før du begynner med personlige kommentarer rettet mot meg.

Jeg syns bare det er modig å gå så sterkt ut som du gjør når det viser seg at du ikke er norsk selv. Det er mening som jeg må få lov til å ha, ikke sant?

Skrevet

Jegfinner det ikke vanskelig å forstå . Mulig en del her inne er godt indoktrinerte sosialister. Sosialismen har et problem, de har tidligere sammen med liberalismen vært med på å svekke kirkens makt i europa. Så kommer Islam , den religionen er så nært knyttet mot andre raser og fattigdom at de ikke vet helt hvordan de skal bekjempe den . Så de inngår et slags partneskap isteden . Jeg tror ikke sosialismen går seirende ut av det partneskapet.

Ja, enig her. Indoktrinerte sosialister er vanskelig å argumentere med.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns bare det er modig å gå så sterkt ut som du gjør når det viser seg at du ikke er norsk selv. Det er mening som jeg må få lov til å ha, ikke sant?

Mener du at alle som ikke er norske selv, burde være som drittsekkene i artikkelen eller i det minste ikke kritisere dem? Får man ikke lov fra deg og dine å være både utenlandsk og mot slik oppførsel? Eller burde jeg forsvare dem fordi de er utenlandske og jeg er utenlandsk, så vi, utlendingene, burde gå sammen mot dere, de norske? Hva er det du egentlig vil at jeg skriver så at det passer deg og forventningene dine for meg som utenlandsk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg VAR ikke rasist, men kjenner at jeg muligens blir det om ikke alt for lenge..... Er det rart? Er det bare meg? Er det feil?

• Liker 2
Skrevet

Jeg VAR ikke rasist, men kjenner at jeg muligens blir det om ikke alt for lenge..... Er det rart? Er det bare meg? Er det feil?

Ja, nei og ja.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner det, men rasisme er unyttig og avler bare raseri , hat og urettferdighet.

Skrevet (endret)

Mener du at alle som ikke er norske selv, burde være som drittsekkene i artikkelen eller i det minste ikke kritisere dem? Får man ikke lov fra deg og dine å være både utenlandsk og mot slik oppførsel? Eller burde jeg forsvare dem fordi de er utenlandske og jeg er utenlandsk, så vi, utlendingene, burde gå sammen mot dere, de norske? Hva er det du egentlig vil at jeg skriver så at det passer deg og forventningene dine for meg som utenlandsk?

Hvis det finnes et "meg og mine" må det jo også finnes et "deg og dine" - ikke sant?

Forventninger til deg har eg ikke, beklager. Jeg håper bare du ikke har stemmerett.

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det, men rasisme er unyttig og avler bare raseri , hat og urettferdighet.

Ok (var jeg som spurte), men hva skal man gjøre da? Hvordan skal man få bukt med problemet før det er for sent? Kanskje det allerede er for sent......

Det hjelper jo ikke å gå inn i politikken, hvilket parti skulle en da stemt på? Jeg nekter å stemme på FRP pga. alle deres idiotiske meninger om alt unntatt innvandringen.

Hva med nasjonalisme, vil å være nasjonalist være det samme som å være rasist?

(jeg er ikke så "inn" i alt dette, men vil lære...)

• Liker 1
Skrevet

Hvis det finnes et "meg og mine" må det jo også finnes et "deg og dine" - ikke sant?

Forventninger til deg har eg ikke, beklager. Jeg håper bare du ikke har stemmerett.

Hmm, mener du dermed at en somalier og en italiener har mer til felles enn en italiener og en nordmann ?

• Liker 5
Skrevet

Hmm, mener du dermed at en somalier og en italiener har mer til felles enn en italiener og en nordmann ?

Er Drizzt italiener?

Skrevet

Så flott at du svarer. Nå begynner jeg å lure på om hvordan deres politikk fører til at færre slike mennesker slipper i landet? :)

Nå for tiden gjør det ikke det nei, men jeg er nok mer for gradvise reformer heller en plutselige revolusjoner.

Problemet er jo nettopp det at det er umulig å vite på forhånd hvem av de som vil komme inn som er av den skadelige typen, og derav blir problemstillingen vanskeligere. Enten lar man en stor menge folk få 'lide' for hva mindretallet har satt igjen av spor i det fremmede samfunnet, eller så er man villig til å gi alle en sjanse de lett kan bruke mot sin hensikt. Begge vil skape ulike problemer, og den gyldne middelvei er nok vanskelig å finne i denne saken. Hvilken løsning man vender seg mer mot kommer ann på hvilke verdier man kjemper mest for. Per idag finnes det ikke et parti jeg er helt enig med hva gjelder innvandring, men min generelle tankegang i saken er helt klart mer på venstre enn høyre siden.

Eventuelt kan man slippe folk inn og la lovbrudd få mye strengere konsekvenser, noe som i teorien virker rettferdig og mulig å opprettholde. F.eks. som noen over her sa med begrenset familiegjenforening, tvungen overvåkning(dog ville dette vært belastende for de som fikk jobben), midlertidig oppholdstillatelse, utvisning ved lovbrudd i etableringsfasen mm.

Kunne skrevet mer detaljert innlegg, men det er jeg nok for trøtt til.

• Liker 1
Skrevet

Ok (var jeg som spurte), men hva skal man gjøre da? Hvordan skal man få bukt med problemet før det er for sent? Kanskje det allerede er for sent......

Det hjelper jo ikke å gå inn i politikken, hvilket parti skulle en da stemt på? Jeg nekter å stemme på FRP pga. alle deres idiotiske meninger om alt unntatt innvandringen.

(jeg er ikke så "inn" i alt dette, men vil lære...)

Nei, nasjonalisme er ikke det samme som rasisme, men i mange miljøer er de to ideologiene sammenvevd .

http://no.wikipedia.org/wiki/Nasjonalisme

Ellers er nok ikke jeg den rette å spørre , jeg er liberalist og FrP politiker. Så jeg er naturlig nok ikke enig med deg at politikken er idiotisk.

• Liker 1
Skrevet

Er Drizzt italiener?

Jeg vet ikke, det var et eksempel. De er jo begge utlendinger .

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig hjelper det å gi inn i politikken, hva gjelder innvandringssaken(e). Fri politisk støtte er et av de viktigere midlene man kan bruke i et fredelig demokrati. Du må nesten bare finne ut mer om hvert enkelt parti, og i det hele tatt om du vil gi stemmen til de på høyre eller venstre siden. Jeg kommer heller aldri stemme FrP med den politikken de fronter, men en kritisk opposisjon er alltid nødvendig å ha. Du må finne ut hvilke aspekter ved samfunnet du ønsker mest forandring/bevaring av, og se rundt etter hvilke parti som mener å representere deg best mulig.

Nei, nasjonalist er ikke det samme som rasist. Å verne om eget folk er ikke det samme som å mislike andre raser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...