Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 2/5/2020 at 5:00 PM, AnonymBruker said:

🙄

 

 

rasisterpåfb.png

Anonymkode: afe00...02e

For et tragisk menneske. Dette var jo bare trist!

Anonymkode: 01f42...fd2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Dette var en tilfeldig profil jeg gikk inn på. 
 

Ja da er man ferdig hos kirurgen. Ble en del klokere av dette. Det felte som er markert med blått er veldig dårlig hos meg. Endetarmen er bra og tynntarmen er bra.

Vist det blir operasjon så vil dem fjerne hele tykktarmen, å forhåpentligvis skjøte tynntarmen på endetarmen. Men vist endetarmen er "sliten" så må jeg legge ut tarmen en god stund så den får vile. Så må jeg gjennom 2 operasjoner. Siden dem da må skjøte dette på igjen.

Men nå som jeg er i så fin form så haster det ikke med operasjon enda. Skal snakke med spesialisten neste uke. Så da får vi se hva han mener også for det er også viktig sa kirurgen, så da er det bare å vente å se hva som skjer 🤞👍

 

*lå med et animert bilde av tarmene*

Anonymkode: 5b604...b64

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på facebook som konstant spørr om hjelp i fra andre.. 

"Noen såm SERIØST kan still opp for mæ 1 gang når æ spør om hjølp? Neeeeieeee det kan altså ikke.. Bli ganske slutt på att æ stille opp fr nån længre! Verken me flytting, kjøring, lån av pæng osv osv osv! Får aldri hjølp når æ trøng det. Og e farsken ikke ofte æ spør! Sååå ber her på facebook æ da! E det nån som kan vær så snill og kjør mæ og harald te dyrlægen  imårra kl 09 30 ? Ska vær der kl 10.30 ... vær så snill😇 han hi det itj så sæli shønne dåkk... og bægge bilan her står i 7 stein...."

10 stk som svarte at de kunne hjelpe henne, som alltid. Så var det påske og hun mistet en tann..

"Ferbainna drit! Kvær jævla påsk, sler ikke feil!!!! Kjæms t og værra tannlaus før 35 æ !!!!"

Koronaviruset kom..

"Æ bli U-sosial frammover. Æ e i rissikogruppa når det kjem te Coronna. Det må taes på alvår forebygginga tå Viruse. Så bli og hold mæ hjem, utenom det som e høyst nødvendig som butikk og apotek. Bli desverre og ikke ta imot besøk heller, fram te Karantenetiden e færdig. Så bursdags fest for mæ og samboer som skull vær neste hælg bli avlyst desverre."

Trenger hjelp igjen..

"Nånn æ kjenne såm e dreven på og monter dab adaptere? Æ har kjøpt mæ sånn tiny audio c10 😜 nån som melde sæ frivellig te og kom og hjelp mæ?"

Så har hun laget en spleis med hjelp til å få reprarert bilen. Fikk inn 200 kr...

 

 

 

 

Anonymkode: 48786...5e9

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2020 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Har ei på facebook som konstant spørr om hjelp i fra andre.. 

"Noen såm SERIØST kan still opp for mæ 1 gang når æ spør om hjølp? Neeeeieeee det kan altså ikke.. Bli ganske slutt på att æ stille opp fr nån længre! Verken me flytting, kjøring, lån av pæng osv osv osv! Får aldri hjølp når æ trøng det. Og e farsken ikke ofte æ spør! Sååå ber her på facebook æ da! E det nån som kan vær så snill og kjør mæ og harald te dyrlægen  imårra kl 09 30 ? Ska vær der kl 10.30 ... vær så snill😇 han hi det itj så sæli shønne dåkk... og bægge bilan her står i 7 stein...."

10 stk som svarte at de kunne hjelpe henne, som alltid. Så var det påske og hun mistet en tann..

"Ferbainna drit! Kvær jævla påsk, sler ikke feil!!!! Kjæms t og værra tannlaus før 35 æ !!!!"

Koronaviruset kom..

"Æ bli U-sosial frammover. Æ e i rissikogruppa når det kjem te Coronna. Det må taes på alvår forebygginga tå Viruse. Så bli og hold mæ hjem, utenom det som e høyst nødvendig som butikk og apotek. Bli desverre og ikke ta imot besøk heller, fram te Karantenetiden e færdig. Så bursdags fest for mæ og samboer som skull vær neste hælg bli avlyst desverre."

Trenger hjelp igjen..

"Nånn æ kjenne såm e dreven på og monter dab adaptere? Æ har kjøpt mæ sånn tiny audio c10 😜 nån som melde sæ frivellig te og kom og hjelp mæ?"

Så har hun laget en spleis med hjelp til å få reprarert bilen. Fikk inn 200 kr...

 

 

 

 

Anonymkode: 48786...5e9

Jeg fikk så vondt i grammatikken av å lese det der. Kan ikke folk skrive enten bokmål eller nynorsk slik at folk forstår?

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg fikk så vondt i grammatikken av å lese det der. Kan ikke folk skrive enten bokmål eller nynorsk slik at folk forstår?

Jeg opplever at det er en skikkelig trønder- og nordlendingsgreie. 

Anonymkode: a4c03...4cd

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe verste, men jeg synes ikke statuser som dette er greit å dele :

Denne fine gutten har i dag vært helt tørr i barnehagen. Stor gutt har han blitt! " Med fullt bilde av ungen under. Jeg skjønner ikke hva som gjør at folk må dele slike ting til hele vennelista si på Facebook.

Anonymkode: 4c961...3be

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe verste, men jeg synes ikke statuser som dette er greit å dele :

Denne fine gutten har i dag vært helt tørr i barnehagen. Stor gutt har han blitt! " Med fullt bilde av ungen under. Jeg skjønner ikke hva som gjør at folk må dele slike ting til hele vennelista si på Facebook.

Anonymkode: 4c961...3be

Totalt uinteressant for alle andre enn bestemor 😄

Noen burde kanskje opprettet en familiegruppe, hvis man ikke klarer å holde stoltheten unna SoMe : P 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mye rart. I går så jeg en av de verste. 

Jeg er i en gruppe på facebook hvor folk deler ideer til "gjør det selv"-prosjekter. En person la ut et innlegg hvor hun spurte etter tips til et "førstehjelpsskrin" til et barn som nettopp hadde fått sin første mens. "Jeg er en stolt tante til en 11-åring som nettopp har fått sin første mens! Jeg vil i denne anledning lage en boks med ting til ei som nå har blitt 'voksen', gjøre litt stas på henne og trenger hjelp til hva jeg kan putte oppi boksen". (ikke ordrett, orker ikke lete etter innlegget igjen). 

Anonymkode: fe416...702

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett mye rart. I går så jeg en av de verste. 

Jeg er i en gruppe på facebook hvor folk deler ideer til "gjør det selv"-prosjekter. En person la ut et innlegg hvor hun spurte etter tips til et "førstehjelpsskrin" til et barn som nettopp hadde fått sin første mens. "Jeg er en stolt tante til en 11-åring som nettopp har fått sin første mens! Jeg vil i denne anledning lage en boks med ting til ei som nå har blitt 'voksen', gjøre litt stas på henne og trenger hjelp til hva jeg kan putte oppi boksen". (ikke ordrett, orker ikke lete etter innlegget igjen). 

Anonymkode: fe416...702

Åh, det er så "amerikansk". Grøss. Tipper at innholdet skal være Ibux, tamponger/bind, våtservietter, ansiktskrem og sjokolade. (Er det forresten ikke rart hvordan de alltid spør om hva de skal "putte oppi" selv om konseptet helt sikkert kommer med "de nødvendige spesifikasjoner"?

Anonymkode: 188b0...b1f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett mye rart. I går så jeg en av de verste. 

Jeg er i en gruppe på facebook hvor folk deler ideer til "gjør det selv"-prosjekter. En person la ut et innlegg hvor hun spurte etter tips til et "førstehjelpsskrin" til et barn som nettopp hadde fått sin første mens. "Jeg er en stolt tante til en 11-åring som nettopp har fått sin første mens! Jeg vil i denne anledning lage en boks med ting til ei som nå har blitt 'voksen', gjøre litt stas på henne og trenger hjelp til hva jeg kan putte oppi boksen". (ikke ordrett, orker ikke lete etter innlegget igjen). 

Anonymkode: fe416...702

Så den jeg og, syntes ikke det var innafor for å si det sånn 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett mye rart. I går så jeg en av de verste. 

Jeg er i en gruppe på facebook hvor folk deler ideer til "gjør det selv"-prosjekter. En person la ut et innlegg hvor hun spurte etter tips til et "førstehjelpsskrin" til et barn som nettopp hadde fått sin første mens. "Jeg er en stolt tante til en 11-åring som nettopp har fått sin første mens! Jeg vil i denne anledning lage en boks med ting til ei som nå har blitt 'voksen', gjøre litt stas på henne og trenger hjelp til hva jeg kan putte oppi boksen". (ikke ordrett, orker ikke lete etter innlegget igjen). 

Anonymkode: fe416...702

Men herregud, da! Hva var reaksjonene? Var det noen som satte henne på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2017 den 18.08, Tibbie skrev:

Omg, vet hun ikke at barn og tenåringer synes at sånt er skikkelig flaut? Jeg synes selv enda at det er litt pinlig :fnise: Hadde stengt meg inne om noe om mitt kjønnshår eller mensen ble delt på Facebook.

Dette er faktisk sånn at barnevernet skulle vært inne med litt veiledning i hvert fall til denne moren! For dette er et skikkelig overtramp på barnet sine rettigheter til privatliv! Blir så provosert av slike folk! Overshare Og drit deg ut så mye du vil når det gjelder deg selv liksom. Men barnet er ikke «din» eiendel, og fortjener faktisk et privatliv !!!

Anonymkode: 5f75c...52f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Folk som tagger seg selv på legevakt, sykehus osv. Samt skriver hvorfor de er der.. Svogeren min er en av dem🙄

Også bilder av barn i sårbare situasjoner, spesielt sykdom. :(

Anonymkode: 1854c...f63

Jeg syns egentlig det er enda teitere med de som BARE tagger seg på legevakt/sykehus, uten å kommentere mer. Altså hvor oppmerksomhetssyk er du da egentlig? Folk blir bekymret og stiller spørsmål..

Anonymkode: 8cb60...6c4

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske rart å lese i denne tråden og ikke vite om jeg kan like innlegget eller bare må grine 😰

Anonymkode: 267e1...c30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, MarianneE skrev:

Så den jeg og, syntes ikke det var innafor for å si det sånn 

 

13 timer siden, ti10 skrev:

Men herregud, da! Hva var reaksjonene? Var det noen som satte henne på plass?

Jeg så den omtrent med en gang den ble lagt ut, så fikk ikke med meg kommentarene, men jeg ble målløs. Enkelte ting trenger man ikke skrive. Punktum. Skal se om jeg finner innlegget, men håper det er slettet.

Anonymkode: fe416...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2020 den 23.48, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett mye rart. I går så jeg en av de verste. 

Jeg er i en gruppe på facebook hvor folk deler ideer til "gjør det selv"-prosjekter. En person la ut et innlegg hvor hun spurte etter tips til et "førstehjelpsskrin" til et barn som nettopp hadde fått sin første mens. "Jeg er en stolt tante til en 11-åring som nettopp har fått sin første mens! Jeg vil i denne anledning lage en boks med ting til ei som nå har blitt 'voksen', gjøre litt stas på henne og trenger hjelp til hva jeg kan putte oppi boksen". (ikke ordrett, orker ikke lete etter innlegget igjen). 

Anonymkode: fe416...702

Herlighet!

Jeg fikk også min første mens som elleveåring, og jeg er veldig glad for at det var før sosiale medier.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chroma
På 7.5.2020 den 23.48, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett mye rart. I går så jeg en av de verste. 

Jeg er i en gruppe på facebook hvor folk deler ideer til "gjør det selv"-prosjekter. En person la ut et innlegg hvor hun spurte etter tips til et "førstehjelpsskrin" til et barn som nettopp hadde fått sin første mens. "Jeg er en stolt tante til en 11-åring som nettopp har fått sin første mens! Jeg vil i denne anledning lage en boks med ting til ei som nå har blitt 'voksen', gjøre litt stas på henne og trenger hjelp til hva jeg kan putte oppi boksen". (ikke ordrett, orker ikke lete etter innlegget igjen). 

Anonymkode: fe416...702

Høres ut som noe noen kunne lagt ut i hønehjørnetgruppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2020 den 14.42, AnonymBruker skrev:

Jeg syns egentlig det er enda teitere med de som BARE tagger seg på legevakt/sykehus, uten å kommentere mer. Altså hvor oppmerksomhetssyk er du da egentlig? Folk blir bekymret og stiller spørsmål..

Anonymkode: 8cb60...6c4

Hvis jeg ser slike innlegg og folk spør hva som skjer uten å få svar, kommenterer jeg bare: "Slapp av, folkens. Er man frisk nok til å tagge at man er på sykehuset, er det ikke noe alvorlig. 😊"

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke venn med vedkommende, men hun har åpen profil, vi bor i samme by. Hun deler det aller meste, inkludert bilde av seg selv på do hvor hun lager grimase og holder for nesa "Nå skal julemiddagen ut!" Dette hadde hun lagt ut 25/12.

Så har hun lagt ut masse bilder av seg selv i diverse poseringer på badet, naken, veldig trashy med både do og skittentøy i bakgrunn 😂

Sitter naken i badekaret, puppebilder hvor alt vises, diverse diverse "kunst" jeg ikke skjønner bæret av (utebilder, nærbilder av dyr etc)

Rett nedenfor kommer bilde av barna 😩 

Vet hun har levd et hardt liv før, men har kommet seg ut av det miljøet for lenge siden. 

Det er mange mange bilder på profilen hennes som jeg aldri i livet hadde villet foreviget selv ihvertfall. 

Anonymkode: 47eb0...31c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...