Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sånt gjør bare vondt. 

Jeg har lagt merke til en dame/jente på fb som jeg ikke kjenner og så vidt jeg vet aldri har møtt. Men vi har mange felles kjente, og det dukker stadig opp kommentarer fra henne på innleggene til mange av vennene mine. Det er kommentarer som hver for seg ikke er så merkelige, men når jeg la merke til innholdsløs kommentar nr. 101 til venn nr. 8 skrevet på akkurat samme måte som de 100 foregående ble jeg nysgjerrig på hva dette var for slags menneske, og gikk inn på profilen hennes. Der alt ligger åpent, for hvem som helst å lese. Og denne dama er altså noe av det tristeste, ensomste, mest ynkverdige jeg har kommet over. Hun skriver side opp og side ned om måltider, tv-programmer, kjærlighetssorg og hvor vanvittig ensom hun er, ispedd forsøk på å fortelle alle hvor godt hun trives alene. Og tusen "kloke ord" og bilder av søte dyr og barn. Gjerne 60 innlegg om dagen, de fleste nesten helt like. 

Det er så ille at jeg har begynt å gå inn på profilen hennes når navnet hennes dukker opp, nærmest for å forsikre meg om at hun fremdeles er der. 😳🥺 

Anonymkode: 95b80...14f

Shit, nå ble jeg trist. Stakkars dame.

Anonymkode: dba05...7b8

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle disse random'e "idol" deltakerene eller "mgp-jr" som plutselig har blitt "artister" og lager egne "artistsider". Og inviterer kreti og pleti til å "like" siden. Man hører sjelden fra dem igjen selv om de desperat prøver og prøver på litt fame... Gir ut egne selvfinansierte sanger som har 1 000 avspillinger på spotify og er jevnt og trutt i lokalavisa der de snakker om at de skal bli verdensberømt artist - må bare få nok "kontakter" først.

Anonymkode: c14e3...a88

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 21.49):

Det er jo helt sykt, jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne være opptatt av dyrevelferd hvis jeg ikke ville se de videoene over hele feeden min av en vegansk (eks)venninne..

Jeg f.eks er ekstremt imot overgrep mot barn, med den logikken burde jeg vel poste overgrepsfilmer flere ganger om dagen, for å vise at jeg er i mot det??

Anonymkode: 4591e...476

Tenkte samme tingen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fra kvinnegruppe: 

Står på profilen hvem hun er gift med. Hadde blitt fly forbannet om min mann delte noe slikt på f.b! 

 

.

Vet ikke om dette spørsmålet blir feil, men prøver. Han jeg er gift med gjennom 18 år har siste året ikke ønsket å være intim på alle måter. Han jobber mye borte så vi er ikke oppå hverandre. Har prøvd å spør om hvorfor, får da ingen svar eller at han blir irritert. Noen som har noen tanker?

Anonymkode: d079a...5c7

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slektning av meg delte ganske private detaljer fra skilsmissen sin, ting hun mislikte ved eksmannen osv.. Vet det var flere som sletta henne som fb-venn pga det.

Anonymkode: 11018...7ff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oversharing akkurat, men..  Ei dame hadde lagt ut et nytt profilbilde. Et veldig nærbilde. Og kommentarene haglet inn. Om hvor flott hun var osv. Men så kom denne kommentaren; du burde nappe hårene på haka di. Det ser ikke bra ut.

Huff! 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som legger ut statuser med gratulasjoner - i forbindelse med fødsler, giftemål, huskjøp eller annet - FØR vedkommende det gjelder faktisk har delt informasjonen selv. Skjønner de ikke at det i mange tilfeller er helt uakseptabelt? Spør i hvert fall først!

Hadde en fetter som giftet seg, en liten privat seremoni, ingen store greier, kun de nærmeste var invitert. Ingenting delt på FB. Regner med de hadde tenkt å dele nyheten med storfamilien på en årlig samling vi pleier å ha. 

Og en tremenning som hadde fått nyss i dette la ut på FB: "Gratulerer med den store dagen til XX og YY!!"

Så da var den hemmeligheten avslørt 🙄

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Myrmica skrev (13 minutter siden):

Hadde en fetter som giftet seg, en liten privat seremoni, ingen store greier, kun de nærmeste var invitert. Ingenting delt på FB. Regner med de hadde tenkt å dele nyheten med storfamilien på en årlig samling vi pleier å ha. 

Mannen til BFF'en til exen gjorde det da hennes barn #2 ble født. Fødselen var i gang men barnet var ikke født enda da han gratulerte på FB-veggen hennes. Hverken hun eller daværende ektemann hadde offentliggjort noe som helst om at det var i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

En tidligere, singel, klassekamerat som pleier å legge ut alt mulig som han tror appellerer til damer: handyman, tente stearinlys, god til å lage mat, skaffet seg søt valp og dyr bil, begynte å spille gitar, osv.

Det toppet seg da han la ut en status om at han hadde vasket underlivet med Asan og skulle gå og legge seg i rent og eksklusivt sengetøy.

Endret av Lafamiglia
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrmica skrev (På 5.5.2021 den 11.02):

Folk som legger ut statuser med gratulasjoner - i forbindelse med fødsler, giftemål, huskjøp eller annet - FØR vedkommende det gjelder faktisk har delt informasjonen selv. Skjønner de ikke at det i mange tilfeller er helt uakseptabelt? Spør i hvert fall først!

Hadde en fetter som giftet seg, en liten privat seremoni, ingen store greier, kun de nærmeste var invitert. Ingenting delt på FB. Regner med de hadde tenkt å dele nyheten med storfamilien på en årlig samling vi pleier å ha. 

Og en tremenning som hadde fått nyss i dette la ut på FB: "Gratulerer med den store dagen til XX og YY!!"

Så da var den hemmeligheten avslørt 🙄

Det skjedde når svogeren min døde. Det skjedde brått og totalt uventet og han var ikke gammel heller. Gikk noen timer så hadde svigerinne hans skrevet ett tåredryppende innlegg på face pm hvor gode venner de var og tapet så stort osv.

De hadde ikke vert på talefot siste 10 årene. Noen gjør alt for å ta seg fint ut.  

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen singel tidligere klassekamerat, som for øvrig er i 200-kilosklassen, kommenterte i en tråd hos en felles bekjent på Facebook. Denne tråden handlet på svært subtilt, og ikke "grisete" vis i det hele tatt, om sex i det fri. Min tidligere klassekamerat proklamerte der at han pleide å sitte naken på verandaen og runke, så han hadde også utendørssex. Ganske så mislykket forsøk på å være morsom, for å si det sånn ...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (1 time siden):

En annen singel tidligere klassekamerat, som for øvrig er i 200-kilosklassen, kommenterte i en tråd hos en felles bekjent på Facebook. Denne tråden handlet på svært subtilt, og ikke "grisete" vis i det hele tatt, om sex i det fri. Min tidligere klassekamerat proklamerte der at han pleide å sitte naken på verandaen og runke, så han hadde også utendørssex. Ganske så mislykket forsøk på å være morsom, for å si det sånn ...

Hvorfor i alle dager er kroppsstørrelsen hans relevant i denne sammenheng? 🙄

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i alle dager er kroppsstørrelsen hans relevant i denne sammenheng? 🙄

Anonymkode: 7f8c4...17b

Fordi det muligens forklarer hvorfor han ikke hadde hatt sex på noen år, og derfor måtte skrive det han gjorde for å kunne bli med i samtalen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oversharing i form av deling fra eget liv, men jeg stussa litt på dette som dukka opp på facebookveggen til en klassevennine for ca 3 år siden:

RIP, Avicii er død. Why?? 😭 Dårlig gjort, synes jeg. Hvorfor nå? Jeg skulle jo snart på konsert med han 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke oversharing, men: Det irriterer meg veldig når folk poster bilder på andres fb-sider, der de selv er pene, men de(n) andre ikke, f.eks. når folk har bursdag, av seg selv og bursdagsbarnet. Så er de selv kjempevellykka på bildet, mens bursdagsbarnet kan være halvveis i bakgrunen, eller er i ferd med å tygge og ser litt snål ut... De har valgt ut et bilde der DE ser bra ut, og bruker fødselsdagen til en annen som unnskyldning til å poste et bra bilde av seg selv. "Husker du hvor koselig vi hadde det her? Nostalgi, good times, friendsforever ❤️ ❤️  " osv. Kjenner jeg blir kvalm av slikt. Velg da et pent bilde av bursdagsbarnet i stedet!!

Anonymkode: be967...c21

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lafamiglia skrev (15 timer siden):

Fordi det muligens forklarer hvorfor han ikke hadde hatt sex på noen år, og derfor måtte skrive det han gjorde for å kunne bli med i samtalen.

Tro det eller ei, tjukke folk har også sex, har også partnere, er også attraktive. Bare fordi du er en fettfobisk person betyr ikke at alle er det. Høres mer ut som personligheten hans er problemet. 

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er kanskje ikke oversharing, men: Det irriterer meg veldig når folk poster bilder på andres fb-sider, der de selv er pene, men de(n) andre ikke, f.eks. når folk har bursdag, av seg selv og bursdagsbarnet. Så er de selv kjempevellykka på bildet, mens bursdagsbarnet kan være halvveis i bakgrunen, eller er i ferd med å tygge og ser litt snål ut... De har valgt ut et bilde der DE ser bra ut, og bruker fødselsdagen til en annen som unnskyldning til å poste et bra bilde av seg selv. "Husker du hvor koselig vi hadde det her? Nostalgi, good times, friendsforever ❤️ ❤️  " osv. Kjenner jeg blir kvalm av slikt. Velg da et pent bilde av bursdagsbarnet i stedet!!

Anonymkode: be967...c21

Haha, ja. Det sier så utrolig mye om den personen som har lagt ut et bilde hvor de ser bra ut, mens omgivelsene driter seg ut. 

Og så vet du at de stresser livet av seg med å få venner til å slette bilder hvor de ser grusomme ut selv. 

Mennekser kan være så ekstremt forutsigbare at det bare blir kjedelig. 

Anonymkode: 8e52e...f1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 11.12):

Dette er kanskje ikke oversharing, men: Det irriterer meg veldig når folk poster bilder på andres fb-sider, der de selv er pene, men de(n) andre ikke, f.eks. når folk har bursdag, av seg selv og bursdagsbarnet. Så er de selv kjempevellykka på bildet, mens bursdagsbarnet kan være halvveis i bakgrunen, eller er i ferd med å tygge og ser litt snål ut... De har valgt ut et bilde der DE ser bra ut, og bruker fødselsdagen til en annen som unnskyldning til å poste et bra bilde av seg selv. "Husker du hvor koselig vi hadde det her? Nostalgi, good times, friendsforever ❤️ ❤️  " osv. Kjenner jeg blir kvalm av slikt. Velg da et pent bilde av bursdagsbarnet i stedet!!

Anonymkode: be967...c21

Det der ser jeg hele tiden og det er så irriterende! Jeg går motsatt og er bevisst på det. Lar heller være å legge ut bilde, hvis bursdagsbarnet ikke ser bra ut. 
 

Kim K er ekspert på å legge ut slike bilder. 

Anonymkode: 681c6...7c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...