Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg for min del synes folk godt kan dele litt mer om seg selv og litt mindre memes og inspirerende sitater, og spesielt bilder av ting de er interesserte fra grupper eller Instagram. Det jeg er interessert i, følger jeg selv.

Samtidig synes jeg egentlig folk bør få dele det de vil på veggen sin, jeg bare savner de mer personlige innleggene. Mer mensen, mindre memes 😛

Og så blir jeg litt oppgitt av de som tror all reklame er konkurranse og fisker med tåredryppende historier uten å lese ordentlig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden er så morsom! Hahah, kan ikke flere komme med gøye historier! En gang så røpet jeg at jeg var forelsket i en kollega. Det ble så teit på jobben etterpå! Åhh, er det mulig, jeg fikk han aldri, bare dreit meg ut! Ikke så morsom historie, men det jeg kom på nå da.

Anonymkode: 2ea5e...fe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er så morsom! Hahah, kan ikke flere komme med gøye historier! En gang så røpet jeg at jeg var forelsket i en kollega. Det ble så teit på jobben etterpå! Åhh, er det mulig, jeg fikk han aldri, bare dreit meg ut! Ikke så morsom historie, men det jeg kom på nå da.

Anonymkode: 2ea5e...fe4

Det er jo strengt tatt ikke oversharing...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er så morsom! Hahah, kan ikke flere komme med gøye historier! En gang så røpet jeg at jeg var forelsket i en kollega. Det ble så teit på jobben etterpå! Åhh, er det mulig, jeg fikk han aldri, bare dreit meg ut! Ikke så morsom historie, men det jeg kom på nå da.

Anonymkode: 2ea5e...fe4

Hvis du ikke f.eks skrev dette i statusen din eller på hans vegg på Facebook, så kommer ikke dette innunder Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 16.43, Tibbie skrev:

Dette ser jeg igjen og igjen. Forstår ikke hvorfor denne generasjonen er så enormt dårlig i norsk rettskriving?

De sutrer jo hele tiden over at skolen i dag er så mye enklere enn "før i tiden", og at vi blir så dumme av det 🙄

Tror ikke det har med generasjonen å gjøre, snarere individuelle svakheter, for å si det litt pent. Måten de oppfører seg i sosiale medier viser jo at de ikke er så ressurssterke. 

Jeg synes generelt at folk er dårligere i rettskriving nå enn tidligere generasjoner. Dvs. velutdannede mennesker i omgangskretsen min skriver mer feil enn eldre mennesker jeg kjenner som i beste fall har gått "gymnas"/yrkesskole, noen har ikke det engang, men rettskriving kan de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt maange ganger tidligere, konkurranser på fb. 

Lokalbutikken har en konkurranse der de gir bort 50 l sjokomelk. Det eneste man trenger å gjøre for og delta: "lik bildet og du er med i trekningen". 

De fleste kommenterer med at dette hadde vært noe for mann, barn, barnebarn. Så har du ei dame som kommenterer at sønnen hennes er blind, og at det eneste han ser er sjokomelka i kjøleskapet. 

Anonymkode: 17919...070

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt maange ganger tidligere, konkurranser på fb. 

Lokalbutikken har en konkurranse der de gir bort 50 l sjokomelk. Det eneste man trenger å gjøre for og delta: "lik bildet og du er med i trekningen". 

De fleste kommenterer med at dette hadde vært noe for mann, barn, barnebarn. Så har du ei dame som kommenterer at sønnen hennes er blind, og at det eneste han ser er sjokomelka i kjøleskapet. 

Anonymkode: 17919...070

Må kommentere det siste: Om han ser sjokomelka er han ikke blind.😄( Men kanskje han er "blind" for alt annet i kjøleskapet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være herre»mannen» på 65 som har vært på legevakten og legger ut bilde av en pakke med paralgin forte og voltaren. «Fått konstatert lumbago».  Mens kåte gjedder i 50-åra biter på og kappes om å være omsorgsvampyr.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jonette skrev:

Må kommentere det siste: Om han ser sjokomelka er han ikke blind.😄( Men kanskje han er "blind" for alt annet i kjøleskapet?

😂 ja mannen min er også veldig «blind» Sjokomelk er pretty much det han ser i kjøleskapet også 😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir skamfull av denne tråden. Folk som skriver om avføring, intime undersøkelser hos legen, detaljerte beskrivelser av sexliv, henger ut barna med diagnoser osv, legger ut nakenbilder av barna, beskriver oppkast osv. Altså, hæ? Æsj. Disse menneskene kan ikke ha sosiale antenner. :blink:

 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tagger seg selv på legevakt, sykehus osv. Samt skriver hvorfor de er der.. Svogeren min er en av dem🙄

Også bilder av barn i sårbare situasjoner, spesielt sykdom. :(

Anonymkode: 1854c...f63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av ei matgruppe på der mange av medlemmene er nordfra. Generelt er det er trivelig gruppe der det er takhøyde for å dele mer "hverdagslig" mat, f.eks. halvfabrikata og frossenpizza, uten at det blir kommentert negativt om det. Og det er også mye god, gammeldags husmannskost der. 

En ting jeg reagerer på er en person som i perioder daglig deler videoer av et lite barn som spiser middag. Det er jo hyggelig at det finnes nærmest altentende barn som spiser godt, men å dele daglige videoer i ei gruppe med 12.000 medlemmer fra hele landet er ikke greit synes jeg. Det er noe man kan dele med de nærmeste om det absolutt må deles. Personlig synes jeg det er merkelig å sitte å filme at ungen spiser i det hele tatt. 

Anonymkode: ce4d5...0a7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av ei matgruppe på der mange av medlemmene er nordfra. Generelt er det er trivelig gruppe der det er takhøyde for å dele mer "hverdagslig" mat, f.eks. halvfabrikata og frossenpizza, uten at det blir kommentert negativt om det. Og det er også mye god, gammeldags husmannskost der. 

En ting jeg reagerer på er en person som i perioder daglig deler videoer av et lite barn som spiser middag. Det er jo hyggelig at det finnes nærmest altentende barn som spiser godt, men å dele daglige videoer i ei gruppe med 12.000 medlemmer fra hele landet er ikke greit synes jeg. Det er noe man kan dele med de nærmeste om det absolutt må deles. Personlig synes jeg det er merkelig å sitte å filme at ungen spiser i det hele tatt. 

Anonymkode: ce4d5...0a7

Hvilken sammenheng har det med at mange medlemmer er nordfra og filming av ett barn som spiser middag? 

Anonymkode: 2aa55...d1a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg kjenner legger ut hver dag hvordan formen er. I tillegg en selfie så vi kan se hvor "dårlig" hun er. Tydeligvis er fjes hun har øvd godt på før bilde blir tatt. Vi får melding om hun har vondt i ryggen, magen ja lista er lang. Jeg kommenterer aldri men andre har skrevet, takk for at du oppdaterer oss hele tiden, selv om nettene hvordan formen din er. Hun skjønte ikke at det var et lite stikk om og roe det ned litt. 

 

Anonymkode: a80fa...633

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, got2go skrev:

Han her er 45 år gammel.... 

PhotoRetouch17_03_2020_051736.469000.jpg

😂

Anonymkode: af092...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.1.2020 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av ei matgruppe på der mange av medlemmene er nordfra. Generelt er det er trivelig gruppe der det er takhøyde for å dele mer "hverdagslig" mat, f.eks. halvfabrikata og frossenpizza, uten at det blir kommentert negativt om det. Og det er også mye god, gammeldags husmannskost der. 

En ting jeg reagerer på er en person som i perioder daglig deler videoer av et lite barn som spiser middag. Det er jo hyggelig at det finnes nærmest altentende barn som spiser godt, men å dele daglige videoer i ei gruppe med 12.000 medlemmer fra hele landet er ikke greit synes jeg. Det er noe man kan dele med de nærmeste om det absolutt må deles. Personlig synes jeg det er merkelig å sitte å filme at ungen spiser i det hele tatt. 

Anonymkode: ce4d5...0a7

Ka skal vi ha te middag?😂😂 Myyyye rart der! Ikke minst all kranglingen om helt random ting! Og stakkars den ungen, hadde ikke likt at bestemor la ut spisevideoer av meg! 

Anonymkode: b4869...0ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte noen unge tenåringer på bussen i dag. De orker ikke å ha Facebook fordi de voksne der er så stygge mot hverandre og teite. Skjønner dem godt. 

Anonymkode: 020fb...18e

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 11.57, kenpet skrev:

Finnes det folk som trener som ikke "sjekker inn" på treningssenteret på Facebook?

Nei om du ikke sjekker inn så tels ikke treningen. Sånn er regelen 👊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...