Silfen Skrevet 4. mars 2012 #21 Skrevet 4. mars 2012 I denne saken så skulle emne somalske gjengen vært sendt til Somalia for denne stakkars 17åringen gjorde ikke annet enn å sitte på samme buss som disse idiotene. Hvorfor ska vi andre straffes for å reagere på sånn barbarisk oppførsel? Jeg har personlig ingen problem som løses annet enn at jeg er dritt lei av idiotiske drittunger med null respekt for norske lover og regler! Enhver med litt omløp i hodet ser jo at det nødvendigvis ikke går an. Hva om de har norsk statsborgerskap? Nei, da kan de heller sendes til Svalbard, sammen med deg og resten av gjengen her, så kan vi se på det som et slags Big Brother; hvem vinner, borgervernet eller somalierne m.fl. Hadde vært artig. Dessuten så hadde det blitt langt bedre tilstander her i lander om vi hadde blitt kvitt alle ytterlighetene og fått være i fred på vår gyldne middelvei. Himmelsk. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #22 Skrevet 4. mars 2012 Leste i en annen tråd at man syntes det var ille at nordmenn ikke likte bulgarere i Bulgaria når de dro dit på ferie. Men jeg og min sønn hørte i går fra noen utlendinger - trolig med norsk statsborgerskap da det så ut som de var født og oppvokst her- at de var så jævla lei av de etniske nordmennene her i Oslo! Så man kan nok forvente seg litt av hvert....ikke bare vi som er lei av de! Rart de ikke reiser ut av landet da men... 5
sebastianen Skrevet 4. mars 2012 #23 Skrevet 4. mars 2012 Enhver med litt omløp i hodet ser jo at det nødvendigvis ikke går an. Hva om de har norsk statsborgerskap? Nei, da kan de heller sendes til Svalbard, sammen med deg og resten av gjengen her, så kan vi se på det som et slags Big Brother; hvem vinner, borgervernet eller somalierne m.fl. Hadde vært artig. Dessuten så hadde det blitt langt bedre tilstander her i lander om vi hadde blitt kvitt alle ytterlighetene og fått være i fred på vår gyldne middelvei. Himmelsk. Ja, bli kvitt alle som protesterer, send dem til et kaldt sted, god gammel kommunistmetode det. Det har da funka før. 4
Silfen Skrevet 4. mars 2012 #24 Skrevet 4. mars 2012 Ja, bli kvitt alle som protesterer, send dem til et kaldt sted, god gammel kommunistmetode det. Det har da funka før. Ja, helt supert.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #25 Skrevet 4. mars 2012 Nei, jeg drar simpelthen et søppelmenneskekort. Jeg stemmer for at alle, svarte og hvite, sendes til Svalbard, så kan de finne ut av problemene sine sammen, så får vi andre være i fred for alle sammen. Hva er du da? Et lilla menneske? Teletubbiene får bli på fastlandet, mens resten drar til Svalbard og dreper hverandre. 5
Lutetium 71 Skrevet 4. mars 2012 #26 Skrevet 4. mars 2012 Leste i en annen tråd at man syntes det var ille at nordmenn ikke likte bulgarere i Bulgaria når de dro dit på ferie. Men jeg og min sønn hørte i går fra noen utlendinger - trolig med norsk statsborgerskap da det så ut som de var født og oppvokst her- at de var så jævla lei av de etniske nordmennene her i Oslo! Så man kan nok forvente seg litt av hvert....ikke bare vi som er lei av de! Rart de ikke reiser ut av landet da men... Jippi! Det høres ut som velintegrerte mennesker som glir inn.. 5
sebastianen Skrevet 4. mars 2012 #27 Skrevet 4. mars 2012 Ja, helt supert. Så sitter du der med det lunkne samfunnet ditt, det blir nok bra . Er du av den formening at lite protester er det samme som et godt samfunn ? 3
Silfen Skrevet 4. mars 2012 #28 Skrevet 4. mars 2012 Hva er du da? Et lilla menneske? Teletubbiene får bli på fastlandet, mens resten drar til Svalbard og dreper hverandre. Det hadde vært fantastisk. Lurer på om jeg skal opprette et Teletubbiparti.
Silfen Skrevet 4. mars 2012 #29 Skrevet 4. mars 2012 Så sitter du der med det lunkne samfunnet ditt, det blir nok bra . Er du av den formening at lite protester er det samme som et godt samfunn ? Neida, jeg er av den formening at et søppelfritt samfunn er et godt samfunn. Uenigheter er bare fint.
Antlers Skrevet 4. mars 2012 #30 Skrevet 4. mars 2012 Det sier litt om hvor psykologisk underkuet nordmenn er. I sannhet et folkeslag av feiginger. Jeg tror ikke problemet her er at nordmenn er så voldsomt feige av seg. Det er vel heller det at nordmenn flest ikke flyr rundt med kniv, pistol eller balltre på seg, sånn i tilfelle det blir bråk en dag. Jeg har selv opplevd overfall, og fikk grei beskjed av politiet om at det ikke var lov til å gå med hverken pepperspray eller kniv i veska, og at dette var noe jeg kunne bli anmeldt for. Jeg (og andre normale mennesker, antar jeg) har naturlig nok større respekt for loven enn hva en kriminell gjeng har. Det er ikke så lenge siden det var vanlig å blande seg inn for å hjelpe her i landet, men det var jo selvsagt lettere når det var snakk om ord vs ord, eller never vs never - ikke ord vs kniv i ryggen, eller never vs 20 fettere på døren to dager senere. Ikke bare må vi tenke på den skjeve maktfordelingen der og da - vi må også forholde oss til hvilke konsekvenser det kan få i ettertid. Selv om gjengen (mot formodning) ga seg etter tilsnakk, er det ingenting i veien for at en eller flere følger etter deg hjem, for så å kontakte sine 20 fettere, eller andre som kun er interessert i å lage kvalm. Om du snakket direkte til overfallsmannen, bare var den som tok opp telefonen for å ringe 112, eller ganske enkelt så litt for lenge på et medlem av gjengen, er det dette du risikerer. Ja, i tillegg til å bli slått ned eller knivstukket på flekken, da. Ikke bare kan det få konsekvenser for deg - det kan faktisk gå utover hele familien din. Hva om noen bestemmer seg for å terrorisere din 14-årige datter, bare fordi du hevet stemmen på bussen? Er det verdt det? Jeg har altså full forståelse for at folk ikke blander seg lenger. Det er i mange tilfeller rett og slett for farlig. Mange tør ikke lenger stoppe for å hjelpe en bilist i nød (selv om dette er lovpålagt), fordi de er redde for at det skal være snakk om kriminelle. Mange kvinner tør ikke lenger gå utendørs alene, i frykt for overgrep, selv om dette reduserer livskvaliteten deres. Både menn og kvinner opplever grove ran, med bruk av vold, selv når de gir fra seg alt frivillig. Og jeg - jeg har etterhvert lest, hørt og opplevd nok til at jeg nå ikke tør annet enn å bryte loven. Går jeg utendørs så er kniven på plass i veska. Om dette får fortsette, skjønner jeg godt at borgervern etterhvert vil friste. Personlig hadde jeg godtet meg stort over å se slike gjenger få smake egen medisin, men det løser neppe problemet. Jeg etterlyser strengere straff og mer synlig politi i gatene. Mer politi i det hele tatt hadde vært fint. Om man blir utsatt for noe kriminelt, vil man helst ikke vente en halvtimes tid før noen kan komme og hjelpe. Jeg håper også at man (nå når man vet hvilke grupper som er kjent for å skape problemer) kan være litt mer selektiv med hvem man slipper inn i landet, og litt mindre streng med hvem som må pakke kofferten og dra. 5
sebastianen Skrevet 4. mars 2012 #31 Skrevet 4. mars 2012 Neida, jeg er av den formening at et søppelfritt samfunn er et godt samfunn. Uenigheter er bare fint. Kaller du mennesker søppel ? 2
Gjest Cosette Skrevet 4. mars 2012 #32 Skrevet 4. mars 2012 Tydeligvis flere som burde vært kastet ut av landet sammen med dem, ser jeg. Men det er liksom helt naturlig at det kommer sterke verbale reaksjoner på slike episoder som vi leser om i trådstarters link. Det er uunngåelig. Når mennesker føler seg truet, at barna deres er truet, når tryggheten blir tatt fra dem, reagerer de aggressivt og kamplystent. Det er ren psykologi. Jeg har kjent på det selv flere ganger, etter å ha småløpt igjennom enkelte bydeler i Oslo på kveldstid med hjertet bankende i brystet. Det kommer til et punkt hvor all diplomatisk tilnærming og evnen til å se nyanser bare åker ut vinduet, hvor man bare får lyst å skrike "fuck it!" og be hele gjengen dra seg til helvete. Og det er ikke helt usannsynlig at det med tiden vil gå som en annen over her spår, at vi i Europa vil oppleve at langt mer innvandrerkritiske partier enn FRP (som har en ikke-ekstrem innvandringspolitikk, bare så det er sagt), ja, tilogmed det vi vil kalle faktisk rasistiske partier, øker i makt. Redsel og økende skepsis gir dem grobunn. Nettopp dette er en av grunnene til at ikke-vestlig masseinnvandring er så feilslått; det vil potensielt føre til uante, svært negative konsekvenser på sikt hvor skillet mellom etniske europeere og ikke-vestlige innvandrere bare vil øke. 8
Lista Skrevet 4. mars 2012 #33 Skrevet 4. mars 2012 Neida, jeg er av den formening at et søppelfritt samfunn er et godt samfunn. Uenigheter er bare fint. Ja, derfor må vi kaste ut søppelet, slik som disse guttene. Og sikkert resten av kameratene deres. 4
Silfen Skrevet 4. mars 2012 #34 Skrevet 4. mars 2012 Kaller du mennesker søppel ? Stadig vekk. Det er vel ikke verre enn å kalle dem udyr og lignende som lenger oppe her? 1
yes2yes Skrevet 4. mars 2012 #35 Skrevet 4. mars 2012 Fysj og æsj, visse mennesker gjør meg intet annet enn trist over å tilhøre samme art, trakassere en 17 åring for moroskyld? Det underlige her(utenom den forferdelige holdningen til guttene) er jo hvordan folket rundt ikke reagerte? I bestefall kunne de ringt politiet, man er jo tross alt pliktet til å melde fra om andre blir offentlig trakkassert. Om vi ikke har en slik forpliktelse bør vi skaffe den snarest. Hva gjelder disse guttene bør de få en passende straff som sørger for å i størst mulig grad beskytte nærmiljøene mot liknende eller enda større farer de kan vises å være kapable til å utføre. 2
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #36 Skrevet 4. mars 2012 Enhver med litt omløp i hodet ser jo at det nødvendigvis ikke går an. Hva om de har norsk statsborgerskap? Nei, da kan de heller sendes til Svalbard, sammen med deg og resten av gjengen her, så kan vi se på det som et slags Big Brother; hvem vinner, borgervernet eller somalierne m.fl. Hadde vært artig. Dessuten så hadde det blitt langt bedre tilstander her i lander om vi hadde blitt kvitt alle ytterlighetene og fått være i fred på vår gyldne middelvei. Himmelsk. Kanskje på tide å avvise alle somaliere ved grensen og nekte dem innpass automatisk? De representerer en søppelkultur uten like. Jeg driter i hvor mye krig det er der de kommer fra, jeg vil IKKE ha en enste somalier til inn i Norge! 8
sebastianen Skrevet 4. mars 2012 #37 Skrevet 4. mars 2012 Stadig vekk. Det er vel ikke verre enn å kalle dem udyr og lignende som lenger oppe her? Tja, kanskje ikke, men likevel, jo. Men synes du det er greit da, at sånne guttegjenger ikke får noe straff ?hadde det vært norske ungdommer så hadde de blitt stoppa. Det er min påstand. Men her har man altså fått en frykt inn for fargede gjenger, så sterk at en står og ser på at jentunger blir banka opp. Det er ganske alvorlig , det er Terror. Så her svikter en både de etnisk norske som blir banka opp og de fargede som blir et samfunn på utsiden av samfunnet. Dersom ikke deres foreldre klarer å gi dem verdier som passer i samfunnet må staten ta ansvar for dem . Kanskje burde alle disse ha vært i barnevernets omsorg. For er har foreldrene feila. 2
Silfen Skrevet 4. mars 2012 #38 Skrevet 4. mars 2012 Kanskje på tide å avvise alle somaliere ved grensen og nekte dem innpass automatisk? De representerer en søppelkultur uten like. Jeg driter i hvor mye krig det er der de kommer fra, jeg vil IKKE ha en enste somalier til inn i Norge! Jeg er ikke heeeeelt sikker på at det funker, men du kan jo lage en kampanje som går inn for å slutte med kvoteflykninger og sånt no faenskap, ja, for Norge har jo forpliktet seg til å ta imot en del. Gjør det du, det tar nok litt tid, men ikke gi opp!
Silfen Skrevet 4. mars 2012 #39 Skrevet 4. mars 2012 Tja, kanskje ikke, men likevel, jo. Men synes du det er greit da, at sånne guttegjenger ikke får noe straff ?hadde det vært norske ungdommer så hadde de blitt stoppa. Det er min påstand. Men her har man altså fått en frykt inn for fargede gjenger, så sterk at en står og ser på at jentunger blir banka opp. Det er ganske alvorlig , det er Terror. Så her svikter en både de etnisk norske som blir banka opp og de fargede som blir et samfunn på utsiden av samfunnet. Dersom ikke deres foreldre klarer å gi dem verdier som passer i samfunnet må staten ta ansvar for dem . Kanskje burde alle disse ha vært i barnevernets omsorg. For er har foreldrene feila. Altså, jeg syns at det å bli sendt til Svalbard sammen med f.eks. halvparten i denne tråden her er straff. Hvordan får du det til å bli at jeg er mot straff?
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #40 Skrevet 4. mars 2012 Jeg er ikke heeeeelt sikker på at det funker, men du kan jo lage en kampanje som går inn for å slutte med kvoteflykninger og sånt no faenskap, ja, for Norge har jo forpliktet seg til å ta imot en del. Gjør det du, det tar nok litt tid, men ikke gi opp! Det hadde vært en lettelse om vi fikk en politisk ledelse med baller nok til å si at vi ikke tar imot mennesker med søppelkultur i bagasjen, uansett hva situasjon de måtte befinne seg i. Hvis ikek ender vi opp der cosette påpeker. Rasistiske og udemokratiske partier. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå