Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg diskrimnerer ikke, jeg velger det som er bra. Forøvrig glad for at du er enig med meg i at vi kan kvitte oss med somalisk kultur.

Nei, for i motsetning til deg så generaliserer jeg ikke en hel kultur basert på fordommer. Jeg vil ha bort søppelmenneskene, de individene som faktisk forsøpler vårt samfunn.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest MorAase
Skrevet

Nei, for i motsetning til deg så generaliserer jeg ikke en hel kultur basert på fordommer. Jeg vil ha bort søppelmenneskene, de individene som faktisk forsøpler vårt samfunn.

Og hva er så positivt med somalisk kultur? Kjønnslemlestelse?

• Liker 3
Skrevet

Og hva er så positivt med somalisk kultur? Kjønnslemlestelse?

Du treffer virkelig spikeren på hodet i disse debattene. Ja, det er så absolutt kjønnslemlestelse jeg ser på som det positive med somalisk kultur.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke noe galt i å si at en enkelt kultur er bedre enn en annen? Er det vel? Utseendet kan de ikke gjøre noe med, (u)kulturen kan de kvitte seg med.

• Liker 3
Gjest MorAase
Skrevet

Du treffer virkelig spikeren på hodet i disse debattene. Ja, det er så absolutt kjønnslemlestelse jeg ser på som det positive med somalisk kultur.

Kort oppsummert, det er ikke noe med somalisk kultur vi trenger impotert til Norge. Med andre ord, det finnes INGEN grunn til å slippe denne kulturen inn i landet.

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Det er jo ikke noe galt i å si at en enkelt kultur er bedre enn en annen? Er det vel? Utseendet kan de ikke gjøre noe med, (u)kulturen kan de kvitte seg med.

ja de kan, men de vil jo ikke...

• Liker 3
Skrevet

Men hvis du ønsker å deportere et menneske kun basert på dere søppelkultur, så må jo det bety at du mener de er farget av denne kulturen, og da altså er søppelmennesker. Hvorfor skulle du ellers ønske å deportere dem?

Ergo er du rasist. Eller i det minste en som diskrimerer basert på fordommer mot kultur. Men innlegg som dine gjør at jeg er enig i at søppelmennesker kan deporteres fra landet, vi trenger dem ikke her. De kan gå og spre søppelet sitt et annet sted.

Jeg har møtt mye invandrere oppigjennom, alt ifra Russland til Afghanistan, men har forsatt til gode å møte somalere med positive holdninger og egenskaper som vil berike samfunnet rundt dem på en positiv måte.

Sånn som det ligger an nå så vil det være en evighets prosjekt å snu og endre på hver enkelt somaler i Norge med slike holdninger, derfor vil det være bedre å være litt kynisk og snu snillismen mot medlemer av samfunnet som bidrar positivt til den ved å vise null toleranse mott slike og deponere en etter en utakknemlig idiot tilbake til der de i utgangspunktet kommer fra.

Om det å ønske et bedre samfunn for folk rundt meg gjør meg til rasist så tar jeg til takke med tittelen og lever videre!

• Liker 4
Skrevet

Kort oppsummert, det er ikke noe med somalisk kultur vi trenger impotert til Norge. Med andre ord, det finnes INGEN grunn til å slippe denne kulturen inn i landet.

Det er ikke en kultur vi slipper inn i landet, det er individer. Den dagen folk klarer å se det, den dagen har vi tatt et langt steg fremover.

Men folk som ikke har respekt for våre lover, som voldtar og er kriminelle samt folk som brer om seg med hat, fordommer og annen meningsløs edder og galle uten annen hensikt enn å spre hat og frykt, de trenger vi ikke her i landet. Slike søppelmennesker trenger vi ikke i Norge, og slike søppelverdier trenger vi ikke slippe til inn i landet - få dem ut.

Skrevet

Jeg har møtt mye invandrere oppigjennom, alt ifra Russland til Afghanistan, men har forsatt til gode å møte somalere med positive holdninger og egenskaper som vil berike samfunnet rundt dem på en positiv måte.

Sånn som det ligger an nå så vil det være en evighets prosjekt å snu og endre på hver enkelt somaler i Norge med slike holdninger, derfor vil det være bedre å være litt kynisk og snu snillismen mot medlemer av samfunnet som bidrar positivt til den ved å vise null toleranse mott slike og deponere en etter en utakknemlig idiot tilbake til der de i utgangspunktet kommer fra.

Om det å ønske et bedre samfunn for folk rundt meg gjør meg til rasist så tar jeg til takke med tittelen og lever videre!

Ja, på individnivå kan vi godt deportere folk som ikke bidrar med noe godt - det eneste vi må ta hensyn til er jo det lille irriterende problemet som heter menneskerettigheter og flyktningeavtaler.

Skrevet

Jeg vet nå ikke, hvis meninger i denne tråden kan sies å være representative for norsk kultur, så er ikke akkurat det noe jeg føler meg særlig stolt av.

• Liker 1
Skrevet

Ja, på individnivå kan vi godt deportere folk som ikke bidrar med noe godt - det eneste vi må ta hensyn til er jo det lille irriterende problemet som heter menneskerettigheter og flyktningeavtaler.

Eller egentlig stoppe invandring av denne gruppen til landet inntil vi har fått lært opp de som allerede er her om regler og konskvenser ved brudd!

• Liker 3
Gjest MorAase
Skrevet

Det uthevede synes jeg vi skal gi blanke i. Manglende kynisme vil føre til et fremmedhat som vil gå utover alle innvandrere. Vi må bli mer direkte i vår kulturkritikk av søppelkulturene. Nord-Afrika og noen andre land har kulturer som er ubrukelige. Steng grensene for ALLE derfra umiddelbart! Før persere, indere og andre vil måtte lide under fremmedhat avlset frem av søppelkulturene med SV og AP i spissen.

• Liker 6
Skrevet

Eller egentlig stoppe invandring av denne gruppen til landet inntil vi har fått lært opp de som allerede er her om regler og konskvenser ved brudd!

Jeg er enig i at vi kan begrense innvandringen og fokusere mer på å integrere de som allerede er her. Men igjen så er vi altså bundet av avtaler og menneskerettigheter, så nøyaktig hvor mye vi faktisk kan lukke dørene, vet jeg ikke.

Skrevet (endret)

Det uthevede synes jeg vi skal gi blanke i. Manglende kynisme vil føre til et fremmedhat som vil gå utover alle innvandrere. Vi må bli mer direkte i vår kulturkritikk av søppelkulturene. Nord-Afrika og noen andre land har kulturer som er ubrukelige. Steng grensene for ALLE derfra umiddelbart! Før persere, indere og andre vil måtte lide under fremmedhat avlset frem av søppelkulturene med SV og AP i spissen.

Sorry, mac, fremmedhatet må nok du og dine likesinnede ta en del av ansvaret for. Du gjør jo ikke annet en å spre dette så godt du bare kan her. Slike som deg ser jeg på som fanatikere som ikke fører noe bra til landet. Og du vet vel hva vi er enige om vi skal gjøre med folk som bidrar med ukultur i landet?

Endret av Tabris
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg er enig i at vi kan begrense innvandringen og fokusere mer på å integrere de som allerede er her. Men igjen så er vi altså bundet av avtaler og menneskerettigheter, så nøyaktig hvor mye vi faktisk kan lukke dørene, vet jeg ikke.

Så mye vi bare orker. Det er ingen som går til krig mot oss bare fordi vi setter oss i kulturell respekt.

• Liker 3
Gjest MorAase
Skrevet

Sorry, mac, fremmedhatet må nok du og dine likesinnede ta en del av ansvaret for. Du gjør jo ikke annet en å spre dette så godt du bare kan her. Slike som deg ser jeg på som fanatikere som ikke fører noe bra til landet. Og du vet vel hva vi er enige om vi skal gjøre med folk som bidrar med ukultur i landet?

Her jeg fordømmer somalisk kultur og roser persisk? Når ble persia og persisk kultur av Norge og norsk kultur? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Så mye vi bare orker. Det er ingen som går til krig mot oss bare fordi vi setter oss i kulturell respekt.

Vil du komme med litt mer realistiske, seriøse og nyanserte løsninger som faktisk kan la seg gjennomføre?

Skrevet (endret)

Ikke kulturen nei, men menneskene. Det er da ingen kultur som kommer hit, om ikke menneskene fører den med seg. Dessverre er det slik at enn så lenge folk ikke kan leve nogenlunde verdig i sitt eget land, står et antall øvrige land med byrden å ta imot de av dem som klarer å flykte. Det er da uforståelig for meg hvorfor visse bruker beksyttelsen til å 'forsøpple samfunnet', og dette burde slås hardt ned på.

Å stenge grensene helt for en spesiell gruppe er og forblir med teorien, i et demokrati er det ikke plass til diskriminering basert på nasjonalitet. At dette har svakheter på visse felt er en trist sannhet, men prinsippet er jo skapt for ikke å forskjellsbehandle folk innad i en nokså stor gruppe. Fint i teorien, men noenganger skjevt fordelt i praksis.

Edit.

Endret av yes2yes
  • Liker 1
Skrevet

Jeg støtter uttalelsen om å deportere søppelmennesker ut av landet! Ikke til Svalbard, da, jeg har ikke lyst å belemre de som bor der med dette. Nordpolen, kanskje?

Siden folk i denne tråden bedyrer at de "ikke er rasist, men...", så anter jeg dere er enige i at søppelmennesker, uavhengig av hudfarge, religion og kulturell bakgrunn, skal depoteres ut.

Det finnes ikke noe som heter søppelmennesker.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes ikke noe som heter søppelmennesker.

Hvis man er oppdratt i en søppelkultur og dermed automatisk tar denne søppelkulturen med seg hvor en man drar, er man da ikke per definisjon et søppelmenneske?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...