sebastianen Skrevet 4. mars 2012 #161 Skrevet 4. mars 2012 Selvfølgelig hjelper det å gi inn i politikken, hva gjelder innvandringssaken(e). Fri politisk støtte er et av de viktigere midlene man kan bruke i et fredelig demokrati. Du må nesten bare finne ut mer om hvert enkelt parti, og i det hele tatt om du vil gi stemmen til de på høyre eller venstre siden. Jeg kommer heller aldri stemme FrP med den politikken de fronter, men en kritisk opposisjon er alltid nødvendig å ha. Du må finne ut hvilke aspekter ved samfunnet du ønsker mest forandring/bevaring av, og se rundt etter hvilke parti som mener å representere deg best mulig. Nei, nasjonalist er ikke det samme som rasist. Å verne om eget folk er ikke det samme som å mislike andre raser. Du skal se FrP plutselig ikke er opposisjon lengre . Det blir spennende å se hva Ap og Sv vil kritisere i opposisjon .
Tabris Skrevet 4. mars 2012 #162 Skrevet 4. mars 2012 Ok (var jeg som spurte), men hva skal man gjøre da? Hvordan skal man få bukt med problemet før det er for sent? Kanskje det allerede er for sent...... Det hjelper jo ikke å gå inn i politikken, hvilket parti skulle en da stemt på? Jeg nekter å stemme på FRP pga. alle deres idiotiske meninger om alt unntatt innvandringen. Hva med nasjonalisme, vil å være nasjonalist være det samme som å være rasist? (jeg er ikke så "inn" i alt dette, men vil lære...) Kanskje du kan stemme Høyre? De er vel også mer kritisk til dagens innvandringspolitikk, men har mer bakkekontakt enn FrP i de fleste saker.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #163 Skrevet 4. mars 2012 Kanskje du kan stemme Høyre? De er vel også mer kritisk til dagens innvandringspolitikk, men har mer bakkekontakt enn FrP i de fleste saker. Det er ikke riktig. Mange av de som stemmer Høyre er nok mer skeptiske, men ikke politikerne. Tror nok selv Ap fører en strengere innvandringspolitikk enn de forfekter.
sebastianen Skrevet 4. mars 2012 #164 Skrevet 4. mars 2012 Kanskje du kan stemme Høyre? De er vel også mer kritisk til dagens innvandringspolitikk, men har mer bakkekontakt enn FrP i de fleste saker. Ikke så veldig kritiske. Og sånn litt for innføring av litt sharia . Jeg savner en helhetlig ideologi hos høyre . Forøvrig har FrP god bakkekontakt, ingen fare. 3
yes2yes Skrevet 4. mars 2012 #165 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Du skal se FrP plutselig ikke er opposisjon lengre . Det blir spennende å se hva Ap og Sv vil kritisere i opposisjon . Joda, det er nok den brutale sannhet for meg å svelge. Valget 2013 ser dessverre ikke ut til å gå i venstresidens favør, om så ikke til FrP så til høyresiden. Men det er de demokratiske spilleregler, og enn så lenge flertallet har slått igjennom, kan jeg ikke klage så altfor meget. Det blir nok spennende å se hvilke tiltak høyresiden vil sette igang, og som du sier, hva 'meg og mine' vil finne kritikkverdig i opposisjon. Enn så lenge valgresultatet ikke er lagt på bordt, får jeg håpe på størt mulig, helst dominerende, 'rød' oppslutning i 2013. Men saker som i denne tråden gir enn så lenge ikke ofte større oppslutning til venstresiden. Edit. Endret 4. mars 2012 av yes2yes 1
Gjest Blair Skrevet 4. mars 2012 #166 Skrevet 4. mars 2012 Så dere mener innlegg om søppelkultur og ignorering av internasjonale avtaler er vitner om mer kunnskap og gir mer mening? Dere? Jeg mener innleggene dine ser ut som det man ville fått hvis man autogenererte en tekst ut ifra tidligere postede kronikker i Dagbladet. En smørje av inkonsistens og logiske brister. Nå oppfattet ikke jeg i hovedsak at noen mente at vi skulle ignorere internasjonale avtaler, men heller at de uttrykket en frustrasjon over hvilke uheldige utfall disse avtalene av og til får, og at det kanskje er på tide å forsøke å gjøre noe med det. Jeg ser virkelig ikke problemet med å betegne kulturer som i alle hovedtrekk er negative som søppelkulturer. Ser heller ikke problemet med å rangere forskjellige kulturer. Det er på ingen måte rasistisk, og det virker som om du ikke klarer å skille mellom etnisitet og kultur i så måte. Nei, jeg misbrukte det ikke. Og du har ikke svart på spørsmålet mitt. Vel, der får vi nok bare være enige om å være uenige. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #167 Skrevet 4. mars 2012 Å den var morsom altså ( ironi ) jeg tror ikke det er så mange frp ere her. Jeg er en , men jeg tror ikke det er så mange . Jeg registrerte ihvertfall at mange her har samme reaksjonsmønster som er typisk for freppere. Nemlig fremmedfrykt. Nordmenn raner jo aldri. Ikke driver de med vold heller. Huff og huff. 1
Drizzt Skrevet 4. mars 2012 #168 Skrevet 4. mars 2012 Hvis det finnes et "meg og mine" må det jo også finnes et "deg og dine" - ikke sant? Forventninger til deg har eg ikke, beklager. Jeg håper bare du ikke har stemmerett. Du velger å dele befolkningen i "jeg og mine etnisk norske" og "deg og dine utenlandske". Bare for å ikke skjønne at det er mulig at noen kritiserer andre fra samme gruppe. For meg er folk forskjellige og det er helt mulig at utlendinger også kritiserer andre utlendinger som har forskjellige verdier og oppførsel som er i strid med egne verdier og oppførsel. Du har åpenbart et problem med det at jeg ikke er etnisk norsk når det gjelder min kritikk mot enkelte utlendinger for deres oppførsel. Jeg anbefaler at du ikke leser mine innlegg hvis det er så problematisk for deg å forstå hvorfor jeg er kritisk mot andre utlendinger i vise tilfeller. Jeg har skjønt allerede at jeg ikke passer inn i ditt bilde for hva slags mening utlendingene bør ha når det gjelder andre utlendingers handlinger. Jeg er utlending, men jeg er også individ som er i stand i å tenke selvstendig og ha mening om ting ut fra egne syn, verdier, livserfaring, kultur. Som gjett hva - har veldig mye felles med norske (verdier og kultur). Jeg har stemmerett. Og det er det siste jeg skriver til deg i tråden og håper at jeg slipper å lese flere personlige angrep fra deg. For ja, det er personlig angrep når hver gang du er uenig med meg, nevner du min utenlandsk opprinnelse som argument for min mening. Jeg er mer enn min utenlandsk opprinnelse. Takk for meg. 4
Brunhilde Skrevet 4. mars 2012 #169 Skrevet 4. mars 2012 Du velger å dele befolkningen i "jeg og mine etnisk norske" og "deg og dine utenlandske". Bare for å ikke skjønne at det er mulig at noen kritiserer andre fra samme gruppe. For meg er folk forskjellige og det er helt mulig at utlendinger også kritiserer andre utlendinger som har forskjellige verdier og oppførsel som er i strid med egne verdier og oppførsel. Du har åpenbart et problem med det at jeg ikke er etnisk norsk når det gjelder min kritikk mot enkelte utlendinger for deres oppførsel. Jeg anbefaler at du ikke leser mine innlegg hvis det er så problematisk for deg å forstå hvorfor jeg er kritisk mot andre utlendinger i vise tilfeller. Jeg har skjønt allerede at jeg ikke passer inn i ditt bilde for hva slags mening utlendingene bør ha når det gjelder andre utlendingers handlinger. Jeg er utlending, men jeg er også individ som er i stand i å tenke selvstendig og ha mening om ting ut fra egne syn, verdier, livserfaring, kultur. Som gjett hva - har veldig mye felles med norske (verdier og kultur). Jeg har stemmerett. Og det er det siste jeg skriver til deg i tråden og håper at jeg slipper å lese flere personlige angrep fra deg. For ja, det er personlig angrep når hver gang du er uenig med meg, nevner du min utenlandsk opprinnelse som argument for min mening. Jeg er mer enn min utenlandsk opprinnelse. Takk for meg. Du virker jo rett og slett litt paranoid! 2
Pannekakehore Skrevet 4. mars 2012 #170 Skrevet 4. mars 2012 Ofte i slike ungdomsgjenger som finner på faenskap, så er det en nøkkelperson som de andre dilter etter. Alle individer som plukkes ut i forbindelse med konfrontasjon slik som politiet her viser, bør gps-merkes og følges. Mønster i avhør i forbindelse med ran på de stedene hvor karene har vært med gps-merkinga si kan finnes, og alfahannen plukkes ut. Så avliver vi verstingen, uansett alder. Dersom du er gammel nok til å slå og stjele, samt skaffe deg en gjeng av etterfølgere og etterapere, så er du gammel nok til å dø. 2
sebastianen Skrevet 4. mars 2012 #171 Skrevet 4. mars 2012 Jeg registrerte ihvertfall at mange her har samme reaksjonsmønster som er typisk for freppere. Nemlig fremmedfrykt. Nordmenn raner jo aldri. Ikke driver de med vold heller. Huff og huff. Unnskyld meg, men er du dum ? FrPere har ikke et felles reaksjonsmønster. Istedenfor å komme med sånne plattheter kan du vel heller argumentere ? 3
sebastianen Skrevet 5. mars 2012 #172 Skrevet 5. mars 2012 Ofte i slike ungdomsgjenger som finner på faenskap, så er det en nøkkelperson som de andre dilter etter. Alle individer som plukkes ut i forbindelse med konfrontasjon slik som politiet her viser, bør gps-merkes og følges. Mønster i avhør i forbindelse med ran på de stedene hvor karene har vært med gps-merkinga si kan finnes, og alfahannen plukkes ut. Så avliver vi verstingen, uansett alder. Dersom du er gammel nok til å slå og stjele, samt skaffe deg en gjeng av etterfølgere og etterapere, så er du gammel nok til å dø. Fantastisk brukernavn , hehe. Jeg er dog ikke enig i dødstraffen . Gps merkinga var mer interessant. 2
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2012 #173 Skrevet 5. mars 2012 Jeg skjønner det, men rasisme er unyttig og avler bare raseri , hat og urettferdighet. Tøv. Rasisme er en helt naturlig forsvarsmekanisme som vi er lært opp til å undertrykke. Og det er nettopp det som gjør oss sårbare. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2012 #174 Skrevet 5. mars 2012 Jøss, skulle nesten tro at FrP har flyttet landsmøtet til kvinneguiden gitt. Dette med FrP og innvandringsmotstand virker mer og mer som en myte. Nasjonalister finnes over hele det politiske spekteret, og det er intet galt i å være for sosial rettferdighet og samtidig være nasjonalist. Jeg mener, feminismen er jo ikke akkurat kompatibel med Islam. 2
Gjest MorAase Skrevet 5. mars 2012 #175 Skrevet 5. mars 2012 http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Politiet-offensivt-ut-mot-voldelig_-afrikansk-ungdomsgjeng-2938545.html#.T1RkSV-eZRg Trenger en å si mer? 1
Gjest Iah Skrevet 5. mars 2012 #176 Skrevet 5. mars 2012 Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner. Iah, mod
Apis Skrevet 5. mars 2012 #177 Skrevet 5. mars 2012 Syntes det er synd at innvandringsdebatten dreier i sirkel rundt Bhatti, Krekar og andre utskudd som disse afrikanske ungdomsgjengene. La det norske kvinnelandslaget i styrkeløft bruke de som manualer under trening som straff. Desverre så drukner viktige saker som regjeringens inhummane innvandringspolitikk på områder som gjelder barnsrettigheter http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8019075 http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7978962
Brunhilde Skrevet 5. mars 2012 #178 Skrevet 5. mars 2012 Det har du helt rett i, Apis, men dessverre handler stort sett diskusjonene på KG om de som ikke passer inn, og det i svært generaliserende ordelag. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #179 Skrevet 5. mars 2012 Unnskyld meg, men er du dum ? FrPere har ikke et felles reaksjonsmønster. Istedenfor å komme med sånne plattheter kan du vel heller argumentere ? Sorry, men jeg diskuterer ikke med folk som kun kommer med personangrep. Finn noen andre. Men on-topic: Vi trenger arbeidsinnvandring. 2
Cuckold Skrevet 5. mars 2012 #180 Skrevet 5. mars 2012 Det er stor forskjell på voldskriminalitetsnivået fra kultur til kultur. Det er milevis fra India til Sør-Afrika i voldskultur. Tilsvarende har det også vært vesentlig mer voldskriminalitet i amerikanske storbyer enn i europeiske. Hva som påvirker voldsnivået i kulturen skal jeg ikke gå inn på her, det er en sak for forskerne, men det kan være greit å ha dette i bakhodet. Det betyr at mennesker som kommer fra ulike deler av verden er bærere av ulike kulturer for hvor akseptabelt det er å ty til vold. At det å vokse opp i en kultur der man respekterer statens voldsmonopol og der terkselen for bevæpning og vold er høy vil bidra til å gjøre deg mindre tilbøyelig til å ty til vold er neppe kontroversielt. Det som imidlertid kan være et spørsmål er om vi kanskje kan gå for langt, at det som statistisk sett bidrar til mindre vold også bidrar til at vi har så sterke sperrer mot å ty til vold at vi ikke engang vil forsvare en hjelpeløs ung jente som blir angrepet av en gjeng unge gutter. Kan det være at barnelærdommen om at vold alltid er galt sitter i ben og armer og hindrer oss i å gripe inn?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå