Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde ei "venninne" som sendte meg bilder av sin døde mor i kisten, lokket på kisten var av på Facebook 🤮🤢

Anonymkode: fa4c8...1f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.1.2022 den 11.18):

Hadde ei "venninne" som sendte meg bilder av sin døde mor i kisten, lokket på kisten var av på Facebook 🤮🤢

Anonymkode: fa4c8...1f5

Ææææhhh! Er hun helt bortreist? Det er creepy. I tillegg til at ingen har lyst å se det på nett, kan det for mange være en trigger.

Anonymkode: d0773...a18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

På ingen måte "verste" tilfellet, men har en som er kronisk på å skrive statuser som visstnok skal være morsomme å lese for oss andre, da. Gårdagens:

"Jaja! Rene hjerteinfarktet på jobb i dag!!😂 Ikke hver dag man får opplæring på brannsentralen via 110 sentralen 😂😂 Heldigvis falsk alarm og en klapp på skuldra av 110 sentralen 🥳"

Eller dagens: 

"Får normalt leveranse av *bestemt vare* innen kl 0615.
Ringer leverandør 07:01.

Hun: .... Hva kan jeg hjelpe deg med?
Meg: Hei! Ringer fra *butikk på sted*, jeg mangler noe *vare* her!!!
Hun: "Jah du! 🙂 Hva er det du mangler? 🙂
Meg: Jah du! Jeg mangler ALT! 🙄
Hun: "Ååååååhh! DAAA skal jeg ringe å høre.

Tror vi begge døde litt der og da 😂😂😂😂"

Skjønner ikke hvorfor jeg er venn med dette mennesket lengre egentlig, blir bare matt av alle disse statusene.  

Anonymkode: 247cc...fe1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det er når dyr går bort - helt forferdelig. Og selvfølgelig blir det sterke bånd. Men merker jeg irriterer meg litt over en bekjent. Det er nå 5-10 år siden hun hadde disse dyrene. Likevel er det jevnlige (ukentlige/månedlige) throwbacks med bilder, tekst der hun forteller at hun reddet dem, hvor glad hun var i de, og at de alltid kommer til å bo i hennes hjerte. 

Det er snakk om dyr som lever ca 1-3 år. Altså, jeg skjønner selvfølgelig at man blir knyttet til dyrene man har. Men er det nødvendig med jevnlige Facebookoppdateringer i så mange år etter? Jeg forstår også at det er hyggelig når folk kommenterer med hjerter og sier at du har et stort hjerte. Men synes hun ikke det blir litt kleint å fiske etter dette på jevnlig basis, og i så lang tid? 

En annen ting er de som ALLTID skal dra inn den gangen de hjalp noen å betale for melken i butikken, eller reiste seg for den eldre på bussen. Er det en tråd om utbygging av den lokale kinoen? Da kan du banne på at vedkommende får sagt noe om hvor medmenneskelig og empatisk hen er😅

Eller de som sliter med sykdom x, og som ser på Facebook som en slags sykdomsdagbok. Egentlig skjønner jeg det litt når enkelte gjør det, kanskje de ikke har så mye menneskelig kontakt ellers, og lever litt i en boble. Det er forståelig. Men det overrasker meg litt når mennesker i full jobb, med stor familie, en haug med venner og et aktivt liv gjør det. Jeg mener, absolutt alle du har på Facebook vet veldig godt hva du sliter med, hva tilstanden er nå, hva den var igår, og hva den var forrige uke. Hvorfor har du behov for å legge ut enda en status om dette i kveld? Folk har allerede medfølelse, støtter deg og skulle ønske du slapp (la oss si migrene). Ingenting har endret seg fra kl 11.00 til kl 19.00, så hvorfor ny post? Samme person er selvfølgelig også veldig ivrig på snap, og sjekker ALLTID inn på sykehus/legekontor. 

Anonymkode: 9d45c...beb

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 19.33):

Ææææhhh! Er hun helt bortreist? Det er creepy. I tillegg til at ingen har lyst å se det på nett, kan det for mange være en trigger.

Anonymkode: d0773...a18

Hvorfor synes du det er ekkelt med døde mennesker? De ønsker å ha et siste bilde sammen med avdøde.

https://www.youtube.com/watch?v=sUpCx-56CFg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 19.33):

Ææææhhh! Er hun helt bortreist? Det er creepy. I tillegg til at ingen har lyst å se det på nett, kan det for mange være en trigger.

Anonymkode: d0773...a18

Er ikke alle som har sett et lik heller. Første gang man ser et dødt menneske er alltid spesielt. 

Anonymkode: cffc1...d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som stadig skriver om bæsj og bæsjen sin. Sist var funn av mais o bæsjen i en status om noe helt annet.
 

Takk for slankekuren… for jeg mister matlysten hver gang. 

Anonymkode: 56a3a...57d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (17 timer siden):

Hvorfor synes du det er ekkelt med døde mennesker? De ønsker å ha et siste bilde sammen med avdøde.

https://www.youtube.com/watch?v=sUpCx-56CFg

At noen ønsker det er jo selvfølgelig helt innafor, og veldig positivt dersom det gir dem noe❤ Men jeg synes ikke nødvendigvis det hører hjemme på Facebook. Da tar man valget for de som får det opp i ferden sin. Jeg ønsket selv å se foreldrene mine da de gikk bort. Men jeg har full forståelse for at andre kanskje heller vil huske dem slik de så ut da de levde. Sånne bilder er ikke så lette å glemme heller. 

Anonymkode: 9d45c...beb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, kan noen forklare hvorfor noen velger å ha bilde av en positiv corona test som profilbildet? 😳 har sett et par av de. Dette er vel og merke mennesker som ikke helt skjønner sosiale medier virker det som, men uansett da. 

Anonymkode: 5c909...571

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som daglig oppdaterer fb sikkert 10-12 ganger. Minst en gang er det antall oxy-tabletter som er inntatt (trapper ned og justerer opp), 8 delinger av sider, klaging over å ikke få hjelp, ikke besøk etc OG ett hekkans drama hvis noen faktisk kommer på besøk( de slipper ikke inn), klaging fordi noen har spurt på melding hvordan det går og om de kan hjelpe, lange avhandlinger om familien som hen mener er psykopater og utspekulerte etc etc. Skikkelig drama hele veien, ingenting er godt nok og alt er galt. Ble til slutt slettet fra min vennelisten.

Anonymkode: a0e1a...725

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, glemte noe. Man måtte for all del ikke si seg enig i noe som helst, da bla det også drama. Personen delte også filmer som hen tok opp for å "avsløre" ambulansepersonalet/mattilsyn etc i alt de sa og gjorde. Legg til at de stakkars barna ble stjelt av barnevernet og skadet av fosterfamilien...jah, ok.

Anonymkode: a0e1a...725

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 0.39):

Ups, glemte noe. Man måtte for all del ikke si seg enig i noe som helst, da bla det også drama. Personen delte også filmer som hen tok opp for å "avsløre" ambulansepersonalet/mattilsyn etc i alt de sa og gjorde. Legg til at de stakkars barna ble stjelt av barnevernet og skadet av fosterfamilien...jah, ok.

Anonymkode: a0e1a...725

Høres jo ut som vedkommende har enorme rusproblemer, burde kanskje skjermes…

Anonymkode: 1a93c...e64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En statusoppdatering som jeg aldri glemmer, lød noe sånt som; "Kjæresten har ikke kuttet seg på 3 måneder snart. Så stolt av deg baby. Gleder meg til du kommer på besøk ❤️"

Profiler hvor det hver dag, flere ganger om dagen gjerne, deles diverste antivax, antiklima, antinnvandring artikler/videoer fra tvilsomme kilder. Globalister, eliten, sauflokk er populære uttrykk å bruke på slike profiler. Konspityper har ikke godt av sosiale medier! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei engelsk dame jeg kjenner la ut live oppdateringer når det ble samlivsbrudd. "Dratt av gårde med den andre dama nå". "Tok bilen, kan noen hjelpe meg?". "Dette er helt forferdelig, ekteskap er ment å vare". Fikk meg ikke til å le av disse oppdateringene. Var bare trist, hun var så åpenbart i panikkmodus og tenkte seg ikke om. Statusene ble sletter innen et døgn .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei på ventelista mi som er ivrig på sosiale media. På fb og snap ramler det jevnlig inn statuser om husvask, matbilder (som i knekkebrød med pålegg) og sykdom. Gjerne flere ganger om dagen. Det er tydelig at hun er ute etter oppmerksomhet. Men jeg måtte fjerne henne fra ventelista da hu brukte selvmordet (mange år siden) til ei hu kjente og laget et innlegg på fb om det. Hu fikk det til å handle om seg selv. Altså, du bruker ikke selvmordet til en du kjente for å fiske likerklikk. 

Anonymkode: dd17c...3ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 27.2.2022 den 3.19):

Hvorfor synes du det er ekkelt med døde mennesker? De ønsker å ha et siste bilde sammen med avdøde.

https://www.youtube.com/watch?v=sUpCx-56CFg

Klart man kan ha et fint bilde av avdøde om man vil det selv. 

Men å dele det utenfor lukkete grupper/fora? Det handler om respekt for andre som kanskje ikke ønsker å se døde mennesker i feeden sin, og ikke minst respekt for den avdøde.

Jeg hadde ikke ønsket å få et bilde av liket mitt spredd på internett etter min død... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Myrmica skrev (1 minutt siden):

Klart man kan ha et fint bilde av avdøde om man vil det selv. 

Men å dele det utenfor lukkete grupper/fora? Det handler om respekt for andre som kanskje ikke ønsker å se døde mennesker i feeden sin, og ikke minst respekt for den avdøde.

Jeg hadde ikke ønsket å få et bilde av liket mitt spredd på internett etter min død... 

Med all respekt her; når du er død så bryr du deg ikke. 

Anonymkode: e13e1...246

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med all respekt her; når du er død så bryr du deg ikke. 

Anonymkode: e13e1...246

Klart jeg ikke gjør. Men man bryr seg i forkant av sin egen død.

Og om argumentet er at man ikke trenger å respektere et lik, for vedkommende er jo allerede død - vel, det kunne ledet til mye uhumskheter... 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrmica skrev (4 minutter siden):

Klart jeg ikke gjør. Men man bryr seg i forkant av sin egen død.

Og om argumentet er at man ikke trenger å respektere et lik, for vedkommende er jo allerede død - vel, det kunne ledet til mye uhumskheter... 

Nettopp. Og for meg er det spesielt å tenke at retten til privatliv opphører i det øyeblikk man trekker sitt siste pust. Mange har laget en plan for hvordan man vil behandles etter sin død, for eksempel hva slags begravelse man vil ha, eller hva som skal skje med sosiale medier. Jeg vil tro de færreste har med en klausul om at de ikke ønsker bilder av sin døde kropp på Facebook, for det er et helt utenkelig scenario for de fleste av oss

Anonymkode: 4c10e...767

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/21/2012 at 9:54 PM, Guest Bobler said:

http://i.imgur.com/d7nhd.jpg

 

 

Døde litt av denne, spesielt kommentarene. :ler: Ei dame som har tatovert ansiktet av kjæresten, de har vært sammen i ei uke! :skratte:

 

 

 

 

 

Ellers så har jeg et kjærestepar på facebook som liker å krangle på veggen til hverandre. Underholdene, men litt småflaut.. De utelater ingenting, hverken utroskap, vold, fyll eller lignende.

Den er fake og var en practical joke: 
https://www.huffingtonpost.co.uk/2012/02/23/facebook-tattoo-prank-by-austin-knill-goes-viral_n_1296117.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...