Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en som sitter oppe hver eneste natt nå for å oppdatere dagens smittetall med store bokstaver. NY REKORD IGJEN!! Fulgt av gråtesmileyer og whatnot. Skremmende hvordan frykten har fått fritt utløp under denne pandemien. Bør man si noe til vedkommende? Det kan da ikke være sunt å sitte sånn hver natt og trykke F5  til siste smittetall kommer opp. Også her på kg er det noen sånne, er vel de som bruker kg som et sosialt medium i denne sammenhengen. Og tallene ses jo aldri i sammenheng med mer testing heller, her skal det skremmes og ropes og legges ut flest mulig dårlige nyheter. 

Anonymkode: a9eee...0f7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en som sitter oppe hver eneste natt nå for å oppdatere dagens smittetall med store bokstaver. NY REKORD IGJEN!! Fulgt av gråtesmileyer og whatnot. Skremmende hvordan frykten har fått fritt utløp under denne pandemien. Bør man si noe til vedkommende? Det kan da ikke være sunt å sitte sånn hver natt og trykke F5  til siste smittetall kommer opp. Også her på kg er det noen sånne, er vel de som bruker kg som et sosialt medium i denne sammenhengen. Og tallene ses jo aldri i sammenheng med mer testing heller, her skal det skremmes og ropes og legges ut flest mulig dårlige nyheter. 

Anonymkode: a9eee...0f7

Eventuelt kan du tipse hen om KG, så vedkommende kan finne likesinnede ? :Knegg:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent som mistet barnet sitt i krybbedød legger med ujevne mellomrom ut bilde hvor hun sitter med sitt avdøde barn i armene. Tenker noen nære burde gripe inn og hjelpe her……

Anonymkode: a183b...f8a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 17.28):

Et ektepar i nabolaget har nylig mistet et barn. Paret er ellers lite aktive på Facebook og deler knapt noenting.

 

Så har en tagget begge foreldrene med kondolanser og sympatierklæringer og hvordan barnet døde og en million hjerter. Jeg blir så forbannet over slike klikkhorer. 
 

Da antall kommentar og likes var høstet, la samme person en ny oppdatering på facebooken sin over hvor heldig hun er med livet sitt og familien sin og den perfekte jobben sin🙄

 

 

Anonymkode: 681c6...7c5

Wow, det er utrolig drøyt! 

Jeg har også noen klikkhorer, som gjerne sjekker inn på legevakta, eventuelt med noen gråte-emojis, og så venter de bare på kommentarene om ååååå hva har skjedd, hvordan har du det etc. 

Og så har jeg et par (begge i 40-årene, så det er ikke sånn at de er 15), som hele tiden skriver om hvor mye de elsker hverandre, at du er sola i mitt liv, du er så fantastisk vakker, min elskede, blablabla. De har vært sammen i flere år, så de er ikke nyforelskede engang. Det er waaaaaaay too much, og bare pinlig. Dere trenger IKKE dele alt dette på FB, ta det på privaten! 

Anonymkode: 53bf2...32b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En bekjent som mistet barnet sitt i krybbedød legger med ujevne mellomrom ut bilde hvor hun sitter med sitt avdøde barn i armene. Tenker noen nære burde gripe inn og hjelpe her……

Anonymkode: a183b...f8a

Hvorfor det?🤨 Reagerer du like mye på andre foreldre som legger ut bilder av sine levende barn?

Anonymkode: 6bb1e...7ea

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En bekjent som mistet barnet sitt i krybbedød legger med ujevne mellomrom ut bilde hvor hun sitter med sitt avdøde barn i armene. Tenker noen nære burde gripe inn og hjelpe her……

Anonymkode: a183b...f8a

Ja gidameg, hvordan våger hun å sørge og attpåtil dele det med verdenen…

Hadde du brydd deg om hun la ut bilder av graven jevnlig? 

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som «sjekker inn» på legevakten så for å ikke svare når folk spør hva som skjer🙄

Anonymkode: 119b5...e78

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tar bilde av seg selv når de blir vaksinert. Bryr meg nada.

Anonymkode: 12507...19c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som får alt til å handle om seg selv. Da en NAV ansatt ble drept på jobb skrev venninne min på face: Åh nei, jeg som utdanner meg til å jobbe i NAV.

Denne venninnen bor i Svelvik og har skrevet to ganger på face brannen der. Selvfølgelig får hun det på usmakelig vis til å handle om seg selv.

Første post: Takk for alle som har sendt meldinger og vært bekymret for oss,men det er ikke vårt hus som brant ned i natt. Våre tanker går til de pårørende...

Andre post: Nå har vi kjøpt røykvarslere og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. La selvsagt med bilde av røykvarslere av billigste sort. 

 

Anonymkode: 86830...89a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk som tar bilde av seg selv når de blir vaksinert. Bryr meg nada.

Anonymkode: 12507...19c

Vaksina virker ikke hvis de ikke gjør det, det er slik chip'en aktiveres :ironi:

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 19.04):

Min nabo overshearer bilder/videoer av barnet sitt noe enormt, og lager egne lukkede fb grupper der vi blir invitert inn som v.i.p og må svare ja eller nei, uten at vi vet hva fb gruppen skal inneholde. 

Hun har 3-4 forskjellige fb grupper som gjelder barnet sitt, der vi medlemmer er rangert etter hvor nære venner vi er. 

Bare i dag har hun lagt ut 14 bilder og 3 videoer av dette stakkars lille barnet. Vanligvis ligger det på 8-20 bilder daglig. 

Nå lokker hun med enda en gruppe vi skal si ja eller nei til, uten at vi vet hva som kommer. 

Noe så innmari teit av en voksen person🤨

 

Anonymkode: 7323c...d33

Herregud 😂 dette er innmari teit ja. Og stakkars unge.. 

Anonymkode: dd17c...3ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller de som skriver en ullen setning som antyder at noen har vært kjipe. 

"Nå vet jeg hvem mine virkelige venner er". Eller antyder at noe fælt har skjedd. 

Så får de hundreogørten spørsmål da av de som går på dette.

Eller visdomsord snekret sammen av en eller annen hobbypoét, som sikkert gir mening for vedkommende der og da, men for andre gir rom for spekulasjoner. 

Anonymkode: 8c924...fd2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Folk som «sjekker inn» på legevakten så for å ikke svare når folk spør hva som skjer🙄

Anonymkode: 119b5...e78

Evt svarer de som spør med "tar det på pm".  🤦‍♀️

Anonymkode: 4e74a...c71

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja gidameg, hvordan våger hun å sørge og attpåtil dele det med verdenen…

Hadde du brydd deg om hun la ut bilder av graven jevnlig? 

Anonymkode: 7f8c4...17b

Jeg synes det er ganske spesielt også, ja.

Anonymkode: 9e594...52f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/11/2021 at 9:05 PM, AnonymBruker said:

Andre post: Nå har vi kjøpt røykvarslere og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. La selvsagt med bilde av røykvarslere av billigste sort. 

 

Anonymkode: 86830...89a

Ville vært litt flau over å være et voksent menneske som først kjøper røykvarsler når naboens hus har brent ned. Kanskje de har kjøpt forsikring samtidig da, for de ville ikke fått igjen en krone om huset brant og de ikke hadde røykvarsler. 

Anonymkode: a9eee...0f7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei som tagget mannen sin med en lang post om at han hadde vært utro osv. De er fremdeles gift, men jeg satt veldig klar med popcornet.

Anonymkode: 86469...639

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg gikk i klasse med la først ut at hun var gravid, så at hun hadde blitt anbefalt å ta abort fordi de kom til å ta fra henne barnet, deretter at hun hadde fått barn, og så at hun var fratatt barnet, og mye innimellom om hvor sjeldent hun fikk se barnet og la ut en trillion bilder av babyen, før hun plutselig hadde slettet Facebook..

Anonymkode: 0dae5...1c5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 21.05):

Har en venninne som får alt til å handle om seg selv. Da en NAV ansatt ble drept på jobb skrev venninne min på face: Åh nei, jeg som utdanner meg til å jobbe i NAV.

Denne venninnen bor i Svelvik og har skrevet to ganger på face brannen der. Selvfølgelig får hun det på usmakelig vis til å handle om seg selv.

Første post: Takk for alle som har sendt meldinger og vært bekymret for oss,men det er ikke vårt hus som brant ned i natt. Våre tanker går til de pårørende...

Andre post: Nå har vi kjøpt røykvarslere og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. La selvsagt med bilde av røykvarslere av billigste sort. 

 

Anonymkode: 86830...89a

Fysj.... Dette synes jeg var ufyselig. Rart at ingen sier noe...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som la ut familiebilde med mann og to barn og en avskjedstale til mannen, at 6 fantastiske år snart var over for de skulle gå fra hverandre 🙈

Anonymkode: a13e9...ed9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...